Jump to content

17.09.11 Blackburn Rovers (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 241
  • Created
  • Last Reply
Guest Tipuciegheyti

Det har du helt rett i, MEN har har hovedansvaret rent sportslig.

Og bare for å "repetere", jeg krever ikke hans avgang (ennå), men jeg krever at han går i seg selv og ser realitetene og blir mindre naiv i sin spillestil.

 

Det er jeg enig i.

 

Dette er en forenkling som mange viser til med jevne mellomrom. Man kan ikke arve et forsvar slik som du nevner her. Man forsvarer seg som et lag og man angriper som et lag. Hadde de 4 spillerne som danne fab 4 dengang hatt en like dårlig organisert midtbane foran seg så hadde det endt med katastrofe også den gang. Virker som mange glemmer at vi ikke vant ligaen mellom 91 og 98 til toss for dette fantastiske forsvaret. Slutt å glorifisere ting som egentlig ikke kan sammenlignes med dagens fotball eller dagens prestasjoner.

Kampen i dag er faktisk den beste vi har spilt angrepsmessig så langt i sesongen. Vi har en fullsendig blackout defensivt i en periode, men der må jammen midtbanen ta sin del av skylden. Hvordan det er mulig for Blackburn å hele tiden komme rettvendt i stor fart mot sidebacker uten å bli hindret er helt utrolig. Ramsey, Arteta, Gervinho og Arshavin jukser så ekstremt mye i jobbingen at det må være et mareritt å spille i backrekken. Vi er mer kompakte i første omgang, i andre omgang klarer ikke de tre sentrale på midten å holde strukturen. Denne kampen burde ut i fra sjanser og spill endt med en solid seier. Når den ikke gjør det så er det ingen andre å skylde på enn de spillerne som brenner sjanser og som er ukonsentrerte bakover. Santos er per i dag enda mer usikker i soneforsvar enn Gibbs, men er langt bedre en mot en. Han virker imidlertid treg noe som overrasket meg. Hadde hørt han var hurtig, god til å drible samt et godt venstreben. Så vel ingenting som tilsier dette i dag bortsett fra det siste innlegget mot Mertesacker som det var klasse over. Han skal få noen sjanser til får endelig dom faller, men han har ting å jobbe med..

 

Målene i mot:

1)Arshavin misser et enkelt pass. Baller slår etterhvert i Song og går til Jr H som slår en god passning til Yak. Santos opphever det som ville blitt en soleklar offside.

2)Arshavin tackler på ball og det skal aldri være frispark. Stuss i feltet og ballen slår i Song og i mål. Det kan skje, her kan man ikke skylde på noen andre en linjedommer som vinker feilaktig for frispark.

3)Soleklar offside som ikke er lov å overse for linjedommer da Yak står i offside i flere sekunder uten å røre seg. Grusom dømming. Likevel dårlig av både Santos og vP som ikke følger de andre like høyt og dermed ødelegger en rett linje. Uansett meget lett å se og håpløst av en linjedommer på dette nivået. Kort avstand i rom mellom passningslegger og mottaker, oversiktlig linje og ingen motsatte bevegelser som forstyrrer. Ingen som helst unnskyldning for linjedommer i denne situasjonen.

4)Dårlig av Santos som lar seg overspille av et enkelt pass. Djourou må være sikker på å treffe når han sklir inn, ellers må han holde seg på bena og løpe med spiller. Feilbedømmer og bommer delvis på tacklingen. Olsson blir presset ut av Song og kan kun slå som han gjør. Dårlig at spillerne ikke skjønner det og avskjærer passet. I stedet løper de rett frem med den konsekvens at de løper ballen i eget mål. Mangel på forståelse og panikkforsvar.

 

Min konklusjon er at to av målene er direkte svakt forsvarspill. Ett er uheldig og ett en stor dommertabbe. Ellers så skaper Blackburn egentlig ikke så mye. De er meget effektive og rett etter mål nr 4 kom det opp en statistikk som viste 5-13 i avslutninger på mål, smått utrolig å ligge under 4-2 med slike tall.

