Jump to content

2012.12.17 Reading B


49 unbeaten

Recommended Posts

Reading v Arsenal

Premier League

Monday, December 17, 2012, 21:00

 

 

Da er det straks klart for en ny runde i serien, og laget viste i forrige serierunde en liten fremgang med en kampplan med fremoverrettet fotball og flere avslutninger på/mot mål. At laget gikk på en smell i midtuken mot Bradford legger vi bak oss, og retter all fokus på neste kamp som er den viktigste. Wenger står fast på at laget er mentalt sterke, at de oppfører seg profesjonelle på treningsfeltet og at den erfaringen laget besitter vil bringe dem ut av den vanskelige tiden for klubb, spillere og supportere. Så lenge Wenger sitter som ansvarlig over spillergruppen må han få den støtten han trenger og tillit til at han vet best vurderingene som blir gjort rundt lagoppstillinger etc. Akkurat nå er det svært lite han får gjort med skadeproblemene, og bredden i troppen (eller mangelen sådan) blir satt på en ny test mot Reading som overrasket tidligere i høst ved å lede 4-0 i Capital One Cup mot oss før vi grep tak i kampen og vant etter ekstraomganger.

 

Det som er sikkert foran mandagens kamp er at Walcott, Diaby, Santos og Fabianski er skadet, mens Koscielny først returnerte til treningsfeltet i dag. Giroud fikk hvile mot Bradford etter smellen i ryggen forrige helg og er igjen klar for kamp. Ellers blir dette bare mine egne tolkninger, men Arshavin og Djourou har vært utelatt fra de siste kampenes kamptropper og vil trolig forlate klubben i januar.

 

Tipper Wenger stiller et uforandret lag fra det som startet forrige helg, altså:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Wilshere - Arteta

Oxlade-Chamberlain - Cazorla - Gervinho

Giroud

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Etter denne kampen og de to andre gjenstående kampene i helga kan vi ligge på alt fra 4 til 10 plass på mandag kveld. Jeg har gitt opp å tippe resultater på Arsenalkamper, men vil ikke i det hele tatt bli overrasket om vi ikke klatrer på tabellen etter Reading. Reading er nå sist, og de vil gjøre alt for å komme opp fra den plassen.

Link to comment
Share on other sites

Helt ærlig, tror vi går på nok en smell...har på følelsen av at Reading kommer til å ha mer vilje og guts til å gå ut i 100 fra start og kjempe et forutsigbart Arsenal i senk!

 

håper så inderlig jeg tar feil!

 

Jeg også sitter desverre med den følelsen. Mye på grunn av dødballer rett og slett. Vi har faktisk "kun" sluppet inn 5 (6?) mål på dødballer i PL så det er mulig at det er jeg som er overkritisk her, men synes egentlig ikke det. Etter mitt syn er det tifeldigheter og flaks som gjør at vi ikke har sluppet inn fler.

Valget med å merkere soner fremfor mann synes jeg er en grov bommert. Skal man det må en, bl.a, ha mange dominante hodespillere. Det har ikke vi. Mertesacker f.eks - ikke dominerende på dødballsituasjoner. I mange kamper har motstanderen, og gjerne de mest hodesterke spillerne, sluppet veldig upresset til, men heldigvis for vår del har avslutningene endt utenfor, over eller midt på.

 

Frykter vi får oss en tidlig på "tygga" av det som helt sikker vil være et voldsomt tent Reading-mannskap. Akkurat som United fikk. Desverre så scorer de røde djevlene på nær sagt hver sjanse de får. Et stort pluss at Ollie` er tilbake, både bakover og fremover. Imorgen trenger vi 3 poeng !

 

Vil se :

 

Chesser - Bac - Per - TV5 - Gibbsy - Arteta - Cazorla - Jack - AA - Giroud - Gervinho.

