Jump to content

05.05.12 Norwich City (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

Kan høres ut som at det bare er Arsenal som har opplevd dette da, litt for enkel bortforklaring spør du meg!

Var det som avgjorde denne kampen. Er du uenig? Kan være enig i at Norwich kunne hatt en straffe og at Benayoun kunne fått være straff, men two wrongs don't make a right!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Forbanna drittopplegg at tottene og castle har frem til i morgen med å gire seg opp, de siste og så avgjørende rundene skulle absolutt vært spillt samtidig, tv eller ei. Det er en håpløs setting.

 

Når det er sagt, det er utilgivelig å gi fra seg en leelse med syv minutter igjen, ja det var straffe, men ikke det som gjør det. At vi blir mye farligere så fort Ramsey forsvinner er ikke rart, at han får spille så mye er utrolig. Måten han gir opp returløpene sine er så sinnsykt provoserende. Eboue ble buet ut, da burde absolutt Ramset blitt det, dog glad det ikke skjer.

 

Står ved mine ord fra sesongstarten, Wenger out, å ta med deg Ramsey i samme slengen...

Link to comment
Share on other sites

Dette er berre for dårleg, måten vi dett saman på etter 1-0 er heilt utruleg. Eg er så drit lei av å sjå den gjengen daffe rundt å tru at dei er alt for god for motstandarane sine berre fordi vi tar leiinga... At vi prestere å slå av etter 3-2 også viser kor svak denne gruppa av spelarar og støtteapparat er...

 

Dette har no holdt på i åresvis og denne sesongen er til tross for ei god periode vår suverent svakast på mange mange år, og med normal kvalitet på eit par av dei andre laga så hadde vi vore rundt nr 6 på tabellen. No må Wenger og gutta ha flaks for å kome til CL, sjansen er nok vesentleg større for at vi ikkje klarer det enn at vi klarer det...

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke sett hele førsteomgangen, så skal ikke uttale meg om den... Jeg skjønner ikke at vi ikke kan lære å forsvare oss smartere snart. Hvorfor skal vi fortsette å tømme midtbane/forsvar for spillere når vi tross alt leder kampen 3-2 etter en bra gjenopphenting? Blir bare for dumt. Hele venstresiden vår er borte på 3-3målet og Morison kan gå inn i 16-meteren uten press. Da blir det som oftest mål i mot. Synes det tar fryktelig lang tid før vi kommer skikkelig i gang i 2. omgangen, men da var det gledelig å se Gervinho og Ox storme nedover vingene for å slå inn. Begge backene var bra med offensivt. Men hvorfor skal de fortsatt risikere slik når vi leder 3-2? Hadde vi vært litt mer kyniske og smartere i forsvarsjobbinga vår hadde vi iallefall burde klart å unngå 3-3 målet. Kanskje til og med de to målene i førsteomgangen.

 

I tillegg er det surt at vi også blir snytt for et soleklart straffespark på 3-3. At dommeren/assistentdommeren ikke klarer å se at det MÅ jo være straffe er bare direkte latterlig. Dytt bakfra på en soleklar målsjanse, og burde ført til både straffespark og rødt kort.

 

Nå håper jeg bare kjøpet av Podolski er starten på en ny transfertaktikk fra Wenger sin side. Hvis han blir den eneste "storspilleren" inn (som kan løfte laget med en gang), i sommer blir jeg forbanna.

Song trenger skikkelig konkurranse og vi trenger en OMS som kan ta tak i kamper som denne. Samt to-tre forsvarstrenere som kan drille hele laget i hvordan man skal forsvare seg.

 

Redd Tottene går forbi oss nå, og at det for første gang på maaange år ikke blir noen St. Totteringhamsday. Castle er også farlig nærme, selv om de har et vanskeligere program på papiret. De er fryktelig gode på St. James' Park.

 

Det trengs en skikkelig opprydning i stallen og spillerne bør få klar beskjed om at hvis man ikke klarer å motivere seg til kamper mot slutten av sesongen har man ingenting i en Arsenaldrakt å gjøre. Først på 1-2 ca midt i 2. omgang begynner intensiteten å øke. Hadde man vært toppmotivert helt fra starten av burde kamper som denne(og enkelte andre kamper denne sesongen) aldri ført til at vi med stor sannsynlighet mister CL-plass neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

. Først på 1-2 ca midt i 2. omgang begynner intensiteten å øke. Hadde man vært toppmotivert helt fra starten av burde kamper som denne(og enkelte andre kamper denne sesongen) aldri ført til at vi med stor sannsynlighet mister CL-plass neste sesong.