Vi skaper mye på slutten og laget skal ha honnør for at de ikke la seg. Hadde fortjent en utligning, men slik ble det ikke. Likevel var det mye godt angrepsspill i første omgang og de siste 20 av andre. Mange bevegelser, skapte rom og det var folk til å avslutte. Dårlig å ikke sette noen av de store sjansene vi fikk.

At Walcott ikke får straffe når Robinson meier ham ned på slutten forstår jeg ikke, den er i mine øyne soleklar selv om det er andre spillere bak keeper. Ballen er i spill og Walcott blir lagt i bakken av keeper som ikke rører ballen.

 

Arsenals beste er ikke lett å peke ut akkurat nå, men tror at valget nok en gang må falle på Song tett fulgt av Sagna selv om de begge har hatt bedre dager enn denne. Chamack kommer inn og viser at han kan når han blir brukt riktig og Arshavin viser prov på gode bevegelser og kontringer selv om det fortsatt er litt slurv innemellom. vP bør score, Mertesacker bør score og er ellers ok, Gervinho bør ha mer enn ett, Ramsey er for ustabil og for slurvete defensivt, Santos?? veldig variabel, Kosc slurvete, Arteta forsvinner for mye ut av kampen, Walcott ok innhopp, Djourou svak, Szcz en god redning en-mot-en ellers svak. Alt i alt litt for mange som ikke har klarer å prestere opp mot sitt maxnivå og det er den største bekymringen min. Nå er vi igjen i sumpa om må heve oss betraktlig til neste kamp. Selvtillit vinner fotballkamper, det har dagens spillere lite av dessverre.

 

Veldig godt oppsummert, men du går kanskje litt hardt ned på dommerne(?) Det ene målet dems var ikke en soleklar offside etter min mening. Vet heller ikke om Walcotts straffesituasjon på slutten er så soleklar som du skal ha det til. Er ikke så sikker på om han hadde rukkket ballen uavhengig om han ble felt eller ikke. Kan selvføgelig diskuteres. Ellers er jeg veldig enig i det du skriver.

Link to comment
Share on other sites

En kan ikke analysere hver enkelt kamp individuelt og konkludere med at det er marginer i mot og hvis om atte men. En må se ting i sammenheng. Vi har nå en sammenheng som snart strekker seg over en halv sesong. Konklusjonen av den sammenhengen forteller kun en ting, at Arsenal faktisk hører hjemme i nedrykksstriden. Dette har nå pågått over så lang tid og over så mange kamper med så mange likhetstrekk at vi må innse at dette nivået er å anse som etablert. Så ille er det tilsynelatende, og noe må nå skje for at dette nivået ikke skal feste seg for alvor. Summen av alle spillere i Arsenal er mye, mye bedre en resultatene de oppnår sammen. Dette faktum har en, og kun en adressat, Arsene Wenger. Jeg slites mellom det følelsesmessige som håper at Wenger fortsatt har en Magic Hat, og det logiske som krystallklart forteller meg at det er en tid for alt. Vi har en eier som tilsynelatende bare eier, vi har et styre som for å si det stygt knapt vet hva offside er og vi har en manager ikke akkurat har en historie for å zee things as they are. Dette gir nå glimrende forutsetninger for hva som helst annet enn suksess. Hvor lenge klarer følelsene å holde logikken unna?

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg enig i.

 

 

 

Veldig godt oppsummert, men du går kanskje litt hardt ned på dommerne(?) Det ene målet dems var ikke en soleklar offside etter min mening. Vet heller ikke om Walcotts straffesituasjon på slutten er så soleklar som du skal ha det til. Er ikke så sikker på om han hadde rukkket ballen uavhengig om han ble felt eller ikke. Kan selvføgelig diskuteres. Ellers er jeg veldig enig i det du skriver.

Vet ikke om du har vært linjedommer, men enklere situasjon får du ikke. Yak står stille i offside i flere sekunder uten at det er løp som forstyrrer. Klarer man ikke å de den er det sjanseløst. Forsvaret kan ikke ta høyde for at linjedommer ikke skal se det og dermed markere en spiller som står alene i offside. Blir jo umulig å forsvare seg når det er slik.

