Jump to content

2012.08.26 Stoke City (B)


Umlaut

Recommended Posts

690.pngStoke City vs. Arsenal660.png

Premier League

26.08.2012 kl 14.30 på TV2 PL HD1

Britannia Stadium

300px-Britannia_Stadium_1.JPG

 

 

Første serierunde av Premier League er avrundet, og både Stoke og Arsenal åpnet med uavgjort mot henholdsvis Reading(1-1) og Sunderland(0-0). For Stoke har det vært en forholdsvis rolig pre-season med lite transfers. Kun Michael Kightly og Jamie Ness har kommet inn portene på Britannia i sommer, mens Jonathan Woodgate kun ble værende en sesong, og fikk følge av Andrew Davies og Daniel Collins ut av klubben. Nevnte Kightly scoret 1-0-målet mot Reading etter en brøler fra Reading-målvakt Adam Federici. Britannia har lenge vært en svært beryktet stadion. Tony Pulis' menn går inn i kamper med livet i innsats, og det har beklageligvis resultert i stygge skader, som blant annet Ramseys forferdelige benbrudd en kald februarkveld i Stoke. Men man kommer ikke unna at Stoke alltid har vært et lag som tar skalper fra topplagene år etter år. Jeg tror ikke jeg kan telle på to hender hvor mange ganger de har skallet inn dødball på dødball mot oss, og for å ikke glemme de beryktede lange innkastene deres. Dette blir langt i fra en hentetur for The Gunners.

 

Stoke fulgte opp sin dårlige form fra sluttspurten av PL forrige sesong, og har kun en seier(Wolves hjemme) på de siste 10 kampene i PL.

 

Siste 5 møter;

Stoke 1-1 Arsenal

Arsenal 3-1 Stoke

Stoke 3-1 Arsenal

Arsenal 1-0 Stoke

Stoke 1-3 Arsenal

 

Innbyrdes i alle turneringer er Stoke 12 - 12 - 26 Arsenal.

 

Ikke overraskende har Arsenal en lang liste med spillere skadet til dette oppgjøret. Wilshere, Frimpong, Sagna og Rosicky er definitivt ute med skader, mens Alex Oxlade-Chamberlain og Laurent Koscielny kan nå kampen. Stoke på sin side med betongføtterne har kun Jermaine Pennant ute med skade, men han skal visstnok rekke kampen. Dead Whitehead er derimot ute med suspensjon etter det røde kortet han fikk mot Reading.

 

Forventede startoppstillinger:

Stoke:

Begovic

Wilkinson-Huth-Shawcross-Wilson

Kightly-Whelan-Palacios-Etheringhton

Crouch-Walters

Arsenal:

Szczesny

Jenkinson-Mertesacker-Vermaelen-Gibbs

Diaby-Arteta

Walcott-Cazorla-Gervinho

Giroud

Så burde alle ta seg tida til å legge ut sine egne spillerbørsvurderinger etter kampen. Magnus87 har laget et fantastisk dokument jeg oppfordrer alle til å bruke. HER ER LINK!

 

PS: Ikke ta min "forventede" startoppstilling for gitt. Jeg TROR det blir laget, men ønsker det nødvendigvis ikke.

 

UP THE GUNNERS!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Dette er en særdeles viktig kamp, kan faktisk bli en kamp som definerer sesongen. Går ballen stolpe inn i denne kampen, en av de to nye spissene putter og vi tar med oss 3 poeng vil gi en veldig positiv energi i laget. Om vi skulle gå målløs av banen også i denne kampen, og i tillegg slippe inn mål kan det bli katastrofe og vi kan fort være på vei til en ny håpløs sesongstart. Denne kampen vil nok gi en god del svar!

 

Håper å se Sahin på benken, og med laget som trådstarter har satt! Tror Podolski kan komme med mye bra fra benken i løpet av kampen. Giroud har styrken til å matche gutta i Stoke-forsvaret!

