Jump to content

2013.03.16 Swansea B


Stefanb

Recommended Posts

Swansea FC vs. Arsenal FC

Barclays Premier League

Lørdag 16. mars 2013, kl. 16:00

 

 

 

Nok et "cupoppgjør" mot Swansea i nok en kamp hvor vi vinne for å ha en sjanse på den livsviktige 4. plassen.

 

Ønsket lagoppstilling fra min side:

Fabianski

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Ramsey - Arteta

Walcott - Cazorla - Chamberlain

HelstnoenandreennGiroud

------------------------------

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Tipper kanskje Gibbs blir spart her. Podolski, Wilshere og Sagna er fortsatt ute.

 

Håper på:

 

Fabianski

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Arteta - Ramsey

Walcott - Cazorla - Chamberlain

Gervinho

 

Hvis Wenger vraker Kos og bruker Vermaelen i stedenfor, så er Kos i sin fulle rett til å levere inn transfer request imo.

Link to comment
Share on other sites

Merkelig dette med podi. Har de noen gang sagt hva det gjelder? Mulig jeg har oversett? Har han vært skadet hele sesongen siden han spiller så lite?

 

Han har slitt med en ankelskade siden slutten av januar eller noe slikt. Har knapt nok startet/spilt noen kamper siden da så det stemmer nok rimelig greit.. var vel en lignende skade han slet med i Köln i fjor også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte ikke på å spare i det hele tatt. Cazorla var svak forrige kamp og Gervinho har tilgode å få en skikkelig sjanse etter AFCON.

 

No guts, no glory.

 

Folk ser kamper på veldig forskjellige måter. Jeg syns Cazorla gjorde en kjempekamp mot Bayern, dæven som han jobba!

Link to comment
Share on other sites

Wenger sa jo at de hadde trent på Bayern kampen. Såvidt jeg har fått med meg så er det sjeldent han gjøre slike grep imotsettning til feks Ferguson som alltid forbereder spillerene sine mot neste motstander. Hvis vi hever oss så voldsomt som vi gjorde mot Bayern på grunn av slike grep ønsker jeg at han fortsetter med det selv om neste motstander er Swansea. Jeg har mye mer troen på slike modeller kontra en generell tilnærming til alle kamper. Det at Cazorla jobbet mer defensivt i forje kamp mot Bayern, enn noen andre i hans Arsenal karriære er vel ett bevis på at det virkelig ble gjort grep, og man hadde en plan med det hele.

 

Akuratt her skal Wenger få min tommel opp. Det er små marginer fra himmel og helvete, eller fra taper til geni. Men på meg virket det som de kom på banen med en plan, og det fungerte.

Link to comment
Share on other sites

 

Folk ser kamper på veldig forskjellige måter. Jeg syns Cazorla gjorde en kjempekamp mot Bayern, dæven som han jobba!

 

Det er godt en har forskjellige meninger. Syns det var alt for mye slurv og det ble lite greie på. Det samme med Rosicky, for å være rettferdig. At han jobber setter jeg stor pris på, men jeg mener man skal kunne forvente mer av Cazorla som jeg for øvrig er stor fan av offensivt. Jeg mener at hvis en offensiv midtbanespiller skal gjøre en kjempekamp så må man skape noe, noe han strengt tatt ikke gjorde til stor grad med unntak av den fine corneren til Koscielny. Når det er sagt syns jeg ikke at Walcott på den andre siden fikk til mye heller, men det var nok muligens ikke så lett da 9/10 av pasningene havnet bak han :P

 

Og Rosicky er favorittspilleren min, så det er mye mulig valget er en smule farget :)

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Diaby - Ramsey

Walcott - Cazorla - Gervinho

Giroud

 

 

Make it happend, please!

 

Diaby ut og Arteta inn, så er vi enige.

 

Wenger har vært forsiktig i uttalelsene angående Szczesny/Fabianski i både før- og etterkant av onsdagskampen. Det er greit nok: Wenger bør ikke å "dumme ut" Szczesny i media. Men Szczesny har dummet seg selv ut såpass mye at valget for Wenger burde være enkelt etter Fabianskis prestasjon sist.

Link to comment
Share on other sites

 

Dritt. Den får jo ikke jeg inn...Tar jeg ikke feil så er det vell Soton-Liverpool på PL1? TV2 i et nøtteskall.

 

Først Everton - City så Southampton - Liverpool ja. Liverpool blir jo prioritert på lik linje med United selvfølgelig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...