Jump to content

fekke94

Recommended Posts

Ser ut som Mannone får førstelagsspill på Søndag.

Almunia er skadet i ankelen. Fabianski er kanskje ute, det er ikke helt sikkert at han blir klar.

Men uansett så gjør det ikke noe for meg om vi spiller med Mannone denne kampen. Vi har ingenting å spille for, utenom ære.

Jeg har heller aldri sett Mannone spille så jeg gleder meg litt ekstra til kampen hvis han spiller.

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/f...oor-for-mannone

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Kan bli gøy å se hvordan tredjevalget vårt er, og jeg mener Helmikken har skrevet mye lovende om han tidligere, så det blir spennende. Mest av alt håper jeg Lukasz står på søndag, for han virker langt ifra varm i trøya og et par kamper kan gjøre sitt for at han tar det siste steget. Men det er aldeles ikke lett å komme inn som keeper uten at man har spilt mange kamper sammen med forsvaret.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Rett og slett en matchvinner i dag. Håper han får sjansen også neste kamp. I tillegg har vi jo Szczesny som strospilte i Carling Cup. Fabianski har også imponert i perioder, men er det noen av disse tre som klarer å holde ett noenlunde jevnt nivå.

 

Dette er nok det store spørsmålet Umlaut, klarer noen av disse tre å holde et stabilt godt nivå? Det var en fornøyelse å se solid keeperspill fra vår målmann i dag, lenge siden jeg har sett makan fra en Arsenalkeeper.

 

Jeg har ikke sett Mannone mange ganger. De få gangene jeg hadde sett ham før imponerte han ikke for å si det pent. Ekstra gledelig var derfor at han hadde en kanonkamp. Det beste jeg vet er når spillere jeg er skeptisk til motbeviser mine dystre påstander.

Link to comment
Share on other sites

Slik vi så ham i dag var på linje med det storspillet han gjorde kamp etter kamp på reservelaget for to sesonger siden. Desverre forsvant denne kvaliteten hos ham, men i dag fant han den altså igjen.

 

Jeg er dog redd han ikke vil klare å holde dette nivået, eller i nærheten av dette nivået. Han har ikke vært særlig god før i år. Men vi får håpe, og han er jo fremdeles ung til keeper å være, så muligens kan han blomstre igjen hvis han får mer tillit fremover.

Link to comment
Share on other sites

Virka på meg som om det var selvtillitt og trygghet som gjorde at han gjorde det så godt i dag! Han hadde noen gode innvolveringer, også fikk han den superredningen. Og etter det var en rett og slett fantastisk, og det med enorm selvtillitt og trygg på nivået. Jeg tror Mannone kan vokse til å bli en kanonkeeper som vi gir han den tilliten han trenger. Om han klarer å spille 2-3 kamper til på et godt nivå, bør Almunia bli sittende på benken etter min mening!

 

Det spennede blir om han faktisk benker Almunia!

Link to comment
Share on other sites

Dette var en helt fantastisk prestasjon av Mannone! Det gleder hele mitt hjerte å endelig se gode prestasjoner fra sisteskansen vår, det har jeg rett og slett ikke opplevd siden Lehmann dro til Stuttgart. Jeg tror nok mange kommer til å reagere sterkt hvis middelmådige, klippekort Almunia får stå i mål neste kamp.

Link to comment
Share on other sites

Håper ikke Wenger benker Mannone etter en slik kamp. Selvtillitt

er utrolig viktig å ha for alle målmenn. Hvem husker ikke hva benken gjorde med Manninger da han ble vraket etter solide kamper.

Ingen har vært i nærheten av det Mannone gjorde idag.

Rett og slett utrolig solid keeperspill++++

Link to comment
Share on other sites

Håper ikke Wenger benker Mannone etter en slik kamp. Selvtillitt

er utrolig viktig å ha for alle målmenn. Hvem husker ikke hva benken gjorde med Manninger da han ble vraket etter solide kamper.

Ingen har vært i nærheten av det Mannone gjorde idag.

