Jump to content

Nuri Sahin


bjornage

Recommended Posts

Alle bilder av Sahin i årets Arsenal drakt (kan ikke ta høyde for om han noen gang har fått en Arsenal drakt tredd over seg på et tidspunkt i livet) er fake.

 

Sies at han skal bli bekreftet i morgen. Jo fortere jo bedre for å si det slik..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 269
  • Created
  • Last Reply

The Guardian sier det fortsatt forhandles.

 

http://www.guardian....ahin?CMP=twt_gu

God artikkel og får igjen følelsen av at styret driver med mye rart. Song med 55`i uken er latterlig lavt og hvis de ikke vil diskutere forlengelser så er vi snart i samme situasjon som med Flamini, Nasri, vP og andre: Plutselig er det bare ett år igjen på kontrakten og vips så er de borte. Her har de en spiller som ønsker å forlenge og som ønsker å få en lønn som gjenspeiler hans posisjon. Men, det virker ikke som de har lært en ting av sine dumheter de siste årene.

Så kan vi krangle om det er riktig at en spiller krever mer i lønn når han har 55` i uken. Selvfølgelig er det absurd, men som i alle andre bransjer så kjenner man sin verdi og hva som er riktig lønn. Føler man seg ikke verdsatt så går man til neste arbeidsgiver som ønsker å gi det som markede burde gi. Song kjenner sine kvaliteter, han kjenner sin posisjon og han vet hva hans verdi er. Hvis styret stadig utsetter og ikke er villige til å gå i forhandlinger så kan de nok en gang takke seg selv.

 

Dette blir selvfølgelig skrevet ut i fra hva som har dukket opp i avisene siste dagene og er akkurat like usikkert som at Song har oppført seg dårlig. Men, når det er opplest og vedtatt at det var slik så er det ganske morsomt at det kun to dager etterpå dukker opp en helt annen vinkling av situasjonen. Ikke vet jeg hva man skal tro, men jeg kjenner og jobber med mange spillere på høyt nivå og de er fantastisk profesjonelle uansett hvordan situasjonen er i klubben. De vet at rykter om omdømme og moral lett kan velte en karriere og en mulig sjanse til å gå til en større klubb. Lojalitet ovenfor trener og manager sitter dypt begravet i sjelen til disse spillerne. Har derfor store problemer med å svelge disse historiene. Det samme verserte jo rundt vP og at han nektet å dra til Asia. Kort tid etter blir han hyllet for å oppføre seg eksemplarisk og profesjonelt helt frem til det siste og Vermaelen virket oppriktig sjokkert over nyheten om at vP var solgt.

Link to comment
Share on other sites

Er tydeligvis 2 forskjellige historier ang Song. Kan være det er deler av sannhet i begge, men i utgangspunktet

så er det forståelig at Song som tross alt er en god bidragsyter(var) skal ha samme lønn som de som ikke spiller på laget.

Stikker en fingeren i jorda så er Arsenal helt klart svekket etter disse 2 salgene. 2 av våre beste spillere

forrige sesong.

Vet ikke hvor dypt lojaliteten til disse spillerne sitter dog. Da ville sannsynligvis begge blitt i klubben.

Begge disse skylder faktisk Arsenal og Wenger mye. Og personlig har jeg svært lite sans for hvordan Song

sier at nå skal han endelig vinne trofeer.

Kan de ikke bare vise litt mer respekt for klubbene de går fra?

Der ser det ut som en del eks Arsenal spillere har litt å lære av f.eks Podolski el Henry.

 

Og da tenker jeg litt på hva Johan Golden sa: Fotballspillere er møkkafolk......vel ...når en ser på spillere

som Nasri,Cole og RvP...Song....er en viss sannhet i det.

 

Akkurat nå må Arsenal drite i Song og Rvp og få et lag på banen som kan kjempe om trofeer.

Da må det hentes inn erstattere.

