Jump to content

Queens Park Rangers (B), 31.03


ted_uh

Recommended Posts

kun 1 dag igjen til kamp, på høg tid med kamptråd.

 

QPR-Arsenal

lørdag 31.03 kl 16:00

tv2 PL HD 2

 

Arsenals siste 5: WWWWW

QPRs siste 5: LWLDL

 

Arsenal er nr 3 på tabellen, QPR nr 18. Med tanke på form bør dette ende med 3 nye poeng, men kan bli vrient i lokalderby mot eit lag på desperat poengjakt. For QPR er Djibril Cisse suspendert, og ellers kan vi vel rekne med at Mark Hughes lar Joey Barton få sjansen igjen frå start sidan alle veit kor glade vi er i han.

 

Koscielny er etter all sannsynligheit klar, så då startar vi vel med dei samme som mot villa med unntak av byttet Kos istf Djourou.

 

tipper på dette laget:

 

Szczesny

Sagna-Koscielny-Vermaelen-Gibbs

Song-Arteta-Rosicky

Walcott-Van Persie-Gervinho

 

Kjør debatt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Jeg tror Santos får sjansen foran Gibbs i denne, siden det heller ikke er lenge siden Gibbs kom tilbake fra skade. Ellers tror jeg laget blir slik du har satt opp.

QPR er ikke noe lag man skal kimse av, selv om de ikke er helt samspilte enda har de spillere som kan avgjøre. Heldigvis er Djibril ute, men de har feks Zamora som har skapt trøbbel for oss mange ganger før... Barton(om han starter) også('nuff said)

Link to comment
Share on other sites

Wenger kommer aldri til å vrake Gibbs her. Så jo hvordan Santos klarte seg mot Aston Villa. Er tydeligvis ikke klar og Gibbs har vært god. Ville vært rart å vrake en spiller som er i en så god stim?

 

Tipper laget blir:

 

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Arteta - Song

Walcott - Rosicky - Ramsey

v Persie

Link to comment
Share on other sites

Håper virkelig vi ikke starter med Ramsey eller Rosicky på kant. Førstnevnte er ikke engang god nok sentralt i banen pdd. Når det gjelder Santos og Gibbs så må jeg si meg enig med Wilshere. Så lenge Santos fortsatt er såpass rusten så burde han nok ikke starte helt ennå såfremt ikke Gibbs er i nærheten av å pådra seg en skade eller en lignende situasjon.

 

Ellers kan gjerne Koscielny få seg en hvil igjen her for min del mtp. skadeskremselen han pådro seg før Villa kampen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper nesten av Wenger går for Santos slik at Gibbs får hvile (selv om det er noen dager siden sist kamp...) Gibbs er et fantastisk talent, og jeg tror vi vil ha han i mange år - men det er viktig at vi ikke overbelaster han inn mot sommeren. Kunne tenkt meg at han får en hel preseason og forberede seg på - og da tror jeg vi har en venstreback som holder top3 PL nivå.

Link to comment
Share on other sites

Som alle andre kamper, meget viktig. Denne er tøff, QPR har stelt istand trøbbel for mange av topplagene på hjemmebane denne sesongen. Men vi skal ta de hvis vi spiller på vårt beste. ''Hele'' 2(?) kamper siden van Persie goal nå, så regner med han setter en hvertfall :)

 

Come on you Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Håper virkelig vi ikke starter med Ramsey eller Rosicky på kant. Førstnevnte er ikke engang god nok sentralt i banen pdd. Når det gjelder Santos og Gibbs så må jeg si meg enig med Wilshere. Så lenge Santos fortsatt er såpass rusten så burde han nok ikke starte helt ennå såfremt ikke Gibbs er i nærheten av å pådra seg en skade eller en lignende situasjon.

 

Ellers kan gjerne Koscielny få seg en hvil igjen her for min del mtp. skadeskremselen han pådro seg før Villa kampen.

Kanskje Benayoun får sjansen. Virker som om Wenger trives med å starte med en sentral og en ving på kantene på bortebane, og det har jo gitt resultater :P Hvert fall i det siste.

 

Enig angående Koscielny. I tillegg er han ett gult unna suspensjon, og med et gult i morgen må han stå over City-kampen.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje Benayoun får sjansen. Virker som om Wenger trives med å starte med en sentral og en ving på kantene på bortebane, og det har jo gitt resultater :P Hvert fall i det siste.

 

Enig angående Koscielny. I tillegg er han ett gult unna suspensjon, og med et gult i morgen må han stå over City-kampen.

 

Mye heller Benayoun på venstre enn Ramsey eller Rosicky på venstre og Ramsey sentralt for å si det sånn. Skjønner ikke hva Benayoun gjør galt jeg... spilte meget godt mot Tottenham. Mer eller mindre helt greit mot Liverpool og etter det så har han ikke vært inne i bildet i det hele tatt. Ramsey derimot hopper rett foran han i køen i en rolle han ikke helt behersker til tross for at han pdd. er en langt mer ustabil og til syvende og sist som regel holder et lavere nivå enn israeleren. Ufattelig synd at vi hentet han inn på lån for £70K i uka når han nærmest aldri spiller.

 

Hadde helt glemt bort faktorer som det! Da er jeg hvertfall soleklar på at Koscielny burde hviles. Han MÅ spille mot Shitty!

Link to comment
Share on other sites

Første kampen jeg går glipp av i år :( (men jeg er derimot klar for reprisen på PL1 søndag klokken 11.00!)

