Jump to content

Nuri Sahin


bjornage

Recommended Posts

  • Replies 269
  • Created
  • Last Reply

At Wenger & co har brukt tid og energi på Sahin må vel være fordi de har trodd det var mulig å hente han. Og det var det etter alt å dømme helt frem til Liverpool kom med et veldig forbedret tilbud for et par dager siden. Frem til da var han på vei til oss - men tydeligvis ikke for en hver pris. Når snur de oppmerksomheten etter andre alternativer.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye tid har vi egentlig brukt? Noen som tror de vet det? Godt mulig at fokuset har ligget andre steder, eller at dette tidlig ble ansett som en "greit hvis det går" deal, men ikke mer.

 

Skal ikke undervurdere Wenger ritkig enda etter det som har vært et (til han og være) godt overgangsvindu.

Godt og godt.. To veldige gode og viktige ut, to spørsmålstegn og en god inn. Er vel som normalt egentlig

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som Sahin nå drar til Liverpool. Arsenal ville altså ikke utvikle Sahin for Real, om de ikke fikk opsjon på kjøp, greit nok. En erstatter for Song vil det nok komme uansett.

Det skal du ikke si for sikkert.... Husk at vi har Diaby tilbake. It`s like a new signing !

Link to comment
Share on other sites

Ikke glem at Wilshere også er på vei tilbake og med han inne i troppen igjen i løpet av høsten så ser jo alt annerledes ut. Håper uansett at vi henter inn en midtbane-spiller til, men ser ikke bort fra at det blir en annen spiller enn det noen av oss har tenkt på. Det er jo ganske typisk Wenger å dra opp et ukjent ess fra ermet :)

Link to comment
Share on other sites

Tror det er så enkelt som at Arsenal hadde fått Sahin om de ønsket det. Jeg tror Wenger hadde tatt Sahin om det var en god deal, men ettersom Liverpool strekker seg så langt er det ikke vits. Dessuten har nok Wenger flere spillere i ermet som kan være minst like gode. Fortsatt en uke igjen.

Link to comment
Share on other sites

Ikke egentlig, ene spilleren har 100 landskamper for et av verdens 5 beste landslag og er fortsatt ung og den andre blir valgt ut i troppen på verdensmesteren(og dobbelte EM-mesteren) gang etter gang.

 

Som regel så måler man spillere som spiller for klubben vår på hvordan de har gjort det for klubblagene sine. Der er ikke akkurat Podolski verdens beste. At han var/er imponerende for Tyskland ser jeg nesten på som urelevant mtp. klubbkarrieren hans. Et eksempel på spillere som nesten alltid gjør det godt for landslagene er f.eks. Arshavin og Giovani dos Santos, men på klubbnivå så er de ikke like heldige (dog gjelder dette bare Arshavin i Arsenal. Ikke for Zenit).

 

Cazorla er et kvalitetskjøp. Giroud tror jeg også er det, men Podolski er jeg veldig usikker på om vil være en suksess eller ikke. Wenger må finne en ordentlig plass for han i dette laget. Et sted hvor han får spilt på styrkene sine.

Link to comment
Share on other sites

Ikke egentlig, ene spilleren har 100 landskamper for et av verdens 5 beste landslag og er fortsatt ung og den andre blir valgt ut i troppen på verdensmesteren(og dobbelte EM-mesteren) gang etter gang.

I hvilken periode av tysk landslagsfotball fikk han mange av sine landskamper? Tyskland var inne i en ekstremt tung periode for få år siden og klarte ikke å kvalifisere seg til mesterskap. Økonomisk krise og VM på hjemmebane fikk frem unge talenter som presterte bra sammen og fikk snudd trenden. På den tiden var Poldi en viktig spiller, og scoret mye. Trenden er dog at han ikke scorer like mye og får mindre spillertid tiltross for at han burde være i sin beste alder. Han imponerte vel ingen i årets sluttspill.

I tillegg var han elendig i BM og at han ikke fikk prøve seg i sine favorittposisjoner er ikke sant. Han ble satset tungt på, men taklet ikke presset. Nå skal han igjen prestere utenfor Køln, vi får se hvordan det går. For meg er både han og Giroud store spørsmålstegn.

Cazorla har Arsenalfotball i seg og vil gli inn i laget umiddelbart. De to andre har en stor jobb foran seg og jeg har som sagt stor tvil om kvalitetene til den ene. Den andre har kvaliteter, men har ikke taklet presset før. Det blir ikke mindre nå..

Link to comment
Share on other sites

I hvilken periode av tysk landslagsfotball fikk han mange av sine landskamper? Tyskland var inne i en ekstremt tung periode for få år siden og klarte ikke å kvalifisere seg til mesterskap. Økonomisk krise og VM på hjemmebane fikk frem unge talenter som presterte bra sammen og fikk snudd trenden. På den tiden var Poldi en viktig spiller, og scoret mye. Trenden er dog at han ikke scorer like mye og får mindre spillertid tiltross for at han burde være i sin beste alder. Han imponerte vel ingen i årets sluttspill.

I tillegg var han elendig i BM og at han ikke fikk prøve seg i sine favorittposisjoner er ikke sant. Han ble satset tungt på, men taklet ikke presset. Nå skal han igjen prestere utenfor Køln, vi får se hvordan det går. For meg er både han og Giroud store spørsmålstegn.