Link to comment
Share on other sites

skuffende av Song og RvP naturligvis, særlig når de sier at de drar for å vinne noe. Begge har oppført seg ytterst respektløse overfor klubben og de menneskene som har gjort dem til de spillerne de er. Men det Arsenal derfor må spørre seg er HVORFOR stjernene forlater skuta, og hvorfor de tror sjansene for å vinne noe er bedre andre steder. At de tjener mer penger er nok også viktig, men jeg tror også det er et snev av ærlighet når de sier at de drar for å vinne trofeer. Å øke lønningene vil nok hjelpe LITT, men er nok ikke alene det som skal til. Økt differensiering i lønningene. Prestasjonsbaserte lønninger, vil kanskje også hjelpe. Men aller viktigst er det at klubben skaper et inntrykk av ambisjoner. Hvis ikke Wenger & co innser at dette er kanskje den viktigste faktoren, vil Arsenal fortsette å være den beste farmerklubben i verden, istedenfor å få ut potensialet.

 

Å låne/kjøpe Sahin vil være bra, men vil også han bare se på et eventuelt opphold i Arsenal som det beste utstillingsvinduet for å etablere seg i en annen klubb?

Link to comment
Share on other sites

skuffende av Song og RvP naturligvis, særlig når de sier at de drar for å vinne noe. Begge har oppført seg ytterst respektløse overfor klubben og de menneskene som har gjort dem til de spillerne de er. Men det Arsenal derfor må spørre seg er HVORFOR stjernene forlater skuta, og hvorfor de tror sjansene for å vinne noe er bedre andre steder. At de tjener mer penger er nok også viktig, men jeg tror også det er et snev av ærlighet når de sier at de drar for å vinne trofeer. Å øke lønningene vil nok hjelpe LITT, men er nok ikke alene det som skal til. Økt differensiering i lønningene. Prestasjonsbaserte lønninger, vil kanskje også hjelpe. Men aller viktigst er det at klubben skaper et inntrykk av ambisjoner. Hvis ikke Wenger & co innser at dette er kanskje den viktigste faktoren, vil Arsenal fortsette å være den beste farmerklubben i verden, istedenfor å få ut potensialet.

 

Å låne/kjøpe Sahin vil være bra, men vil også han bare se på et eventuelt opphold i Arsenal som det beste utstillingsvinduet for å etablere seg i en annen klubb?

Tror bare vi må stikke fingeren i jorda og akseptere at vi ikke er på toppen av næringskjeden. En av "farene" ved å ha en innkjøpspolitikk der man velger talenter framfor etablerte spillere er jo nettopp at man risikerer å miste dem når de blomstrer. Etablerte spillere som Arteta, Podolski og Cazorla er jo spillere som kommer til oss fordi de vil spille for klubben og jeg tror at vi vil bli et langt sterkere lag når alle de som har et øye til andre alternativer er borte

Link to comment
Share on other sites

Tror bare vi må stikke fingeren i jorda og akseptere at vi ikke er på toppen av næringskjeden. En av "farene" ved å ha en innkjøpspolitikk der man velger talenter framfor etablerte spillere er jo nettopp at man risikerer å miste dem når de blomstrer. Etablerte spillere som Arteta, Podolski og Cazorla er jo spillere som kommer til oss fordi de vil spille for klubben og jeg tror at vi vil bli et langt sterkere lag når alle de som har et øye til andre alternativer er borte

 

det var en av grunnene til at jeg i en annen tråd skrev at det ville være en fordel at alle "stjernene" var borte. Neste sommer vil TROLIG bli roligere i rekkene på Emirates. Da har man bedre utsikter til å i ro og mak forberede seg på en ny sesong, og eventuelt forsterke laget der det trengs, med minst mulig risiko for å miste nøkkelspillere. Først DA anser jeg at Arsenal har gode sjanser på å utfordre de andre topplagene.

