Jump to content

23.10.11 Stoke City (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

Arsenal FC vs Stoke City

Premier League

23.10.11 - KL. 14:30

Emirates Stadium, London

Kampen vises direkte på TV 2 PL HD3

 

 

 

Arsenal kommer til denne kampen fra en viktig borteseier i Champions League mot Marseille, som kan vise seg å bli svært avgjørende i kampen for gruppeseier og "enklere" motstander i første utslagskamp. Formen til laget er stigende, forsvaret som stadig blir skadet har blitt mere samspilte og van Persie er et angrep alene. Kampene mot Stoke er noe jeg hater like mye hver sesong, hvor vi møter "anti-fotball" filosofien til Tony Pulis og de lange, lange innkastene til Rory Delap med en Huth, Shawcross og Jones svevende inne i vår 5 meter.

Wenger sier før kampen at laget ikke lengre er redde for dødballer imot og at inntredenen til Mertesacker gir oss en ny dimensjon i spillet ved sine 196 (?) cm.

 

Skader:

Wilshere

Vermaelen

Diaby

Gibbs

Jenkinson

Sagna

Eastmond

 

Mange deffansive spillere på denne listen...

 

Lagenes 5 siste kamper:

Arsenal: WWLWW

Stoke: DWLWW

 

Lagoppstilling forrige kamp:

Arsenal

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Santos

Song - Arteta

Walcott - Rosicky - Arshavin

van Persie

Stoke

Sørensen

Huth - Shawcross - Upson - Shotton

Wilson - Diao - Whitehead - Etherington

Jones - Jerome

 

 

Spillerbørsen finner du her.

Siste frist for å legge inn børs er samme dato som neste kamp

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Gleder meg mest til denne kampen, vi er i god poeng form for tiden, og selvtilliten er på vei! Har et sterkt hat mot Stoke av mange grunner, så betyr mye for meg å vinne. Viktig er det også. Fint at denne kommer på Emirates, hadde hadd dårlig tro om den hadde blitt spilt på Britannia. Har troen på at vi tar en 1 - 0 seier, målscorer blir ingen andre en van Persie. PS: Håper virkelig vi klarer å unngå skader.. Velger å sette Kos på backen, og Djourou som midtstopper. Han er bedre i hodespillet, som passer best mot Stoke. Koscielny har farten til å spille på back. Håper på dette laget:

 

Robin van Persie

 

Gervinho-Mikel Arteta-Theo Walcott

Aaron Ramsey-Alex Song

 

Andre Santos-Johan Djourou-Per Mertesacker-Laurent Koscielny

Wojciech Szczesny

 

Come on you Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Sczczecny

Djourou-Mertesacker-Koscielny-Santos

Song-Arteta

Benayoun-Rosicky-Gervinho

van Persie

 

Håper på Djourou på høyrebacken da han vil bidra med luftstyrke. Ser også på Santos som en mer robust spiller enn Gibbs. Song er et must, mens Arteta vet å rive ifra seg når han spiller. Lar seg ikke pille på nesa selvom han ikke er særlig høy. Vil ha Benayoun inn da han er flinkere å jobbe enn Walcott, og ikke minst siden vi i etablert angrep mot Stoke vil få null bakrom, og hva er Theo uten farten sin? Bønna er god på små flater og har i alle årene sine i Liverpool vært den som avgjør slike kamper som dette. En joker for min del denne kampen. Rosicky har vært god i det siste, og han vil slite og rive og henge på de svære og ikke fult så tekniske Stoke-spillerne. Van Persie selvskreven.

 

Tror dette blir tøft. Stoke er inne i en revolusjon nå, og de har alltid vært et særdeles rart lag som det er vanskelig å møte.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med lag uttaket ditt Umlaut. I denne kampen trenger vi de tøffeste og flinkeste gutta på banen. Som jeg nevnte før Sunderland kampen så vil presisjon, gode bevegelser og knallhardt arbeid vinne oss denne kampen. I motsetning til Sunderlandkampen så har jeg mer tro på at disse faktorene skal stemme i morgen, og da kan det bli en skikkelig artig fotballkamp. Tipper vi vinner 2-0, RvP og Mertesacker på corner ;)

 

 

COME ON YOU ARSENAL!!!

Link to comment
Share on other sites

Regner med en tøff kamp, som vanlig mot Stoke. Men formen er stigende og på hjemmebane bør vi klare å slå dem.

Satser på dette laget:

Szczesny

Djourou-Mertesacer-Koscielny-Santos

Song

Arteta-Ramsey

Benayoun-Gervinho

Van Persie

 

Med dette laget har vi nok luftstyrke og rutine. Vraker Walcott, Rosicky og Arshavin. Tror på 3-1 seier.

Lykke til:)

Link to comment
Share on other sites

Enig med Umlaut sitt lag, mot Stoke trengs det tøffe gutter. Gledar meg til kampen og føler at me er inne i ein betre stim. At vermaelen er tilbake i full trening er svært viktig. Med han i kampform blir det litt å velge fra i bakre rekker.

 

Lat oss kjøre over Stoke, med riktig innstilling er dette fullt mogeleg.

Link to comment
Share on other sites

Stoke har vel til gode å imponere veldig på bortebane, men de vet at vi nesten alltid sliter bakover i banen og kommer for alt i verden å spille lange baller opp mot spissene sine. Samtidig satser de alt på dødballene og innkastene fordi de ikke kan noe annet.