 

Henger sammen med en viss uduglig spiller som ble byttet ut, du vet nonstopen som satt seg fast på tavla før kamp...Og aldri burde ha spilt...

Link to comment
Share on other sites

 

Henger sammen med en viss uduglig spiller som ble byttet ut, du vet nonstopen som satt seg fast på tavla før kamp...Og aldri burde ha spilt...

Enig, han burde absolutt ikke starte kamper enda. Han er altfor umoden som spiller og innsatsen har i nesten hele år vært begredelig.

Link to comment
Share on other sites

For dumt å gjøre Ramsey til syndebukken. Det er ikke første gangen intensiteten øker med 20 minutt igjen etter en slapp forestilling før det. Det var mange dårlige spillere i dag, og ingen vits å legge alt på Ramsey. Song var sjokkerende til tider. Rosicky hadde heller ingen stor kamp frem til da, Sagna og Gervinho var tidvis håpløse og Gibbs var forferdelig dårlig i forsvar. Vermaelen er også en bekymring og blir dratt ut av posisjonen altfor ofte, Woj virket ikke å være på stasjon...Det var mye negativt, men Arsenalsupportere vil - som vanlig - legge dette på èn spiller istedenfor å se helheten.

 

Skal man legge skylda på en mann må det være Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Eg meinar det blir heilt feil å sette fokus på dommaren etter denne kampen. Vi er heime mot NORWICH, i bestfall eit middelmådig fotballag på det nivået vi snakkar om. Vi får kampen inn i eit drøymespor. 1-0 tidleg mot eit lag som har ingen verdens ting å spele for. Likevel, vi gir frå oss fullstendig initiativet, og er griseheldige som framleis er med i kampen til pause. Etter pause er vi like heldige som ikkje får 1-3 før vi sjølve scorar. Prestasjonen til Arsenal FC, spelarar og støtteapperat er så langt unna det ein kan forevente og det dei forventa av seg sjølv at ein må stille store spørjeteikn med kva som skjer på treningsfeltet og elles i klubben. Å skylde på andre enn seg sjølv etter ein slik prestasjon er berre feigt!

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig at Ramsey får starte hver kamp. Han har utrolig nok ingenting å bidra med. Måten han småjogger hjemover er rett og slett helt forferdelig. Er en dårligere versjon av Denilson. Savner en kaptein som kan pryle disse ungguttene for slike innsats. Skal ikke være mulig å ha en så passiv midtbane når det står om deltakelse i CL neste år.

Link to comment
Share on other sites

blir så sinnsykt forbanna av å se returløpene til Ramsey idag, det er faktisk helt utrolig at fyren jogger som en overvektig tysker på slanking. i 3 livsfarlige situasjoner skjer dette,2 ender i mål og flaks gjør at det siste ikke også resulterer i det.

 

Ellers, Wojciech er veldig skuffende, spesielt ved førstemålet. Chamakh har et bra innhopp, tar mye plass som resulterer i mer rom for Van Persie.

Gervinho kommer seg veldig i andre omgang,godt å se!

Men den kollektive innsatsen og defensive blemmer gjør at det går til helvete.

Nå MÅ vi slå et gjerrig West brom som sjeldent taper hjemme, vi har klart å gjøre kampen om 3.plass langt hardere enn nødvendig med de siste kampers form.

Nå må vi bare stå bak gutta i siste kamp på hawtorns, og hjelpe de til en forhåpentligvis solid seier!

Link to comment
Share on other sites

Det er så typisk dette laget å prøve å spille seg fint ut av forsvar når vi leder med ett mål helt mot slutten av kamper. Selv om vi absolutt ikke har spillerne til det. Hvor vanskelig er det å noen ganger bare måke ballen til H**** opp når man ikke finner noen bedre alternativ? Det er jo akkurat slik vi mister ballen på 3-3 scoringen... Tragisk rett og slett å se at vi aldri lærer..

