Jump to content

2012.08.26 Stoke City (B)


Umlaut

Recommended Posts

Nok en gang 0-0, og nok en gang skaper vi få målsjanser. Stoke og Tony Pulis fulgte taktikken som Martin O'Neill la forrige helg til punkt og prikke, og forsvarte seg langt inne på egen banehalvdel med en gang vi hadde kontroll på ballen. Litt skremmende om dette skal fortsette utover sesongen, der alle motstanderne kan følge samme planen og håpe på en kontring eller dødballmål. Likevell er jeg fornøyd med mye i dag også, og det er fremgang fra kampen mot Sunderland. Forsvaret er mye mer disiplinerte og har god kontroll på det lille som Stoke prøver seg på. Fremover venter jeg bare på ketsjup-effekten.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Ser mye positivt fra Podolski og Giroud. Men det mangler fortsatt litt. Gervinho derimot, mangler fullstendig sluttprodukt. Blir bare nesten hele tiden med han. Diaby fører alt for mye, og holder ned tempoet. I dag var det også for få offansive bidrag fra Vermaelen. Det mest positive så langt, må være at det ser ut til at Bould har hatt noe innvirkning på det defansive spillet til Arsenal. Synes det er mye bedre samhandling mellom de i bakerste rekke, og de har i mye større grad kontroll over hvor de andre spillerne i leddet befinner seg. Vi får håpe at det fortsatt er en mulighet for at det blir hentet inn flere spillere. Og da noen som kan bidra slik at vi slipper flere slike kjedelige kamper.

 

Stoke er trolig ligaens mest destruktive lag, men det skal gå an å prestere bedre mot de. Tror Begovic brukte 12-13 minutter på å ta femmeterspark i dag. Tony Pulis løper av banen med det største smilet, og er så fornøyd som man blir når man har spillt en god kamp, og scoret flere mål. Blir noe provosert av deres begrensede ambisjoner for å underholde sine supportere. Er nærmest trist at et lag skal gå fornøyd av hjemmebanen sin, etter å ha skapt to sjanser iløpet av en hel kamp.

Link to comment
Share on other sites

Langli i studio har bestemt seg for å hate Giroud! Alvorlig talt.

 

Og Skau mannen mener Hazzard er i samme liga som Messi & Ronaldo etter 2 kamper spilt.. :/ Tar ikke så mye seriøst fra denne gjengen.

 

En vanskelig kamp, og absolutt ikke ideelt når man har 3 nye signeringer som trenger å finne kjemien. Ser ganske greit ut defensivt selv om de 2 lagene vi har møtt, ikke evner å spille fotball.

 

Ellers så må jeg si at jeg har en dårlig magefølelse når det kommer til spissplassen..

 

Byttene til Wenger var snodige.. Cazorla så utrolig sliten ut, men igjen tar han ut Podolski..

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg spent på alle som skal forsvare salgene og kjøpene som er gjort? Herregud så svakt dette er. Ingen som er i stand til å trekke opp tempoet og Carzorla var dessverre en av de som trakk tempoet mest ned. Jeg ville hatt inn Chamberlain for Cazorla og Ramsey for Podolski ved pause. Hvor mange spillere skal trekke ned på 30 meter for å få ballen hele tiden? De to nyervervelsene byttet på å gå i veien for alle andre på midten. Syns Cazorla var positiv mot Sunderland, direkte svak i dag. Giroud har vel til nå bevist alt jeg forventet av ham.

 

Det er så lett å forsvare seg mot at det er en vits. Ikke tempo, ingen løp, ingen overlapper hverken på høyre eller venstre. Diaby og Arteta hadde kontroll bakover og de andre trengte strengt tatt bare å angripe med tempo. Det var mer vilje og trykk de stakkarslige minuttene Ramsey fikk enn i resten av kampen tilsammen. Wenger, du har en veldig stor jobb foran deg. Jeg fryktet 4 poeng etter 6 kamper for en uke siden, dessverre frykter jeg 2 poeng i dag. Dette er direkte vanvittig av styret og ledelsen i klubben. De har revet i stykker alt som ble bygget i fjor, tre skritt tilbake og per i dag verre enn jeg fryktet det skulle bli.

Link to comment
Share on other sites

Vi må ikke glemme at det IKKE er dagens kamp som gjør at vi er frustrerte på laget. I dagens kamp er det dommeren som er den som skal i gapestokken. Det som gjør at vi er frustrerte nå, er hjemmekampen mot Sunderland. Hadde Arsenal vunnet den, og uavgjort her, hadde vi sagt at det var en meget bra start...