Straffen er klar i mine øyne. Kan ikke feie ned en spiller uansett om han har ball eller ikke. Walcott blir felt og ballen er i spill. Hadde den vært død så kunne jeg vært enig i at man kunne diskutere det, men ikke når den er i spill. Walcott blir fratatt en stor scoringsmulighet

Link to comment
Share on other sites

En kan ikke analysere hver enkelt kamp individuelt og konkludere med at det er marginer i mot og hvis om atte men. En må se ting i sammenheng. Vi har nå en sammenheng som snart strekker seg over en halv sesong. Konklusjonen av den sammenhengen forteller kun en ting, at Arsenal faktisk hører hjemme i nedrykksstriden. Dette har nå pågått over så lang tid og over så mange kamper med så mange likhetstrekk at vi må innse at dette nivået er å anse som etablert. Så ille er det tilsynelatende, og noe må nå skje for at dette nivået ikke skal feste seg for alvor. Summen av alle spillere i Arsenal er mye, mye bedre en resultatene de oppnår sammen. Dette faktum har en, og kun en adressat, Arsene Wenger. Jeg slites mellom det følelsesmessige som håper at Wenger fortsatt har en Magic Hat, og det logiske som krystallklart forteller meg at det er en tid for alt. Vi har en eier som tilsynelatende bare eier, vi har et styre som for å si det stygt knapt vet hva offside er og vi har en manager ikke akkurat har en historie for å zee things as they are. Dette gir nå glimrende forutsetninger for hva som helst annet enn suksess. Hvor lenge klarer følelsene å holde logikken unna?

Ikke helt enig Sir. Akkurat nå må vi se på hver kamp fordi det er tatt grep og mange nye har kommet inn. Kan derfor ikke se det over en lang periode fordi premissene ikke er de samme.

Forsvarsmessig var det ett skritt tilbake fra BD, angrepsmessig sesongbeste

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor i all verden spiller vi soneforsvar?? Så på fanzone i stad, og de analyserte kamnpen. Santos er skyld i to, pga sløvhet. Kos løper fra midtbanen etter at JD gjør en juniorfeil, Kos orienterer seg ikke et sekund. Han ser seg ikke bakover en eneste gang på de 50 meterene ha løper. Hadde han gjort det, så ville han sett at nærmest var upresset, og kunne klarert ballen, i stedenfor å stresse på den måten han gjorde.

 

To bortekamper, og vi har 12 mål i sekken. Hjelper ikke en dritt å kjøpe nye spillere når vi ikke trener på defensiv organisering. Det er jo helt natta bak der.

Link to comment
Share on other sites

Ikke helt enig Sir. Akkurat nå må vi se på hver kamp fordi det er tatt grep og mange nye har kommet inn. Kan derfor ikke se det over en lang periode fordi premissene ikke er de samme.

Forsvarsmessig var det ett skritt tilbake fra BD, angrepsmessig sesongbeste

 

Vi må også se kampene etter "grepene" i sammenheng på utkikk etter et nytt mønster. Så langt er to kamper spillt, tre ledelser tapt, 5 mål innsluppet og ett poeng vunnet. Det faller fint inn mønsteret og perioden lever altså i beste velgående fortsatt.

Link to comment
Share on other sites

Ikke helt enig Sir. Akkurat nå må vi se på hver kamp fordi det er tatt grep og mange nye har kommet inn. Kan derfor ikke se det over en lang periode fordi premissene ikke er de samme.

Forsvarsmessig var det ett skritt tilbake fra BD, angrepsmessig sesongbeste

 

Hadde dette bare vært en kamp kunne jeg vært enig med deg,men når det dreier

seg om at vi kanskje har 2 gode/brukbare kamper på de siste 18 så er jeg enig med Sir John.

Wenger har ikke klart å snu dette. Nå begynner det faktisk å haste litt.

Blir ikke de nødvendige grep tatt av Wenger er jeg redd han snart kan bli historie.

Det er trist for Wenger og for klubben Arsenal,men klubben skal telle mest her.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har nå sluppet inn 14 mål på 5 kamper, dette har ikke skjedd siden Derby slapp inn 15 i 2007/08 sesongen. Fakta.

 

Arsenal har tatt 22 poeng på de 19 siste siste kampene i PL, ganger man opp og får 44 poeng på 38 kamper havner man på 15 plass (forrige sesong) og er da med i nedrykkstriden til siste dag. Birmingham gikk ned med 39.

