Jump to content

2012.08.26 Stoke City (B)


Umlaut

Recommended Posts

Enig Stefan, men jeg vil foretrekke Podolski foran Gervinho på venstre

 

Tror Gervinho kan være en nøkkelspiller i denne kampen her. Ville ikke benket han. I så fall ville jeg heller ha startet Podolski på venstre og Gervinho på høyre hvis man skal være litt forsiktig med Chamberlain.

 

Poenget mitt er hvertfall bare: Jeg vil ikke se Walcott fra start på søndag! :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

 

Tror Gervinho kan være en nøkkelspiller i denne kampen her. Ville ikke benket han. I så fall ville jeg heller ha startet Podolski på venstre og Gervinho på høyre hvis man skal være litt forsiktig med Chamberlain.

 

Poenget mitt er hvertfall bare: Jeg vil ikke se Walcott fra start på søndag! :P

Gervinho blir vanskelig for Stoke. Kan gi de rødt kort.

Walcott likeså. Skjønner ikke hvorfor vi bare skal stille med våre sterkeste hodespillere. Vi knuser jo Stoke på fart og det er viktig. De tar oss kanskje på dødballer uansett. Så Gervinho og Walcott fra start.

Link to comment
Share on other sites

Gervinho blir vanskelig for Stoke. Kan gi de rødt kort.

Walcott likeså. Skjønner ikke hvorfor vi bare skal stille med våre sterkeste hodespillere. Vi knuser jo Stoke på fart og det er viktig. De tar oss kanskje på dødballer uansett. Så Gervinho og Walcott fra start.

 

Grunnen til at Walcott fra start ikke er spesielt ønsket fra min side er at Stoke vil ligge dypt og markere Walcott tett. Da er han nærmest alltid ubrukelig. Må også nevne at en skade på Walcott heller ikke er veldig ønskelig. Har blitt skadet mot Stoke en gang eller to før.

 

Vil mye heller ha Walcott som en joker.

Link to comment
Share on other sites

Walcott likeså. Skjønner ikke hvorfor vi bare skal stille med våre sterkeste hodespillere.

Tror du bør se repriser fra tidligere sesonger om du ikke skjønner hvorfor hodestyrke er viktig i denne kampen. Og det er ikke slik at vi mister så mye på teknikk å fart av å sette inn disse duellspillerne. Gervinho, Cazorla, Gibbs, Podolski, og Arteta vil gi fin ballanse mellom muskelkraft og rask, teknisk fotball på bakken. Det blir ikke slik at hele laget mister farten av at Walcott blir byttet ut i en kamp der han aldri tidligere har fått brukt den største styrken sin noe særlig. Da er det bedre å ha han og Chamberlain i bakhånd hvis plan A ikke fungerer slik at slitne motstandere får møte uthvilte bein som løper sokkene av seg.

Link to comment
Share on other sites

Mulig Gervinho vil skinne mot Stoke, men i likhet med Arshavin så synes jeg han for ofte velger den vanskelige løsningen og i så måte blir litt forutsigbar. Podolski vil i langt større grad slippe ballen til støtte for å vende opp og motta ballen i bakrom samt at han kan score.

Link to comment
Share on other sites

Mulig Gervinho vil skinne mot Stoke, men i likhet med Arshavin så synes jeg han for ofte velger den vanskelige løsningen og i så måte blir litt forutsigbar. Podolski vil i langt større grad slippe ballen til støtte for å vende opp og motta ballen i bakrom samt at han kan score.

Den Gervinho vi har sett i Pre-season og mot Sunderland har blitt langt mindre forutsigbar enn hva han var forrige sesong. Han klarer mye bedre og veksle mellom tempo og om han skal gå inn i banen eller gå rundt. Får han bli samspilt med Giroud, Cazorla og Podolski på topp har vi alle kvalitetene som jeg drømmer om i en angrepsrekke.

Link to comment
Share on other sites

Mulig Gervinho vil skinne mot Stoke, men i likhet med Arshavin så synes jeg han for ofte velger den vanskelige løsningen og i så måte blir litt forutsigbar. Podolski vil i langt større grad slippe ballen til støtte for å vende opp og motta ballen i bakrom samt at han kan score.

Så er det store spørsmålet om det kommer til å bli noe bakrom mot Stoke borte?

Jeg håper og tror at en vi kan få en litt tidlig scoring i dag slik at vi får en kamp som spilles på våre premisser og ikke på Stoke sine. Bakrom blir det nok lite av, dueller og kjemping vil utgjøre mye av dagens kamp. Der er vi veldig svekket uten Song på midten og både Arteta og Cazorla skal få kjørt seg. Gervinho har vel til dags dato ikke gått i en duell, så han ser jeg på som en dårligere løsning enn Arsahavin som tross alt setter kroppen sin opp mot motstander. Hvis Giroud har noe å fare med i PL så er dette kampen for å vise det. Takler han ikke dagens motstander fysisk med de forutsetningene han har så tror jeg han vil få en vanskelig sesong.

