Jump to content

16.01.2013 Swansea H (FA-cup-returkamp)


Pirès#7

Recommended Posts

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Spillerbørs: https://docs.google....pMT2lJWmc#gid=0

 

Fin forestilling. Spesielt andreomgang er meget, meget bra. Og seiersmålet kommer akkurat så sent at vi ikke rekker å f*cke det til på slutten. Superb!

 

Chelskis poengtap hjelper også på humøret. Efter å ha slått Aston Villa 8-0 er Stamford Bridge igjen blitt et utrivelig sted. Benitez har fått enormt mye ukvemsord i hjemmetapene mot QPR og Swansea, og forsåvidt også i dag. Det blir spennende å se om "supporterne" begraver stridsøksa midlertidig når vi kommer på besøk til søndag!

Link to comment
Share on other sites

Fikk desverre ikke sett kampen, men si meg, spilte Cazorla på kant?

 

Han spilte lenger ut på venstre og Wilshere spilte offensiv midtbane, men han spilte som en playmaker ute på kanten. Gibbs spilte som kantspiller nærmest og var meget god.

Link to comment
Share on other sites

Spillerbørs: https://docs.google....pMT2lJWmc#gid=0

 

Fin forestilling. Spesielt andreomgang er meget, meget bra. Og seiersmålet kommer akkurat så sent at vi ikke rekker å f*cke det til på slutten. Superb!

 

Chelskis poengtap hjelper også på humøret. Efter å ha slått Aston Villa 8-0 er Stamford Bridge igjen blitt et utrivelig sted. Benitez har fått enormt mye ukvemsord i hjemmetapene mot QPR og Swansea, og forsåvidt også i dag. Det blir spennende å se om "supporterne" begraver stridsøksa midlertidig når vi kommer på besøk til søndag!

Tok meg friheten til å endre resultatet i spillerbørs arket.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jøss, har vi gått videre i FA-cupen? Ifølge store deler av forumet, var vi dømt til å ryke ut etter trekningen og før første kamp var spillt. Hmmm...dette var merkelige greier.

 

I tillegg til å være videre i FA-cupen, vil vi kunne være a poeng med Chelsea med seier til helgen og seier i hengekampen mot West Ham. Det er selvfølgelig ikke noe den siste tiden som tyder på at vi skal slå Chelsea på brua, men det er jo det som er så deilig med fotball, nemmelig at hver kamp lever sitt eget liv.

Link to comment
Share on other sites

Jøss, har vi gått videre i FA-cupen? Ifølge store deler av forumet, var vi dømt til å ryke ut etter trekningen og før første kamp var spillt. Hmmm...dette var merkelige greier.

 

I tillegg til å være videre i FA-cupen, vil vi kunne være a poeng med Chelsea med seier til helgen og seier i hengekampen mot West Ham. Det er selvfølgelig ikke noe den siste tiden som tyder på at vi skal slå Chelsea på brua, men det er jo det som er så deilig med fotball, nemmelig at hver kamp lever sitt eget liv.

Store deler av forumet? Spenstig påstand. Har du dokumentasjon?

 

Vi vil være 2 poeng bak Chelsea med ditt scenario

Link to comment
Share on other sites

Store deler av forumet? Spenstig påstand. Har du dokumentasjon?

 

Vi vil være 2 poeng bak Chelsea med ditt scenario

 

Husker ikke hvilken tråd trekningen ble diskutert, men husker iallefall at flertallet mente at vi var ute av FA-cupen før vi i det hele tatt hadde spillt første kamp. Dette var nok sikkert farget litt av at vi tapte i ligaen mot Swansea, men poenget mitt er at hver kamp lever sitt eget liv, så det kan være greit å vente til kampen er ferdigspillt før man dømmer laget nord og ned.

 

Vedrørende scenarioet jeg skisserte, så har jeg nok begått en liten regnefeil ja :)

Link to comment
Share on other sites

JACK !! :D Gåsehud når den smalt i maskene

 

Idag var det jævla moro å se på kamp, gutta trøkka til og det var sprut i det offensive ! Da blir det sjanser !

Hvor mange skudd hadde vi? Ikke få hvertfall.