Link to comment
Share on other sites

Aaron Ramsey.

 

Minner mer og mer om en viss Denilson, spesielt hva jobbe hjemover angår. Hvor mange ganger jogget han ikke etter Norwich-spillerne? Synes sånt er utilgivelig. Joda, Ramsey, alle vet at du ikke er så rask, men det er ingen unnskyldning for ikke å følge spillerne helt hjem. Ingen unnskyldning! Når det er sagt, så gjør han mye som er OK, men synes fortsatt han er langt unna det han viste før beinbruddet. Mulig det er hukommelsen som legger litt godvilje til, men han virker bare så jævlig tung i beina.

 

"Arsenal er skyld i ting selv, må se på seg selv før man ser på andre" osv, osv.

 

Det er klart det går litt tråere noen ganger for laget, men en dommer i Premier League KAN bare ikke la være å dømme straffe når van Persie skal dytte den i mål fra tre meter. Det går bare ikke an. Straffe (og antatt scoring) der ville gitt oss alle tiders mulighet til 3. plassen. At det i tillegg er Tottenham-utlånte Kyle Naughton, gjør ikke ting bedre.

 

Song er elendig i første, men har igjen fenomenal assist til Robin. Kvalitetsspiller, mener jeg.

 

Nå må vi håpe på hjelp fra Aston Villa og City. City tror jeg fikser det, men Villa er vanvittig dårlige. Ikke særlig tro på poengtap for Tottenham, dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Var det som avgjorde denne kampen. Er du uenig? Kan være enig i at Norwich kunne hatt en straffe og at Benayoun kunne fått være straff, men two wrongs don't make a right!

Selvsagt er jeg ikke uenig i at denne dommertabben avgjorde kampen (på det tidspunktet), det er det umulig å være uenig i. Det finnes flere forskjellige situasjoner i begge retninger som "kunne" ha avgjort kampen.

Men for meg blir det for enkelt "hvis" du mener at vi skal henge oss opp kun denne dommertabben og ignorere eventuelt andre feil i denne kampen.

 

Samtidig så skal det sies at når jeg las din kommentar "En dommerfeil og en spursspillers dytt som hindrer oss fra CL. Hva kan vi forvente oss i sommer da?.", så tolket jeg det ikke som en kommentar spesifikt om denne kampen, men som et "utsagn" om at vi har blitt urettferdig "dømt" i forhold til våre konkurrenter. Her var det at min kommentar om "en enkel bortforklaring" kommer inn, for dei fleste lagene opplever flust av dommertabber både for og i mot. Slik er fotballen og slik må den kanskje være hvis vi ikke skal inn i masse avbrudd med videodømming og slike "fæle" saker.

 

Jeg beklager hvis jeg tolket deg feil, men jeg står på mitt om at Årsaken til Arsenals situasjon denne sesongen ikke ligger hos dommerstanden men helt og holdent i klubben (Eier, administrativ ledelse, Manager, trenerstab og spillere).

Link to comment
Share on other sites

Så utrolig skuffet.

 

Dårlig førsteomgang, bedre i andre - hvertfall offensivt. Syns fortsatt Norwich kommer til alt for mange sjanser alt for enkelt. Aaron Ramsey er bare så dårlig at jeg får lyst til å grine. At han i det hele tatt er i a-lagstroppen er meg en gåte. Forferdelig dårlig. Gis til hvem faen som vil ha han. Gervinho veldig positiv i andre: Utfordrer med fart, og lykkes. Gledelig å se. RvP scorer 2 flotte mål, men kunne hatt 5 idag. Rosicky hever seg, Song virker tung. Bra innhopp av AOX.

 

Vil også trekke frem innbyttet av Chamakh som jeg syns var veldig positivt. Herlig å se han få spille og klare seg så bra. Bidrar masse på slutten.

 

Denne kampen må ha vært en fryd å se på for de nøytrale!!!

 

Up the Arse

Link to comment
Share on other sites

Grusomt, grusomt og atter grusomt.

Hva skjer i hodet på endel av disse spillerne? Har de ingen evne til å justere underveis? Jeg kan bare ikke fatte og begripe at vi kan gi bort denne kampen når vi endelig har snudd den. Hvorfor skrur halve laget av på 3-2 når Norwich er helt tomme? Det er så svakt taktisk og så naivt at jeg får lyst til å gråte.