Jeg er bekymret over at både Wenger og spillerne nærmest "friskmeldte" forsvarsspillet etter kampen i Marseille. Joda, bl.a. Kos hadde en god kamp, men hadde vi møtt et langt bedre lag ville vi ikke holdt nullen i den kampen.

Som enhet fungerer det fortsatt ikke godt nok og vi har til gode å imponere defensivt i PL. Alle skadene og utskiftningene hjelper selvsagt ikke, men man merker at spillerne er nervøse og usikre når de spiller baki der.

Når det er sagt virker det som vi så langt har fått med oss poengene på Emirates uten å imponere særlig. Viktig det siden bortebane kommer til å bli svært tøft for oss denne sesongen. De tre poengene er uansett det som teller nå for å klatre

 

For å slå Stoke må vi ha høy aggresivitet i enhver duell og spille hurtig og fremoverrettet langs bakken så de ikke rekker å legge seg lavt og få balanse i laget.

Dødballene og innlegg i mot kommer uansett til å bli tilfeldigheter så lenge Arsenal spiller.. :wacko:

Djourou blir nok viktig på hodedueller hvis han spiller back, men langs bakken sliter jo både han og Per med å henge med. Får håpe de er kontant og bare kvitter seg med ballen og ikke begynner å nøle eller drible.

Song og Ramsey har også en tendens til å smådrible og nøle med ball langt inne på egen banehalvdel i steden for å klarere eller passe ballen tidligere. Det må de bare legge vekk umiddelbart. Er nettopp sånt som skaper ubalanse og nervøsitet i laget.

 

Vi får se hvordan det går. Holder vi tett bakover og får i gang tempoet offensivt tror jeg vi vinner greit faktisk. Hurtig angrepsspill og mye bevegelse kombinert med ballbesittelse langt bakken er måten å gruse Stoke på.

De er en gjeng med bøller som ikke kan å spille god fotball, men de kaprer ofte poeng på det de behersker. Og la oss i tillegg håpe vi unngår flere skader fordi etterslengene kommer jo garantert.

 

Det blir nok noen roteringer på laget nå. Chamahk istedenfor RVP fra start er ikke utenkelig med tanke på hodestyrken og Wenger vil nok hvile RVP mest mulig før Chelsea-kampen. Vi får se om vi har råd til å sette han på benken.

Ville også latt Park eller Chambo få slippe til fordel for Walcott el. Arshavin som egentlig er bedre å sette inn mot et trolig slitent Stoke-lag på slutten av kampen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis RvP blir benket/hvilt, så håper jeg på Park fra start! Hadde vært spennende å se om han er den samme måltyven vi ser i Sør-Koreas landskamper! Ellers håper jeg på Djourou eller Coquelin på høyrebacken.

Normalt ville jeg trodd at dette blir grei skuring og 3 forholdsvis lette poeng, men etter en shaky sesongstart så er jeg neimen ikke sikker. Hvis vi skal klare topp 4 plassering i år trenger vi sårt 3 poeng i kamper som dette.

Link to comment
Share on other sites

Hvis RvP blir benket/hvilt, så håper jeg på Park fra start! Hadde vært spennende å se om han er den samme måltyven vi ser i Sør-Koreas landskamper! Ellers håper jeg på Djourou eller Coquelin på høyrebacken.

Normalt ville jeg trodd at dette blir grei skuring og 3 forholdsvis lette poeng, men etter en shaky sesongstart så er jeg neimen ikke sikker. Hvis vi skal klare topp 4 plassering i år trenger vi sårt 3 poeng i kamper som dette.

Støtter deg. Vil veldig gjerne se denne Park.

Dette blir nok en grei seier, vi nærmer oss nivået vårt, sakte men sikkert,

Link to comment
Share on other sites

22 poeng har Arsenal visstnok tatt på de siste 19 seriekampene. Her må Wengers kommentar i Marseille følges opp i praksis: "We've made a little step forward but we have to be humble. We are a team who must continue to grow and we have to show that."

 

Stoke hjemme og borte er ikke det samme. Denne bør vinnes. 1-0 vil være gull.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny, Djourou, Koscielny, Mertesacker, Andre Santos, Song ©, Arteta, Ramsey, Walcott, Gervinho, Chamakh.

Subs: Fabianski, Frimpong, Rosicky, Benayoun, Park, Van Persie, Arshavin.

van Persie blir hvilt, som Wenger hintet til på pressekonferansen.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny, Djourou, Koscielny, Mertesacker, Andre Santos, Song ©, Arteta, Ramsey, Walcott, Gervinho, Chamakh.

Subs: Fabianski, Frimpong, Rosicky, Benayoun, Park, Van Persie.

van Persie blir hvilt, som Wenger hintet til på pressekonferansen.

Arshavin sitter også på benken. Ikke mye defensivt på den benken gitt.

 

Go Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Får vi skade på noen i den bakre firer i dag sliter vi big time!

Men vi står hvertfall godt rustet på dødballene til Stoke med Dj, Per, Kos, Song og Chamakh fra start! Trur vi skal ta denne, backene til Stoke kommer til å bli herjet med, tipper 3-0!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...