Jump to content

17.09.11 Blackburn Rovers (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

Fint at vi fikk noen tvilsomme avgjørelser i mot oss, slik at vi kan bruke det som en unnskyldning til å bortforklare all elendigheten.

 

Personlige feil eller ikke, det er Wenger som til syvende og sist er mannen med hovedansvaret. Denne kampen føyer seg pent inn i rekken av skuffende kamper.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 241
  • Created
  • Last Reply

- Var det Wenger sin feil at Gervinho ikke sentret ballen til van Persie på den sjansen i slutten av første omgang?

- Var det Wenger sin feil at ikke Yakubus andre scoring ble annullert for offside som det skulle blitt?

- Var det Wenger sin feil at Arsenal, på høyst usannsynlig vis, slapp inn to selvmål i samme kamp?

- Var det Wenger sin feil at Paul Robinson plutselig bestemte seg for å bli verdens beste keeper akkurat mot oss?

- Var det Wenger sin feil at ikke Per Mertesacker eller Chamakh traff mål på sine to gigantsjanser rett før slutt?

 

Jeg er ikke en som mener Wenger skal kastet ut. Men det du sier her er faktisk Wenger sin feil.

Punkt 1: Arsenal har i mange år nå gjort dårlige valg og vært ueffektive foran mål. Bare se på Solskjær og hva han har fått til i Molde. Dette kan trenes på, terpes og gjøres bedre. Her har en trener ansvaret.

 

Punkt 2: Hadde vi hatt et skikkelig forsvar hadde alle ligget på en linje og linjemannen hadde aldri gjort den feilen. Små marginer vil alltid gå imot/for iløpet av en sesong, det handler om å ikke skape disse små marginene inni egen boks.

 

Punkt 3: 2 selvmål tyder på dårlig defensiv organisering. Selvmål kommer som oftest av at usikkerhet skapes, og så du kampen i dag var forsvaret vårt like usikkert som hva enn du vil. I tillegg er vi så dårlig defensivt at vi lar disse episodene oppstå. Ser du på et lag som Man utd skjer nesten aldri dette. Pga de vinner ballen før situasjonene oppstår

 

Punkt 4:

Robinson blir spilt god av avsluttninger rett på seg. De fleste keepere ville reddet de ballene, er min personlige mening.

 

Punkt 5: Dette er det samme som punkt 1. Målteft kan trenes. Og kun RvP har det i dagens arsenal lag. Hadde Wenger fokusert litt mer på effektivitet i treningsarbeidet mener jeg at dette kunne forbedret seg. Dette konkluderer jeg ikke ut i fra kampen i dag. Men på de siste 18 kampene, hvor vi ikke setter våres sjanser, mens motstanderlagene gjør det.

 

 

Så dette er Wenger's feil sammen med hele støtteapparatet sammen med styret. Hva som skal skje? Alt annet enn nå. Vi starter sesongen som vi sluttet den i fjor. Det tyder på dårlig arbeid innad i en storklubb som arsenal

Link to comment
Share on other sites

Det eneste som er sikkert med Arsenal er at man aldri kan være sikker på noe.

 

Fy faen så ofte vi får servert kampforløp som det her. Vi har jævlig utur idag, men akkurat som man ofte skaper sin egen flaks, ja så skaper vi vår egen uflaks. Og vi kan rett og slett ikke skylde på en dritt når vi forsvarer oss som vi gjør. Zonal marking !?!?! You MUST be joking...

 

HELVETE

Link to comment
Share on other sites

Suksess starter i forsvar. Er ikke det på plass kan vi se langt etter topp 4 plassering eller pokaler.

Fungerer ikke organiseringen spiller det liten rolle hvem som er utpå der. Men å slenge innpå Djourou på høyreback hjelper ikke akkurat.

 

Frykter min spådom om at vi kommer til å slite hele sesongen bortebane blir et faktum. Virker som Wenger gnurer på at vi hadde så bra sesong borte i fjor, men hva hjelper det når vi har hatt en skrekkelig bortesesong i år og nesten taper vel så mye hjemme?

 

Emirates må bli et fort resten av sesongen ellers blir dette ugly. Midt på tabellen er ikke urealistisk så ujevn som vi er nå. Nå er det 4 seiere på 16 ligakamper. Dette er jo nesten værre enn sesongstarten til Liverpool i fjor. De kom seg ikke på øvre del av tabellen før etter nyttår..

