Jump to content

23.10.11 Stoke City (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

Ser den legger meg flat. Kan hende jeg har misforstått noe.

Men står fortsatt for at jeg er lei Song og ikke liker han.

 

Begrunnelse. en del lette feil pasninger

en spille stil som ser litt lat og "ikke så intressert i å spille" stil

en del unødvendige tilbake spill

og noen farlige taklinger utenfor egen seksten meter.

Det er absolutt poenger du kommer med her, men jeg prøver å se på helheten og hvor viktig han er for forsvaret vårt. Syns Tapapa summerer opp egenskapene hans på en god måte, men jeg ser også forbedringspotensiale i form av de poengene du nevner.

 

Edit: Syns det er bra du kommer med dine meninger, og at du tør å stå for de. Det viser at vi har et godt forum, i motsetning til TV-forumet som nettopp stengte ute en bruker fordi har sa at vår Santos var en god back :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply
Guest Tipuciegheyti

Noe flere enn meg som så at vi fylte boksen med folk når vi var på kant i angrep? Har ikke sett det tidligere i sesongen og det er noe jeg har savnet. Håper ikke det var et engangstilfelle siden vi spilte mot Stoke og Chamakh spilte spiss, for jeg er rimelig sikker på at angrepet får en ny dimensjon bare ved å ta helhjerta løp inn i boksen for å motta innlegg ;)

Link to comment
Share on other sites

Tror vi etter november kan se om vi nærmer oss noe friskmeldelse. gruer meg til november, er noe grufullt over den måneden.

Er nok enig i noe av det positive dere sier om Song. Føler at han kunne vært så mye bedre, hadde wenger bare holdt på sin gamle spille stil.

Synes jeg så lett ser når song kommer til å sende pasningene til motspillere og andre unødvendige ting. Men skal si det at song løftet seg når van persie kom inn det kan jeg si.

Link to comment
Share on other sites

Bra resultat, og forholdsvis bra spillemessig. Føler det tar litt tid før vi girer skikkelig opp, men etter Van Persie kommer inn er vi overlegne. Van Persie har tydelig høy status blant spillerne så vel som hos supporterne. Ellers var det kjekt å se på Ramsey, Koscielny og Gervinho. Sistnevnte på vei til å bli en skikkelig hit. Eneste spørsmålet jeg stiller er hvorfor Walcott får spille på kanten hver bidige kamp. Han er god til å løpe og skyte, men mangler resten av vingegenskapene som kreves på dette nivået. Dessverre. Alt i alt er dette et bra resultat å ta med seg videre til kampen mot Chelsea. Spørsmålet til dess blir vel hvem som bør spille ved siden av Vermaelen. Håper faktisk på Koscielny.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke kommet meg inn på forumet på flere uker, good too be back!

 

Gledelig seier, men hadde vi ikke hatt RVP tviler jeg sterkt på om det hadde blitt flere mål. Tenker da ikke utelukkende

på de to målene den flyvende hollender gjør, bare hans tilstedeværelse løftet laget et par hakk ! Han er rett og slett sensasjonell !!

.. Det var ikke resten av laget idag. Fryktelig stakato store deler av kampen og altfor mange dårlige valg og vurderinger. Gervinho får selvsagt pluss for scoring og to assist, morro å ha en så eksplosiv spiller! Men samtidig må ha ta mere tak defensivt. Liker måten Arteta har stått frem på i det siste. Har ikke sprudlet offensivt, men jeg synes han er klok, hardtarbeidende og viktig på det defensive.

 

Hadde vi ikke vunnet idag tror jeg innlegget mitt hadde sett helt annerledes ut, for det kan da være liten tvil om at vi idag slet fryktelig frem til RVP kom inn... Fryktelig forutsigbart, fryktelig stakato. Nesten komisk å se Stoke bare ligge på 25 meter og vente på oss. Pulis er en god organisator og vet hvordan vi ønsker å spille. Dermed stengte han rommene og vips (!) så skaper vi så og si NADA fram til 80 minutter, forutenom målet. Kanskje bare jeg som er bortskjemt, men jeg mener at når vi spiller på hjemmebane så bør/skal det være mer trykk enn dette...

 

Det blir et hyperspennende Londonoppgjør kommende helg, heldigvis UTEN Drogba ! Vi kan her krympe forspranget opp til Chelsea til 3 poeng. TIng ser lysere ut !! ...Så lenge vi har fantastiske RVP...

