Jump to content

Nuri Sahin


bjornage

Recommended Posts

Da ser det ut som om Wenger endelig får sin mann med opsjon på kjøp.

Kjempedeal spør du meg...og Arshavin på vei ut?

Da håper jeg M'Vila kommer inn også.

 

http://www.ashburtongrove.co.uk/2012/08/santos-arrested-sahin-to-sign-today.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+AshburtonGrove+%28AshburtonGrove.co.uk%29

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 269
  • Created
  • Last Reply

Har nettopp fått en oppdatering vedrørende Sahin; Sahin wrapped up but no clause to buy....that’s been removed.

Selv synes jeg at dette er positivt at vi henter inn Sahin og langtidsplanen til Wenger går nok mer på å benytte Wilshere, Ramsey, Coquelin (og evt Frimpong) og flere av unggutta på vei oppover.

Link to comment
Share on other sites

De skal ikke beskyttes, ikke i det hele tatt. Det er kun en ting som gjelder, og det er å skape et så godt lag som mulig. Der er enkeltspillere som det går 50 av på dusinet (Wilshere sansynlig unntak) uvesentlig, og hvis det medfører riktighet at en buy out option på £14M for Sahin er avvist av Wenger/Gazidis, så bør begge sendes på mentalsykehus!! Basta.

 

Edit: det var voldsomt til lønn da.

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp fått en oppdatering vedrørende Sahin; Sahin wrapped up but no clause to buy....that’s been removed.

Selv synes jeg at dette er positivt at vi henter inn Sahin og langtidsplanen til Wenger går nok mer på å benytte Wilshere, Ramsey, Coquelin (og evt Frimpong) og flere av unggutta på vei oppover.

 

Enig. Og om Sahin skulle trives godt i London, og storspilte, så er det jo ikke akkurat en umulighet at vi får hentet han etter sesongen. Slik ståa er i Real Madrid for øyeblikket så er vell Sahin et godt stykke lengre bak i rekken enn det han selv ønsker. Alonso, Khedira, Diarra og Modric er jo alle foran han i køa om en av de dyptliggende midtbaneplassene. Klarer vi itillegg å vinne en eller flere titiler med Sahin i laget vil vi jo uansett bli attraktiv for andre gode spillere. Dette er i det store og det hele en vinn-vinn situasjon.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen forskjell på om en spiller i sitt siste kontraktsår kontra denne låneavtalen? Synes det er posistivt om Wenger henter Sahin uavhengig om han får opsjon ettersom dette vil styrke oss NÅ. Har ikke dette vært etterspurt, nettopp det å hente spillere som kan levere med en gang? Takk Wenger, i år har du gjort mye riktig.

Link to comment
Share on other sites

De skal ikke beskyttes, ikke i det hele tatt. Det er kun en ting som gjelder, og det er å skape et så godt lag som mulig. Der er enkeltspillere som det går 50 av på dusinet (Wilshere sansynlig unntak) uvesentlig, og hvis det medfører riktighet at en buy out option på £14M for Sahin er avvist av Wenger/Gazidis, så bør begge sendes på mentalsykehus!! Basta.

 

Edit: det var voldsomt til lønn da.

At Sahin skal bli klubbens best betalte spiller gjennom historien tror jeg ingenting på.

Link to comment
Share on other sites

Er enig i at det virker rart, men det er dog annerledes å gå med på £120.000 i et år vs 5 år!! Vi får se når (forhåpentligvis) avtalen blir klar.

 

Etter hva jeg har fått med meg så skal ikke lønningene til Sahin være så høye. Var snakk om mer rundt £80,000..

Link to comment
Share on other sites

Uansett virker hele overgangssaken bare å være noe surr og rot.

 

Sjelden en transferovergang til Arsenal uten at det dryger ut eller er noe styr før det endelig går i orden.

Begge parter vil ha best mulig deal og vi vet jo Wenger er sjelden raus i slike forhandlinger.