Blir en tøff periode fram til jul. Wenger må shoppe i januar igjen fordi 4-5 av våre spillere forsvinner til Afrikamesterskapet på nyåret.

 

Laget virker shaky så det holder..

Link to comment
Share on other sites

Uten sammenligning forøvrig. Man kan se på et lag som Brann,hvor langt man kommer med å gjøre ting enkelt,stå sammen som lag,og jobbe knallhardt. Så kan dere blande sammen den kvalitet som er i disse spillerne Arsenal har. Det er ikke dårlige spillere,de som sier dette har bare ikke peiling. Vi har et vanvittig godt lag skadefritt. Men Wenger har en filosofi han ikke kommer til å vike fra uansett ha som skjer. Derfor har jeg mistet all tillit til han som person. Stahet er en god evne om du er inne på rett spor,men en klamp om foten om man er ute å kjøre.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipuciegheyti

Sitter nok en gang med den følelsen av at man ikke vet hvor man skal gjøre av seg. Ender vel som vanlig med å stirre i veggen i et par timer.

 

Som Wilshere(@forumet her) sier, det er ikke Wenger sin feil at enkeltspillerne ikke presterer idag. Det er ikke Wengers oppgave å styre spillerne på banen. Ser det er flere her som ber Wenger gå av, og det mener jeg er latterlig. Dere sier den ene kampen at Wenger er rett mann fordi vi vinner, mens neste kamp ber dere om at han skal få fyken. Det viser bare hvor ufattelig trangsynte dere er. Man kan ikke gå etter resultatet for å se hvor god en manager er. Man må se hvordan det taktiske fungerer. Og hvis det så skulle skje at vi fikk en ny manager, hvordan kan dere være så sikre på at det vil fungere? Det er ikke bare å endre taktikk og kjøpe spillere i hytt og pine og tro at det vil fungere drit bra. Hvis man skulle endra hele spillet vårt nå, så vil det ta god til før man er vandt med den. Og når man ikke er vandt til taktikken, så fungerer heller ikke spillet - snoe som igjen mest sannsynelig fører til enda flere tap og enda dårligere tabellposisjon. Ja, Wenger har gjort feil. Ja, han kunne gjort enkelte ting anderledels. Men han styrer da ikke Arsenal 100% på egenhånd. Det finnes både trenere, spillere og ikke minst en assistent manager - som etter min mening er et mer tvilsomt ledd i Arsenal-ledelsen.

 

Så over til spillet idag: Santos er grei offensivt, men fy FA** for en ræva innsats defensivt. Føler blodet bruse inni meg ved enkelte anledninger hvor han småjogger når det er fullt kaos bakover i banen. Jeg skammer meg virkelig over at det går an å vise så lite innsatsvilje. I tillegg er han ukonsentert når han absolutt ikke skal være det. !¤#@!#%

 

Arteta er den eneste som virkelig jobber knallhardt gjennom hele kampen og skal ha ære for det, eller skal han? Det skal jo egentlig være en selvfølge å gi alt når man spiller for en storklubb som Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

- Var det Wenger sin feil at Gervinho ikke sentret ballen til van Persie på den sjansen i slutten av første omgang?

- Var det Wenger sin feil at ikke Yakubus andre scoring ble annullert for offside som det skulle blitt?

- Var det Wenger sin feil at Arsenal, på høyst usannsynlig vis, slapp inn to selvmål i samme kamp?

- Var det Wenger sin feil at Paul Robinson plutselig bestemte seg for å bli verdens beste keeper akkurat mot oss?

- Var det Wenger sin feil at ikke Per Mertesacker eller Chamakh traff mål på sine to gigantsjanser rett før slutt?

 

Beklager, men dette blir en litt for enkel borforklaring av Arsene Wengers ansvar for dagens Arsenal lag.

Men jeg skal prøve å svare på dine spørsmål. Svarene mine blir nok kanskje litt "naive"/"bortforklarende". Men som man spør får man svar.

 

 

"- Var det Wenger sin feil at Gervinho ikke sentret ballen til van Persie på den sjansen i slutten av første omgang?"

"- Var det Wenger sin feil at ikke Per Mertesacker eller Chamakh traff mål på sine to gigantsjanser rett før slutt?"

"- Var det Wenger sin feil at Paul Robinson plutselig bestemte seg for å bli verdens beste keeper akkurat mot oss?"

