Jump to content

Queens Park Rangers (B), 31.03


ted_uh

Recommended Posts

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Flott av RvP og Walcott! Henry'ish avslutning først der og heldigvis fikk han returen i beina. Ramsey burde blitt byttet ut allerede nå, men vedder på at han spiller hele kampen da Wenger har en eller annen forkjærlighet for han selv om han er langt ifra god nok. Hjelper ikke kun å ha en stor motor i fotball lenger.

Link to comment
Share on other sites

Synd at van Persie er offside der. Flott spill av Song.

 

Jeg skjønner meg ikke på Gibbs... Når motspiller fører ballen mot midtstopperen vår, med en midtbanespiller på siden av seg, trekker Gibbs inn nesten helt opp i og overlater kjemperom for vingen...

 

Gibbs sin defensive posisjonering er ikke akkurat top-notch. :P

Link to comment
Share on other sites

Gibbs sin defensive posisjonering er ikke akkurat top-notch. :P

Velger å svare på dette innlegget, selv om jeg kunne tatt med et til lengre opp.

 

Som du sier så er Gibbs defensive posisjonering ikke helt på topp, og dermed etterlater seg mye rom ute til motstanders ving/back. Hvis vi da spiller med Gervinho eller Oxlade-Chamberlain i en slik borte kamp, hvor presset mot backene vil være stort, så vil de bruke så mye av energien sin til å løpe hjemover at det offensive blir lammet når mulighetene byr seg. Da er det bedre av Wenger å velge å starte med Ramsey eller Benayoun som har flere defensive fibre i kroppen og bedre utholdenhet til å løpe begge veiene hele kampen. Så kan man heller velge å gjøre noen bytter utover i 2. omgang alt etter hva kampbildet sier; leder vi komfortabelt og skal sikre bakover kan et bytte Ramsey ut og Santos inn være smart, mens en av de tidligere nevnte vingene kan komme inn om vi behøver å score mål.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...