Rett og slett utrolig solid keeperspill++++

100% enig. Mannone bør få stå til han spiller seg ut av laget, selv om Almunia blir frisk igjen.

Link to comment
Share on other sites

Vær så snill å begrunne denne påstanden. Kom med holdbare argumenter og fakta.

 

Jeg synes på ingen måte at den påstanden er så gal som du vil ha det til. Jeg sa det jeg sa på bakgrunn av det han har prestert i de foregående kampene han har stått denne sesongen. Han har virket shaky og difinitivt ikke stått frem som en matchvinner. Han var til og med allerede så smått begynt å bli en hakkekylling her på forumet.

 

Legg også merke til at jeg skriver "jeg er dog redd han ikke vil klare å holde dette nivået...". Med andre ord er ikke dette noe jeg sier at hverken kommer til å skje eller at jeg tror det vil skje. Jeg bare frykter at dette var en kamp over evne for Vito, men ingenting ville vært bedre enn at han motbeviser mine forferdelige påstander...

Link to comment
Share on other sites

Er vel realistisk å tru at han i en så ung alder ikke kommer til å holde dette nivået kamp etter kamp,ville vel nesten være uretferdig mot gutten å forvente noe slik?

Håper han får stå neste kamp ,det fortjener han så får vi heller vente å se hvordan han klarer seg.

Jeg håper nu for alt i verden at han følger opp dette i de neste kampene,ingen ting gleder meg mere enn å ha en solid sisteskanse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok helt av anngående Mannone i går, men har roet meg ett par hakk nå. Som flere sier, så synes jeg absolutt at Mannone burde få sjansen mot Olympiakos. Gjør han seg ikke bort der så burde han få sjansen videre osv osv. Jeg så noe veldig stort i han i går, men jeg kan ikke huske å ha sett han herje tidligere? Under preseason så var det jo polakken som sto fram mellom Mannone og han.

 

Hva så om Mannone skulle bli fast førstelagskeeper?

Jeg tror ikke at Mannone klarer å holde gårsdagens stabile nivå over en lang tid, og det er ikke hverdag å se en så ung førstekeeper i Premier League. Selv ikke Iker Casillas i sine dager klarte det. Nå som jeg kom inn på Casillas så tenker jeg på hvor fantastisk det ville vært å fostret opp en så god keeper gjennom årene, for får Mannone fortsette utviklingen med førstelagsspill i Premier League, ja da vil han bli god.

 

Så var det Almunia, Fabianski og Sczezcny. Jeg er av den oppfatningen av den keeperen som gjør det best, og er i den beste formen, burde få vokte buret. Men det er ikke essentielt å bytte keeper i forkant av hver serierunde, og det er heller ikke essensielt å bruke en 21 år gammel målvakt i storkamper borte på Old Trafford eller ute i kalde høstkvelder i Champions League.

Link to comment
Share on other sites

Nå ja, Petr Cech var jo ikke akkurat gamle karen han heller da han ble førstekeeper for Chelsea, og om Mannone klarer å holde seg stabilt god en periode ser jeg ingen grunn til at han ikke skal få lov til å fortsette. At han har potensiale er det ingen tvil om. Men han hadde jo ikke stått om ikke både Almunia og Fabianski hadde vært ute...

 

Likevel er min personlige mening at Mannone er en bedre keeper enn Fabianski pr dags dato, og har også minst et like stort potensiale til å bli en klassekeeper, ut ifra hvordan han har vist seg frem det jeg har sett. Han virker å ha en mye mer rolig personlighet og blir ikke stresset på samme måte som Fabianski ofte blir i litt pressete situasjoner. I tillegg har han bra reflekser, flink til å gå i dueller når det kommer høye baller inn i feltet(en av Almunias svakheter), bra med ballen i beina og flink til å sette igang spillet raskt.

 

Fabianski har selvfølgelig talent han, men jeg føler han blir for stresset og gjør flere tåpelige feil enn det Mannone har gjort så langt.

Dette er selvfølgelig kun min personlige mening, og ikke noen fasit...