Situasjonsmessig så var det selvsagt ikke Wengers feil, men Wenger står for taktikk, spillestil, spillervalg o.s.v. Så indirekte har han ett stort ansvar for det som skjer der framme. Sjansesløsing og tafatte spillere framme er ikke noe nytt hos Arsenal de seneste årene, så JA det er forsåvidt Wenger sin feil. Når det gjelder Robinson, så var han vel egentlig ikke i "verdensklasse", han ble ikke satt SÅ MYE på prøve.

 

- Var det Wenger sin feil at ikke Yakubus andre scoring ble annullert for offside som det skulle blitt?

- Var det Wenger sin feil at Arsenal, på høyst usannsynlig vis, slapp inn to selvmål i samme kamp?

Yakubus offside var så marginal, at det var umulig å se uten reprisene i tv-sendingen. Denne typen "usannsynlige" selvmål har vi sett før fra Arsenals defensive del.

Men akkurat som på den offensive delen så har Wenger ett ansvar for det som hendte, ikke direkte i den enkelte situasjon, men inndirekte i måten han legger opp Arsenal spill.

 

Så selv om jeg foreløpig ikke krever Wengers avgang, så JA det er på mange måter hans feil at vi er der vi er i dag når klubber med "dårligere" spillemateriell har en såpass lett oppgave når de møter Arsenal. For på "papiret" så skulle Arsenal være "milevis" foran Blackburn, men i realiteten er vi det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Spillerne er for dårlige , rett og slett!

 

Jeg er sikker på at hadde Wenger kunnet organisere et forsvar lag (eller i det minste hatt en som kunne gjort det for seg, Keown?), ja så hadde ikke enkelte av våre spillere sett ut som om de kommer rett fra gutter 12. Forjævlig synd og irriterende

Link to comment
Share on other sites

Sitter nok en gang med den følelsen av at man ikke vet hvor man skal gjøre av seg. Ender vel som vanlig med å stirre i veggen i et par timer.

 

Som Wilshere(@forumet her) sier, det er ikke Wenger sin feil at enkeltspillerne ikke presterer idag. Det er ikke Wengers oppgave å styre spillerne på banen. Ser det er flere her som ber Wenger gå av, og det mener jeg er latterlig. Dere sier den ene kampen at Wenger er rett mann fordi vi vinner, mens neste kamp ber dere om at han skal få fyken. Det viser bare hvor ufattelig trangsynte dere er. Man kan ikke gå etter resultatet for å se hvor god en manager er. Man må se hvordan det taktiske fungerer. Og hvis det så skulle skje at vi fikk en ny manager, hvordan kan dere være så sikre på at det vil fungere? Det er ikke bare å endre taktikk og kjøpe spillere i hytt og pine og tro at det vil fungere drit bra. Hvis man skulle endra hele spillet vårt nå, så vil det ta god til før man er vandt med den. Og når man ikke er vandt til taktikken, så fungerer heller ikke spillet - snoe som igjen mest sannsynelig fører til enda flere tap og enda dårligere tabellposisjon. Ja, Wenger har gjort feil. Ja, han kunne gjort enkelte ting anderledels. Men han styrer da ikke Arsenal 100% på egenhånd. Det finnes både trenere, spillere og ikke minst en assistent manager - som etter min mening er et mer tvilsomt ledd i Arsenal-ledelsen.

 

Så over til spillet idag: Santos er grei offensivt, men fy FA** for en ræva innsats defensivt. Føler blodet bruse inni meg ved enkelte anledninger hvor han småjogger når det er fullt kaos bakover i banen. Jeg skammer meg virkelig over at det går an å vise så lite innsatsvilje. I tillegg er han ukonsentert når han absolutt ikke skal være det. !¤#@!#%

 

Arteta er den eneste som virkelig jobber knallhardt gjennom hele kampen og skal ha ære for det, eller skal han? Det skal jo egentlig være en selvfølge å gi alt når man spiller for en storklubb som Arsenal.

Så det er ikke Wengers feil at vi fortsetter å gjøre de samme tabbene år ut og år inn? Du snakker om å være trangsynt
Link to comment
Share on other sites

Har lyst til å skrike ut i sinne her... Har lyst til å skylde på alt og alle... Men når jeg kjenner etter er jeg egentlig bare skikkelig trist.. Hva har skjedd med mitt kjære arsenal.. Hadde ikke swansea keeper kastet ballen til arsha hadde vi ligget sist etter 5 runder...