 

Klubben befinner seg i en svært alvorlig situasjon og akkurat nå ser jeg ikke helt hvordan dette skal endre seg.

 

Håper jeg tar feil.

Link to comment
Share on other sites

Vi må også se kampene etter "grepene" i sammenheng på utkikk etter et nytt mønster. Så langt er to kamper spillt, tre ledelser tapt, 5 mål innsluppet og ett poeng vunnet. Det faller fint inn mønsteret og perioden lever altså i beste velgående fortsatt.

Det er jeg enig i, men de nye må vurderes ut i fra sine kamper, ikke de som de aldri har spilt.

Wenger har en massiv jobb å gjøre ingen tvil om det. Vet ikke om jeg gleder meg eller gruer meg til fortsettelsen. Tilliten min til laget er snart like liten som selvtilliten til spillerne

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipuciegheyti

Vet ikke om du har vært linjedommer, men enklere situasjon får du ikke. Yak står stille i offside i flere sekunder uten at det er løp som forstyrrer. Klarer man ikke å de den er det sjanseløst. Forsvaret kan ikke ta høyde for at linjedommer ikke skal se det og dermed markere en spiller som står alene i offside. Blir jo umulig å forsvare seg når det er slik.

Straffen er klar i mine øyne. Kan ikke feie ned en spiller uansett om han har ball eller ikke. Walcott blir felt og ballen er i spill. Hadde den vært død så kunne jeg vært enig i at man kunne diskutere det, men ikke når den er i spill. Walcott blir fratatt en stor scoringsmulighet

 

Har sett offsidemålet om igjen nå, men kan står for det jeg har sagt. Santos står bak Yakubu i linjedommerens syn og det er heller ikke en kjempeoffside, så vil ikke si det er forferdelig dømming. Men ja, det skulle vært blåst for offside. Og nei, jeg har aldri vært linjedommer så jeg burde kanskje holde kjeft(?)

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipuciegheyti

Hvorfor i all verden spiller vi soneforsvar??

 

Alle fungerende forsvarslag spiller soneforsvar. Grunnen til at Santos opphever offsiden er ikke fordi vi spiller soneforsvar, men fordi han er ukonsentrert og ny i Arsenals forsvar.

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg enig i, men de nye må vurderes ut i fra sine kamper, ikke de som de aldri har spilt.

Wenger har en massiv jobb å gjøre ingen tvil om det. Vet ikke om jeg gleder meg eller gruer meg til fortsettelsen. Tilliten min til laget er snart like liten som selvtilliten til spillerne

 

SLIK er utgangspunktet, alle resultater etter Wembley gir denne tabellen:

 

Uten nedrykks- og opprykkslagene:

1.Man City — 2.357

2.ManUtd — 2.285

3.Chelsea — 2.2

4.Everton — 1.866

5.Liverpool — 1.857

6.Villa — 1.466

7.Stoke — 1.428

8.West Brom — 1.4

9.Fulham — 1.357

10.Wigan — 1.333

11.sperz — 1.286

12.Wolves — 1.266

13.Newcastle — 1.266

14.Blackburn — 1

15.Arsenal — 1

16.Sunderland — 0.857

17.Bolton — 0.8

 

Med nedrykks- og opprykkslagene:

1.Man City — 2.357

2.ManUtd — 2.285

3.Chelsea — 2.2

4.Everton — 1.866

5.Liverpool — 1.857

6.Norwich — 1.765

7.QPR — 1.647

8.Villa — 1.466

9.Stoke — 1.428

10.West Brom — 1.4

11.Fulham — 1.357

12.Swansea — 1.353

13.Wigan — 1.333

14.sperz — 1.286

15.Wolves — 1.266

16.Newcastle — 1.266

17.Blackpool — 1.118

18.West Ham — 1.118

19.Blackburn — 1

20.Arsenal — 1

21.Birmingham — 0.941

22.Sunderland — 0.857

23.Bolton — 0.8

 

Så det er hvor vi er. Vi er for gode til å rykke ned? Well, the facts doesn't support that. Hvor lenge tør vi å vente hvis resulttrenden ikke forbedres fundamentalt?