 

Men det ender vell med Poldi/Chambo istedenfor AA. Skuffa over Chambo denne sesongen, synes han viser ekstremt lite. Gutten er bare 19, så en skal vell ikke forvente så alt for mye, men mer enn det som har blitt vist - ja det hadde jeg forventet.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg også sitter desverre med den følelsen. Mye på grunn av dødballer rett og slett. Vi har faktisk "kun" sluppet inn 5 (6?) mål på dødballer i PL så det er mulig at det er jeg som er overkritisk her, men synes egentlig ikke det. Etter mitt syn er det tifeldigheter og flaks som gjør at vi ikke har sluppet inn fler.

Valget med å merkere soner fremfor mann synes jeg er en grov bommert. Skal man det må en, bl.a, ha mange dominante hodespillere. Det har ikke vi. Mertesacker f.eks - ikke dominerende på dødballsituasjoner. I mange kamper har motstanderen, og gjerne de mest hodesterke spillerne, sluppet veldig upresset til, men heldigvis for vår del har avslutningene endt utenfor, over eller midt på.

 

Frykter vi får oss en tidlig på "tygga" av det som helt sikker vil være et voldsomt tent Reading-mannskap. Akkurat som United fikk. Desverre så scorer de røde djevlene på nær sagt hver sjanse de får. Et stort pluss at Ollie` er tilbake, både bakover og fremover. Imorgen trenger vi 3 poeng !

 

Vil se :

 

Chesser - Bac - Per - TV5 - Gibbsy - Arteta - Cazorla - Jack - AA - Giroud - Gervinho.

 

Men det ender vell med Poldi/Chambo istedenfor AA. Skuffa over Chambo denne sesongen, synes han viser ekstremt lite. Gutten er bare 19, så en skal vell ikke forvente så alt for mye, men mer enn det som har blitt vist - ja det hadde jeg forventet.

 

Enig i dette, syns ikke han virker like uredd nå for tiden... dårlige innlegg, slurvefeil.

Link to comment
Share on other sites

Det er standard for en ung spiller. Kommer med masse selvtillit som innbytter. Gjerne i "trygge" kamper. Så kommer alvorsordrene fra trenere og manager "Ja du var god, men husk å velge dine dueller med omhu når du møter større og sterkere lag", og vips så har de fjerna den gnisten.

 

Akkurat dette tror jeg Wenger er ekspert på - det å fjerne den kanten fra spillerne. Vi trenger en spiller med "sharp edges" - en spiller type RvP, C. Ronaldo, Falcao, Messi osv. Spillere som tørr å prøve det uventede. Der Ox viste gode takter, men plutselig sluttet med. Der jeg håpte vi kunne få Myaichi. Der Walcott er i ferd med i komme med økt smartness, bedre touch og stor selvtillit.

 

Men noe slikt får vi ikke... for hva gjør vi?

 

Selger Walcott

Myaichi plages av sakder, og når han ikke er skadet får han ikke spille i Wigan

Ox har bare slutta å prøve på slikt

Selger RvP

Selger Nasri

Selger Adebayor

Selger Fabregas

Benker og til slutt selger AA...

 

 

lista begynner å bli jævlig lang nå...

Link to comment
Share on other sites

@Orakelet

 

Du glemmer også hvordan Wenger kjøpte inn Podolski til å spille på venstrekanten. Det er vel den trasigste kantspilleren jeg har sett i Premier League på lang lang tid. Har fortsatt tilgode å se han dra av en mann ute på kanten for så å sette fart. Når Ramsey er en bedre kantspiller så burde det virkelig gå av en alarm i hodet på Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Dette er enkelt, Arsenal må kjempe like mykje som Reading, da vil kvalitatane og talentet i laget avgjøre kampen i vår fordel.

 

ja, HVIS Arsenal klarer å kjempe like mye så. Men det tviler jeg på at de klarer. Det er lite av det vi har sett i høst som skulle tilsi dette... dette kan ende med hva som helst. Jeg spår en rotete og frustrerende kamp, der Reading kjemper som helter og Arsenal jogger rundt, og der det hele avgjøres på tilfeldigheter, på grunn av udyktighet fra en av partene sin side (oppheving av offside, straffe, selvmål, keepertabbe eller liknende).

