Jump to content

2012.12.17 Reading B


49 unbeaten

Recommended Posts

Er så forbanna latterlig at vi absolutt skal gi Reading 2 mål. At Sagna var forbannet kan jeg skjønne. Samtlige mål kommer jo fra svakt forvarsspill på venstre side av banen..

 

Ellers: Walcott, Chamberlain og Podolski er den mest dynamiske trioen vi kan stille med på topp. Chamberlain trenger å jobbe med en del ting, men syntes han allikevel er et bedre valg enn Giroud eller Gervinho. Håper også at han ved å få mer spilletid også begynner å ta steg i utviklingen sin.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply
fekk ikkje med meg det mellom Sagna og Vermaelen, men det eg lurer på er korleis denne gjengen med nervevrak forventer å vinne noko som helst. vi har 4-0 og full kontroll, gibbs gjer ein lilleputtfeil, så er det 4-1 og plutselig er alle i forsvaret nervevrak :-|

 

Det var ikke nødvendigvis noe mellom de, men muligens Verm som ber Sagna roe seg over noe som tydeligvis provoserte franskmannen men en eller annen..

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Cazorla, Podolski og Wilshere utmerker seg. Walcott scorer som spiss, men er ikke fantastisk. Likevel viser han mer enn nok til å få flere sjanser i en posisjon som utvilsomt er "up for grabs".

 

Ellers er det mest gledelige måten vi tar tak i kampen fra start av. Posisjoner på en taktikktavle har fint lite å si hvis ikke innsatsen og den mentale inngangen til kampen er den rette. Vi sovner nesten efter Gibbs inviterer motstanderen inn i kampen igjen. Men bortsett fra dette nervøse kvarteret, var det meste spot on.

Link to comment
Share on other sites

Tok litt tid før jeg skreiv no her nå... Måtte bli kvitt denne reisningen som Stefan snakka om...

 

Beina... Jeg venta med hensikt for å se om det var et blaff eller om vi ville være solide kampen gjennom.

 

Først: kudos til Wenger for å prøve noe nytt i dag. Spill langs bakken med tonnevis av bevegelse på topp. Med den taktikken vi kjørte i dag sammen med de spillerne vi brukte så ble det meget bra. Walcott gjør en god jobb på topp - burde ha puttet når han var alene gjennom, men selv kongen bomma på noen slike. Han gjør det godt igjen med ei god scoring på slutten.

 

Cazorla får virkelig vist seg frem i dag. Jeg slenger ut en påstand: Wilshere som blir gradvis bedre, Walcott og og med mye bevegelse på topp og en Podolski som er (til tross for å spille på venstre kant) som får mere rom som følge av at Gibbs er tilbake - dette gjør at det blir enklere for Cazorla å spille sitt spill.

 

Rett og slett kudos til hele laget. Hadde det ikke vært for en total brain-fart fra Gibbs så hadde vi holdt nullen.

 

Jeg håper Wenger fortsetter med denne spillestilen nå. Morsomt å se om vi klarer det samme mot et mer gjerrig lag som West Ham. Men kudos til ham for hvordan han gjør kampen i dag - med unntak av det å sende innpå Ramsey og la Rosicky være på benken....

Link to comment
Share on other sites

laaangt skritt i riktig retning. Som andre skriver trolig det beste laget man kan stille med per i dag. Synd at den ene trolig er på vei ut (?). Ellers så utrolig irriterende og unødvendig at man nok en gang legger seg nedpå og nesten slipper Reading inn i kampen igjen. Laget har mye å gå på, og det må tas i betraktning at Reading var utrolig svake, men kampen viser ihvertfall hvordan Arsenal BØR spille. I grove trekk.

Link to comment
Share on other sites

Positivt:

-Spillet fremover funker, kombinasjonene funker.

-Samarbeidet mellom Poldi og Gibbs viser seg frem nok en gang.

-(Om det er Walcott som skaper rom med bevegelsene på topp eller om det bare er Reading som ikke er bedre vet jeg ikke, men): Cazorla stråler i sin frie rolle i denne kampen, mye takket være alt rommet han får.

-Vi scorer tidlig og mange mål.

-Vi slår tidlige og gode innlegg, i tillegg til at det er bevegelse inne i boksen.

-Wilshere blir bedre og bedre for hver kamp.

-Cazorla scorer hattrick!

-Poldi scorer og legger opp til 2. Viser vel litt av hvorfor Wenger vil ha ham på vingen. I denne kampen utfordrer han med ball på kanten og stormer inn i feltet når han har mulighet.

-Perfekt førstetouch og avslutning på målet til Walcott.

-Skaper mange gode sjanser!

-Vermaelen står litt mer frem som en skikkelig kaptein meste av kampen.

 

Negativt:

-Forsvarsspillet ved de to målene.

-ca 15 minutt med skikkelig konsentrasjonssvikt over hele fjøla.

