Jump to content

2012.08.26 Stoke City (B)


Umlaut

Recommended Posts

Mannone hadde svært lite å gjøre og det lille han måtte gjøre gjorde han bra, men i denne kampen kunne Stewie Wonder holdt nullen

 

Han kunne kanskje gjort noe mer ut av utkastene sine, også uten at det ville behøve å innebære å ta store sjanser.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Nå har vi møtt to lag som ligger bakpå med alle mann. Skal bli spennende å se laget i kampene fremover hvor vi møter lag som faktisk har interesse av å spille fotball.

 

Det er rett og slett flaut å se et lag som drøyer så mye tid på hjemmebane på stillingen 0-0.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, men dessverre oppnådde de det de ville.

 

Det gjør jo egentlig det hele enda mer flaut. At man faktisk er fornøyd med 0-0 på hjemmebane når man ikke engang har forsøkt å gjøre noe for å endre på resultatet sier det meste om Stoke og supporterne

Link to comment
Share on other sites

Akkurat dagens resultat var da akseptabel. Tror jeg hadde tatt et uavgjort om jeg hadde fått tilbudt det før kampstart i dag. Måten vi unngår å bli kontret på i dag er meget god, akkurat det samme som ble gjort mot Sunderland. Arteta var glitrende i sin defensive jobbing igjen, og vi står veldig godt organisert. Helt klart at Bould har hatt en finger med i dette. Trodde ikke vi ville se så mye av Boulds arbeid så tidlig i sesongen, men der tok jeg sannelig feil. Målet kommer nok i neste kamp, mot et Liverpool som virker håpløse bakover, de vil nok også prøve å spille mer enn våre to foregående motstandere, og det blir spennende å se hvordan det defensive arbeidet forandrer seg mot et mer spillende lag. Forhåpentligvis har vi på plass en eller flere nye spillere innen den tid. Tror forøvrig det bare er et spørsmål om tid før Giroud putter sitt første, han viser prov på noe stort i mine øyne. Ble pakket gått inn av Stoke i dag, men han ble ofte veldig alene på topp. Skulle likt å sett Theo fra start og i en mer offensiv vingrolle i dag sammen med Giroud der framme, tror det ville skape mer rom for spydspissen vår inne i 16-meteren.

Link to comment
Share on other sites

Bedre kamp enn sist. Kjempemessig i fosrvar, kontroll og besittelse. Dårlig i sjanseskaping.

Mannone har nærmest ingenting å gjøre og det han gjør ordener han bra. En selvtillitsøkende kamp. Forsvaret var meget godt,spesielt i midtem, Stoke slipper ikke tilmed noe som helst. Syntes sisebackene mangeler en del offensivt. Jenkinson gjør en helt grei kamp. Det er viktig for han at han gjennomfører kamper uten usikkerhet. Midtbanen vår har full kontroll,men skaper lite. Spiller på tvers med lite oppfinnsomhet. Godt å se at Diaby er på vei tilbake. Cazorla er et godt kjøp - det er jeg sikker på.Arteta framstår mer som annenfiiolin, og har masse å gå på. Syntes også det blir mer sting med Walcott inne. Håper han signerer, tror han blir viktig for å skape mer variasjon til ballbesittelsen. Elendig at vi ikke klarer spille oss til flere gode sjanser. Men det kommer med samspiltheten.Bortepoeng mot Stoke er det ikke alle topplagene som får med seg.

Link to comment
Share on other sites

Da er det overstått.Alt i alt er jeg meget fornøyd med poengfangsten selv om vi skaper skuffende lite fremover. Det spilles alfor lite ut til kanter og videre inn i banen for å skape nye rom. Forsvaret er vår sterkeste lagdel og det er komfortabelt med tanke på att vi har potensiale fremover men mangler drillingen! Hater å se Stoke spille fotball(er det fotball?) og de får gjøre hva de vil for dommerne gjennom hele kampen. Etter regelboken burde vi hatt straffe og Wilkinson minst 2 gule kort men dette begynner jeg å bli vant med å se på denne møkkastadioen Britannia! Håper Gervinho og Diaby blir benket til neste kamp og erstattet med Walcott og OX,liker virkelig drivet og innsatsen i sistnevnte,Diaby var laaaaber i dag og den som skuffet meg mest. Delte meninger ang Giroud men jeg synes han gjorde en kjempeinnsats over hele banen. Dette blir folkens,vi må bare få mere struktur i angrepsspillet vårt..