Cazorla har Arsenalfotball i seg og vil gli inn i laget umiddelbart. De to andre har en stor jobb foran seg og jeg har som sagt stor tvil om kvalitetene til den ene. Den andre har kvaliteter, men har ikke taklet presset før. Det blir ikke mindre nå..

Veldig enig i hva du sier her og har påpekt det tidligere. Forhåpentligvis vil de begge prestere og gjøre våre bekymringer til skamme.

Cazorla har jeg ingen tvil rundt så lenge han holder seg frisk i en mye fysisk hardere liga.

Link to comment
Share on other sites

I hvilken periode av tysk landslagsfotball fikk han mange av sine landskamper? Tyskland var inne i en ekstremt tung periode for få år siden og klarte ikke å kvalifisere seg til mesterskap. Økonomisk krise og VM på hjemmebane fikk frem unge talenter som presterte bra sammen og fikk snudd trenden. På den tiden var Poldi en viktig spiller, og scoret mye. Trenden er dog at han ikke scorer like mye og får mindre spillertid tiltross for at han burde være i sin beste alder. Han imponerte vel ingen i årets sluttspill.

I tillegg var han elendig i BM og at han ikke fikk prøve seg i sine favorittposisjoner er ikke sant. Han ble satset tungt på, men taklet ikke presset. Nå skal han igjen prestere utenfor Køln, vi får se hvordan det går. For meg er både han og Giroud store spørsmålstegn.

Cazorla har Arsenalfotball i seg og vil gli inn i laget umiddelbart. De to andre har en stor jobb foran seg og jeg har som sagt stor tvil om kvalitetene til den ene. Den andre har kvaliteter, men har ikke taklet presset før. Det blir ikke mindre nå..

For meg er han også til dels et spørsmålstegn, men fakta er at han har vært sterkt delaktig i et landslag som vel har kommet til semifinalen i de 4 forrige mesterskapene?

Link to comment
Share on other sites

For meg er han også til dels et spørsmålstegn, men fakta er at han har vært sterkt delaktig i et landslag som vel har kommet til semifinalen i de 4 forrige mesterskapene?

Enig med deg. Man får ikke 100 landskamper for Tyskland med mindre man har noe å bidra med. Det er faktisk helt absurd å påstå at det skyldes tilfeldigheter

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg. Man får ikke 100 landskamper for Tyskland med mindre man har noe å bidra med. Det er faktisk helt absurd å påstå at det skyldes tilfeldigheter

 

RP7 gjør absolutt ikke det og det gjør ikke jeg heller. Vi begge sier at Podolski utvilsomt har kvaliteter, men vi er usikre på om han klarer å prestere i Arsenal. Litt som hvordan han har gjort de siste årene for Tyskland hvor han har hatt en dalende kurve ettersom de har blitt større og større favoritter foran hvert mesterskap.

Link to comment
Share on other sites

 

RP7 gjør absolutt ikke det og det gjør ikke jeg heller. Vi begge sier at Podolski utvilsomt har kvaliteter, men vi er usikre på om han klarer å prestere i Arsenal. Litt som hvordan han har gjort de siste årene for Tyskland hvor han har hatt en dalende kurve ettersom de har blitt større og større favoritter foran hvert mesterskap.

O_YE1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det jeg liker med Podolski er at han kommer til england med mye å bevise. Det er mange tvilere der ute, og han kunne sikkert dratt til en større tysk klubb og levert bra der. Nå gjør han noe få tyskere gjør til vanlig med å dra til en større liga og en sulteforet storklubb. Håper han tar utfordringen, jeg mener han har alt som skal til men som med mange andre i Arsenal sitter mye i hodet. Håper vi kommer litt nærmere svaret i morgen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Gedigen flopp i Liverpool. Hvorvidt han hadde prestert på sitt vanlige nivå i Arsenal kan man ikke si, men det var nok en "bullet dodged" der ja. Mon tro hva som venter på han i fremtiden. I Dortmund var han klasse. I Real Madrid har han vært skadet og i Liverpool gikk det kolossalt dårlig.

 

Håper egentlig at han går tilbake til Dortmund. Liker det laget der.

Link to comment
Share on other sites

Tålmodighet er vel også et nøkkelord. Å låne spillere fra andre lag i andre ligaer er alltid en risiko, fordi det går med tid til å tilpasse seg de forskjellige måter å spille på, tempo osv...og kanskje ikke minst den biten so foregår utenfor fotball. Men vi får se hvordan han gjør det "hjemme". De aller fleste glemmer at man kommer til nytt land, nytt lag, ny kultur, mange nye ting som skal tilpasses på kort tid. Noen gjør det relativt raskt, mens andre bruker tid. Alt er ikke svart\hvit.

 

Robert Pires brukte vel mer eller mindre 2 sesonger på å tilpasse seg Arsenal før vi fikk se hans fulle potensialet, men resten vet vi jo hvordan det gikk med han og Arsenal. Det var tider og Det var spilleren sin det!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Må også ta med i betraktningen at Liverpool som lag har brukt hele høstsesongen til å endre spillestil og formasjon, og det er ikke bare Sahin som har vært svak hittil i sesongen. Da er det i alle fall ikke enkelt som ny spiller å finne seg til rette i laget når resten av laget sliter med å vite sin posisjon...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...