 

Mitt lag blir som følger:

 

Szcz

Jenkinson Mertesacker Vermaelen Gibbs

Chamberlain Arteta Cazorla Diaby Arshavin

Giroud

 

En litt skjev formasjon med Arshavin som en slags skrå mellomromspiller som kan vandre innover og dermed åpne rom for Diaby og Gibbs. Vi er nødt til å komme rundt på kantene for å få brukt Giroud riktig. Han vil bli slaktet av stopperne til Stoke hvis det kommer lange oppspill bakfra. Han er ingen vP som kan ta ned ballen eller flikke den videre på en berøring med motspillere i ryggen. Kommer ballen i fart og han selv får være i bevegelse er det noe helt annet. Ikke lett å stanse kiloene hans når de først er i bevegelse.

Link to comment
Share on other sites

Skal vi ha noen som helst sjans i denne kampen må Giroud spille.Vi trenger han i begge ender av banen. Blir skuffet om han starter på benken. Når det gjelder Walcott håper jeg han starter på benken for å komme inn når vi trenger mere fart,han blir som oftest byttet ut like før sluttspurten skal starte og den kan bli viktig idag.

Link to comment
Share on other sites

Skal vi ha noen som helst sjans i denne kampen må Giroud spille.Vi trenger han i begge ender av banen. Blir skuffet om han starter på benken. Når det gjelder Walcott håper jeg han starter på benken for å komme inn når vi trenger mere fart,han blir som oftest byttet ut like før sluttspurten skal starte og den kan bli viktig idag.

 

Om vi skal ha noen som helst sjans? For noe sprøyt!

 

Våre teknikkere har mer enn gode nok ferdigheter til å putte mål på Stoke forsvaret. Podolski har nok fått relativt klare instruksjoner i forhold til bevegelser den siste uka, Gervinho, Cazorla og Walcott er mer enn gode nok til å spille ut gjengen i forsvaret til Stoke. Nei, at vi ikke har sjans uten Giroud er i beste fall en dårlig spådom.

 

Jeg tror vi kjører over Stoke i dag, uavhengig av hvem vi starter med på topp. Cazorla viste at han har evner til å brekke opp og sende pasninger av høyste kvalitet. Arteta viste gode takter i Pirlo-rollen. Med Mertesacker der inne i boksen, så vil vi ha hodestyrke, Vermaelen er heller ikke ueffen. Jeg tror vi tar dette ganske greit, tror vi vinner 2-0 etter to tidlige goaller!

 

Jeg gleder meg!

Link to comment
Share on other sites

 

Om vi skal ha noen som helst sjans? For noe sprøyt!

 

Våre teknikkere har mer enn gode nok ferdigheter til å putte mål på Stoke forsvaret. Podolski har nok fått relativt klare instruksjoner i forhold til bevegelser den siste uka, Gervinho, Cazorla og Walcott er mer enn gode nok til å spille ut gjengen i forsvaret til Stoke. Nei, at vi ikke har sjans uten Giroud er i beste fall en dårlig spådom.

 

Jeg tror vi kjører over Stoke i dag, uavhengig av hvem vi starter med på topp. Cazorla viste at han har evner til å brekke opp og sende pasninger av høyste kvalitet. Arteta viste gode takter i Pirlo-rollen. Med Mertesacker der inne i boksen, så vil vi ha hodestyrke, Vermaelen er heller ikke ueffen. Jeg tror vi tar dette ganske greit, tror vi vinner 2-0 etter to tidlige goaller!

 

Jeg gleder meg!

Helt enig. Vi skal være et mye bedre lag og det er bare å gå ut å vise det.

Utrolig dumt om vi ikke setter premissene stiller med våre sterkeste kort; spillerne som har fart - som Walcott.

Vi har allikevel nok folk som kan ta seg av dødballene til Stoke.

Så la oss få det beste av Arsenal, fart og teknikk, på banen i dag. Gleder meg vanvittig.

Link to comment
Share on other sites

 

Om vi skal ha noen som helst sjans? For noe sprøyt!

 

Våre teknikkere har mer enn gode nok ferdigheter til å putte mål på Stoke forsvaret. Podolski har nok fått relativt klare instruksjoner i forhold til bevegelser den siste uka, Gervinho, Cazorla og Walcott er mer enn gode nok til å spille ut gjengen i forsvaret til Stoke. Nei, at vi ikke har sjans uten Giroud er i beste fall en dårlig spådom.

 

Jeg tror vi kjører over Stoke i dag, uavhengig av hvem vi starter med på topp. Cazorla viste at han har evner til å brekke opp og sende pasninger av høyste kvalitet. Arteta viste gode takter i Pirlo-rollen. Med Mertesacker der inne i boksen, så vil vi ha hodestyrke, Vermaelen er heller ikke ueffen. Jeg tror vi tar dette ganske greit, tror vi vinner 2-0 etter to tidlige goaller!

 

Jeg gleder meg!

 

 

Sorry..Det skulle stå "noe som helst sjans til seier" Jeg anser borte mot Stoke som den værste bortekampen gjennom hele sesongen. Ser ikke for meg att vi skal klare å spille rundt Stoke på Britannia derfor så mener jeg att vi må både psille på det vi er gode på samt demme opp for det Stoke er gode på.