Link to comment
Share on other sites

Sett nesten hele matchen nå, selv om det frister å finne på noe annet nå når vi er sent i 2. omgang - kjedelige greier!

 

Må si Mannone spiller med selvtillit selv om han har lite å gjøre. Klar i feltarbeidet, sterk i duellene og dirigerer forsvaret rundt. En positiv opptreden, langt bedre enn sist gang jeg så han spille (Olympiakos i fjor) , mon tro om han det satses på at han skal utfordre polakkene eller om han er på vei ut?

 

Det som mangler er bevegelsene uten ball. Podolski og Giroud må bli smartere med løpene sine, relasjonene må bygges. Podolski virker å være litt all over the place, involverer seg i forsvaret og beveger seg inn i andres posisjoner. Dette må det jobbes med, men jeg tror det vil ta en del flere kamper. Giroud gjør mye rart , alt fra brassespark til frekke langskudd så vi kan ikke klage på selvtilliten. Ser mye potensiale men han klarer ikke komme seg til de store sjansene enda.

 

Diaby er solid, men likevel rusten. Det er rart hvordan en som er så elegant kan fremstå som en nyfødt sjiraff når han skal forsøke å stable sammen balansen til å skyte ballen i mål fra 6 meter. Men det kommer seg forhåpentligvis...

 

PS: På slutten her spiller Arsenal med 5 briter på banen samtidig, det må være en stund siden sist...

Link to comment
Share on other sites

Er ikke ofte jeg sitter med hvilepuls under fotballkamp, men under de to siste kampene har det vært et faktum. Forsvaret har opptrådt meget solid, og får vi kun en scoring eller to kan det bety mange poeng fremover. Nå venter jeg kun på ketsjup-effekten angående mål, så er vi der.

Link to comment
Share on other sites

Selv om Giroud skal få skryt, så skapte vi omtrent akkurat ingenting. Stakkaren fikk jo ikke mye hjelp. Synes Podolski viste positive takter, men Gervinho var komplett håpløs.

Mener fortsatt vi må ha inn et anker på midten så Arteta eller Diaby kan sprade fremover oftere. Blir for tynt.

Link to comment
Share on other sites

Eg ser mørkt på dette. Pasningsspillet/bevegelse var helt håpløst og jeg ble nesten litt flau over å være AFC suporter. Det vanlige tidligere har jo vært at vi har gjort pinlige tabber i forsvaret, men nå er det fremover/teknikk/passninger/målsjanser som ikke sitter. Det må da ikke bli sånn at Chelsea og City får en 10-15 poengsluke allerede etter 5 kamper spilt!!

Link to comment
Share on other sites

"Skuddet" hans på kontringer er jeg temmelig overbevist om var et forsøk på gjennomspill som gled av foten. Når man ser vinkelen på kroppen hans så er det lite sannsynlig at han forsøker et skudd. Begovic er heller ikke spesielt langt ute og av kampene jeg har sett Giroud før så hadde det vært veldig overraskende om han skulle forsøke noe slikt.

 

Giroud sier i intervju med Arsenal.com at han forsøkte å skyte, så da må jeg innrømme at jeg tok helt feil.

 

Ellers fremstår han som veldig fornuftig og flik til å prate for seg. Håper virkelig at han får rett i det han sier.

Link to comment
Share on other sites

Giroud utenfor banen virker som en ydmyk type blottet for ego, resultatet av en som har jobbet hardt for å komme seg opp og frem istedenfor å ha store medfødte talent som gir han et naturlig forsprang. Litt som Koscielny kanskje?

 

På banen virker han derimot full av selvtillit og nesten litt arrogant, typisk fransk. Jeg liker det. Håper det løsner for han snart.

Link to comment
Share on other sites

Giroud utenfor banen virker som en ydmyk type blottet for ego, resultatet av en som har jobbet hardt for å komme seg opp og frem istedenfor å ha store medfødte talent som gir han et naturlig forsprang. Litt som Koscielny kanskje?

 

Utenfor banen virker han derimot full av selvtillit og nesten litt arrogant, typisk fransk. Jeg liker det. Håper det løsner for han snart.

Hvordan vil du beskrive ham på banen? O_O ;D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...