Link to comment
Share on other sites

Har lyst til å skrike ut i sinne her... Har lyst til å skylde på alt og alle... Men når jeg kjenner etter er jeg egentlig bare skikkelig trist.. Hva har skjedd med mitt kjære arsenal.. Hadde ikke swansea keeper kastet ballen til arsha hadde vi ligget sist etter 5 runder...

 

Vel, det er i det området våre prestasjoner det siste halvåret tilsier vi skal ligge. That's a fact.

Link to comment
Share on other sites

Enestet lyspunkt idag er at Chamakh scorer. Utrolig glad på hans vegne, tror han har ventet på den. Har nesten gått et år siden sist...

 

Ellers en meget skuffende kamp hvor vi er uheldige. Santos skuffer, Kosc skuffer og Djourou har tidenes verste innhopp. Forsvaret syns jeg virker utrygt kampen gjennom, og det er ikke betryggende.

 

Må bare heve oss til tirsdag.

Link to comment
Share on other sites

Ser det er flere her som ber Wenger gå av, og det mener jeg er latterlig. Dere sier den ene kampen at Wenger er rett mann fordi vi vinner, mens neste kamp ber dere om at han skal få fyken. Det viser bare hvor ufattelig trangsynte dere er. Man kan ikke gå etter resultatet for å se hvor god en manager er. Man må se hvordan det taktiske fungerer.

 

I bunn og grunn så er det faktisk det en blir målt på som Manager idag.

Og det taktiske fungerte overhodet ikke i denne kampen.

 

Jeg er i utgangspunktet enig at det ennå ikke er grunn til å sparke Wenger....vel

for å være helt ærlig så vet jeg faktisk ikke.

De 2 siste bortekampene i PL snakker for seg selv...12 innslåpne mål....en ting er

sikkert og det er at dette er definitivt siste sjansen Wenger får av meg. En til av slike kamper

så tror jeg faktisk en skal vurdere muligheten for om et Managerbytte kan være det beste for Arsenal.

For det er det som burde være det viktigste her.

Er rett og slett sjokka over et så svakt defensivt makkverk som blir prestert idag.

Link to comment
Share on other sites

Ville ikke Jagielka, Cahill, eller Samba heller spilt for Arsenal, enn der de er nå?

Hadde det ikke vært bedre med NZogbia enn det Arsenal endte opp med (Benayoun)?

Dette er ting som Wenger burde ordnet opp i, og når han først gjorde noe på overgangsmarkedet, var det krampetrekninger han kom med.

 

Burde hatt denne troppen før sesongen startet:

 

Keeperne som nå

 

Forsvar: Sagna, Eboue, Gibbs, Santos, Mertesacker, Koscielny, Vermaelen, Samba/Cahill/Jagielka.

 

Midtbane: Wilshere, Ramsey, Arteta, Nzogbia, Song, Diaby, Arshavin + unggutta + en eller annen toppspiller!

 

Spisser: vPersie, Chamakh, Gervinho, Walcott

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg sier dette av rent sinne etter en elendig kamp, men akkurat nå føler jeg at Wenger kan ryke og reise. Få inn en som klarer å se hvor uendelig mye bedre Arsenal spiller i 4-4-2 og forstår seg på forsvarsspill. Få inn George Graham. Wenger overtok da forsvaret var fantastisk. La Graham komme tilbake nå når angrepet er fantastisk. :P

 

Forsvaret Wenger overtok etter Graham og at Bergkamp allerede var signert bragte oss titler og gjorde det relativt lett for Wenger i den da alkoliserte engelske fotballkulturen.. Wenger kom litt til dekket bord, det han skjønte var at profesjonelle fotballspillere trengte profesjonel trening, profesjonelle holdninger, moderne treningsmetoder, de måtte være dedikert til treningen, kostholdet og holde seg på matten når det kom til stoff og alkohol.. Dette skal han ha cred for!!

 

Det sammen med et par "flair players" i form av noen kjappe franskmenn og en kompis av Bergkamp holdt til noen titler.. Det gjør det tydeligvis ikke i dag..

 

Men det som overasker meg er at jeg aldri har hørt Wenger nevne det han overtok etter Graham med et eneste ord.. Skandaløst i mine øyne!

 

I dag og i ganske mange år nå har Arsenal sin fordel blitt visket ut fordi alle klubbene er fylt med top trente atleter. Og Wenger er blitt clueless..