Link to comment
Share on other sites

Mannone har et potensiale som jeg aldri har sett Almunia har vært i nærheten av. Refleksene, feltarbeidet og distribusjonen vi så i går, var på et nivå vi aldri har sett Almunia på.

 

Fakta er vel at Almunia aldri har vært førstekeepermateriale, men noen må stå bak der. Det er på tide at vi finner oss en verdig førstekeeper, og selv om han er ung og kommer til å ha sin andel dårlige kamper, er jeg hellig overbevist om at det å la han få spille på seg rutine nå, vil være den beste løsningen for Arsenal.

 

Her er forresten høydepunktene hans fra i går!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selvfølgelig strålende fornøyd med at Mannone gjør den KANONkampen han gjør, men det er viktig å ikke holde forventningsnivået basert på Fulham-kampen. Skal ikke ta noe bort fra prestasjonen til Mannone, for den var fantastisk, men "alle" keepere kan ha slike dager og likevel ikke ende opp med å bli allverden. Håper selvfølgelig inderlig han blir en fantastisk keeper, noe han har potensial til, men jeg har i bakhodet hva Kim (som var i Østerrike) fortalte etter Pre-Season om keeperne våre.

 

(Husker dere bortekampen mot Spania i play-off til EM 2004? Espen Johnsen står som han skulle vært en sementblokk på 7m*3m plassert foran mål, mens han på hjemmebane viser sitt sanne jeg....)

 

Alt jeg ønsker å få fram er at vi skal være henrykte over at han vant kampen for oss, men ikke forvente at vi har fått en ny nr1 (noe det kommer fram vi trenger sårt ,sårt, sårt)

Link to comment
Share on other sites

Vito Mannone, var bare fantastisk mot Fulham på Lørdag, han berget et labert Arsenal lag ifra poengtap på Craven Cottage. Etter min mening så fortjener han og stå i midtuka mot Olympiakos, men det gjør han uansett, med tanke på at Almunia fortsatt er syk, og Fabianski er skadet til slutten av oktober.

 

Spørsmålet er bare nå om han klarer og holde ett gjevnt nivå fremmøver, det er det som kommer til å forandre på mye av skjebnen til Mannone i de neste kampene. Jeg tror helt ærlig at viss han fortsetter på ett gjevnt nivå. Trenger ikke plent og varte opp med feberredninger sånn som i helgen. Men være stabil. Da skal det ikke mye til for og danke ut Almunia.

Men da bytter vi ut nåkk en rutinert spiller, og tar inn en fersk og ny unggutt, full av potensial. Er det verdt det ? Det gjenstår og se.

Link to comment
Share on other sites

Mannone sikret tre uhyre viktige poeng for oss på lørdag og viste samtidig viktigheten med å ha en matchvinner mellom stengene. Det har vi ikke hatt de to siste sesongene og man kan bare spekulere i hvor mange poeng vi har tapt på det.

Almunia er for all del en helt grei keeper på sitt beste, men han er alt for lite spektakulær. Han har ikke ekstreme kvaliteter nok til å kunne kalles en matchvinner og et storlag som Arsenal MÅ ha en matchvinner mellom stengene. Akkurat som Liverpool, Chelsea, ManU og City har. Når Manuel i tillegg begynner å gjøre matchTAPENDE feil så er det bare å levere hanskene til en annen.

 

Med Fabianski ute er Mannone mannen som kan utfordre Almunia og han tok vanvittig godt vare på muligheten til å motbevise kritikerne. Italieneren har nemlig vært gjenstand for hard kritikk for sine opptredener som Kim korrekt er inne på. Etter min mening bør han forbli førstevalg da Almunia returnerer. Gi han en sjanse til å vise oss at lørdagens prestasjon ikke var et blaff. Fortsetter han sånn er keeper-krisen løst, men det er kanskje å forvente for mye.

 

Uansett viktig at Wenger viser Almunia at han ikke har klippekort til tross for å være den eneste rutinerte keeperen i stallen. Blir han vraket kan det meget vel hende han hever seg også. Sunt med konkurranse om plassene.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...