Link to comment
Share on other sites

Herlig med 3 nye poeng. Vi klatrer.

Ellers viser RvP hvor utrolig viktig han er. En av de beste spillerne i PL.

Når det gjelder Song irriterer jeg meg også over disse pasningene i ingenmannsland,men

defensivt er han gull verdt,

Syns det er en del positive ting.

-RvP magiker og god foran kassa.

- Gervinho har jeg kritisert for hans svake sistepasning/avslutning. Idag funker det heldigvis.

-Ramsay..begynner å vise at han kan en del offensivt. lekkert framspill på førstemålet

-Kos ...begynner å finne seg sjæl igjen. Tøffingen baki der. Uforståelig frispark mot seg da han utklasset Crouch i lufta.

 

Neste kamp er jeg på Emirates og da vinner Arsenal alltid;-)

En god dag dette.

Link to comment
Share on other sites

Lenge siden jeg og har kommet meg inn på forumet, pluss er noen kamper jeg ikke har fått med meg i det siste.. Dagens seier smakte faen så godt. Vi tar 3 poeng og klatrer på tabellen.. Gervinho får store pluss i dag, sammen med RVP.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si at jeg synes Song har vært langt under pari de siste kampene. Han kaster bort så mange baller på feilpassninger. Han har vært god defensivt! ... men fremover kan han overlate til andre.

 

Song kunne trenge en liten pust i bakken, problemet er at han praktisk talt er uerstattelig for oss. Heldigvis skal han ikke spille en ny kamp før neste helg. Jeg tar for gitt at han hviles mot Bolton.

Link to comment
Share on other sites

En av kampens høydepunkt for meg er merkelig nok i andreomgang nesten rett etter at Jones kommer inn for Stoke. Tror det er Shawcross som spiller et av mange fremspill fra forsvaret mot spissen, denne gang Jones, når Mertesacker bare dytter unna han som om det var en pjokk på 165 (Lennon?) og fortsetter med ballen. Det er akkurat en slik spiller vi har manglet bak der siden stohetstidene til Campbell og Adams, en fysikk som faktisk skremmer motstanderne og ikke motsatt: les Djourou versus Drogba.

Link to comment
Share on other sites

Synes at publikum må begynne å heie fram laget fra start igjen. Nå har vi faktisk vunnet 4 hjemmekamper på rad og ser ut til å komme mot formen. Uansett, tilbake til kampen. Gervinho knall, får håpe han klarer å holde seg rundt dette nivået. Utrolig rykk på den spilleren! Ramsey med nytt målpoeng, men det er ikke der han har fått kritikk. I banespillet var han mye bedre i dag! Trioen Arteta, Ramsey og Song har fortsatt ikke samspillet helt på plass, og løpene bakfra er det ikke nok av, men likevel er det gode tendenser og stort sett høy pasningsprosent i dag. Stort plus til midtstopperne våre, de gjorde en god kamp og slapp. van Persie leverer som vanlig. Mot selveste Stoke sleit vi overaskende lite på dødballene, selv om de scorte et mål på et feilaktig dømt frispark. Veldig hyggelig er det også å se det kollektive defensive arbeidet som blir lagt ned i dag i gjenvinningsfasen. Stoke klarer sjelden å ha ballen i mange trekk. Santos imponerer en mot en, og jeg gleder meg til å se hvordan venstrebackduellen utarter seg.

 

Neste kamp er en vanskelig kamp brote mot Chelsea. De kommer til å stille uten Cole, Bowsngwa og ikke minst Drogba. Torres har fått hvilt mye pga det røde kortet, så vi skal ikke se bort ifra at han kan være frisk. Ellers har de en sturridge som er en veldig undervurdert spill og Lamps som ser ut til å komme i god, gammel form.

Link to comment
Share on other sites

+1 Magnus87. Må si optimismen min endelig begynner å lønne seg. Har lyst til å trekke fram en artikkel fra Arsenal.com(men veit ikke åssen å linke!), der AW snakket om at laget vil få tilbake signaturspillet sitt når selvtilliten kommer, vi må bare "slite" oss til noen seire først..! I grove trekk,hehe.

Liker iallefall utviklingen!