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat sett kampen en gang til nå - og valgte å ha et spesielt fokus på trioen i front - Podolski - Walcott - Chamberlain. Stikkord:

  • Podolski fungerer vanvittig mye bedre med Gibbs bak seg enn Vermaelen/Santos
  • Der Giroud "slippes" av motstanderens forsvar, så er forsvaret til Reading livredde for å slippe Walcott. Dette fører til at han stort sett hele tiden har 2 mann tett på seg. Det er her alt rommet til Cazorla kommer fra.
  • Ox er mer livat enn på lenge. Han har fortsatt ting å jobbe med. Til tider i går viser han den "råskapen" som vi alle elsket forrige sesong. Jeg synes det er tydelig at han har streng beskjed om å være disiplinert.
  • Trioen forran er veldig dynamiske sammen. De er flinke til å gjøre seg spillbare, og backene er flinke til å følge på når det er rom til det.
  • Walcott viser at han kan være oppspillspunkt ved et par anledninger. Han får ballen i kroppen, skjermer og spiller fri Sagna på høyre 2 ganger, og Podolski på venstre 1 gang.
  • Timingen til Walcott er mildt sagt fantastisk. Det må være et helvete å forsøke å sette han i en offsidefelle. Det ser ut som om han har funnet ut at med sin hastighet kan han lett ligge 1 meter bak back4'ern når pasningen slås.

Det er masse mer - men jeg må forsøke å jobbe litt også...

 

Jeg er selvsagt fornøyd med Walcott - men ser at han har mer og gå på. Han ville litt for mye i går, men med tillit på topp så vil han være en målmaskin.

 

Men det er en annen spiller som imponerer meg mer enn Walcott av de tre på topp - Podolski.

Han har en vanvittig livat kamp fra sin venstre kant. Han får god hjelp fra arbeidsjernet Gibbs - men jeg ser at Podolski virker mye "blidere" i spillet sitt i denne kampen enn på lenge. Han arbeider også defensivt (dog så hardt at han opphever offsiden på andre målet imot - hvor back4'ern gjør alt rett og setter han i offside.

 

Mye positivt fremover på banen. Noe positivt bakover. Ett steg frem - la oss håpe de fortsetter fremover, og ikke tar de tradisjonelle 2 tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Wenger lar Walcott spille som spiss, så blir han helt klart en syk målmaskin, han må bare få litt tillit, å litt roen, så er det den nye Henry vi snakker om !

 

En god seier, 75 bra minutter, 10-15 minutter der konsentrasjonen faller helt ut..

Link to comment
Share on other sites

Synes laget fremsto som vinnere i går. 13-3 i shots-on-target er solid på bortebane. Mange som overbeviste i går kveld. Venstresiden vår med Gibbs og Podolski var sjef. En stor andel av våre baklengsmål kommer av personlige feil. Synes ellers at innsatsen i duellspillet er strålende. Det er godt å se at den defensive organiseringen er bedre enn forrige sesong. Per er viktig. Også veldig godt å se viljen til å komme raskt fremover på banen når vi gjenvinner ball.

 

 

@Orakelet

 

Du glemmer også hvordan Wenger kjøpte inn Podolski til å spille på venstrekanten. Det er vel den trasigste kantspilleren jeg har sett i Premier League på lang lang tid. Har fortsatt tilgode å se han dra av en mann ute på kanten for så å sette fart. Når Ramsey er en bedre kantspiller så burde det virkelig gå av en alarm i hodet på Wenger.

 

Mener du fortsatt at Poldi skal spille spiss, og at Cazorla skal spille kant?

 

 

sukk....

 

Også blir han bytta ut på 68.2 hver jævla kamp

 

Nei ;D

Link to comment
Share on other sites

Mener du fortsatt at Poldi skal spille spiss, og at Cazorla skal spille kant?

 

En skikkelig god kamp ute på kanten mot bunnlaget Reading så er han og laget friskmeldt? Grunnen til at jeg vil ha Cazorla ute på kant er fordi vi har større kvalitet sentralt i banen enn ute på kantene og Cazorla har i majoriteten av sin profesjonelle karriere spilt ute på venstre. Podolski er og blir en spiss, men hvis han viser like stor innsats og entusiasme som i går og får såpass store rom som det han gjorde i går så er det ikke så dumt da han har et godt venstrebein. Tror du burde vent til han har spilt mer enn én god kamp ute på kanten på 10-12 kamper før du begynner å hovere RastaPinky. En svale gjør absolutt ikke en sommer og vi vet jo alle at Ramsey også har hatt en god kamp ute på kanten, men det gjør han ikke til en kantspiller gjør det vel? B)

Link to comment
Share on other sites

Synes laget fremsto som vinnere i går. 13-3 i shots-on-target er solid på bortebane. Mange som overbeviste i går kveld. Venstresiden vår med Gibbs og Podolski var sjef. En stor andel av våre baklengsmål kommer av personlige feil. Synes ellers at innsatsen i duellspillet er strålende. Det er godt å se at den defensive organiseringen er bedre enn forrige sesong. Per er viktig. Også veldig godt å se viljen til å komme raskt fremover på banen når vi gjenvinner ball.

