Jump to content

Queens Park Rangers (B), 31.03


ted_uh

Recommended Posts

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Dagens kamp viser på ny at me ikkje har gode nok spelarar å sette inn når det buttar i mot. Greitt nok at Ramsey ikkje hadde ein strålande kamp men det var andre som skuffa like mykje. Tenker da spesielt på Vermaelen som er svært delaktig i begge baklengsmåla. Slike feil kan ein ikkje gjere i Premier League ustraffa. QPR skal ha ros for god innsats og eit lag som spelar på det dei kan. Sannheita er at ein vinn ikkje kampar i PL utan 100% trøkk og innsats, det finnes ikkje lette kampar. van persie har ein liten down og dei andre klarar ikkje avgjerda kampane. Neste kamp blir det i allefall innsats frå to lag som skuffa denne helga.

Link to comment
Share on other sites

Shit happens. Vi virket ikke komfortable og var litt tilbake til gamle synder med tildels tregt tempo.

Honnør til QPR som virket som de ville mer enn oss idag.

Bånnlagene kan være vriene i slutten av sesongen, og det så vi idag.

Må kunne karakteriseres som skuffende dette.

Link to comment
Share on other sites

QPR - Arsenal, Lofthus Road, påske, det er 2-1, det! Enten det er i 1976 eller 2012. God damn it! Chelsea vinner, og i morgen vinner sansynligvis både yidsen og Newcastle. Vi gjør det ikke på den enkle måten, nei. :mmkay:

 

Nå får vi bare gire opp til neste kamp. Chaz - Gooner i med- og motgang. :D

Link to comment
Share on other sites

tja, da gjorde vi en middels kamp der vi hadde fortjent 1 poeng syntes jeg, men arsenals trofaste starter et hylekor uten like, vi klager på det meste, Vermaelen blir lurt av en god dragning og han sklir en gang, dette kan skje den beste, det beviste Vermaelen i dag, Ramsey gjør en middels kamp som ving, i mine øyne er han sentral på midten men skal han nekte å spille???? Wenger tar ut laget ja, de 7 kampene før denne forteller meg at han vet hva han gjør, vi spilte under pari i dag mot ett lag som kjemper om å overleve i PL. Disse kampene kan være tøff uansett dagform.. Go gunners......

Link to comment
Share on other sites

Jeg så ikke kampen selv (årsak forklart i Tusmos medisinkokebok-tråden), men har forstått at vi ikke fortjente noe som helst fra kampen. Linker likevel til denne som viser statistikken vår med Mike Deane som dommer. Jeg synes det er sjokkerende og kan ikke være tilfeldig.

 

Jaja, da er det bare å slå Shitty i neste kamp som vel ikke overbeviser for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Vermaelen har skylda på begge målene, van Persie bommer på en megasjanse, men det er Ramsey som får skylda som vanlig. :)

RvP litt Bambi-på-isen-aktig i dag.

Kjedelig å tape for QPR med Barton og manager EH i spissen.

Vi holder plassen, men det er slike kamper som i dag vi må vinne.

Link to comment
Share on other sites

Van Persie og Vermaelen langt under pari, forventer bedre av de to. Eller så viser det seg at Ramsey på kant ikke funker fordi vi mister en av våre største trusler ved å i realiteten spille med en ving. Typisk at Taiwo har sin beste kamp i QPR-drakta og Taraabt tar steget til PL akkurat når vi møter dem. Likevel sjokkert over at vi bare klarer angripe langs høyresiden..

Link to comment
Share on other sites

Så ikke kampen, men ut ifra rapportene jeg har lest og høydepunktene jeg har sett tror jeg at jeg heller vasker dassen istedenfor å se reprisen nå i dag.

 

Var vel et slikt resultat jeg fryktet etter en etterhvert lang seiersrekke, hadde bare håpet det skulle vare litt lengre..

 

Neste helg kommer City på besøk, og jeg tror deres situasjon passer oss godt. De må vinne for å henge med United, og jeg tror de kommer til å være desperate, nervøse og urolige. Vi kan avslutte tittelambisjonene deres, og jeg tror vi klarer det...

Link to comment
Share on other sites

Stikke nesen litt foran=forventning=kollaps. Akkurat den skavanken er helt tydelig ikke kurert. Dette kan ha vært årsværste, for når de har vert på felgen tidligere har RvP vert der for å redde situasjonen - det var han ikke i denne kampen. Kun ennå en i mengden. Jeg slutter aldri å klø meg i hodet av denne Arsenalpsyken. Hvordan er det mulig å variere så til de grader, og hvorfor klapper det sammen hver gang noe begynner å bli mulig.