Link to comment
Share on other sites

 

det var en av grunnene til at jeg i en annen tråd skrev at det ville være en fordel at alle "stjernene" var borte. Neste sommer vil TROLIG bli roligere i rekkene på Emirates. Da har man bedre utsikter til å i ro og mak forberede seg på en ny sesong, og eventuelt forsterke laget der det trengs, med minst mulig risiko for å miste nøkkelspillere. Først DA anser jeg at Arsenal har gode sjanser på å utfordre de andre topplagene.

Er det ikke litt tidlig å dra den konklusjonen da Piscator?

Med et par smarte kjøp til og spesielt Cazorla slår ut i full blomst tror jeg ikke en skal avskrive dagens Arsenal lag ennå.

Jeg har iallefall ikke gjort det;-)

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke litt tidlig å dra den konklusjonen da Piscator?

Med et par smarte kjøp til og spesielt Cazorla slår ut i full blomst tror jeg ikke en skal avskrive dagens Arsenal lag ennå.

Jeg har iallefall ikke gjort det;-)

Enig. Lenge siden vi har hatt et såpass solid lag der det i tillegg ikke er en spiller alt dreier seg om

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke litt tidlig å dra den konklusjonen da Piscator?

Med et par smarte kjøp til og spesielt Cazorla slår ut i full blomst tror jeg ikke en skal avskrive dagens Arsenal lag ennå.

Jeg har iallefall ikke gjort det;-)

 

jeg ser ikke HELT bort fra at Arsenal kan overraske denne sesongen, men på grunn av all uroen den siste tiden tror jeg ikke helt på det heller. Bedre å være litt avdempet, så blir jeg ikke så skuffet til våren hvis/når man nok en gang ender opp uten noe som helst...? ;)

Link to comment
Share on other sites

det var en av grunnene til at jeg i en annen tråd skrev at det ville være en fordel at alle "stjernene" var borte. Neste sommer vil TROLIG bli roligere i rekkene på Emirates.

 

Nåja. Noen vil nødvendigvis alltid være best på laget. Og disse "noen" er tilsynelatende alltid på vei ut portene på Emirates. Hvis Cazorla slår til slik vi alle håper, tror jeg det blir vanskelig å holde det stille rundt ham. Wilshere og Oxen er også lukrative objekter. Og Vermaelen, selvsagt, som nå spiller med til-salgs-strikken rundt armen.

 

Vi er inne i en ond sirkel. Og jeg tror ikke vi klarer å bryte ut med trioen Wenger, Gazidis og Kroenke ved roret. Minst én må ut. Imens priser jeg meg lykkelig over at vi ikke henter erstattere som heter Allen, Adam, Downing og Carroll...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi kan slå ut av den onde sirkelen med den gjengen bak roret. For jeg har troen på at vi kan vinne noe i år. Om vi tar et ligacupgull/FA cupgull så vil vi fort komme på offensiven igjen. Om laget fungerer godt i år, og vi henger med en stund, så kan vi fort snu trendene. Det handler bare om at troen på å vinne noe i klubben må være til stede. Vi ser at spillerne som har vært i klubben veldig, veldig lenge har mistet troen ref. Song, vP, Cesc, Clichy og reiser. Imens de som har vært i klubben i kortere tid, lettere skriver ny kontrakt, ref. Koscielny, jeg tror at vi får en større stabilitet med en gang vi henger med der oppe. I år kan godt være et nesten år, jeg har ikke troen på seriegull, men jeg har troen på at vi kan blande oss inn i toppen.

 

Troen må tilbake i klubben, om det skjer i år, så tror jeg de fleste ønsker å bli...

Link to comment
Share on other sites

GuillemBalague

Arsenal and Madrid have agreed deal for Sahin. If player is happy with details, deal should be confirmed in the next few days

 

Detective82

AS: Sahin join #Arsenal on a season long loan for wages of €2.8m with no option to buy the player at the end of the loan deal.