Link to comment
Share on other sites

Alle fungerende forsvarslag spiller soneforsvar. Grunnen til at Santos opphever offsiden er ikke fordi vi spiller soneforsvar, men fordi han er ukonsentrert og ny i Arsenals forsvar.

 

Sa aldri at det var en parallell mellom soneforsvar og Santos.

 

Men det finnes en grense. Ser ikke for meg at Utd ligger i soner på defensive dødballer, og ikke markerer de største truslene.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipuciegheyti

Sa aldri at det var en parallell mellom soneforsvar og Santos.

 

Men det finnes en grense. Ser ikke for meg at Utd ligger i soner på defensive dødballer, og ikke markerer de største truslene.

 

Nå er det ikke bare defensive dødballer som er forsvar da. Dødballer er et unntakt hvor høye og gode hodespillere blir markert, men ellers spilles sone. Santos fungerte ikke defensivt idag, og det har ikke noe med soneforsvaret å gjøre, men personlige feil. Uansett er det ikke like enkelt å prestere 100% første gang som venstreback for klubben. Får bare håpe at han klarer å tilpasse seg, for det vil selvfølgelig hjelpe på forsvarsarbeidet.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det ikke bare defensive dødballer som er forsvar da. Dødballer er et unntakt hvor høye og gode hodespillere blir markert, men ellers spilles sone. Santos fungerte ikke defensivt idag, og det har ikke noe med soneforsvaret å gjøre, men personlige feil. Uansett er det ikke like enkelt å prestere 100% første gang som venstreback for klubben. Får bare håpe at han klarer å tilpasse seg, for det vil selvfølgelig hjelpe på forsvarsarbeidet.

 

Sa jeg ikke akkurat at jeg ikke sa at det var en parallell mellom soneforsvar og Santos?

 

Skjønner ikke at du må kverulere på at jeg mener at det er håpløst med soneforsvar på dødballer. Poenget mitt er at store sterke spillere bør markeres på dødballer. Noe som ikke skjedde i dag. Nytter ikke å forsvare at han gjorde en grusomt kamp. Han har spilt nok fotball til å forstå at man må ligge på linje med de andre i forsvaret.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipuciegheyti

Sa jeg ikke akkurat at jeg ikke sa at det var en parallell mellom soneforsvar og Santos?

 

Skjønner ikke at du må kverulere på at jeg mener at det er håpløst med soneforsvar på dødballer. Poenget mitt er at store sterke spillere bør markeres på dødballer. Noe som ikke skjedde i dag. Nytter ikke å forsvare at han gjorde en grusomt kamp. Han har spilt nok fotball til å forstå at man må ligge på linje med de andre i forsvaret.

 

Du skrev ikke i ditt første innlegg at du kun mente soneforsvar på defensive dødballer, så jeg tolket det som at du var imot soneforsvar generelt.

Link to comment
Share on other sites

Tja. For å sitere Hans Majestet Kong Harald: "Nå er snart alle ord brukt opp."

 

Hvor lenge skal jeg orke å mase om defensiv organisering? Wenger har selv konkludert med at dette har vært hovedproblemet efter de to siste sesongene. Det er visstnok fortsatt problemet. Og det på tross av at Wenger tidligere har uttalt at forsvaret er det enkleste å korrigere i fotball... Her må det noen inn med peiling på godt gammeldags forsvarspill - og med pedagogiske evner. Om Keown har det siste vet jeg ikke. GG, kanskje?

 

At det er mulig å rette på det, mener jeg bestemt. Norge er ikke verdensmestere i fotball. Men du verden. Drillo kontra Hareide har gitt kvantesprang. Og det på tross av svært begrenset treningstid og spillermateriell! Hjelp!

 

men Wenger kan umulig få skylden for de to selvmålene og det dårlige været i sommer, men nå føles fortsettelsen veldig usikker plutselig.

 

Spørsmålet jeg stiller meg er: Hadde et lag under Sam Allardyce sluppet inn to slike? Neppe. Det handler om å bringe litt ære inn i forsvarsspillet. Banke ballen opp på rad Z og få honnør for det. Hvor ofte har vi egentlig sett Arsenal gjøre dette under Wenger?