Szcz gir bort to mål, Gibbs feilplassert og gir bort en halv banehalvdel på 3-2 med 5 minutter igjen å spille.. Er helt tragisk.

 

Ros til vP i andre omgang sammen med TR, Gervinho og Song. Chamakh viser at han er en god spiller når han får sjansen sammen en annen spiss. Resten får stryk.

 

At en dommer i PL kan unngå å blåse straffe på slutten er faktisk dagens prestasjon. Den er så soleklar, det er så åpenbart at han blir tatt. Han har ballen på 3 meter, er foran forsvarsspiller og i neste øyeblikk så ligger han inne i målet og ballen passerer forbi. Hva f.. skjer i hodet på dommeren? Han kan rett og slett ikke forstå noe av spillet fotball. Den største skandalen i PL i hele år. At han har gjort feil tidligere i kampen kan ikke brukes til hans forsvar. Dette kan han ikke la være å dømme på. At han hadde sluppet en tvilsom situasjon ok (noe han faktisk gjorde på innlegget fra Coquelin), men denne situasjonen kan man rett og slett ikke la passere. Håper Wenger nå lager et helvete ut av alle straffene vi er snytt for. Send gjerne en video til pressen eller noe for nå er det smått patetisk. Jeg kjenner at denne helgen og hele uken nå er ødelagt. Takk skal dere f.. meg ha

Link to comment
Share on other sites

Vi får som fortjent. Replay knappen går igjen når det gjelder. Jeg forstår ikke at etter 1-0 at de kjører på.

Istedet er det bye bye og en arbeidsinnsats som må være en skikkelig tankevekker for Wenger.

Jeg savner forutsigbarheten og nononsense Mertesacker baki der. Det blir for mye Hawai med Kos og Ver.

 

Midtbanen vårs..hva har skjedd siden Arteta forsvant? Vi trenger definitivt noe stål på midtbanen.

 

Da er det bare å se hva tottene og Newcastle får til. Vi har gitt dem overtaket nå.

Begynner å bli bekymringsfullt å se hvor svake vi kan bli når det nærmer seg sesongslutt,heldigvis

er det ikke så jævlig som ifjor.

 

Men at laget kan variere så mye i en kamp....hmmmm....ikke bra Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Har etter kampslutt hatt nok med å stagge en illsint 11 åring som forbanner Arsenal og Wenger.

 

At vi ikke klarer å score på slutten er for meg et gigantisk mysterium. Våre motstandere klarer som regel å score på alt de har av sjanser, og hvis ikke det går så får de hjelp av keeper og våre spillere. Første omgang er vel det dårligste jeg har sett igår, ved siden av 2 omgang mot Fulham. Det viser nok engang at våre andre-avalg holder ikke mål. Det er ikke tilfeldig at vi stort sett har vunnet ALLE kamper Arteta har spilt og ennå ikke har vunnet uten han. Den samme statistikken så vi mye av med Fabregas. Vi vant stort sett alt når hjan spilte, og tapte stort sett uten han.

 

Det er fremdeles håp, men det svinner fort. For økonomien og mulighetene til å hente inn klassespillere er et år utenfor CL svært negativt, men rent sportslig tror jeg det kan være gunstig. Samling i bånn.

Link to comment
Share on other sites

Da har raseriet lagt seg, men skuffelse, sorg og motløshet er der fortsatt.

Det første som slår meg er at Wenger IKKE er noen stor taktiker. Med kun 1 spiss og en "overbefolket" midtbane mener han at Arsenal skal ha kontroll.

Norwich med 3 strake tap dominerer 1.omgangen, og Wenger evner ikke å se hvorfor.

Selv en med manglende sans for fotball, kan se at Ramsey ikke holder mål, og sammen med treg-osten Song blir vår sentrale midtbane totalt overkjørt av middels temposterke Norwich! Allerede etter 5 minutter burde Ramsey blitt ofret. Tror Wenger på at han plutselig skal bli noenlunde brukbar?

Ramsey er kanskje noe av det svakeste Arsenal har hatt på sentral midtbane siden labre Hillier jogget på Highbury.