 

Men så var det det å konvertere sjansene da, så lenge ut til å bli one of these days og hadde det ikke bare vært typisk

om waliserne ranet oss på slutten... Men giganten ordnet opp! Pen assist av Giroud, uten at det gir han toppkarakter på børsen....

Må innrømmet jeg "uffet" meg mye over franskmannen. Synes ikke han er god nok, kort og godt. MEN nå får vi være

positive mens vi kan, og først og fremst fokusere på godt spill og avansement ! Herrejesus så moro et FA-trofee hadde vært...

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns Giroud var god i dag. Råsterk med mann i rygg, bevegelig, hardtarbeidende og skaper gode sjanser. Sylfrekk pasning til Wilshere hadde han og. Riktignok hadde han ikke hellet med seg foran mål

Enig, var langt bedre enn Walcott som er så hypet opp av alle. Jobber og sliter som en gammel polakk på ett anleggsområde, tror det blir å renne inn mer mål fra hans side etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger en £20m-30m spiss! En som faktisk skyter på motsatt side av der keeperen står, når han er alene igjennom...

Carrol, Berbatov, Torres, Shevchenko, Robinho. Alle disse spillerne kostet over £30m. Noe som beviser at penger ikke garanterer klassespillere. Jeg håper(og vet) at Wenger heller ser på kvaliteten til spillerne han kjøper.

Link to comment
Share on other sites

Carrol, Berbatov, Torres, Shevchenko, Robinho. Alle disse spillerne kostet over £30m. Noe som beviser at penger ikke garanterer klassespillere. Jeg håper(og vet) at Wenger heller ser på kvaliteten til spillerne han kjøper.

 

Dimitar Berbatov fortjener ikke å nevnes sammen med de andre der. Var klasse i 10/11 og i Tottenham og nå i Fulham. Hadde også et målsnitt tett opp mot et mål i annenhver kamp for United.

 

Av alle de spillerene der forøvrig så var det kun merittene til Shevchenko eller Torres som gjorde de fortjent til en prislapp over £30M. Carroll og Robinho var dømt til å bli gedigne flopper uansett hvordan man vridde og vendte på det. Shevchenko var en meget risikabel signering og ble signert av Abramovich over Mourinho sitt hode. Sheva var jo allerede 30 år når han dro til Premier League og etter 7 år i Serie A og på feil side av 30 så sier det seg selv at det skal godt gjøres å leve opp til ryktet sitt i en liga hvor tempoet og fysikken er langt langt høyere.

 

Torres derimot skulle man tro ville komme seg etterhvert, men niks. For et bomkjøp.

Link to comment
Share on other sites

Ingenting garanterer noe som helst når det kommer til spillerkjøp, men hvis du vil ha rask effekt og spillere som har vist seg frem på et ønsket nivå så koster det litt ekstra. Sansynligheten for å lykkes er da også større enn hvis en kjøper urealisert talent, men garantier finnes selvsagt ikke.

 

Tilbake til kampen. Hele laget hadde en innstilling til jobben som var som natt og dag i forhold til det vi er vant til å se. Alle la inn en real arbeidsøkt. Det var bevegelser og iniativ. Ballen gikk hurtig og stort sett fremover. Det er slik det må vere hver gang hvis en skal vere i toppen.

 

Szczesny var stort sett arbeidsledig.

Forsvaret har god kontroll. Backene jobbet godt, Mertesacker gir ro og er den eneste rette makker for Vermaelen.

Midtbanen jaget og jobbet. Coquelin er ikke fullt så disilinert som Arteta, men er den spilleren med egensaper som best dekker inn fraværet. Diaby var god så lenge kreftene holdt og Wilshere var outstanding!!

Angrepet var dog ikke kliniske nok. Alle gjorde en bra jobb, men uttellingen var for dårlig.

Alt i alt var balansen i laget meget god. Det sammen med riktig innstilling og hard jobbing gav oss en vel fortjent seier.

 

Så. Gå nå ut og gjør det igjen, og igjen, og igjen!!

Link to comment
Share on other sites

Midtbanen jaget og jobbet. Coquelin er ikke fullt så disilinert som Arteta, men er den spilleren med egensaper som best dekker inn fraværet.