Link to comment
Share on other sites

Satse/håpe på at det her laget starter:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Arteta - Diaby

Gervinho - Cazorla - Podolski

Giroud

 

Forsvarfireren og de holdende midtbanespillerne er ganske klare siden skader på Koscielny og Sagna, samt duellstyrken til Diaby vil være viktigere enn løpskraften til Ramsey. Fremover på banen ønsker jeg å starte med Cazorla og Gervinho som var veldig livlige mot Sunderland, samt trekke Podolski ned på vingen i stedet for Walcott som blir tafatt når han ikke har noe bakrom å løpe i. Å akkurat mangelen på bakrom er den største årsaken til at jeg håper Giroud starter på topp for å holde på ballen og krige i duellene mot Shawcross/Huth. Klarer han å komme ut av kampen helskinnet og med noen målpoeng har tentamen blitt bestått.

Link to comment
Share on other sites

Da er det bekrefta at Kocielny fortsatt er ute, mens Chamberlain og Fabianski er tilbake. Regner med at det er Arshavin og Mannone som da går ut av troppen.

 

Tror vi starter med samme lag som sist, men er enig med "49 unbeaten" sin lagoppstilling. Med både Podolski og Giroud på banen så får vi mer duellstyrke på banen både offensivt og defensivt, og er helt enig i at Walcott som regel blir altfor passiv i slike kamper. Han gjør seg desidert best når han kommer inn som innbytter siste 20-25 i en slik kamp, og om vi i tillegg da også setter på Chamerlain med hans løpskraft og hurtighet på midten mot slutten så vil Stoke virkelig slite med å henge med.

 

Bring'em on!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også enig med det laget. Walcott og eller Chamberlain mot slutten for å løpe rundt slitne Stoke-spillere tror jeg kan bli effektivt. Banespillet er jeg ikke så bekymret for, Stoke vil ligge lavt og være veldig vanskelig å bryte igjennom - her skal vi ha overtaket. Dødball i mot er fortsatt vår store akilleshæl, og det er Stokes store styrke.

 

Vi bør gå for seier selvfølgelig, men uavgjort vil jeg ikke være misfornøyd med rent resultatmessig. Ser uansett frem til en beintøff batalje.

Link to comment
Share on other sites

Det skal jo sies at Fabianski nok er veldig sulten på fotball nå. Var nok veldig skuffet over å ikke være med til EM, og er veldig keen på å overbevise Wenger på at det er han han bør satse på. Men er skeptisk til at han skal spille akkurat mot Stoke. Her trenger vi en keeper som er sikker på seg selv. Fabianski har på langt nær sett ut til å være sikker på seg selv når han har fått sjansen tidligere. Vi trenger så absolutt ikke keepere på bærtur på lange innkast og cornere i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski er da minst like god som Szczesny i feltet....

"Orbinho@Orbinho

Szczesny had one of the best catch success rates of any regular 'keeper in the PL last season, dealing with 97.5% of high balls he came for."

Understreker mitt poeng, Almunia og Fabianski har hatt et stort problem med det, Wojciech har gjort feil av og til, men som regel gjør han rett.

Link to comment
Share on other sites

"Orbinho@Orbinho

Szczesny had one of the best catch success rates of any regular 'keeper in the PL last season, dealing with 97.5% of high balls he came for."

Understreker mitt poeng, Almunia og Fabianski har hatt et stort problem med det, Wojciech har gjort feil av og til, men som regel gjør han rett.

 

Denne statistikken blir litt misvisende i mine øyne, da den baserer seg på baller som WS gikk etter. Hva med alle ballene han ikke gikk etter? Hvis man f. eks bare går etter baller som er barnemat å plukke, vil det jo være mye enklere å oppnå en høy prosent.