Link to comment
Share on other sites

RP7 tar litt hardt i, men han har rett i konklusjonen. Akkurat når du tror det endelig skal bygges, så viser det seg å være ennå et internt demolition derby. Hvis hvis hvis ..... vi må slutte med dette. Ting blir som de blir og det er ikke tilfeldig.

I forhold til hva jeg egentlig tenker og hvilke ord som egentlig dukker opp i hodet mitt så tar jeg ikke i Sir. Dette er å håne supporterne og ikke minst de spillerne som er igjen. Hvem skal ønske å bli i Arsenal når noen av de andre klubbene dukker opp? Det er jo aldri fremgang før sesongen starter. Vi starter med manglende tiltro og manglende selvtillit år etter år. Det er så ekstremt destruktivt.

Link to comment
Share on other sites

Så vil jeg legge til når man ser på tabellen og graver seg ned etter to serierunder så har Chelsea møtt motstandere som ønsker å gå fremover i banen og faktisk angripe i Wigan, Reading og Newcastle. Vi derimot har møtt to motstandere som fra første spark på ballen gikk inn for å forsvare seg å ta evt. kontringer, men likevell være fornøyd med 1 poeng. Bare se på reaksjonen til Pulis i dag når han løper inn i garderoben og jubler som om de hadde vunnet Champions League. Målene vil komme og da blir det også flere poeng. Bare vent å se neste helg!

Link to comment
Share on other sites

Det som irriterer meg mest (bortsett fra inkompetanse foran mål) er at Wenger bruker så lang tid på å bytte ut Gervinho som virket helt ute av det og at han tar ut både Podolski og Cazorla når vi på tampen burde jage mål. Man vil helst beholde sine beste spillere ute banen på det tidspunktet når man skal prøve å vinne kampen.

Link to comment
Share on other sites

RP7 tar litt hardt i, men han har rett i konklusjonen. Akkurat når du tror det endelig skal bygges, så viser det seg å være ennå et internt demolition derby. Hvis hvis hvis ..... vi må slutte med dette. Ting blir som de blir og det er ikke tilfeldig.

 

Nettopp. Det bygges opp og brytes ned, det bygges opp og brytes ned. Hvordan noen mener sommeren har vært positiv er så langt

forbi min fatteevne at... nei

  • Istedenfor å ha fantastiske Song må vi bruke Diaby som tidvis er god han, men det er å kreve for mye at han skal levere topp fra dag 1. Mannen har vært skadet 1 år....... Idag ble han løpende mye imellom. Har definitivt ikke samme tilstedeværelse som Song. Ikke idag, ikke i 95 % av kampene han spiller.
  • Istedenfor å ha en av verdens beste spisser har vi nå 2 nye som begge trenger tid. Ingen av dem er heller ikke i nærheten av RvP
  • Dermed må det bygges nye relasjoner istedenfor at at vi hadde beholdt alle våre viktigste, samt hente de vi har gjort og nærme oss tetlagene.

 

Personlig synes jeg det er helt vanvittig frustrerende og trist. Vi får max 4 plass, MAX. Og vi kan bare takke oss selv... Vi har jo faen ikke

ambisjoner om å ta det siste steget apparently.

 

Så over til kampen. Synes vi åpner lovende. Et par brukbare angrep. Liker at gutta backer hverandre opp. Men etter det er det meget tamt.

 

Bakover er det bra, selv om Gibbs fort kunne blitt straffet for dytten i ryggen på Pennant.

Diaby er som nevnt, Arteta synes jeg er meget bra i 75 min, så blir han sliten. TENK å hatt en Arteta med Fabregas og Song. Trist....

Gervinho... Tja hva skal man si. Alt er som før ! Mye surr og jeg er sikker på at bestemoren min har bedre skuddfot

Podolski gjorde en del bra, men det var ikke allverdens å jobbe med. Bedre rettvendt enn feilvendt.

Cazorla var litt anonym, men gud som jeg elsker teknikken og pasningsfoten hans !

Giroud trenger nok tid. Tid vi ikke har... God i lufta og sterk i kroppen. MÅ spille Ramsey på slutten selv om waliseren med all sannsynlighet ikke hadde scoret lell

Link to comment
Share on other sites

Hektet av allerede?