 

Mye energi og ståpåvilje hvertfall. Arteta har ikke helt den samme energien som Coquelin har. Syntes Le Coq hadde en meget god kamp i går. Diaby var også nærmere noe som kan kalles skikkelig matchfitness. Sukk.. om han bare kan holde seg skadefri frem til mai/juni i det minste..

 

Håper hvertfall vi starter med samme lag mot Chelsea så får vi heller prøve å hvile noen spillere mot West Ham..

Link to comment
Share on other sites

Wilshere var elektrisk i den offensive midtbanerollen i går, og viser at dette er hans plass. Måte han forserer motspillere får det til å se latterlige enkelt ut, og han gir en helt annen energi til laget i denne rollen hvor han ikke må være like pliktoppfyllende i den defensive delen av spillet.

 

Hele midtbanen fungerte meget godt i går. Cazorla lignet mer på det vi så tidlig i sesongen, og ble ikke tatt ut av kampens om jeg syns vi har sett mye i det siste. Coquelin viser at han har nivået inne med meget godt og oppfordrende spill. Diaby til tider litt anonym, men syns han gir oss den nødvendige balansen i laget i går.

 

Det som imponerte meg nesten mest i går var hvor godt det kollektive presset i midtbaneleddet fungerte i går, vi brøt ett til vanlig ganske pasningssikkert Swansea lag uttalige ganger i oppbygningsfasen av spillet, og skapte farlige overganger. At vi er gode i gjennvinningsfasen og tar konringene er noe jeg virkelig har savnet i dette laget, det samme med innstillingen til gutta, i går ville de virkelig vinne kampen.

 

En god kamp er alt for lite til å friskmelde dette Arsenal laget, men hvis vi kan fortsette der vi slapp i går mot Chelsea har jeg god tro på at vi tar med oss poeng fra Brua til helgen.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk kamp. Andreomgangen var helt elektrisk, og må vel ha vært sesongbeste spillemessig?

 

Synes at Per gir forsvaret trygghet og ro. Per/Verm og Per/Kos er våre to klart beste midtstopperkombinasjoner. Sagna tok et langt skritt fram etter et par svake innsatser. Bunnsolid defensivt og villig offensivt, selv om innleggskvaliteten hans er frustrerende til tider. Gibbs er en fryd å se på når han kommer framover. Litt mer rufsete defensivt.

 

Coquelin spilte som en voksen mann. Klok, sterk og ivrig. Kanskje det beste jeg har sett av Coq. Diaby var meget god i en time +/-. Kunne kanskje vært byttet tidligere? Kombinasjonen Coq/Diaby klarte å bryte Swanseas fintspillende midtbane nærmest konstant. Forsvaret og WS ble satt på svært få prøver pga deres entusiastiske press.

 

Wilshere fortjener et eget avsnitt. Andreomgangen hans var magisk. Kanskje derfor "walking in a Wilshere Wonderland" gjallet på Emirates lenge etter at kampen var ferdig. Liten tvil om at 10er-rollen er som skapt for ham. Jeg er en av de som har vært skeptisk til Wilsheres hype. Fortsatt så har han variable opptredner, men de siste ukene synes jeg han har radet opp mange flere gode kamper. Veldig fortjent at han ble matchvinner.

 

Jeg ser at enkelte plukker litt på Walcott. Jeg synes at også han gjør en god kamp. Spiller nærmest som spiss, men klarer å dra seg ut på kant når det begynner å bli trangt i midten. Uheldig som ikke scorer et par mål. Bakromsløpene hans gir oss variasjon som gjør oss giftige. Giroud virker litt klønete og uheldig, men han er sterk og jobber utrettelig. Mer enn godkjent. Santi ble litt borte på venstrekanten i starten av kampen, men tok seg veldig opp og var viktig for det enorme presset vi la på Swansea utover i kampen. Glimtet til med verdensklasse-dragninger og -pasninger utover i kampen. Godt å se etter noen kamper under middels.

 

I mine øyne er vi et særdeles godt lag når innsatsen for gjenvinning og hurtighet i omstilling er på plass. Alt for ofte ser vi et Arsenal lag som koser med ballen og bedriver posessionfotball uten framdrift. I går så vi at litt ekstra innsats driv gir oss både defensiv trygghet OG masse muligheter framover på banen. Klarer gutta å holde den intensiteten utover i sesongen kommer vi til å vinne veldig mange fotballkamper.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...