 

Bortsett fra Koscielny inn for Djourou tror jeg det blir uforandret. Gibbs har ikke gjort noe som helst for å miste plassen sin - snarere tvert i mot. Det eneste spørsmålstegnet er venstrekanten og om Gervinho, Ox, Benayoun, Ramsey eller Rosicky spiller der. Alle har sine styrker og svakheter i den posjonen, men jeg føler meg sikker på at Gervinho får en ny sjanse. Benayoun tviler jeg på får spille så mye mer resten av sesongen, så jeg tror Wenger konsentrerer seg om de med en fremtid i klubben og de som vil bevise at de vil ha en fremtid i klubben.

 

Ellers kan x-faktoren i denne matchen bli Joey Barton. Klarer han å hisse opp gutta våre kan vi fort havne i trøbbel, men jeg tror ikke f.eks Arteta som vil tolerere sånn behandling. Forhåpentligvis slår Gervinho en tunnel på han. Nok en modningstest for laget vårt.

 

Helt til slutt kan det nevnes at jeg avskyr Mark Hughes mest av alle i premier league, og jeg håper QPR rykker ned bare fordi han er sjef der. Håper vi vinner på en måte som gjør han sur, tverr og ekstra grinete.

Link to comment
Share on other sites

Første kampen jeg går glipp av i år :( (men jeg er derimot klar for reprisen på PL1 søndag klokken 11.00!)

 

Bortsett fra Koscielny inn for Djourou tror jeg det blir uforandret. Gibbs har ikke gjort noe som helst for å miste plassen sin - snarere tvert i mot. Det eneste spørsmålstegnet er venstrekanten og om Gervinho, Ox, Benayoun, Ramsey eller Rosicky spiller der. Alle har sine styrker og svakheter i den posjonen, men jeg føler meg sikker på at Gervinho får en ny sjanse. Benayoun tviler jeg på får spille så mye mer resten av sesongen, så jeg tror Wenger konsentrerer seg om de med en fremtid i klubben og de som vil bevise at de vil ha en fremtid i klubben.

 

Ellers kan x-faktoren i denne matchen bli Joey Barton. Klarer han å hisse opp gutta våre kan vi fort havne i trøbbel, men jeg tror ikke f.eks Arteta som vil tolerere sånn behandling. Forhåpentligvis slår Gervinho en tunnel på han. Nok en modningstest for laget vårt.

 

Helt til slutt kan det nevnes at jeg avskyr Mark Hughes mest av alle i premier league, og jeg håper QPR rykker ned bare fordi han er sjef der. Håper vi vinner på en måte som gjør han sur, tverr og ekstra grinete.

fonds-oceans.jpg

Link to comment
Share on other sites

Sterkt lag og sterk benk, også gledelig at Gibbs får fortsette på backplassen etter god form etter skaden. At Ramsey starter på kanten vil/kan føre til at Gibbs får større rom å løpe fremover i siden førstnevnte ofte trekker inn i banen på den siste 1/3. I dag håper jeg vi er effektive foran mål og putter de sjansene vi får, siden QPR vil kjempe med alt de har for å komme seg ut av bunnstriden.

 

Tror på en målrik seier etter at kampbildet har skiftet et par ganger - hva med 2-4 etter to sene scoringer av Rosicky og Gervinho?

Link to comment
Share on other sites

Kjenner virkelig jeg begynner å bli oppgitt over dette klippekortet Ramsey har fått denne sesongen.. altfor mye tillit kontra prestasjoner, men forhåpentligvis kan han vise seg verdig all denne spilletiden i dag eller i fremtiden og ikke bli en ny Denilson/Senderos.

Link to comment
Share on other sites

3 ganger QPR har fått slått inn og den spilleren som går opp i duell fra de står i offside... Hva skjer med linjemannen?

 

For å ikke snakke om at Zamora for lov til å bruke overdrevet mye armer og annen kroppskontakt..

 

Edit: Der ser man forøvrig hva jeg mener er irriterende med Arteta. Dveler noen ganger altfor lenge på ballen og nå endte det med farlig balltap.

Link to comment
Share on other sites

Svakt av Vermaelen ja. Ellers klarer jeg ikke å la være å stille spørsmålet om hvorfor Wenger starter med Ramsey igjen her.. er som om han vil gjøre ting vanskeligere for seg selv ved å nærmest drepe det gode samarbeidet mellom Rosicky, Song og Arteta pluss å etterlate venstrekanten død.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm. Da minnes man påsken 1976. Drøyt 30000 tilskuere på et stappfullt Loftus Road. Deriblandt undertegnede og 3 andre Gausel gutter. 2-1 til QPR. Brian Kidd for Arsenal. Frank McLintock, den gamle Gooner helten, og Gerry Francis på straffe 3 minutter før slutt for QPR. Det året havnet QPR på 2 plass, og Arsenal var nær nedrykk, og endte på 17 plass. Opplever jeg et resultatmessig Deja Vu 36 år etter? God forbid!

Link to comment
Share on other sites

Hjelper ikke akkurat at Mike Dean lar QPR bruke fysikken til de grader i dag, men det mest håpløse er at Wenger spiller Ramsey med Rosicky, Arteta og Song ute på banen. Vi har rett og slett ingen bredde og det er latterlig lett å forsvare seg når alt av spillet går på høyresiden.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...