 

Håper førstnevnte stemmer og at sistnevnte er feil såfremt vi ikke henter M'Vila også. Henter vi Sahin kun på lån og ingen M'Vila og han ender opp i Tottenham/Shitty så blir jeg fortvila.

Link to comment
Share on other sites

GuillemBalague

Arsenal and Madrid have agreed deal for Sahin. If player is happy with details, deal should be confirmed in the next few days

 

Detective82

AS: Sahin join #Arsenal on a season long loan for wages of €2.8m with no option to buy the player at the end of the loan deal.

 

Håper førstnevnte stemmer og at sistnevnte er feil såfremt vi ikke henter M'Vila også. Henter vi Sahin kun på lån og ingen M'Vila og han ender opp i Tottenham/Shitty så blir jeg fortvila.

Enig. Bortkastet å bruke ressurser på en spiller vi ikke har muligheten til å knytte til oss etter sesongen. Da er det bedre å kjøpe noen andre eller satse på spillere i egen stall. Å gi bort spilletid til en spiller vi ikke eier kan kun forsvares med skader i troppen

Link to comment
Share on other sites

Enig. Bortkastet å bruke ressurser på en spiller vi ikke har muligheten til å knytte til oss etter sesongen. Da er det bedre å kjøpe noen andre eller satse på spillere i egen stall. Å gi bort spilletid til en spiller vi ikke eier kan kun forsvares med skader i troppen

 

Om Sahin løfter lagets kvalitet betraktelig så kan det selvsagt forsvares med at vi er med i kampen om trofeer. Av den grunn vil klubben ved neste overgangsvindu være i stand til å kjempe om spillere av høyere kvalitet. Samt at premiepenger man får av eventuelt forbedrede resultater vil gjøre opp for kostnader ved spillerens opphold i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Om Sahin løfter lagets kvalitet betraktelig så kan det selvsagt forsvares med at vi er med i kampen om trofeer. Av den grunn vil klubben ved neste overgangsvindu være i stand til å kjempe om spillere av høyere kvalitet. Samt at premiepenger man får av eventuelt forbedrede resultater vil gjøre opp for kostnader ved spillerens opphold i klubben.

 

Er dog noen faktorer du glemmer: Som regel så trenger en spiller tid til å bli vant til medspillere, klubben og landet han spiller i. Sahin har spilt særdeles lite fotball det siste året og vil trolig trenge godt med tid før han blir vant til Premier League. Samtidig så kommer han inn sent i vinduet etter at sesongen allerede har blitt sparket igang og vil derfor slite litt med å integrere seg skikkelig i troppen på kort tid.

 

Så sist, men ikke minst: Som regel så er det sjeldent spillere fra utlandet har en knall debutsesong, men nå viste Agüero at dette nødvendigvis ikke gjelder alle..

Link to comment
Share on other sites

 

Er dog noen faktorer du glemmer: Som regel så trenger en spiller tid til å bli vant til medspillere, klubben og landet han spiller i. Sahin har spilt særdeles lite fotball det siste året og vil trolig trenge godt med tid før han blir vant til Premier League. Samtidig så kommer han inn sent i vinduet etter at sesongen allerede har blitt sparket igang og vil derfor slite litt med å integrere seg skikkelig i troppen på kort tid.

 

Så sist, men ikke minst: Som regel så er det sjeldent spillere fra utlandet har en knall debutsesong, men nå viste Agüero at dette nødvendigvis ikke gjelder alle..

 

Er delvis enig med deg, legg merke til at jeg skriver: "Om Sahin løfter lagets kvalitet betraktelig". Det er det selvsagt ingen garanti for, poenget mitt er at det er fullt mulig at denne signeringen er verdt de pengene den koster oss, men det er selvsagt like stor sjanse for at Sahin ikke blir verdt pengene. Det er viktig å huske faktorer som at Sahin vil jobbe som ei bikkje for å bevise at han duger, enten for Wenger eller for Mourinho, samt at han har spilt i Tyskland som er en liga som ikke er altfor ulik den engelske, ihvertfall mtp. fysikk.

