Jump to content

05.05.12 Norwich City (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

Premier League

05.05.2012 - kl. 13.45

Emirates Stadium, London

Kampen sendes direkte på TV2 PL HD1

Da står vi ovenfor sesongens nest siste Premier League runde, og lørdagens motstander er et av årets store overrakselser etter å ha imponert med sitt pasningssikre og offensive spill. At de i løpet av sesongen har slått både Newcastle og Tottenham og lenge lå å kriget midt på tabellen sammen med Liverpool, Everton og Fulham viser bare at dette ikke vil bli kamp hvor vi henter 3 poeng uten å kjempe til siste slutt. Lagenes inngang til kampen vil være vidt forskjellige siden Norwich ligger trygt plassert midt på tabellen uten fare for å rykke ned, mens vi, Arsenal, bør vinne de to siste kampene for å sikre 3. plassen og direkte plass i neste års Champions League. Norwich kan spille uten frykt for å tape, mens vi må holde det tett bakover for å slippe å jage en utligning nok en kamp.

 

Skader:

- Wilshere

- Walcott

- Mertesacker

- Arteta

- Frimpong

- Diaby (?)

 

(U)nyttig statistikk:

- Norwich har sluppet inn mål i samtlige bortekamper denne sesongen

- Norwich har vunnet 5 av 18 bortekamper, 4 uavgjort og 9 tap.

- Norwich står med 21 scorede bortemål og 33 innslupne.

- Arsenal har gått av banen i to hjemmekamper uten å scoret mål

- Arsenal har 8 clean sheets hjemme

- Arsenal har scoret 36 mål hjemme og sluppet inn 14.

Forrige lagoppstilling:

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Song - Ramsey

Gervinho - Rosicky - Benayoun

van Persie

 

 

Odds:

- Unibet: 1,20 - 5,25 - 12,00

- kommer flere når selskapene setter opp oddsen

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Jeg er usikker på Norwich. Jeg så ikke kampen mot Liverpool, men det må kanskje være lov å tro at de har tatt mental sommerferie når de slipper inn 3 mål på hjemmebane mot den gjengen. De har ihvertfall lite å spille for bortsett fra æren og håpet om å rykke opp noen plasser på tabellen. For oss er kun seier godt nok nå, og jeg tror vi klarer det. Jeg er forsåvidt enig med lagvalget til 49 Unbeaten (ikke at vi har så altfor mange alternativer uansett), så får vi håpe at Ramsey fortsetter å bygge på den lille oppturen han hadde mot Stoke.

Link to comment
Share on other sites

Dette har vært en bergogdalbane sesong uten sidestykke og vi står nå med skjebnen i våre egne hender med tanke på tredjeplassen. Vi kan bli fra nr. 3 til 6 med to kamper igjen å spille og Norwich er siste hjemmekamp for sesongen. Vi har tapt 10 kamper, gjort mye rart, gjort noe bra, vært fantastisk i små blaff og sett under ett har det vært helt ok. Vi har hatt mye skader på sentrale spillere og hatt en del utur i avgjørelsene.

 

Hadde jeg visst i august at med to kamper igjen hadde vi ALT i våre hender hadde jeg nesten ikke trodd det, men når det er sagt er dagens mannskap i stand til å tape begge disse kampene.

 

Konklusjon: Slår du ikke Norwich hjemme og WBA borte har du sannsynligvis ikke noe i Champions League å gjøre!

 

Min bønn er at vi viser styrke, lederskap, engasjement og beslutsomhet nok til å vinne disse to kampene.

 

... men jeg er langt fra sikker!

Link to comment
Share on other sites

Dette har vært en bergogdalbane sesong uten sidestykke og vi står nå med skjebnen i våre egne hender med tanke på tredjeplassen. Vi kan bli fra nr. 3 til 6 med to kamper igjen å spille og Norwich er siste hjemmekamp for sesongen. Vi har tapt 10 kamper, gjort mye rart, gjort noe bra, vært fantastisk i små blaff og sett under ett har det vært helt ok. Vi har hatt mye skader på sentrale spillere og hatt en del utur i avgjørelsene.

 

Hadde jeg visst i august at med to kamper igjen hadde vi ALT i våre hender hadde jeg nesten ikke trodd det, men når det er sagt er dagens mannskap i stand til å tape begge disse kampene.

 

Konklusjon: Slår du ikke Norwich hjemme og WBA borte har du sannsynligvis ikke noe i Champions League å gjøre!

 

Min bønn er at vi viser styrke, lederskap, engasjement og beslutsomhet nok til å vinne disse to kampene.

 

... men jeg er langt fra sikker!

Du har så rett Rocky. Vi har sviktet i avgjørende øyeblikk før, men aldri mot to lag som egentlig ikke har noe å spille for. Hvis vi roter bort denne muligheten til 3. plass så er det rett og slett alt for dårlig. Jeg har tro på seier i disse kampene. De skal og må vinnes.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat slik ståa er for øyeblikket med 4 lag kjempende om de to siste Champions League plassene, der Chelsea må ha maks flaks for å bli topp 4, så kan ingenting spares av spillere som er tilgjengelige. Forsvaret vårt har blitt ganske så solid og bør klare og holde kanarifuglene under kontroll selv om de 6 fremste (5 hvis du regner Song som defensiv) satser maks fremover på banen fra første spark på ballen. For jeg frykter at de to gjenstående kampene blir en reprise av at vi spiller ballen sakte sidelengs og bakover uten å skape målsjanser mot den vanlige bussen som står i veien for så alt for mange scoringer. Man kan se på de to gjenstående motstanderne fra to forskjellige perspektiver, der den ene er at de ikke har noe å spille for og mangler motivasjon, mens man på den andre siden kan vente seg to lag uten prestasjonspress som spiller med frie tøyler der tap ikke er fryktet.

