Jump to content

2012.12.17 Reading B


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Tror vi ser grunnen til at Wenger vil ha Poldi på venstrekanten. Er vel den eneste, kanskje med unntak av Walcott (og Arshavin) som kan slå skikkelige innlegg fra kant jevnlig. Walcott og Poldi skyter innleggene og ofte tidlig, og det er noe vi må bygge videre på. Har vi da en Giroud inne i boks, evt mange spillere som stormer inn i feltet slik som så langt i dag. Et av hovedproblemene fremover de siste årene har vært at vi ofte har hatt kun én spiller inne i feltet ved innleggsmuligheter.

 

Walcott har fått lite å jobbe med så langt på topp, og jeg synes det er synd å se at vi ikke klarer å slå flere løpeballer i bakrom når vi har en så rask spiss på topp. Cazorla prøvde en gang, men når Reading ligger så høyt mot oss burde vi satse på dette oftere.

Link to comment
Share on other sites

Vi kjører kontringer, Cazorla åpner forsvar som rygger, vi er flere spillere i boksen og Podolski utfordrer faktisk med fart.

Dette er sånn jeg liker Arsenal! :D

Vi har en lynrask spiss som ligger på offsidelinja hele tiden. Selvfølgelig rygger de :)

Link to comment
Share on other sites

Vår beste førsteomgang siden Southampton kampen. Offensivt er trioen med Podolski, Walcott og Chamberlain meget god. Det er en god blanding av fart, teknikk og målfarlighet, men prikken over i-en i dag er Cazorla. Vært emminent så langt i kveld.

 

Ellers må det også nevnes at det er fryktelig irriterende at vi til tross for å være totalt overlegne gir Reading et par megasjanser ved å være ukonsentrerte og naive, men nå gidder jeg ikke å fokusere på det så lenge vi er såpass gode offensivt.

Link to comment
Share on other sites

Deilig å se gutta spille i første omgang. De fortsetter det gode spillet de viste mot WBA. Podolski og Cazorla har vært meget gode, men alle spillerne har levert en god omgang.

 

Walcott har endelig fått sjansen på topp. Har gjort en grei figur, men når han legger det å få spille spiss som et krav for å signere ny kontrakt, forventer jeg at han scorer når han er alene med keeper.

Link to comment
Share on other sites

Noe av årsaken til at vi gjør det så bra er at vi faktisk er litt uforutsigbare idag.

Walcott er flink til å løpe i rom og stresser Reading forsvaret.

Cazorla får mer rom på midten og ikke minst vi spiller rask bra fotball.

Håper nå Wenger ser det vi alle ser at en rask teknisk spiller på topp som

Wright/Anelka/Henry...Walcott gir oss en ny dimensjon angrepsmessig.

Link to comment
Share on other sites

Ah... :D

 

Herlig å se at vi styrer som vi kan og skal mot et lag av Readings kaliber. Det er jo ikke noe vi er blitt bortskjemte med :)

 

Nå er det bare å kjøre på og spille på seg litt selvtillit!

 

Og gjerne hvile noen spillere etterhvert hvis ikke kampbildet endrer seg dramatisk. Inn med Rosicky etterhvert, f.eks.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes også Walcott ikke bare truer bakrom, men har også vært god de gangene han har blitt spilt opp feilvendt.

Han har vel knapt bommet på en pasning, noe jeg ofte har irritert meg over at Chamack/Giroud har gjort når de har mann i rygg/bak seg.

Walcott rykker vel såpass at de ikke henger med!

Link to comment
Share on other sites

- Sist vi møtte Reading på denne banen, var første- og andreomgang som natt og dag. Jeg utelukker ikke at det samme skjer i kveld.

- Walcott har ikke vært spesielt god som spiss, men én omgang er ikke allverdens grunnlag å felle endelig dom ut i fra.

- Jeg liker at vi setter fart på umiddelbart efter gjenvinning på midtbanen.

- Podolski viser at man ikke må være full for å argumentere for å sette ham på vingen!

 

Alt i alt en meget fin omgang!

Link to comment
Share on other sites

Om det er bakromstrusselen til Walcott og farten på kantene med Chamberlain og Podolski som gjør at mellomrommet blir stort for Cazorla og Wilshere å briljere i, eller at Reading rett og slett ikke er bedre driter jeg egentlig i nå. Tempoet er tilbake, backene er med fremover igjen og treffer med innleggene, vi fyller på inne i boksen og fanger andreballene. Når vi da har et offensiv med disse uforutsigbarhetene så gleder jeg meg for første gang på lenge til å se Arsenal spille en andreomgang igen.

Link to comment
Share on other sites

- Sist vi møtte Reading på denne banen, var første- og andreomgang som natt og dag. Jeg utelukker ikke at det samme skjer i kveld.

- Walcott har ikke vært spesielt god som spiss, men én omgang er ikke allverdens grunnlag å felle endelig dom ut i fra.

- Jeg liker at vi setter fart på umiddelbart efter gjenvinning på midtbanen.

- Podolski viser at man ikke må være full for å argumentere for å sette ham på vingen!

 

Alt i alt en meget fin omgang!

Synes Walcott har gjort jobben nærmest perfekt i første. Ligger på linja det meste av tiden i stedet for å falle for fristelsen til å komme dypt hele tiden. Det alene skaper rom for bl.a. Cazorla

Link to comment
Share on other sites

Veldig godt å spille med en spiss som så og si alltid beveger seg fremover i høy fart. Dette skaper rom og mer rom for våre offensive midtbanespillere. Synd han ikke er klinisk nok i sin 100% sjanse, og på vei ut av klubben. Håper den sitter for han i andre omgang! Meget bra omgang av Podolski og Cazorla må også nevnes.

Link to comment
Share on other sites

Syntes Walcott har vært knallgod i dag jeg. Ja han burde kanskje puttet på den megasjansen i stad, men man må også huske at dette er hans første kamp på hvor mange år (?) som spiss og at han akkurat er tilbake fra skade. Ellers har han gjort mange mange gode løp, spilt gjennom Chamberlain med en meget god pasning, truffet på nærmest samtlige pasninger, vært nærme med et frispark, hadde et skudd reddet på streken og han hadde også et skudd som ikke var så veldig langt unna.

 

Syntes han viser i dag at han meget godt kan spille midtspiss for oss.

 

Edit: Glemte også at han selvfølgelig hadde innlegget over til Gibbs som første til 3-0 og at han også spilte fri Chamberlain med en fantastisk pasning tidlig i førsteomgang.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...