Link to comment
Share on other sites

Muligens blir det Mannone som spiller O_O Szczesny ute og Fabianski heller ikke klar. Vet ikke helt hva jeg skal tro..

 

LItt utgjort at det er akkurat denne kampen Szczesny ikke kan spille. Fabianski eller Mannone er ikke akkurat sikkerheten selv i feltet.

Hvorfor kjøper vi ikke en ny keeper?

 

Det er bare å håpe at Stoke har en dårlig dag og vi kjører et høyt tempo hvor de ikke henger med.

Men kommer det dødballer i mot kan alt skje med vår "track record" friskt i minne.

 

Vi er nødt til å vinne for å henge med ellers ligger det an til en like håpløs sesongstart som i fjor..

Link to comment
Share on other sites

Så er det klart for det jeg synes er sesongens tøffeste bortekamp. Er familieselskap, men pågrunn av min kroniske fotballsykdom får jeg være hjemme å se kampen. Synd ikke Koscielny er klar ettersom jeg hadde ønsket tre midtstoppere, med to offensive backer. Føler dette kunne gitt oss mye duellstyrke, samt kontringsstyrke såfremt Stoke er villige til å komme fremover. Tipper vi bruker den sedvanlige 4-2-3-1.

Mannone

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Arteta - Diaby

Gervniho - Cazorla - Podolski

Giroud

 

Ser for meg at Podolski kan ha godt nytte av Gibbs som dobler, mens han selv kan dra seg inn i banen og enten fyre av, eller kombinere med Cazorla og Giroud. Tror at både Jenkinson og Gibbs kan levere gode innlegg til Giroud som virker å være meget god på å omgjøre det til mål. Har en god følelse, men tipper ikke noe resultat. Farlig å jinxe :P

Ser at Mannone skal spille. Ikke like positiv nå lenger...

Link to comment
Share on other sites

Idag er det igjen med fotballfilosofiene til Pulis. Spenn på alt som rører seg og hiv ballen inn til Crouch i feltet. That's it.

Nye håndklæe er en del av strategien til Pulis med microfiber i slik at ballen skal sitte godt i hendene til dette laget som

er best uten ball.

 

Spøk til side. Idag må vi vise hva som bor i dette laget. Og ja jeg tror vi kan slå Stoke med dette laget:

 

WS(mulig Mannone spiller.....oucch)

 

Jenkinson Per Terminator Gibbs

 

Diaby Arteta Cazorla

 

Gerv Giroud Podolski

 

Make us Proud!

Link to comment
Share on other sites

Vil sjå dette laget:

 

Tilgjengelig keeper

 

Jenkinson. Per. Vermalen gibbs

 

Arteta. Diaby.

 

Podolski. Carzola. Gervinhio

 

Giroud

 

Fart og kraft på topp, samt ulike kantar og podolski sin venstrefot som ein trugsel når han kan gå innover. Forøvrig ein veldig viktig kamp. Siger kontra u eller tap kan definere mykje av hausten vår....

Link to comment
Share on other sites

I dag prioriterer jeg Bodø/Glimt så får ikke sett Arsenal live. Ut i fra mine spådommer er det like greit, for jeg tror ikke på seier i dag. Vi har Mannone i mål, et "nytt" og dårlig organisert lag på banen og evner ikke å forsvare oss mot dødballer. Håper på at vi vinner, men jeg har bare ikke trua.

Link to comment
Share on other sites

Blir nok Mannone fra start. Skal ha vært "umulig" å score på på trening i det siste, men helvette heller, dette går dårlig.

Mannone

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Diaby - Arteta

Walcott - Santi - Geir-vin-jo

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Dette blir beintøft. Stoke borte er aldri noe hyggelig sted for oss, men har som alltid trua på at vi skal få til et godt resultat her. Bekymringsverdig med Mannone i mål, men la oss nå ikke ta alle sorger på forskudd. Jeg er forholdsvis enig i laget ditt, Hedly, men lurer litt på om jeg ikke også villet hatt Podolski med da han tar med seg mye fysikk og rutine, noe som kan være veldig greit å ha mot Stoke. (Istedet for Walcott?)

 

Uansett - gleder meg!

 

COYG.

Link to comment
Share on other sites

Grøss og gru at Mannone starter. Er en grunn til at jeg ville ha inn en ny keeper bak Szczesny for å si det slik.

 

Vi får bare håpe på han drar frem samme prestasjon som han hadde i sin debut for oss. Håpe, håpe, håpe.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Sorry..Det skulle stå "noe som helst sjans til seier" Jeg anser borte mot Stoke som den værste bortekampen gjennom hele sesongen. Ser ikke for meg att vi skal klare å spille rundt Stoke på Britannia derfor så mener jeg att vi må både psille på det vi er gode på samt demme opp for det Stoke er gode på.

 

Hvorfor har vi større sjanse til å slå Stoke, ved å utfordre dem på dette er best på? Hodespill, nei her er det fart og pasningkvalitet som må til. Som sagt, jeg mener vi vil vinne uavhengig av hvem vi har på topp. Men at vi må ha styrke til Giroud for å vinne, er jeg ikke enig i.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...