Arsene knows!? Jeg håper inderlig at han vet hva som skjer, for dette var en ny begredelig opptreden.

Det er omtrent null komma niks med målsjanser, og det mot middelmådigheter.

 

Hvor er denne forbannede gjerrigknarken Kroenke, bla opp dollarsedlene din uinteresserte arrogante profittjeger.

 

Gervinho som skal få oss til å glemme Pires, pøh alt han gjør er å minne oss om Glenn Helder. Det som presteres er tynnere enn hans hårfeste, pingle!

Og Walcott Snublefot, han skal få ny kontrakt....bare Arsene knows.

Gi oss vinger som ga drible av middelmådige backer, og slå inn presise innlegg.

 

Håper inderlig Podolski og Giroud blir bedre, mye bedre. Får ha tålmod med de ennå.

 

Neste er L`pool og da får vi testet både om Arsene knows og om det bor mer enn en 7.plass i laget.

Please bli bedre!

Link to comment
Share on other sites

Vi har en ny angrepsrekke og det tar tid å spille dem sammen, å forvente gull etter 2 kamper er og blir håpløst. Men nå er det jo slik at enkelte forumister elsker å dra frem det negative, kamp etter kamp, og så nær sagt uansett resultat.

 

Hvor mange kamper brukte Bergkamp for å komme inn i systemet? Robert Pires hvor mange kamper brukte han? Og hvor mange kamper brukte Thierry Henry før at han blomstret? Å forvente at alt skal gå på skinner etter få kamper blir bare dumt, det er lovt å håpe, men det må jo gå å være litt realistisk også.

Link to comment
Share on other sites

Vi har en ny angrepsrekke og det tar tid å spille dem sammen, å forvente gull etter 2 kamper er og blir håpløst. Men nå er det jo slik at enkelte forumister elsker å dra frem det negative, kamp etter kamp, og så nær sagt uansett resultat.

 

Hvor mange kamper brukte Bergkamp for å komme inn i systemet? Robert Pires hvor mange kamper brukte han? Og hvor mange kamper brukte Thierry Henry før at han blomstret? Å forvente at alt skal gå på skinner etter få kamper blir bare dumt, det er lovt å håpe, men det må jo gå å være litt realistisk også.

Det er jo det som er feilen, at vi hvert år må bruke tid. Spillerne som er kommet inn er ikke dårlige, men de er dårligere enn de vi hadde i tillegg til at de trenger tid. Dette er styret og Wenger sitt ansvar og de har feilet i år igjen

Link to comment
Share on other sites

Ser virkelig ikke at Gervinho kan bli god nok for oss. Hvis han fortsetter i startoppstillingen forteller det noe om oss. Han mangler nesten alt utenom farten sin. Har dårlig fotballforståelse, slår aldri innlegg, kan ikke skyte og er immun mot å score.

Link to comment
Share on other sites

Ser reprisen i kveld, men jeg registrer at vi holder nullen og tar med oss et poeng fra Britannia. Isolert sett er det bra, så får vi håpe angrepsspillet sitter bedre etterhvert.

 

Hvordan klarte Mannone seg?

Mannone hadde svært lite å gjøre og det lille han måtte gjøre gjorde han bra, men i denne kampen kunne Stewie Wonder holdt nullen

Link to comment
Share on other sites

Vi har en ny angrepsrekke og det tar tid å spille dem sammen, å forvente gull etter 2 kamper er og blir håpløst. Men nå er det jo slik at enkelte forumister elsker å dra frem det negative, kamp etter kamp, og så nær sagt uansett resultat.

 

Hvor mange kamper brukte Bergkamp for å komme inn i systemet? Robert Pires hvor mange kamper brukte han? Og hvor mange kamper brukte Thierry Henry før at han blomstret? Å forvente at alt skal gå på skinner etter få kamper blir bare dumt, det er lovt å håpe, men det må jo gå å være litt realistisk også.

 

Skulle akkurat til å si det samme sjøl. Det blir rart å dømme et lag nord og ned med en helt ny angrepsrekke som skal spille seg inn.

Troen på dette laget er fortsatt inntakt.

Defensivt er vi bedre enn på lang lang tid.

Offensivt har vi ennå mye å gå på. Løpene sitter ikke ennå, spillerne MÅ faktisk bli samspilte for at ting skal skje.

Akkurat nå ser det veldi uferdig og tregt ut.

Her har Wenger en kjempeutfordring.