 

 

 

 

Mener du fortsatt at Poldi skal spille spiss, og at Cazorla skal spille kant?

 

 

 

Nei ;D

Podolski er god på kanten når han får rom. Hele laget er forsåvidt gode når vi får rom å boltre oss i. Mot lag som parkerer bussen har Cazorla langt flere strenger å spille på ute på kanten. Når det er sagt vil jeg veldig gjerne se at Walcott fortsetter på topp. Med en så rask spiss er det langt vanskeligere for motstanderen å være kompakte uten å bli spilt for lavt

Link to comment
Share on other sites

Podolski er god på kanten når han får rom. Hele laget er forsåvidt gode når vi får rom å boltre oss i. Mot lag som parkerer bussen har Cazorla langt flere strenger å spille på ute på kanten. Når det er sagt vil jeg veldig gjerne se at Walcott fortsetter på topp. Med en så rask spiss er det langt vanskeligere for motstanderen å være kompakte uten å bli spilt for lavt

 

+1 for hele innlegget, men særlig det siste er verdt å nevne. Den største grunnen til at Cazorla fikk så fantastisk mye rom i går var Walcott. Reading turte rett og slett ikke å slippe han og det endte med at han konstant hadde 2 forsvarsspillere på seg. Plusser man også på at Arteta holdt igjen mer og Wilshere også dro seg lenger fremover i banen så ender det opp med enten mer rom til Wilshere eller til Cazorla.

Link to comment
Share on other sites

Tror du burde vent til han har spilt mer enn én god kamp ute på kanten på 10-12 kamper før du begynner å hovere RastaPinky. En svale gjør absolutt ikke en sommer og vi vet jo alle at Ramsey også har hatt en god kamp ute på kanten, men det gjør han ikke til en kantspiller gjør det vel? B)

 

Jeg synes Podolski har spilt ganske mange gode kamper på venstrekanten, jeg. Siden vi spiller et system som fordrer defensiv innsats fra minst en (som regel begge) av våre kantspillere, synes jeg han passer perfekt i den rollen han har nå. Ramsey har skuffet meg litt offensivt når han blir brukt på kant, men defensivt har han vært verdifull i den rollen.

 

Balanse er viktig og i denne kampen synes jeg GPS-målingen (gå inn på player positions) ser veldig fin ut. Begge kantspillerne jobber endel sentralt. Backene er tilbaketrukne breddeholdere, Arteta dekker store rom. Arsenals heatmaps har variert voldsomt denne sesongen.

 

Jeg beklager hvis du føler at jeg hoverer. Synes bare du har "hengt deg litt opp" i at Podolski skal spille spiss, siden han i mine øyne er mest verdifull på venstrekanten.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Wenger lar Walcott spille som spiss, så blir han helt klart en syk målmaskin, han må bare få litt tillit, å litt roen, så er det den nye Henry vi snakker om !

 

Men for hvilket lag?

 

Det vil være typisk Arsenal at Walcott nå viser sin klasse som spiss og så forsvinner han gratis til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

 

Men for hvilket lag?

 

Det vil være typisk Arsenal at Walcott nå viser sin klasse som spiss og så forsvinner han gratis til sommeren.

Og der har de jaggu meg seg sjøl å takke. Walcott er en helt annen klasse en Gervinho som ikke egentlig er fugl eller fisk. Giroud er rett og slett for svak teknisk foreløpig.

Håpet er nå at Wenger har sett det mange har sagt lenge...sett Walcott som spiss.

Fatter ikke hvorfor det skal være så vanskelig av Wenger som alltid har likt fart, og ikke minst teknikk på topp(les Henry-Anelka).

Endelig begynner det å ligne på gode gamle Arsenal igjen.

Mangler bare Kolo Toure for å gjøre skjelvingen baki der komplett da;-)

Link to comment
Share on other sites

Det vil være typisk Arsenal at Walcott nå viser sin klasse som spiss og så forsvinner han gratis til sommeren.

 

Det blir interessant hvis Arsenal fortsetter å bruke ham som spiss. Da kan Walcott i hvert fall ikke bruke dét som argument for å forlate oss. I United, for eksempel, får han nok mer penger og flere trofeer. Men han får garantert ikke spille spiss på mange år..

 

24 september: Playing as a centre-forward is a major priority for me.

“Playing up front is ­definitely one of the factors.

“I am not affected by money. It is a case of having trust in me up front. I have learnt my game on the wing.

“But I was signed as a striker and when you look at what I did last year, I think I can do even more.

“Hopefully, I will be given the ­opportunity.“

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...