 

Så har man det verst tenkelige scenarioet hvor Chelsea kommer utenfor topp 4, men finner Champions League finalen i München. Da er det plutselig bare en ledig plass igjen hvor vi, Newcastle og Tottenham er villige til å ofre alt i kampens hete. Hadde vi bare hatt en sesong hvor vi kunne vist til stabilitet mot de svakere motstanderne så hadde jeg sagt at dette skulle bli lett, men slik denne sesongen har vært med alt for mange tap mot nedrykkskanditater som QPR og Blackburn, og middelhavsfarere som Swansea, Fulham og Liverpool. Men tradisjonen tro skal Arsenal FC alltid velge den vanskelige veien mot "suksess". Men når vi klarte og reise oss etter å ha blitt ydmyket på Old Trafford og tapt mot Blackburn og Tottenham, så hvorfor skal vi ikke klare og reise oss igjen nå når formen igjen har vært på tur ned?

 

Det er ikke mange endringene jeg har lyst til å gjøre på lagoppstillingen fra forrige kampen, men litt mer gjennombruddskraft og alle poengene blir igjen på Emirates lørdag:

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Song - Rosicky

Gervinho - The OX - Benayoun

van Persie

Keep the faith!

Link to comment
Share on other sites

Skal på kampen :proud: . Det blir min første kamp siden Eboue ble buet. Tre-og-et-halvt år er den lengste pausen jeg har hatt siden jeg begynte å dra på kamper.

 

Alt annet enn komfortabel seier vil overraske meg stort, og skuffe meg dypt. Det blir en komfortabel seier :geek: Det gjør det. Må det.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke noe i mot det laget der, men regner med Ramsey får starte. Etter en god kamp mot Stoke er det lov å håpe at han kanskje begynner å finne formen litt?

 

Norwich er vanskelige å spå ihvertfall, men Grant Holt kan skape mye trøbbel. Vermaelen og Koscielny trives ikke mot kraftspisser som han. Dette blir nok mer spennende enn vi skulle ønske, men jeg har trua på tre poeng.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke noe i mot det laget der, men regner med Ramsey får starte. Etter en god kamp mot Stoke er det lov å håpe at han kanskje begynner å finne formen litt?

 

Norwich er vanskelige å spå ihvertfall, men Grant Holt kan skape mye trøbbel. Vermaelen og Koscielny trives ikke mot kraftspisser som han. Dette blir nok mer spennende enn vi skulle ønske, men jeg har trua på tre poeng.

 

Krysser fingrene for det hvertfall. Det Ramsey trenger er en rakett i ræva som gjør at han får litt fart i spillet sitt. Det er noe av det som irriterer meg mest ved Ramsey.. sinker spillet vårt drastisk hver gang han er innom ballen dessverre.

Link to comment
Share on other sites

 

Krysser fingrene for det hvertfall. Det Ramsey trenger er en rakett i ræva som gjør at han får litt fart i spillet sitt. Det er noe av det som irriterer meg mest ved Ramsey.. sinker spillet vårt drastisk hver gang han er innom ballen dessverre.

 

Du har unektelig rett i at han trenger å lære seg å spille ballen fra seg raskere. En annen ting som irriterer meg med ham er når han må ta en piruett, altså gå rundt 180 eller 360 grader. Song gjør det på stedet og han gjør det lynrask, til begge sider og er fantastisk til å få med seg ballen og lure motspilleren på ræva. Dibay har også en glitrende teknikk. Vieira pleide å snu spillet ved å vippe ballen over motstanderen. Ramsey går en laaaaang sirkel og hele motstanderlaget rekker å rusle i posisjoner.

 

Når det er sagt så er det veldig mye jeg liker ved Ramsey. Han skyter godt med begge bein, han kan trå til i duell og nå rekker jeg ikke å skrive mer for jeg må reise til London. Vi banker Norwich i morgen :proud:

Link to comment
Share on other sites

Våknet opp idag med en meget sterkt tro på at vi tar 3+3 poeng nå. Det er ikke hverdagskost fra denne siden, så det er godt å gå inn i helgen med en godfølelse.

Har du noen tanker om hva denne åpenbaringen skyldes? One for me please!

Link to comment
Share on other sites

Dette skal jo bare være vår kamp.

Det er vel ganske vanskelig at vi ender likt i poeng, men det kan skje. Med seier og tap for oss og seier og uavgjort for de to andre. Newcastle truer oss ikke på skåre uansett,

Uansett her mener jeg vi skal komme i førersetet på mål i forhold til Tottenham.

Her er det bare å gi jernet og vinne med en del mål. Vil også gi kjempeløft inn mot neste ukes kamp i Birmingham.

Link to comment
Share on other sites

For de som ikke husker:

 

Team in full: Szczesny, Sagna, Vermaelen, Koscielny, Gibbs, Song, Ramsey, Rosicky, Gervinho, Benayoun, Van Persie

 

Substitutes: Fabianski, Santos, Djourou, Coquelin, Oxlade-Chamberlain, Park, Chamakh.

Link to comment
Share on other sites

Synes lagoppstillingen er veldig riktig. Eneste jeg kunne tenkt meg er Ox i rollen til Ramsey som partner til Song sentralt. Han virka veldig bra den kampen han fikk spille sentralt, og den hurtigheten og styrken han har kunne vært veldig bra mot dette Norwich laget.

 

Regner med at de forhåndsdefinerte byttene blir Benayoun -> Ox og Gervinho -> Santos.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...