 

Vi må også huske på at 50% av forsvaret er nykomponert, og trenger tid til å spille sammen.

 

Vel, problemene har vært hos oss mye, mye lenger enn Mertesacker og Santos. Det er all mulig grunn til å tro på en bedring. Men jeg er redd bedringen ikke vil være betydelig. Nykomponert, skader, suspensjoner har vi kunnet skylde på i mange år nå.

 

Jeg slites mellom det følelsesmessige som håper at Wenger fortsatt har en Magic Hat, og det logiske som krystallklart forteller meg at det er en tid for alt.

 

Der er jeg og. Jeg postet dette julenissebildet ditt på et annet forum. Men trakk det fort tilbake. Det føltes som om jeg utleverte kona. Jeg er så glad i Arsenal og Wenger. Det er et langt og lykkelig ekteskap som nå skranter. Derfor er dette så sårt. Og min misnøye skal jeg holde innenfor hjemmets fire vegger (gunners.no).

 

Avslutter med Alan Shearers ord i MoTD: Hapless own goal. Defence all over the place. No Authority. No one came to claim. No leadership.

 

Heldigvis kan det snart bare gå én vei!

Link to comment
Share on other sites

Herre min hatt! Jeg eier ikke ord. Hvilket lag er det som slipper inn 4 mål borte mot Blackburn??? Joda, det er vårt kjære Arsenal.

Etter en kraftig rotbløyte, urovekkende tankerekker og kampen i reprise så skal jeg prøve å komme med noen synspunkter på gårsdagen. Dette er ikke lett, for hvordan kan man uttrykke det man føler og samtidig formulere seg på vettug vis? FAEN!

 

Etter at all frustrasjon gikk utover Bache og Gabrielsen, så evner jeg i dag og se visse lyspunkt med gårsdagen:

-The Away Boys er nok en gang fantastiske. Håper at ingen av de som fikk gratisbillett av styret dro på denne kampen.

-Fremover på banen begynner ting å skje. Gervinho er full av tæl og initiativ. Pasning til RvP? Jo kanskje det, men det er godt å ha

gode skudd ben og folk som tørr å bruke dem! Vi scorer tre mål, og det er lenge siden sist.

-Arteta er en meget god fotballspiller! Slår gode pasninger og jobber og sliter foran begge mål. Får håpe han klarer å spre litt spirit

fra Everton inn i laget.

-Ramsey hadde en positiv kamp.

-Chamakh scorer igjen.

 

Men der stopper det. Som jeg har nevnt i Koscielny tråden, så er denne mannen regelrett en kløne. Han er for svak i duellene, og han er mentalt ustabil når han spiller fotball under press. I går var han på sitt værste. Selvmålet toppet hans forestilling. Men dette skal sies, enkeltspilleres prestasjoner kan evalueres opp og i ente, men så lenge Arsenal ikke forsvarer seg som et lag, så er vi sjanseløse. Med Vermaelen inn i midtforsvaret kan mye bli bedre, men det er ikke nok. Her må nye krefter inn, og det er ikke første gang jeg har ropt etter Martin Keown. Vi husker alle CL-sesongen 05/06 og hva Keown fikk til den gangen. Jeg syns fortsatt det er litt tidlig å sparke Wenger, men den sammenkrøkede stillingen hans på benken er ikke et godt tegn. Hvor er coachingen og veiledningen under kampene? Hvor er gnisten? Man skal selvfølgelig ikke legge ansvaret på Wenger når spillere gjør tabber, men det er Wenger som lar vandrende katastrofer som Koscielny tre på seg Arsenal drakt.

 

Wengers prosjekt har feilet, men han har fått oss gjennom gjeldsperioden på mesterlig vis. Nå er nesten gjelden borte Wenger, så nå er det på tide å tenke nytt. Jeg håper av hele mitt hjerte at du er mannen som skal ta oss ut av denne krisen, og jeg håper du evner å endre deg. Dessverre er det lite som tyder på det, til tross for din aktivitet på deadline day. Jeg kan vel konkludere med følgende frase: "In Wenger I hope".