F.eks. Shitty å Chelsea gir bare solide pengesummer til klubber og høye lønninger sånn at alt avklares kjapt.

Er nok mange som har ufortjent høy lønn i troppene der.

 

Fordelen her er vel at Sahin selv foretrekker å komme til oss fremfor andre klubber. Ordner seg nok.

Fortsatt 1 1/2 uke til vinduet stenger.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er mestere i å dra ut overganger. Sånn er det bare.. Nasri (både kjøp og salg), Cesc, Adebayor, van Persie, Bendtner (fortsatt ikke borte etter 2 sesonger!) osv.

 

Samtidig er vi utrolig trege på å kjøpe spillere (eller bare bekrefte de). Bare i år så har vi brukt lang lang tid på spillere som Podolski, M'Vila (ryktene startet jo i mai om at han var så og si klar og ingen er enda i boks), Giroud og til slutt Cazorla. Cazorla bla. tok det 4-5 dager fra spilleren faktisk var klar for klubben inntil han ble bekreftet på Arsenal.com. Photoshooten hans ble bla. gjort 4 dager før han ble "offisielt" klar.

 

Nå er det også Sahin såklart. Vedder på at han ikke blir klar denne uka, men neste igjen..

Link to comment
Share on other sites

Denne sagaen har forsvunnet langt ut i absurditeten. Den ene dagen er han klar for Arsenal og har vraket Liverpool, den neste er det det motsatte. Silly Season på høyt nivå, Real Madrid kan dette. Marca er tross alt deres talerør, og det er aldri greit å vite hvilken agenda de egentlig har når de omtaler overgangssaker der Real Madrid er involvert.

Link to comment
Share on other sites

Marca sier i dag at han skal til Liverpool pga at Arsenalavtalen gikk i vasken.......

 

Ifølge ryktene jeg har lest på nettet nå, skal avtalen med Arsenal ha gått i vasken fordi vi har insistert på å ha med opsjon på kjøp i avtalen. Dette skal visstnok ikke hverken Real Madrid eller Sahin selv ha ønsket. Hvis dette stemmer, bør det ikke komme mange kritiske røster på at overgangen kollapset, da det var fullstendig ramaskrik her inne når det ble rapportert at en låneavtale uten kjøpsopsjon var klar

Link to comment
Share on other sites

For en farse. Arsenal klarer å rote til hva det skal være når det gjelder overganger. Jeg gir opp

 

Dette syns jeg er litt merkelig RP7. Du har så lenge jeg kan huske vært kritisk til å spekulasjonene i media og på blogger. Hvorfor sluker du dette så greit? Hvilke kilder bruker media i denne saken og vet vi egentlig så mye om hva som foregår i kulissene?

 

Hva er det neste? Skal du begynne å stole på Myles Palmer også?

 

For min del er jeg veldig avslappa til ryktene som verserer. Jeg gleder meg bare til overgangsvinduet lukkes slik at vi vet hvem vi har i troppen utover høsten.

Link to comment
Share on other sites

 

Ifølge ryktene jeg har lest på nettet nå, skal avtalen med Arsenal ha gått i vasken fordi vi har insistert på å ha med opsjon på kjøp i avtalen. Dette skal visstnok ikke hverken Real Madrid eller Sahin selv ha ønsket. Hvis dette stemmer, bør det ikke komme mange kritiske røster på at overgangen kollapset, da det var fullstendig ramaskrik her inne når det ble rapportert at en låneavtale uten kjøpsopsjon var klar

I utgangspunktet var vel Sahin en ren erstatning pga Wilshere's skade.

At Song gikk forandret vel utgangspunktet for Arsenal.

Så egentlig syns jeg dette minner om dårlige løsninger fra Arsenals side.

Håper de har andre løsninger enn Sahin for en erstatning for Song trenger vi ennå for

å ha en solid stall.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...