Jump to content

Per Mertesacker


Balsnes

Recommended Posts

Meget spent på å se om Per var sterkt delaktig i dette her eller ikke.

 

Bare sett 4-4 scoringen. Her taper han en hodeduell med Zlatan forut scoringen, den mannen er ikke lett å hanskes med...

Når det er sagt så burde Per vært mer dominerende i lufta enn det han er, generelt sett.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

 

Bare sett 4-4 scoringen. Her taper han en hodeduell med Zlatan forut scoringen, den mannen er ikke lett å hanskes med...

Når det er sagt så burde Per vært mer dominerende i lufta enn det han er, generelt sett.

Han vinner faktisk hodeduellen, er først på ballen, men siden han får en albue i ansiktet av den store svensken, klarer han ikke å styre headingen dit han vil.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vår beste forsvarsspiller. Årets flopp i fjor fra medier som allerede hadde bestemt seg for at han var "møkk" før han hadde spilt en kamp.

 

Han var ikke mitt førstevalg, men han var en av de midtstopperene jeg mente Arsenal burde gå til anskaffelse av. For £6M er han intet annet enn et kupp.

 

Lenge leve Per!

Link to comment
Share on other sites

Han fikk latterlig behandling av media i fjor etter min mening. Var sjokkerende å se på.

 

Typisk media. Er erketetypisk for engelske medier og når det kommer til fotball så tar norske journalister og "eksperter" deres ord for gull kun fordi de er fra balløya. Det er rett og slett patetisk.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, Per starta latterlig dårlig i fjor, men kom seg veldig utover når han ble vandt til spillestil o.l. Spilt veldig bra denne sesongen!

 

Han gjorde ikke det heller. Han startet greit i et lag som var totalt i oppløsning. Deretter kom han seg mer og mer utover året og fra november/desember syntes jeg han var strålende.

Link to comment
Share on other sites

Folk glemmer at Per strammet opp forsvarsspillet vårt, og at det fokuset gikk ut over hans egne prestasjoner. Derfor virket han dårligere enn han var. Faktisk så synes jeg at han til tider minner om en annen arsenalstopper vi har savnet i ti og et halvt år.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Le Grove@LeGrove

 

Quite surprised at Mertesacker's efficiency. 91% v Wigan, 90% v Reading, 93% v Wigan... the boy can pass!

 

 

Dette beviser vell ganske godt at de "ekspertene" i TV2-studioet/kommentatorene ikke har peiling på hva de snakker om når de sier Mertesackers store svakhet er pasningsspillet.

 

Edit: ser at Wigan er nevnt to ganger - den første 91 %'en skal være mot West Brom.

Link to comment
Share on other sites

 

Dette beviser vell ganske godt at de "ekspertene" i TV2-studioet/kommentatorene ikke har peiling på hva de snakker om når de sier Mertesackers store svakhet er pasningsspillet.

 

Edit: ser at Wigan er nevnt to ganger - den første 91 %'en skal være mot West Brom.

Jeg husker at jeg irriterte meg over at han la for lite kraft i pasningene sine, men dette har blitt vesentlig mye bedre. Per har vel også en del pasninger igjennom ledd?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Mertesacker har trent med nummer 2 den siste tiden. Har versert en del rykter den siste måneden om at han dropper nummer 4. Personlig håpet jeg at Jenkinson ville få nummer 2.

 

Lurer dog på hvem som tar nummer 4 i så fall.. det blir hvertfall ikke Cesc.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...