Jump to content

16.01.2013 Swansea H (FA-cup-returkamp)


Pirès#7

Recommended Posts

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Nå er det viktig å omstille seg her! Tenk litt defensivt i hvert fall... Dette burde egentlig ikke vært en kamp lenger. 24-7 i skudd før målet kom, og som kommentatoren sa: "it suprises me, the fact that Swansea have made 7 shots". Få avgjort det her nå da, vær litt kyniske i noen få minutter bare!

Link to comment
Share on other sites

Og der var det slutt! Liten tvil om at vi fortjente denne... Også liten tvil om at vi må ha en mer effektiv spiss, hvis ikke Giroud brått begynner å bøtte inn med mål over natta! Wilshere MoM og vel så det! Elsker gutten!

Til Brighton i neste, når er den?

Link to comment
Share on other sites

Velfortjent seier. Upåklagelig innstats. Håper vi fortsetter med Wilshere i den framskutte rollen. Langt mer gjennombruddskraft enn Cazorla.

 

+1

 

Som sagt tidligere også: Cazorla ute på kant spiller nærmest helt likt ute på kanten som inne sentralt også. Var solid i dag etter mange svake kamper.

Link to comment
Share on other sites

Gjennomført god kamp der vi totaldominerer. Det er det lenge siden jeg har følt. Sjansesløseri alá 06/07 sesongen, men det kan jeg leve med inntil videre. Jeg syns de fleste gjør en god kamp i dag men vil trekke frem en meget hardtarbeidende kvartett bestående av Wilshere, Le Coq, Gibbs og Giroud.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på programmet fremover syntes jeg det er litt pussig at vi nesten spiller våre beste menn i 90min. Vi bytter kun en spiller Diaby etter 82 min.

Ikke det at ting ikke fungerte, vi skapte jo enormt med sjanser idag (uten at kvaliteten på avsluttningene var gode). Men når vi har så knøttliten stall med gode spillere, så syntes jeg det er greit å stille spørsmålet. Ikke rart United feks leverer i kamp etter kamp når de kan skifte ut hele 11'eren fra søndag.

 

Jeg blir iallefall ikke forbausa om fler enn Arteta snart begynner å falle fra på råkjøret. Cazorla, Wilshere, Gibbs, Walcott, Sagna, Verm med fler er nok utsatte :/

 

EDIT: Må sies at det er herlig at vi er videre i en viktig cup! Wilshere var ENORM idag! Og jeg likte bedre Cazorla på kant. Bytte ut Giroud på topp med Podi så smaker dette bedre!

Link to comment
Share on other sites

Så ufattelig deilig! Og så fortjent! Begynte å bli virkelig nervøs på slutten der...

 

Wilshere er bare helt sinnsyk. Husk at han fremdeles er meget ung... Han kan jo bli en av tidenes beste midtbanespillere om han fortsetter utviklingen sin. Helt sykt å tenke på.

 

MEN... Vi bare kjøpe en spiss som kan garantere mål. Vi skulle ha vunnet med så mange flere mål, spillet i andreomgangen er noe av det beste jeg har sett på lenge! EFFEKTIVITET, please!

Link to comment
Share on other sites

Bra kamp i dag. Synes at laget framsto som bra balansert, som andre også sier. Tror Diaby bidrar veldig til det med sin fysikk og sin evne til å holde og føre ball. Bra kamp av ham også i dag.

 

Skuffelsene i dag var Giroud, som virka tung og treg både i ben og hoder, og Walcott som var litt all over the place. Men Theo jobber godt og lager røre i motstanderens forsvar, dét skal han ha.

 

MoM i denne kampen er vel tidenes enkleste avgjørelse. Som kara på ESPN sa: Så lenge Arsenal har Wilshere er det håp!

Link to comment
Share on other sites

Herlig med en seier. Andreomgangen var meget meget oppløftende til tross for et vanvittig sjansesløseri. Syntes lagoppstillingen i dag var meget god.

For en gangs skyld så hadde vi en midtbane som var godt balansert. Wilshere, Arteta og Cazorla er alle offensive spillere som først og fremst tenker angrep. Med Coquelin og Diaby som sittende midtbanespillere fikk vi et makkerskap som faktisk holdt posisjonen sin og nektet spill i mellomrommet. I tillegg er begge to gode til å gå i angrep når mulighetene byr seg. Arteta bør ikke få fortsette med klippekortet om dette er nivået til "erstatterne".

Link to comment
Share on other sites

For en gangs skyld så hadde vi en midtbane som var godt balansert. Wilshere, Arteta og Cazorla er alle offensive spillere som først og fremst tenker angrep. Med Coquelin og Diaby som sittende midtbanespillere fikk vi et makkerskap som faktisk holdt posisjonen sin og nektet spill i mellomrommet. I tillegg er begge to gode til å gå i angrep når mulighetene byr seg. Arteta bør ikke få fortsette med klippekortet om dette er nivået til "erstatterne".

 

I agree.

 

Syntes forøvrig at Vermaelen trykket skikkelig til i taklingene i dag. Ikke dumt det heller så lenge taklingene sitter skikkelig :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...