Jump to content

Nuri Sahin


bjornage

Recommended Posts

  • Replies 269
  • Created
  • Last Reply

Merkelig signering i såfall, midtbanespiller som minner om Arteta og WIlshere i en slik dyptliggende playmakerrolle, betyr dette at Wenger setter all sin tillit til at Wilshere og Diaby kan prestere i en mer offensiv rolle eller skal dette tolkes sammen med de nye uttalelsene og bety at vi har byttet taktikk? Uansett en veldig god spiller som kommer til å bidra, men ikke der JEG ville forsterket først og fremst..

Link to comment
Share on other sites

Klassespiller denne Sahin. Håper dette stemmer (og at vi har en option to buy) og at Ramsey forsvinner ut på lån samtidig.

Det kan være et alternativ, men de er ulike spillertyper og vi trenger vel en som kan ligge høyere enn Sahin er komfortabel med, kanskje Arteta skal spille høyere?

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk signering, håper også på en eventuell opsjon på kjøp. Vi trenger dybden. Det kan fort gå galt hvis vi skal håpe på at spillere som Ramsey, Diaby og Rosicky holder seg skadefrie og kampklare. Vi leker ikke butikk i år.

 

Må si meg fornøyd med hvordan Wenger har opptrådt så langt på overgangsmarkedet. Så gjenstår det å se om Cazorla var en avledningsmanøver i forhandlingene om Sahin, eller om interessen der er ekte.

Link to comment
Share on other sites

Marca har ikke meldt om dette, de melder om at Arsenal er blant de interesserte, men virker veldig "likely". Cazorla er en spiller vi trenger langt mer enn Sahin spør du meg. Offensiv spiller i mellomleddet.

 

BTW: I følge twitterryktene er det IKKE med opsjon om kjøp(Elendig forhandlet i såfall, er viktig for å få fullt utbytte av en slik avtale for han kommer nok ikke til å prestere optimalt fra første spark med 4 kamper for RM.)

Link to comment
Share on other sites

Nei, er ikke opsjon på kjøp, og ifølge troverdige twitterfolk er ikke denne overgangen noe som står i veien for Cazorla. Wenger skal være interessert i å hente inn begge uavhengig av hverandre. Dog vil jeg tro Sahin ender opp i Spurs på lån, og ikke Arsenal. Har bare en slik følelse, men en glitrende spiller jeg gjerne ser i Arsenaltrøya, noe surt om vi ikke har klart å forhandle fram noen opsjoner da.

Link to comment
Share on other sites

Like greit å hente noen nå når Rosicky er ute en del uker og Wilshere som jeg neppe tror kommer i toppform før nyttår.

Carzola hadde være et veldig bra kjøp. Sahin vet jeg særdeles lite om.

Link to comment
Share on other sites

Sahin hadde en kanonsesong med Dortmund for to år siden da de vant ligaen. I Real Madrid klarte han aldri å etablere seg, han hadde problemer med skader og konkurrerte om plassen til Xabi Alonso - ikke så altfor lett med andre ord.

 

Jeg så han en del for Dortmund da, og han er en spiller som vil passe fint hos oss og i mange PL-klubber. Han kan sammenlignes med Alonso. God begge veier, god på å diktere spillet fra dypt i banen. Ganske lik spillertype som Arteta vil jeg si. Det skader heller ikke at han er tysk (av tyrkisk opphav), med tanke på vårt lille tyske miljø i klubben. Håper det er hold i dette.

Link to comment
Share on other sites

Sahin på det nivået han spilte for Dortmund så er han bedre enn Arteta. Med klar margin. Bedre enn Wilshere også, men ikke det offensive talentet som Wilshere er/var/kan være. Ei heller like dynamisk, men rett og slett en fabelaktig midtbanespiller.

 

At han ikke klarte å etablere seg i Real Madrid er ikke så veldig rart mtp. at han var skadet så og si hele sesongen og ble først spilleklar på tampen av sesongen når Real Madrid kjempet med nebb og klør for å holde Barcelona unna. Da fikk heller spillere som ikke var megarustne spilletid fremfor Sahin.

 

Sahin og Cazorla inn for oss ville vært himmelsk. Drømmekjøp begge to, men Sahin for meg er den største av disse to mtp. hvor godt jeg kjenner de respektive spillerene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det blir mer rotering og flere alternativer. Vi er altfor tynt bemannet på midtbanen og flere av spillerne har skumle og lange skadehistorikker, mens andre ikke er på det nivået de må være på for å spille fast. Sahin ville vært glimrende å fått inn i gruppa.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det blir mer rotering og flere alternativer. Vi er altfor tynt bemannet på midtbanen og flere av spillerne har skumle og lange skadehistorikker, mens andre ikke er på det nivået de må være på for å spille fast. Sahin ville vært glimrende å fått inn i gruppa.

 

Hadde vært et røver "kjøp". :P

Link to comment
Share on other sites

Hva om han skulle ta plassen til Wilshere, Coquelin og Ramsey for eksempel, samtidig som Real Madrid sitter hjemme å gnir seg i hendene og venter på at han skal returnere etter sesongen som en bedre spiller? Er Wenger plutselig blitt så prestasjonsbasert? Tror aldri i livet at Arsene henter inn Sahin på lån uten at vi har opsjon på kjøp når vi har så mange talenter som trenger spilletida Nuri vil ta.

Link to comment
Share on other sites

Hva om han skulle ta plassen til Wilshere, Coquelin og Ramsey for eksempel, samtidig som Real Madrid sitter hjemme å gnir seg i hendene og venter på at han skal returnere etter sesongen som en bedre spiller? Er Wenger plutselig blitt så prestasjonsbasert? Tror aldri i livet at Arsene henter inn Sahin på lån uten at vi har opsjon på kjøp når vi har så mange talenter som trenger spilletida Nuri vil ta.

Enig. Greit med en squadplayer som Benayoun, men den dagen vi låner en spiller for å styrke første 11'n, da er det på tide med selvransakelse

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Wenger ønsker inn å hente inn Sahin på lån siden det er veldig usikkert når Wilshere vil være kampklar igjen og samtidig vil matche han forsiktig. Så den langsiktige satsningen er på Wilshere, men AW ser at vi trenger å styrke troppen med denne typen spiller. Både denne avtalen og Cazorla må avklares denne uken om det skal bli noe av. I morgen?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...