Link to comment
Share on other sites

@Orakelet

 

Du glemmer også hvordan Wenger kjøpte inn Podolski til å spille på venstrekanten. Det er vel den trasigste kantspilleren jeg har sett i Premier League på lang lang tid. Har fortsatt tilgode å se han dra av en mann ute på kanten for så å sette fart. Når Ramsey er en bedre kantspiller så burde det virkelig gå av en alarm i hodet på Wenger.

 

sukk....

 

Også blir han bytta ut på 68.2 hver jævla kamp

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kun et håp for kveldens kamp, og det er at det laget som kommer ut på banen har litt mer trua enn mange supportere.

 

ja, vi får jo håpe det. Men spørsmålet er jo om vi supportere har noen grunn til å ha noen tro. Det er egentlig lenge siden mine siste snev av tro forsvant, nå har jeg kun håpet tilbake.

Link to comment
Share on other sites

@Orakelet

 

Du glemmer også hvordan Wenger kjøpte inn Podolski til å spille på venstrekanten. Det er vel den trasigste kantspilleren jeg har sett i Premier League på lang lang tid. Har fortsatt tilgode å se han dra av en mann ute på kanten for så å sette fart. Når Ramsey er en bedre kantspiller så burde det virkelig gå av en alarm i hodet på Wenger.

 

Bra du sier dette, begynte å se det under EM i sommer. Han var rett og slett feig hver gang han kom en mot en og brukte heller en støttepasning. Har studert han siden slutten av september i hver eneste kamp og han har faktisk ikke utfordret en motspiller med fart en eneste gang. Nermeste forsøk var faktisk sist kamp mot Bradford, noe som var halvhjertet og mislykket. Montro om han mangler fotballforståelse eller bare har 0 selvtillit. Skulle ikke tro det etter en god sesong i Køln.. Ramsey forsøker iallefall på kanten.

Link to comment
Share on other sites

Podolski er jo ingen typisk vingspiller. Når han derimot skjærer inn eller er i boksen er han livsfarlig. Wenger skal jo selvfølgelig bruke Gervinho som spiss istedenfor Podolski...

 

Var vel Bould eller Keown som også sa at han var en av de mest kliniske avslutterne han hadde sett. Syns egentlig det er nokså utrolig at Gervinho blir foretrukket som

spiss foran Poldi/Walcott.

 

Idag må det bli topp innsats, bra spill og 3 poeng...trua på det.??...det er en annen sak.

Link to comment
Share on other sites

 

Var vel Bould eller Keown som også sa at han var en av de mest kliniske avslutterne han hadde sett. Syns egentlig det er nokså utrolig at Gervinho blir foretrukket som

spiss foran Poldi/Walcott.

 

Idag må det bli topp innsats, bra spill og 3 poeng...trua på det.??...det er en annen sak.

Nettopp, han scorer mål ved å være på rett sted til rett tid og bruke sin fantastiske venstrefot.

Dagens kamp føler jeg vil sette standarden for resten av jula, vinner vi i dag kan vi gå en god juleperiode imøte. Taper vi derimot, vil det se mørkt ut.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal team: Szczesny, Sagna, Mertesacker, Vermaelen, Gibbs, Arteta, Wilshere, Cazorla, Oxlade-Chamberlain, Walcott, Podolski

 

Spennende å se om det er Theo eller Poldi som spiller spiss. Tror det vil funke uansett!

Link to comment
Share on other sites

Håper på Podolski som spiss utifra det laget som er satt opp der hvis vi spiller 4-2-3-1 da Walcott er god på kant mens Podolski suger på kant, men håper det heller er i en 4-4-2 formasjon og at både Podolski og Walcott starter på topp mens Chamberlain og Cazorla spiller på kantene.

 

Som dette:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Chamberlain - Arteta - Wilshere - Cazorla

Podolski - Walcott

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...