 

Eneste problemene jeg har med Fabianski mellom stengene, er at han ikke virker å være mentalt sterk nok til å være keeper på dette nivået, og det faktum at han ennå ikke har lært seg når han skal bli stående på strek. Han har rett og slett en tendens til å prøve seg på for mange baller i lufta. Hadde han fått orden på det mentale, og lært seg når han skal ut i feltet og når han skal bli stående på strek, så hadde han i mine øyne vært en bedre keeper enn WS

Link to comment
Share on other sites

 

Denne statistikken blir litt misvisende i mine øyne, da den baserer seg på baller som WS gikk etter. Hva med alle ballene han ikke gikk etter? Hvis man f. eks bare går etter baller som er barnemat å plukke, vil det jo være mye enklere å oppnå en høy prosent.

 

Eneste problemene jeg har med Fabianski mellom stengene, er at han ikke virker å være mentalt sterk nok til å være keeper på dette nivået, og det faktum at han ennå ikke har lært seg når han skal bli stående på strek. Han har rett og slett en tendens til å prøve seg på for mange baller i lufta. Hadde han fått orden på det mentale, og lært seg når han skal ut i feltet og når han skal bli stående på strek, så hadde han i mine øyne vært en bedre keeper enn WS

 

Helt enig i det du skriver. I tillegg er han for veik i dueller. Der har han mye å lære av gode, gamle Lehmann! Ingen kødda med Lehmann i feltet. Visst var han på bærtur fra tid til annen, men når han først gikk ut, så var det rett fram samme hvem han støtet på.

Link to comment
Share on other sites

Tydelig da at WS plukker ballen når han velger å gå ut. Da snakker vi kun litt mer erfaring i forhold til å vite når man skal stå og når man skal gå.

 

Har forøvrig en veldig god følelse før Stoke matchen. Tror vi vinner lett. Når det er sagt så hadde man ikke fått mange kronene igjen hvis man hadde spillt på mine gode følelser. Jeg pleier å komme raskt ned på jorda igjen for å si det sånn :)

Link to comment
Share on other sites

Har forøvrig en veldig god følelse før Stoke matchen. Tror vi vinner lett. Når det er sagt så hadde man ikke fått mange kronene igjen hvis man hadde spillt på mine gode følelser. Jeg pleier å komme raskt ned på jorda igjen for å si det sånn :)

 

Ditto

Link to comment
Share on other sites

Stoke har vært dødballens hjemsted under Tony Pulis, og vi har hatt fotballverdenens største dødballfobi. Det meldes fra treningsfeltet at Steve Bould virkelig har tatt fatt i dette med defensiv organisering. Jeg håper vi får se fruktene av dette allerede nå.

Link to comment
Share on other sites

Stoke har vært dødballens hjemsted under Tony Pulis, og vi har hatt fotballverdenens største dødballfobi.

Derfor jeg ønsker å starte med Mertesacker foran Koscielny (som uansett ikke ble spilleklar), Jenkinson foran Coquelin, Diaby foran Ramsey og Giroud foran Walcott. Disse fire, pluss Vermaelen, gir oss mye større luftstyrke enn hva vi har sett tidligere sesongen når laget bare bestod av små, tekniske spillere uten mulighet til å duellere med Huth/Shawcross.

Link to comment
Share on other sites

Ønsker helt å se sette laget:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Diaby - Arteta

Chamberlain - Cazorla - Gervinho

Giroud

Chamberlain fremfor Walcott da jeg ikke tror Walcott vil være særlig effektiv fra start. Diaby foran Ramsey sier seg selv og ditto det samme med Giroud foran Podolski mot stoppere som Shawcross, Huth osv.

Link to comment
Share on other sites

Er usikker på om vi bør starte med Chamberlain i denne kampen. Greit at han har vokst som spiller og blitt mer fysisk i spillestilen, men med tanke på at han nettopp kommer tilbake fra en liten skade så mener jeg Podolski bør velges foran. Når han blir satt på vingen så vil han likevell trekke inn i banen for å spille vegg med Cazorla og Giroud, samtidig som det åpner rom for Gibbs til å komme på overlapp for å slå innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...