Jump to content

2013.03.16 Swansea B


Stefanb

Recommended Posts

Thumbs up for siste halvdel av andreomgang. Syntes byttene fungerte. Slett instilling før denne perioden i mine øyne. Heldige som ikke blir straffet ett par ganger av Swansea.

Giruod spillte seg opp fra en 1'er på børsen for min del med siste passningen der. Men jeg er rystet over spissproblemene til Arsenal denne sesongen

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Fortjent seier. Defensivt bra. Fabianski clean sheet igjen. Virker tryggere faktisk. En flappianski light, ellers bra. Jenkinson har en stygg en. Offensivt lugger det fortsatt litt. Cazorla er MoM, men det skorter litt på kvaliteten rundt han. Ox var positiv. 3 poeng i boks. Kjør på!!

 

Børs: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Aol4RnjAKUe8dFY3ZjlmM2E2Y19jeXNpTUpMT2lJWmc#gid=0

Link to comment
Share on other sites

3 meget viktige poeng!!

 

Det var en kjedelig kamp men sitter igjen med meget gode tanker, spesielt Cazorla og Jenkinson skiller seg positivt ut. Det negative er at det er de samme spillere som skuffer, men positivt at det er Nacho og Gervinho som får nettkjenning!

 

Giroud, Walcott og Diaby må få igang ett eller annet snart!!

Link to comment
Share on other sites

Deilig - og fortjent - seier!

 

Enig i konsesusen her om at det offensive fortsatt ikke sitter. Synes f.eks. at Walcott gjemmer seg bort i hele kampen. Giroud får mye kjeft, men jeg synes han er en nyttig og viktig spiller for oss. Han jobber og sliter selv når ikke touchen sitter - mer enn man kan si om f.eks. Walcott. Dessuten er han veldig viktig på defensiv dødball - en av våre største svakheter.

 

Vanskelig å forstå at det ikke ble henta inn en spiss som backup i januar, men akkurat det synes jeg ikke skal gå ut over Giroud.

 

Ellers flott at Gervinho fikk seg et mål - alt som kan gi den mannen litt selvtillit er av det gode.

 

Og til slutt: Jeg vil at vi fortsetter med Mertesacker og Koscielny i midten. Synes de er det best fungerende midtstopperparet vårt for tida.

Link to comment
Share on other sites

3 livsviktige poeng! Offensivt stemmer det fortsatt ikke, men til neste kamp forventer jeg virkelig at Giroud, Walcott og Diaby benkes til fordel for Podolski, Gervinho og Diaby mens Chamberlain beholder plassen sin.

Link to comment
Share on other sites

Solid gjennomført kamp. Strålende resultat! Spesielt forsvaret er gledelig. Endelig ser det ut som en enhet igjen!

 

Endel av de kommentarene som kommer her under kampens hete, er for øvrig enda mer forutsigbare enn byttene til Wenger. Bytter som i dag fungerte aldeles perfekt! Tottene bør kjenne lukten av lasagne nå.

Link to comment
Share on other sites

Endel av de kommentarene som kommer her under kampens hete, er for øvrig enda mer forutsigbare enn byttene til Wenger. Bytter som i dag fungerte aldeles perfekt! Tottene bør kjenne lukten av lasagne nå.

 

Ikke mye nytt som blir skrevet her inne i løpet av kampen nei.

 

Deilig med 3 poeng i dag. Absolutt ingen makskamp av Arsenal, men det driter jeg i så lenge kampen ender med seier. Det er tross alt det som betyr noe.

 

Forøvrig må jeg si det varmet hjertet mitt å se Jenkinson som ikke var involvert i angrepet som førte til 2-0 tok turen opp for å kaste seg rundt halsen på Gervinho for å feire målet. Det er deilig å se en spiller som viser så ekstrem stor glede over at laget vinner.

Link to comment
Share on other sites

 

Ikke mye nytt som blir skrevet her inne i løpet av kampen nei.

 

Deilig med 3 poeng i dag. Absolutt ingen makskamp av Arsenal, men det driter jeg i så lenge kampen ender med seier. Det er tross alt det som betyr noe.