Link to comment
Share on other sites

Stikke nesen litt foran=forventning=kollaps. Akkurat den skavanken er helt tydelig ikke kurert. Dette kan ha vært årsværste, for når de har vert på felgen tidligere har RvP vert der for å redde situasjonen - det var han ikke i denne kampen. Kun ennå en i mengden. Jeg slutter aldri å klø meg i hodet av denne Arsenalpsyken. Hvordan er det mulig å variere så til de grader, og hvorfor klapper det sammen hver gang noe begynner å bli mulig.

 

Enig i at vi presterer rævva, at Ramsey på kant er håpløst og at Vermaelen/van Persie gjør svake kamper, men 7 seire på rad er vel ikke ustabilt?? Tror ikke det har noe med Arsenal-psyke å gjøre, heller en generell regel om at en lang seiersrekke før eller seinere blir avløst av et tap, det spennende nå blir hvordan vi responderer på dette tapet.

Jeg forventer et heltent lag mot city...

Link to comment
Share on other sites

Stikke nesen litt foran=forventning=kollaps. Akkurat den skavanken er helt tydelig ikke kurert. Dette kan ha vært årsværste, for når de har vert på felgen tidligere har RvP vert der for å redde situasjonen - det var han ikke i denne kampen. Kun ennå en i mengden. Jeg slutter aldri å klø meg i hodet av denne Arsenalpsyken. Hvordan er det mulig å variere så til de grader, og hvorfor klapper det sammen hver gang noe begynner å bli mulig.

Ja, det er noe fryktelig galt med mentaliteten i laget noen ganger...

 

Hadde vi vunnet i går hadde vi hatt en luke på 6 poeng(en kamp mer spilt) på Tottene og vært 9 poeng bak Shitty som vi jo møter om en uke... De siste åra har det nesten vært en selvfølge at vi driter oss ut når det ser som best ut. Så spørs det da om vi klarer å holde på 3. plassen, eller i det hele tatt 4. plassen. Tottene kommer nok ikke til å få en full kollaps, og Chelskij er tilbake på vinnersporet.

 

Vi har fordelen med å ha kommet oss foran, men det blir utrolig viktig å komme tilbake så fort som mulig på vinnersporet. Gjerne allerede neste kamp, selv om jeg tror det blir ytterst vanskelig.

Link to comment
Share on other sites

hvorfor klapper det sammen hver gang noe begynner å bli mulig.

 

og dette er saken i et nøtteskall. Det spiller ingen rolle hvor godt laget spiller når de er i angrepsposisjon, og kan spille uten press - ja, dette er egentlig nesten "uinteressant" - så lenge de ikke klarer å følge opp og prestere også når de kommer i en slags forsvarsposisjon, der pokaler eller CL-kvalifiserign er innenfor rekkevidde. Det er slike situasjoner som definerer hvor bra laget egentlig er, ikke det man får til når man spiller nesten uten press. Jeg klarer ikke HELT å ha troen på laget før det kvitter seg med disse problemene, og det er nettopp derfor jeg har vegret meg for å friskmelde laget i den gode rekka den siste perioden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk ikke overrasket over at vi tapte mot QPR. Arsenal sliter voldsomt når de møter spisser som Zamora. Vermaelen slet voldsomt mot Zamora i denne kampen, og Wenger's laguttak gjorde det etter hvert veldig enkelt for QPR å sett opp Zamora i dueller med Vermaelen, da Ramsey naturlig nok trekker inn sentralt i banen, og Gibbs opererte mer som ving enn back. Vermaelen gjorde en ekstremt dårlig jobb på begge baklengsmålene, og det begynner å bli lenge siden han har vist seg fra sin beste side deffensivt. På første baklengsmålet vil jeg også dele ut litt skyld til WS. Nok engang slipper han inn mål i keeperhjørnet. Han står for langt mot midten av målet. Koscielny gjør en god jobb i å presse Taarabt, slik at han blir tvunget til å avslutte i keeperhjørnet. Den avslutningen bør det absolutt være mulig for WS å gjøre noe med.