 

Til dere som sier at dere skal ta en pause fra dette, så håper jeg at dere har tenkt dere om og at dere fortsetter å støtte Arsenal. Det er selvfølgelig helt opp til dere, og jeg prøver ikke å belære. Det er bare en bønn fra en gooner som ikke vil være alene. Jeg trenger dere, og viktigst av alt: Arsenal Football Club trenger dere.

Link to comment
Share on other sites

Herre min hatt! Jeg eier ikke ord. Hvilket lag er det som slipper inn 4 mål borte mot Blackburn??? Joda, det er vårt kjære Arsenal.

Etter en kraftig rotbløyte, urovekkende tankerekker og kampen i reprise så skal jeg prøve å komme med noen synspunkter på gårsdagen. Dette er ikke lett, for hvordan kan man uttrykke det man føler og samtidig formulere seg på vettug vis? FAEN!

 

Etter at all frustrasjon gikk utover Bache og Gabrielsen, så evner jeg i dag og se visse lyspunkt med gårsdagen:

-The Away Boys er nok en gang fantastiske. Håper at ingen av de som fikk gratisbillett av styret dro på denne kampen.

-Fremover på banen begynner ting å skje. Gervinho er full av tæl og initiativ. Pasning til RvP? Jo kanskje det, men det er godt å ha

gode skudd ben og folk som tørr å bruke dem! Vi scorer tre mål, og det er lenge siden sist.

-Arteta er en meget god fotballspiller! Slår gode pasninger og jobber og sliter foran begge mål. Får håpe han klarer å spre litt spirit

fra Everton inn i laget.

-Ramsey hadde en positiv kamp.

-Chamakh scorer igjen.

 

Men der stopper det. Som jeg har nevnt i Koscielny tråden, så er denne mannen regelrett en kløne. Han er for svak i duellene, og han er mentalt ustabil når han spiller fotball under press. I går var han på sitt værste. Selvmålet toppet hans forestilling. Men dette skal sies, enkeltspilleres prestasjoner kan evalueres opp og i ente, men så lenge Arsenal ikke forsvarer seg som et lag, så er vi sjanseløse. Med Vermaelen inn i midtforsvaret kan mye bli bedre, men det er ikke nok. Her må nye krefter inn, og det er ikke første gang jeg har ropt etter Martin Keown. Vi husker alle CL-sesongen 05/06 og hva Keown fikk til den gangen. Jeg syns fortsatt det er litt tidlig å sparke Wenger, men den sammenkrøkede stillingen hans på benken er ikke et godt tegn. Hvor er coachingen og veiledningen under kampene? Hvor er gnisten? Man skal selvfølgelig ikke legge ansvaret på Wenger når spillere gjør tabber, men det er Wenger som lar vandrende katastrofer som Koscielny tre på seg Arsenal drakt.

 

Wengers prosjekt har feilet, men han har fått oss gjennom gjeldsperioden på mesterlig vis. Nå er nesten gjelden borte Wenger, så nå er det på tide å tenke nytt. Jeg håper av hele mitt hjerte at du er mannen som skal ta oss ut av denne krisen, og jeg håper du evner å endre deg. Dessverre er det lite som tyder på det, til tross for din aktivitet på deadline day. Jeg kan vel konkludere med følgende frase: "In Wenger I hope".

 

Til dere som sier at dere skal ta en pause fra dette, så håper jeg at dere har tenkt dere om og at dere fortsetter å støtte Arsenal. Det er selvfølgelig helt opp til dere, og jeg prøver ikke å belære. Det er bare en bønn fra en gooner som ikke vil være alene. Jeg trenger dere, og viktigst av alt: Arsenal Football Club trenger dere.

Amen!

Link to comment
Share on other sites

Heldigvis kan det snart bare gå én vei!

Yes, ett sannhetens ord.

 

Seriegull er ute av mine tanker!

Topp 4 og CL (neste år) er ute av mine tanker.

Mitt eneste mål for denne sesongen er å havne foran det andre bunnlaget (fra Nord London) på tabellen denne sesongen.

(alt annet blir bare en kjempebonus, til og med Mikke Mus cupen)

Nei, jeg svartmaler ikke (mener jeg selv). Jeg prøver bare å være sånn passe realist :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...