 

Forøvrig må jeg si det varmet hjertet mitt å se Jenkinson som ikke var involvert i angrepet som førte til 2-0 tok turen opp for å kaste seg rundt halsen på Gervinho for å feire målet. Det er deilig å se en spiller som viser så ekstrem stor glede over at laget vinner.

 

Helt enig. Særlig i andre. Wengerbyttene viser seg jo å være gode.

 

Synd at Gervinho blir slaktet av enkelte før han i det hele tatt kommer inn på banen. Kjempebra løp og scorer sikkert.

 

"Men han holdt jo på å bomme". Latterlig

Link to comment
Share on other sites

Nå får dere slutte å være så blærete :) Enkelte liker å skrive under kampen, andre forkaster det. Man er forskjellige. Gervinho hadde en horribel involvering kort etter han kom på, men heldigvis ble det ikke skjebnesvangert. Scoringen hans virket til å være sikker! Bra! Wengers bytter fungerte så absolutt, selv om man kanskje ikke er enige at OX måtte ut. Som sagt, kort vei mellom himmel og helvete. Idag ble det himmel.

 

Flappy fikk nok en "clean sheet" og det er godt for han og laget. Bare å la han fortsette der bak. Hadde en god redning på Micu's offside også.

Link to comment
Share on other sites

 

Eller du kan slutte å være hårsår. Føler du deg truffet av "kritikken"?

 

Egentlig ikke. Det er ett åpent forum med anledning til å skrive i en kamptråd. At det kommer frustrasjon under en kamp er helt naturlig. Står nå inne for alt jeg selv skriver her om du lurer på det?

Vet ikke om du så smiley etter blærete? Virker som det var du som følte deg truffet!

 

Uansett herlig med seier og god avsluttning på kampen. Det gledelige idag var jo at vi klarte å drepe trykket dems på slutten, mens vi ofte har slitt med å bare legge oss bakpå.

Link to comment
Share on other sites

Syns dette var solid. Defensivt fungerer det nå. Jenkinson begynner å bli en liten favoritt her. Cazorla er magisk. En viktig arbeidsseier. Tror det er viktigere nå å få det defensive i boks, da kommer poengene ser det ut som. Vi har allikevel mye å gå på offensivt. Walcott i en liten down nå syns jeg.

Link to comment
Share on other sites

Deilig med seier. Jeg må innrømme at jeg så veldig fram til møtet mellom to av PLs mest posessionorienterte og pasningssikre lag. Selv om disse lagenes spillestil bar bud om smått med sjanser, synes jeg det er ganske fint å se fotball når man kan dra paralleller til et sjakkspill. Kampen ble som forventet. 20 av kampens 25 avslutninger kom etter etablert angrepsfotball. I tillegg var det kun 3 avslutninger etter dødball og 2 etter kontring. Totalt ga kampen over 1000 pasningsforsøk, og når Swansea traff på 88% og Arsenal 84% får man en ganske velspilt kamp. Ihvertfall hvis man digger possessionfotball.

 

Selv om Swansea hadde ballen mest og hadde langt flere pasninger enn oss var det vi som trykket vertene bakover på banen. Mens ballen var på Swanseas siste tredjedel av banen i hele 34% av kampen, var den bare 19% på vår siste tredjedel. Våre 5 bakerste spillere fikk en rolig kamp, og det var mye takket være hvordan Arteta, Diaby og Santi rev og slet i stykker det oppbyggende spillet til waliserne. Strålende defensivt spill, og det er en fryd å se Arteta og Diaby stenge rom når vi er etablert i forsvar.

 

Offensivt går vi lange perioder uten å skape allverden. Det er en krevende øvelse å spille ut lag som er i balanse. Men jeg forventer at vårt fantastiske lag skal klare det enda oftere. Vi har litt å gå på offensivt.

 

Hurra! Nå går vi for andreplassen, eller?

Wenger Out?

Link to comment
Share on other sites

Fremdeles lengre bak 1plassen enn noen gang og mange feilskjær kan tas. I sommer bør det nok skje noe uansett avslutning på sesongen. Ennå en sesong der man skal satse på middelmådige spisser fra Frankrike eller rett og slett for dårlig tropp går ikke. Da har vi samme situasjon neste år også.