Link to comment
Share on other sites

En av kampens høydepunkt for meg er merkelig nok i andreomgang nesten rett etter at Jones kommer inn for Stoke. Tror det er Shawcross som spiller et av mange fremspill fra forsvaret mot spissen, denne gang Jones, når Mertesacker bare dytter unna han som om det var en pjokk på 165 (Lennon?) og fortsetter med ballen. Det er akkurat en slik spiller vi har manglet bak der siden stohetstidene til Campbell og Adams, en fysikk som faktisk skremmer motstanderne og ikke motsatt: les Djourou versus Drogba.

 

Mertesacker var mektig etter min ringe mening. Han leser spillet og plasserer seg godt, har lange bein og treffer med tacklinger, spiller enkelt og treffer bra med pasninger. Dette i tillegg til at han slipper å se opp på stilken i Stoke. En soleklar 8'er i min bok.

Link to comment
Share on other sites

grei og fortjent seier. Mange lyspunkt, og det er nok rimelig å tro at mye av det som fortsatt mangler skyldes rufsete selvtillit. Men med fare for å virke pessimistisk, jeg er ikke så sikker på om man kommer dit med dagens mannskap. Selv om Arsenal vant fortjent mot Stoke, akkurat som mot Sunderland, viser laget fortsatt at de balanserer på en knivsegg. Det skal lite til før det bikker motsatt vei, og selv om man spillemessig er best, reflekteres ikke forskjellen i spillestyrke hvor komfortabelt man vinner. Laget gjør det med andre ord unødvendig vanskelig for seg selv. I tillegg er man alt for avhengig av Robin van Persie. Ikke bare scorer han, men han beveger seg mye klokere uten ball, og skaper rom både for seg selv og andre. Uten van Persie på banen går spillet i stå, og det blir for lite bevegelse på topp. Hvis Arsenal skal få den nødvendige selvtilliten er de helt avhengig av at de har marginene på sin side i ukene som kommer. Og med de små marginene Arsenal nå spiller på anser jeg det som lite sannsynlig at det vil skje, særlig fordi et revansjelystent Chelsea venter neste helg. Selv om Arsenal har kommet over det verste sjokket etter sesongstarten er min dom fortsatt at laget ikke er godt nok, dessverre. Please, prove me wrong Arsenal! ;)

Link to comment
Share on other sites

Mertesacker var mektig etter min ringe mening. Han leser spillet og plasserer seg godt, har lange bein og treffer med tacklinger, spiller enkelt og treffer bra med pasninger. Dette i tillegg til at han slipper å se opp på stilken i Stoke. En soleklar 8'er i min bok.

 

Mertesacker har kvaliteter man har savnet bakover; styrke i lufta, tacklingsstyrke, fysikk osv. Og det er bra at han velger de enkle løsningene. Det har vi også savnet! Men han er jo ei kløne med ballen i beina (kanskje derfor han gjør de enkle tingene, han er klar over egne svakheter? ;) ), og han gjør jo en del rart. På grunn av dårlig ballkontroll blir det litt mye flipperspill innimellom, og da sitter jeg med hjertet i halsen.. Å se på Arsenal i disse dagene er i det hele tatt en ganske stor nervepåkjenning...! ;)

Link to comment
Share on other sites

Herlig seier. Syns vi så tydelige forbedringer fra forrige serie kamp mot Sunderland. Vi hadde overraskende god kontroll på defensiv dødball, offensivt skaper vi fortsatt ingenting når det gjelder dødballer. Mange som gjør en god kamp, men jeg vil trekke frem Gervinho, Arteta, Ramsey og Koscielny. Koscielny har virkelig lagt seg på et stabilt nivå nå, jeg har alltid ment at han er en klassespiller, så håper han kan holde seg der! Syns egentlig forsvaret i sin helhet virker mye tryggere for hver kamp som går. Van Persie utgjør selvfølgelig mye når han kommer inn, virker som han har den type innflytelse på spillerne rundt seg som Cesc hadde ifjor.

 

Nå er neste mot Bolton, blir vell mange spillere som får hvilt seg der! Men håper vi kan ta en seier og dermed fortsette den herlige rekken vår, går oppover nå gutter :)

Link to comment
Share on other sites

 

Nå får vel de to førstnevnte bare 1 kamp hver og soner i midtukekampen i ligacupen. Men Drogba slipper vi.

Bosingwa får vel også 3 kamper siden han vel fikk direkte rødt! Synd at ikke også Cole må stå over neste helg. Liker ikke helt reglene slik de er nå for han hadde sikkert ikke kommet til å spilt i Carling Cup uansett og da blir det feil at han kan "cleare" med et gult kort i helga før for å slippe å sone i en PL-kamp. Dette er faktisk en fordel for topplagene som stort sett ikke bruker de beste spillerne i den turneringen!