 

Hvorfor skulle det bli så vanskelig å erstatte Wenger?? Hadde O'neil, Coyle, Rjikaard, Van Basten, Hiddink, Moyes, Capello, Joachim Löw, Marwijk, Van Gaal, Jurgen Klopp, Ancelotti stått med 4 poeng og 6 - 14 i målforskjell etter 5 kamper med dagens mannskap?????????????????

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipuciegheyti

Så det er ikke Wengers feil at vi fortsetter å gjøre de samme tabbene år ut og år inn? Du snakker om å være trangsynt

 

Jeg sa klart og tydelig over at han gjør feil, men han skal da ikke ha all skylda. Det jeg mener med at enkelte her inne er trangsynte, er fordi dem kun hetser Wenger etter tap, ikke når vi får et bra resultat. Det viser bare at enkelte ikke har nok taktiske kunnskaper til å dømme Wenger - som i all hovedsak står for det taktiske.

 

Det som var den største årsaken til tapet idag, var mangelen på intensivitet, panikk i laget i den perioden Blackburn dominerte og en dårlig dag på jobben av Koscielny ++. Og Wenger skal vel ikke ha 100% av skylden for at de faktorene gikk til helvete!

 

- Hvis man ser på laguttaket før kampen, så er det ikke mye å hetse Wenger for. Er vel kun Santos (etter min mening) som var et usikkert kort, mens Walcott startet på benken til en forandring og fryd fra mange her i forumet. Så den er godkjent.

- Forsvarstaktikken/formasjonen vår fungerer utmerket defensivt hvis spillerne fungerer, og heller ikke det skal Wenger ha skylden for. Offensivt fungerte det bra i dag, så man skal ikke klage mye på det.

- Inntensiviteten er det ikke Wenger som skal komme med, men spillerne. Heller ikke dette skal Wenger hetses for. Han kunne kanskje vært bedre til å motivere spillerne, men på en annen side så skal jo det være en selvfølge fra spillerne når de spiller for en så stor klubb.

Link to comment
Share on other sites

Blackburn Arsenal

 

4 Goals 3

1 1st Half Goals 2

4 Shots on Target 9

3 Shots off Target 7

1 Blocked Shots 7

2 Corners 13

14 Fouls 11

2 Offsides 1

2 Yellow Cards 1

0 Red Cards 0

70.9 Passing Success 85.7

21 Tackles 17

66.7 Tackles Success 82.4

31.4 Possession 68.6

39.9 Territorial Adv. 60.1

 

 

Overlegne i omtrent alt bortsett fra i målprotokollen. :blink:

Syns også vi er skremmende dårlig på cornere offensivt selv med gode dødballtakere og et par fyrtårn i feltet.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipuciegheyti

Trur jeg skal ta en pause fra fotballen fremmover nu,for jeg blir seriøst mentalt syk i kropp og sinn av å se disse kampene.

Det er så mye rart vær bidige gang,er jo ingen verdens ting som flyter som det skal,og spillerene virker måpende og totalt blottet for guts!

 

Du er ikke den eneste som kjenner det kraftig mentalt, det skal være sikkert. Men det er i disse tider vi Arsenal-fans må vise at vi elsker klubben og gjøre alt for å støtte dem! Håper du, og andre som føler det samme, er med videre for å heie frem vårt Arsenal for det trengs!!

Link to comment
Share on other sites

Er det wenger sin feil at laget spiller med feil spillestil? Ja

Er det wenger sin feil at han ikke fornyer kontrakter 2 år før de går ut? Ja, og både Flamini, Clichy og NAsri er tapt på grunn av dette.

Er det Wenger sin feil at han selger unna et godt alternativ på høyreback uten å kjøpe en brukende erstatter? Ja

Er det Wenger sin feil at han venter til siste dag med å handle inn spillere, og således lar det gå langt ut i sesongen før de blir kjent med det nye laget? Ja

Er det Wenger sin feil at han ikke innser at Arsenal er en del av en fotballverden, og ikke lever i en egen boble hvor det gjelder egne prisnivå for spillere Arsenal skal kjøpe, og et annet for andre lag? Ja

 

Enig!

 

La meg legge til at gnieren(Wenger) selv mer enn gjerne tar seg betalt som PL best betalte manager, mens han sparer Arsenal til fant. Ser ikke ka han har gjort de siste 6-7 årene som tilsier at han skal ha fortjent det

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...