 

Men en god avslutning er aldri å forakte! ;)

Link to comment
Share on other sites

Deilig med seier. Jeg må innrømme at jeg så veldig fram til møtet mellom to av PLs mest posessionorienterte og pasningssikre lag. Selv om disse lagenes spillestil bar bud om smått med sjanser, synes jeg det er ganske fint å se fotball når man kan dra paralleller til et sjakkspill. Kampen ble som forventet. 20 av kampens 25 avslutninger kom etter etablert angrepsfotball. I tillegg var det kun 3 avslutninger etter dødball og 2 etter kontring. Totalt ga kampen over 1000 pasningsforsøk, og når Swansea traff på 88% og Arsenal 84% får man en ganske velspilt kamp. Ihvertfall hvis man digger possessionfotball.

 

Selv om Swansea hadde ballen mest og hadde langt flere pasninger enn oss var det vi som trykket vertene bakover på banen. Mens ballen var på Swanseas siste tredjedel av banen i hele 34% av kampen, var den bare 19% på vår siste tredjedel. Våre 5 bakerste spillere fikk en rolig kamp, og det var mye takket være hvordan Arteta, Diaby og Santi rev og slet i stykker det oppbyggende spillet til waliserne. Strålende defensivt spill, og det er en fryd å se Arteta og Diaby stenge rom når vi er etablert i forsvar.

 

Offensivt går vi lange perioder uten å skape allverden. Det er en krevende øvelse å spille ut lag som er i balanse. Men jeg forventer at vårt fantastiske lag skal klare det enda oftere. Vi har litt å gå på offensivt.

 

Hurra! Nå går vi for andreplassen, eller?

Wenger Out?

Link to comment
Share on other sites

@Ravenghost

 

Hva prater du om? Cazorla var borte og klemte på Monreal og feiret med han. Var også involvert i å overtale han til å komme til Arsenal.

Etter jeg skrev det var Cazorla borte hos han, men han var ikke med gjengen som jublet. Men kanskje han ville ha Nachoen for seg selv :proud:

Link to comment
Share on other sites

Det virker som om forumet har gått inn i PSA (Post-seier-apati). I tillegg går vi inn i 14 dagers Interlull. Da får vel jeg gjenta meg selv, og prøve å provosere noen :proud:

 

Det jeg sa etter seieren mot Bayern, kan jeg også stå for etter borteseieren i Wales.

 

Szczesny - ikke savnet

Vermaelen - ikke savnet

Wilshere - ikke savnet

 

Tre overhypede spillere i sentrallinja som jeg håper vi bare får se sporadisk i serieinnspurten. I kveld spilte Arsenal som et lag.

Link to comment
Share on other sites

Det virker som om forumet har gått inn i PSA (Post-seier-apati). I tillegg går vi inn i 14 dagers Interlull. Da får vel jeg gjenta meg selv, og prøve å provosere noen :proud:

 

Det jeg sa etter seieren mot Bayern, kan jeg også stå for etter borteseieren i Wales.

 

Szczesny - ikke savnet

Vermaelen - ikke savnet

Wilshere - ikke savnet

 

Tre overhypede spillere i sentrallinja som jeg håper vi bare får se sporadisk i serieinnspurten. I kveld spilte Arsenal som et lag.

 

Uthever Wilshere da jeg ikke er uenig, men heller ikke helt enig. Wilshere som "ensom" offensiv midtbane fungerer ikke helt ennå. Han har rett og slett ikke sluttproduktet som skal til for å spille den rollen så tidlig i karrieren. Hans beste rolle pdd. er som boks-til-boks, men mtp. at vi ikke har en ordentlig defensiv midtbane i laget så har han heller ikke fungert ypperlig her, men han har vært rimelig brukbar syntes jeg, men ikke så sensasjonell som folk skal ha det til. Han hadde en meget god kamp mot Swansea, men ellers har han som regel bare vært jevngod og ikke spektakulær.

 

At Wenger derimot kjørte han i avgrunnen igjen er jeg ikke fornøyd med når han vitterlig ikke spilte på et nivå som var et hestehode foran alle andre og burde fått en kamp på sidelinjen i ny og ne.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...