 

Vermaelens deffensive bragder i år, gjør meg mer og mer overbevist om at vårt beste stopperpar er Koscielny og Mertesacker

Link to comment
Share on other sites

Både Verm og Kos spiller på høy risiko. Det ser fantastisk ut når de har dagen, men når man spiller på så høy risiko så er det bare å forvente at det går galt fra tid til annen. En frisk Mertesacker bør være selvskreven på laget, jeg er mer usikker på hvem som bør være hans partner og ser for meg at det blir litt rullering der.

 

Jeg så en oversikt over hvem hvor mye spillerne løpte i løpet av kampen. QPR dominerte totalt og viste at de ville ha poengne mer enn oss. Det som var skremmende var at Arteta var den av våre som løp nest mest, til tross for at han ble byttet ut. Rett og slett for dårlig innsats i denne kampen og da taper vi. Med såpass daff innsats kan vi ikke forvente stort.

Link to comment
Share on other sites

Det var en dårlig kamp fra det 5. minutt og til det 35. Så var det rimelig greit til pause før det var elendig fra pause og ut. Rart å se at så mange spillere svikter samtidig, men det er vel dessverre slik noen kamper er. Ingenting fungerer og alt blir bare rot. Jeg fikk en vond følelse allerede tidlig da jeg så flere spillere dette og gresset gi etter hver gang det var en rask vending eller akselerasjon. Banen var på nivå med San Siro og da er det ikke lett å spille rask fotball. Det var jo kollisjoner og fall hele tiden. Helt grusomt å se på.

QPR inviterte til slåssing og Arsenal bet på. De periodene ballen ble spillt raskt hang ikke hjemmelaget med i det hele tatt, men kort tid etter så var det tilbake til slossing og da var QPR best.

 

vP sliter litt for tiden og trenger vel egentlig en pause. Det kan han egentlig ikke få da ingen av de andre spissene har fått noe som helst spilletid denne sesongen.

Vermaelen tackler ikke Zamora og blir alt for opptatt av å sloss med ham. Kosc gjør det enkelt og holder ham unna farlig sone, Verm krommer nakken og kaster seg inn i duellene. Da gjør man en spiller som Zamora god i stedet for å la han ta ned ballen og forsøke å gjøre noe med den. Da er han ikke i nærheten av å være like god..

Sagna var vel kanskje den som gjorde seg minst bort i denne kampen sammen med Kosc og TR. Sistnevnte ikke like dominant, men viste innsats og driv som de andre ikke hadde.

Arteta og Song med rare valg og rare feil selv om det også var gode prestasjoner innemellom.

Walcott ok, men går seg bort og gjør også noen rare valg vi ikke har sett på en stund.

Ramsey gjør så godt han kan i en rolle som ikke passer ham og Gibbs klarer seg greit.

WS bør ta det føste målet, nr to er han sjanseløs på. Ellers ikke mye å si på det han presterer.

 

Banens beste får bli delt mellom Sagna og Kosc med TR rett bak.

 

Skuffende dag og i det hele tatt en skuffende fotballhelg. Eneste glede var å se at mitt forhåndstips ang Liverpool ser ut til å gå inn. Aldri har så mye penger vært investert så dårlig av en manager. Når i tillegg Gerrard ikke viser innsats og midtbanen skal ledes av to unggutter som ikke er i nærheten av PL nivå så blir resultatet magert. Carroll skjeller ut Dalglish når han blir tatt av og river av seg trøya, Reina blir utvist og går rett forbi Dalglish på vei ut. I samme situasjon så må Gerrard følge Dalglish av banen (han skulle egentlig vært vist på tribunen for å komme inn på banen uten tillatelse). For å toppe det hele så sier Dalglish i dagens aviser at det ikke var filming fra Carroll, men at han snublet.. Det er i såfall første gang at en spiller snubler i løse luften med begge ben hengende bak seg.. Carroll skulle ikke feire hvis han scoret i respekt for `castle, deretter går han ut å viser en disrespekt som man nesten ikke har sett maken til siden rullegardinen gikk ned for Adebayor på CoMs.

Link to comment
Share on other sites

Det var en dårlig kamp fra det 5. minutt og til det 35. Så var det rimelig greit til pause før det var elendig fra pause og ut. Rart å se at så mange spillere svikter samtidig, men det er vel dessverre slik noen kamper er. Ingenting fungerer og alt blir bare rot. Jeg fikk en vond følelse allerede tidlig da jeg så flere spillere dette og gresset gi etter hver gang det var en rask vending eller akselerasjon. Banen var på nivå med San Siro og da er det ikke lett å spille rask fotball. Det var jo kollisjoner og fall hele tiden. Helt grusomt å se på.