Link to comment
Share on other sites

 

Er delvis enig med deg, legg merke til at jeg skriver: "Om Sahin løfter lagets kvalitet betraktelig". Det er det selvsagt ingen garanti for, poenget mitt er at det er fullt mulig at denne signeringen er verdt de pengene den koster oss, men det er selvsagt like stor sjanse for at Sahin ikke blir verdt pengene. Det er viktig å huske faktorer som at Sahin vil jobbe som ei bikkje for å bevise at han duger, enten for Wenger eller for Mourinho, samt at han har spilt i Tyskland som er en liga som ikke er altfor ulik den engelske, ihvertfall mtp. fysikk.

 

Det gjenstår å se hvertfall hvordan det utarter seg. Sahin har hvertfall store kvaliteter i spillet sitt så muligheten er hvertfall der. Og som du sier så har han spilt i Tyskland så han burde jo ta PL temmelig greit. En annen ting er at Wenger har fulgt med på Sahin i 7 år så han vet nok hva han "kjøper".

 

Flere som melder at det er en opsjon på kjøp også forøvrig, men det er så blandet at man ikke klarer å skille mellom de mest troverdige av ryktene.

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke si det er noen krise om det ikke er opsjon på kjøp. Han går jo strengt tatt inn i rollen til Wilshere denne sesongen og neste sesong bør han være fit for fight igjen. Det kan også tenkes at Sahin trives i Arsenal og ønsker seg dit etter sesongen, da sitter vi med alle kortene i en eventuell forhandling. Uansett vil det være en forbedring akkurat nå, noe jeg vil tro har blitt etterlyst før?

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke si det er noen krise om det ikke er opsjon på kjøp. Han går jo strengt tatt inn i rollen til Wilshere denne sesongen og neste sesong bør han være fit for fight igjen. Det kan også tenkes at Sahin trives i Arsenal og ønsker seg dit etter sesongen, da sitter vi med alle kortene i en eventuell forhandling. Uansett vil det være en forbedring akkurat nå, noe jeg vil tro har blitt etterlyst før?

Spiller liten rolle om han trives hvis RM bestemmer at han skal hjem. Foretrekker heller at vi kjøper en spiller framfor å være farmerlag for RM. Det er penger til rådighet, så det er ingen grunn til å velge en midlertidig løsning

Link to comment
Share on other sites

Spiller liten rolle om han trives hvis RM bestemmer at han skal hjem. Foretrekker heller at vi kjøper en spiller framfor å være farmerlag for RM. Det er penger til rådighet, så det er ingen grunn til å velge en midlertidig løsning

 

Nettopp. Syntes det er merkelig oppførsel fra Arsenal sin side.

 

Forøvrig: Hvis både Sahin og M'Vila kommer inn før vinduet stenger skulle jeg gjerne sett oss gå tilbake til 4-1-2-3.

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen Gibbs

M'Vila

Arteta - Sahin

Gervinho - Giroud - Cazorla

Ikke at det kommer til å skje, men men.. lov å drømme.

Link to comment
Share on other sites

Daily Mail sier det er done deal.

http://www.dailymail...o=feeds-newsxml

 

Sportsmail revealed on Tuesday how the deal for the Real Madrid midfielder had hit a snag.

 

The Spanish club wanted a £14million fee for a permanent deal at the end of the season but the two clubs have come to an agreement.

 

Regner med dette betyr enighet om opsjon på kjøp...?

Link to comment
Share on other sites

Kjenner man klubben rett så har man brukt de siste to ukene på å forhandle prisen ved sesongslutt ned til £13.5 millioner :)

 

True dat! Haha huff. Dette fikk meg til å le :D

 

Ellers er ikke akkurat Daily Mail den mest troverdige avisa. :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...