Link to comment
Share on other sites

Bosingwa får vel også 3 kamper siden han vel fikk direkte rødt! Synd at ikke også Cole må stå over neste helg. Liker ikke helt reglene slik de er nå for han hadde sikkert ikke kommet til å spilt i Carling Cup uansett og da blir det feil at han kan "cleare" med et gult kort i helga før for å slippe å sone i en PL-kamp. Dette er faktisk en fordel for topplagene som stort sett ikke bruker de beste spillerne i den turneringen!

 

En bevist, taktisk felling som Bosingwa gjorde ved å dra ned Wright Phillips som bakerste mann skal straffes med rødt kort og utestengelse i 1 kamp. Hadde det vært rødt kort for stygt eller farefullt spill ville han fått 3 kamper utestengelse slik Drogba får. Så Cole og Bosingwa kommer til å sone karantenen i Ligacupkampen, mens Drogba som har 3 kamper utestengelse står over ligacupen mot Everton, kampen mot oss og bortekampen mot Blackburn. Torres som har sonet for rødt kort i 3 kamper blir spilleklar igjen til dem møter oss.

Link to comment
Share on other sites

 

En bevist, taktisk felling som Bosingwa gjorde ved å dra ned Wright Phillips som bakerste mann skal straffes med rødt kort og utestengelse i 1 kamp. Hadde det vært rødt kort for stygt eller farefullt spill ville han fått 3 kamper utestengelse slik Drogba får. Så Cole og Bosingwa kommer til å sone karantenen i Ligacupkampen, mens Drogba som har 3 kamper utestengelse står over ligacupen mot Everton, kampen mot oss og bortekampen mot Blackburn. Torres som har sonet for rødt kort i 3 kamper blir spilleklar igjen til dem møter oss.

Den soningsregelen om felling av bakerste mann som du nevner stemmer når jeg tenker meg om, så ja, Bossa blir klar mot oss. Likevel ville de ikke vært så svekket med han ute, da Ivanovic er bedre defensivt og ikke minst en mye bedre hodespiller. Mot oss vil jeg faktisk tro at det vil være en fordel at Ivanovic ikke spiller, selv om han kanskje er litt kamprusten. Chelsea har forøvrig ikke holdt nullen i ligaen siden første serierunde, så det er bør være gode muligheter for å score mot dem!

 

Er det ikke sånn at soning som følge av et visst antall gule kort ikke trér i kraft før én uke etter hendelsen? Husker det var noe sært ved denne regelen, men det kan hende at det er endret. Noen som vet helt sikkert? Chelsea er ikke like godt dekket på venstrebacken!

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke sånn at soning som følge av et visst antall gule kort ikke trér i kraft før én uke etter hendelsen? Husker det var noe sært ved denne regelen, men det kan hende at det er endret. Noen som vet helt sikkert? Chelsea er ikke like godt dekket på venstrebacken!

Kan svare igjen, jeg.

 

"If a player accumilates five cautions in first team competitive matches between the opening day of the playing season and 31 december (including any FTCM played on that day) in the same in the same season, he will be suspended automatically for a period covering: - one first team match."

 

Altså vil jeg tolke dette "sitatet" fra regelboken til The FA, slik at Cole automatisk må sone førstkommende kamp innenfor FA's terminliste (PL, LC, FAC). Siden han fikk sitt 5 gule kort mot QPR og neste kamp er Everton i ligacupen vil han sone denne og ikke kampen mot oss. Sett bort fra at Chelsea bestemmer seg for å anke det gule kortet til Cole som var klart.

Link to comment
Share on other sites

Kan svare igjen, jeg.

 

"If a player accumilates five cautions in first team competitive matches between the opening day of the playing season and 31 december (including any FTCM played on that day) in the same in the same season, he will be suspended automatically for a period covering: - one first team match."

 

Altså vil jeg tolke dette "sitatet" fra regelboken til The FA, slik at Cole automatisk må sone førstkommende kamp innenfor FA's terminliste (PL, LC, FAC). Siden han fikk sitt 5 gule kort mot QPR og neste kamp er Everton i ligacupen vil han sone denne og ikke kampen mot oss. Sett bort fra at Chelsea bestemmer seg for å anke det gule kortet til Cole som var klart.

Takk for det, tolker det likt som deg utifra sånn det står der!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...