QPR inviterte til slåssing og Arsenal bet på. De periodene ballen ble spillt raskt hang ikke hjemmelaget med i det hele tatt, men kort tid etter så var det tilbake til slossing og da var QPR best.

 

vP sliter litt for tiden og trenger vel egentlig en pause. Det kan han egentlig ikke få da ingen av de andre spissene har fått noe som helst spilletid denne sesongen.

Vermaelen tackler ikke Zamora og blir alt for opptatt av å sloss med ham. Kosc gjør det enkelt og holder ham unna farlig sone, Verm krommer nakken og kaster seg inn i duellene. Da gjør man en spiller som Zamora god i stedet for å la han ta ned ballen og forsøke å gjøre noe med den. Da er han ikke i nærheten av å være like god..

Sagna var vel kanskje den som gjorde seg minst bort i denne kampen sammen med Kosc og TR. Sistnevnte ikke like dominant, men viste innsats og driv som de andre ikke hadde.

Arteta og Song med rare valg og rare feil selv om det også var gode prestasjoner innemellom.

Walcott ok, men går seg bort og gjør også noen rare valg vi ikke har sett på en stund.

Ramsey gjør så godt han kan i en rolle som ikke passer ham og Gibbs klarer seg greit.

WS bør ta det føste målet, nr to er han sjanseløs på. Ellers ikke mye å si på det han presterer.

 

Banens beste får bli delt mellom Sagna og Kosc med TR rett bak.

 

Skuffende dag og i det hele tatt en skuffende fotballhelg. Eneste glede var å se at mitt forhåndstips ang Liverpool ser ut til å gå inn. Aldri har så mye penger vært investert så dårlig av en manager. Når i tillegg Gerrard ikke viser innsats og midtbanen skal ledes av to unggutter som ikke er i nærheten av PL nivå så blir resultatet magert. Carroll skjeller ut Dalglish når han blir tatt av og river av seg trøya, Reina blir utvist og går rett forbi Dalglish på vei ut. I samme situasjon så må Gerrard følge Dalglish av banen (han skulle egentlig vært vist på tribunen for å komme inn på banen uten tillatelse). For å toppe det hele så sier Dalglish i dagens aviser at det ikke var filming fra Carroll, men at han snublet.. Det er i såfall første gang at en spiller snubler i løse luften med begge ben hengende bak seg.. Carroll skulle ikke feire hvis han scoret i respekt for `castle, deretter går han ut å viser en disrespekt som man nesten ikke har sett maken til siden rullegardinen gikk ned for Adebayor på CoMs.

 

WS bør absolutt ta det første og nå har han såpass mange slike på samvittigheten i år at det irriterer dritten ut av meg.

På mål 1 gjør Kos en kjempejobb og blokkerer halve målet. Hele verden kunne se hvor skuddet skulle havne foruten WS. På mål 2 er han som du sier helt sjanseløs. ca 30 sekunder før målet var det kommunikasjonssvikt mellom WS og Kos (noe det ofte er) noe som førte til at Kos måtte måke ballen ut. På det påfølgende angrepet scoret QPR.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

WS bør absolutt ta det første og nå har han såpass mange slike på samvittigheten i år at det irriterer dritten ut av meg.

På mål 1 gjør Kos en kjempejobb og blokkerer halve målet. Hele verden kunne se hvor skuddet skulle havne foruten WS. På mål 2 er han som du sier helt sjanseløs. ca 30 sekunder før målet var det kommunikasjonssvikt mellom WS og Kos (noe det ofte er) noe som førte til at Kos måtte måke ballen ut. På det påfølgende angrepet scoret QPR.

 

BE

Han har en litt dårlig vane med å åpne keeperhjørnet sitt, ingen tvil om det. Kommunikasjonssvikten er egentlig begges feil, men heldigvis har Kosc lært at han skal gripe inne når han er i tvil. Denne gangen førte det til scoring i påfølgende angrep, men der syns jeg de må dele skylden med flere andre som ikke gjorde jobben da ballen kom tilbake i feltet igjen. Verm sklir og er redd for straffe og nytt gult hvis han tar tak i QPR spilleren. Han er egentlig bare nødt til å la ham passere dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok at kampen bærer preg av at vi har et ekstremt fokus på å hente inn 3. plassen. Når det brått ble en realitet så glemmer man litt innsatsen man trengte for å komme dit. Håper å tror at dette kun var et feilskjær og at det er 100% fokus når vi møter City neste helg

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...