 

Jeg nekter å tro at løpet er kjørt, men tviler på at Wenger styrer oss til 3 poeng på Hawthorns. Jeg satser på at Tontthemam snubler, Newcastle likeså.

 

Klarer ikke Wenger dette, bør han få en taktiker ved sin side etter Mr Arsenal (Pat Rice), en taktiker som får innflytelse på banen. Så kan Wenger fortsette som økonomisk rådgiver/regnskapsfører på Highbury House.

Link to comment
Share on other sites

En fantastisk underholdende kamp for de nøytrale. Ikke nok med at man fikk se og oppleve 6 mål, men man fikk også en drøss av sjanser til begge lag i en kamp som levde helt til siste spark. Men; det hjelper oss svært lite.

Jeg trodde virkelig ikke, at laget nok engang skulle feile. En kamp som kunne gitt laget en god avslutning på hjemmebane i en sesong som har vært som en berg-og-dalbane i kvalitet. En berg-og-dalbane, som dessverre har blitt en gjenganger de siste årene.

 

Hva skal man egentlig skrive etter en slik kamp?

Vi møter et lag, som ikke har noe å spille for utenom opplevelse og ære. Men; det holdt. Norwich hadde ikke respekt, de prøvde å spille sitt spill selv på Emirates, de jobbet som et lag, og de fikk et fortjent poeng. - Ja, jeg mener de fortjente poeng idag.

 

Det som sjokkerer meg mest under kampen, er hvor lite vilje laget har i en slik situasjon. Vi hadde en fantastisk mulighet til langt på vei å berge 3.plassen, og sikre oss CL spill. 4.plassen kan ryke, for Chelsea har jo gud eller hva det nå måtte være med seg i CL turneringen denne sesongen.

-Men; det var ingen vilje for å virkelig knuse kampen i 1.omgang. Det virket tamt, det florerte av personlige feil, få spillere tok tak i kampen; og på sidelinjen, så ble vannflasker kastet istedenfor taktiske endringer.

 

I 2.omgang ble det mye Haiwaii-fotball, og det var store rom på midtbaneleddet for begge lagene.

Store sjanser til begge lag, og det endte 3-3. Et resultat, som kan påvirke sesongen vår på en negativ måte. Men; jeg tror likevel at Spurs vil slite mot Villa i morgen, og at Newcastle ikke vil vinne mot City. Så; toget har ikke gått. Vi kan likevel ha alt i våre hender, noe som ikke alltid har vært en fordel.....

 

Så, til det som har blitt diskutert heftig både her og i andre fora.

Persie ble snytt for et soleklart straffe, men jeg vil også trekke frem at det var offside i situasjonen foran denne "taklingen". Ikke på Persie selv, men på Gervinho (om jeg ikke husker feil spiller). Han er få cm unna å treffe ballen på innlegget, og er selvfølgelig delaktig i spillet. Han lå en halv meter offside. Dette er en like stor "skandale", som selve straffesparket som aldri ble dømt på. Vi kan da ikke skylde på denne situasjonen for resultatet, når det et halvt sekund tidligere burde være fordel til Norwich på offside?

- Og Norwich kunne faktisk hatt straffe på stillingen 1-2, og da kunne utgangspunktet for kampen og poeng vært meget vanskelig for vår del. Dommeren gjorde feil for begge lag, og i faser av kampen som kunne sikret 3poeng til begge.

 

Vi har ikke havnet i denne situasjonen pga dommere og deres feilaktige avgjørelser, men pga oss selv. Hvor er balansen i laget og lagdeler, tryggheten, kynismen (etter 3-2....?), viljen, og ansvaret under en kamp som dette?

Vi hadde en keeper som hadde en meget svak dag på jobb, vi hadde et forsvar som sleit med kommunikasjon og handling, vi hadde en midtbane som var fraværende til tider og som ikke hadde noe samhandling eller tok tak i kampen, og en spiss som må dra et lass helt alene. En spiss som virkelig burde hatt hvile i ny og ne, men som utrolig nok fortsatt er skadefri.

 

Nei; nå er det bare å håpe at de andre ikke tar poengene. Jeg tror ikke Newcastle klarer det, så jeg er mest nervøs for villa-spurs kampen i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...