 

 

Liverpool neste kan bli tøft,men Bould effekten er positiv.

Tror allikevel Wenger må hente inn en M'Vila på mdtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Jaja, 2 poeng på de to første kampene og Anfield neste helg.

Oser vel ikke kvalitet av det vi presterer utpå banen nå så jeg er forberedt på en reprise av forrige sesongstart med svært få poeng de første 4-5 kampene.

Hadde vel ikke forventet at vi skulle valse over Stoke i dag, men litt mer trøkk og tempo håpet jeg på etter den slappe kampen i serieåpningen.

På mange måter ble dette en reprise, men enda mer upresist og mindre skudd på mål.

 

Mange skryter av forsvaret i dag, men se nå også litt på motstanden vi har hatt. Firer'n bak var solid, men Stoke var jo enda svakere enn Sunderland forrige uke. Greie arbeidsvilkår for Per, Thomas og Vitor baki der.

Jeg venter med "dommen" på forsvaret til vi har møtt våre argeste konkurrenter og noen oppgjør I CL.

Men honnør til Mannone som gjør en bra kamp i dag, tross lite å gjøre.

 

Offensivt er det mange relasjoner som ikke sitter enda mens tempo og løp foran ballfører er for dårlig. De nye trenger tid.

Theo eller Chambo burde kommet inn tidligere og kanskje vi burde beholdt Podolski på banen fremfor Diaby. Potensiell matchvinner.

Jeg syns ikke Gervinho og Diaby (ubesluttsom) gjorde det noe særlig offensivt, mens Cazorla sluknet helt i 2. omgang etter å ha vært vår beste i før pause. Så sliten ut.

Arteta gjør en strålende jobb som anker og fortjente å bli kåret Man Of The Match.

 

Håper Wenger gjør et par signeringer som kan piffe opp litt på laget. Akkurat nå er det litt pre-season følelse når Arsenal spiller.

 

Liverpool og Shitty borte på de neste bortekampene...tør ikke spå at vi tar noe særlig med poeng der så dette kan bli en tung høst (igjen)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok meg en joggetur etter kamp for å klarne hodet, og det var sunt! Ett poeng i denne kampen er helt ok i mine øyne. Defensivt har vi stålkontroll på ett lag som tradisjonelt ALLTID lager kaos i vår 16 meter. Well done Bouldie! Det meste er sagt om det offensive spillet, men hva kan vi forvente? Av de seks fremste spillerne er det kun Arteta og Gervinho som har spilt sammen (teller ikke med Diabys minutter forrige sesong). Ja det er kritikkverdig at det har blitt på den måten, og ja det er utrolig kjedelig å se på. Men det er slik ting har blitt på Emirates, og da må vi bare gjøre det beste ut av situasjonen med det materiellet man har. Vi har spilt to gode defensive kamper, og det gleder meg. Jeg er overbevist om at det offensive spillet kommer til å sitte vanvittig mye bedre utover i sesongen og da er det godt å vite at det er tett bakover, selv med 3.valget på keeperplass. Nå får vi bare satse på at Liverpool får en ny nedtur i kveld så skal vi ta hjem tre poeng neste helg!

 

Edit: Meget godt poeng Chaz!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok meg en joggetur etter kamp for å klarne hodet, og det var sunt! Ett poeng i denne kampen er helt ok i mine øyne. Defensivt har vi stålkontroll på ett lag som tradisjonelt ALLTID lager kaos i vår 16 meter. Well done Bouldie! Det meste er sagt om det offensive spillet, men hva kan vi forvente? Av de seks fremste spillerne er det kun Arteta og Gervinho som har spilt sammen (teller ikke med Diabys minutter forrige sesong). Ja det er kritikkverdig at det har blitt på den måten, og ja det er utrolig kjedelig å se på. Men det er slik ting har blitt på Emirates, og da må vi bare gjøre det beste ut av situasjonen med det materiellet man har. Vi har spilt to gode defensive kamper, og det gleder meg. Jeg er overbevist om at det offensive spillet kommer til å sitte vanvittig mye bedre utover i sesongen og da er det godt å vite at det er tett bakover, selv med 3.valget på keeperplass. Nå får vi bare satse på at Liverpool får en ny nedtur i kveld så skal vi ta hjem tre poeng neste helg!

 

Edit: Meget godt poeng Chaz!

 

Som stjelt fra tankene mine!

 

+1

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...