Jump to content

Per Mertesacker


Balsnes

Recommended Posts

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

"Ekspertene" har heller ingen tro på Mertesacker.

 

– Arsenal er både vinner og taper. Cesc Fàbregas og Samir Nasri ble solgt, men Arsenal hentet seg inn på slutten. At de mistet Fàbregas og Nasri seint gjorde at de stod igjen med svarteper. Det er ingen av kjøpene, bortsett fra Mikel Arteta, jeg har tro på, sier Wikestad.

 

Er jo trangsynte hele gjengen!

 

Er det de som er trangsynte eller er det vi? Det får tiden vise. De to siste sesongene har ikke Mertesacker vært noe særlig på klubbnivå, og det tyder på at han snart mister landslagsplassen for unge fremadstormende spillere som Höwedes, Hummels, Badstuber og Boateng. Duellstyrken er ingenting å si på, men hvordan er det andre?

Link to comment
Share on other sites

Er det de som er trangsynte eller er det vi? Det får tiden vise. De to siste sesongene har ikke Mertesacker vært noe særlig på klubbnivå, og det tyder på at han snart mister landslagsplassen for unge fremadstormende spillere som Höwedes, Hummels, Badstuber og Boateng. Duellstyrken er ingenting å si på, men hvordan er det andre?

 

Tiden vil vise, ja. Men hvorfor er det så få som ikke ser på signeringer i et bredere spekter? Det fins jo mange lyse sider for Arsenal sin del når det gjelder denne signeringen. Den vil jo styrke oss veldig mye, og med en Vermaelen og Mertesacker i form, så har vi kanskje et av Premier Leagues beste stopperpar.

Tipper "dommen" de fleste kommer med er noe som de fleste vender seg til, og da blir det mye negativitet. Jeg er vertfall en av de som vender seg Bort.

Link to comment
Share on other sites

Tek eg ikkje feil køyrer Werder Bremen eit markeringsforsvar, slik det er vanleg i Bundesliga. Med tanke på Ståle Solbakkens ikkje heilt vellukka overgang til soneforsvar i 1.FC Køln, kan nok også Per Mertesacker få slite med å omstille seg. Og vårt soneforsvar er vel til tider nokså vaklevorent frå før, for å uttrykkje det diplomatisk. Eg trur me skal være litt tolmodige med den godaste Per...

Link to comment
Share on other sites

Tek eg ikkje feil køyrer Werder Bremen eit markeringsforsvar, slik det er vanleg i Bundesliga. Med tanke på Ståle Solbakkens ikkje heilt vellukka overgang til soneforsvar i 1.FC Køln, kan nok også Per Mertesacker få slite med å omstille seg. Og vårt soneforsvar er vel til tider nokså vaklevorent frå før, for å uttrykkje det diplomatisk. Eg trur me skal være litt tolmodige med den godaste Per...

 

I mine øyne bør vi gå bort ifra et soneforsvar så lenge vi ikke behersker det. Er til tider ekstrem på ballwatching og følger knapt med på motspillere i feltet.

I tillegg er det nesten bare Vermaelen og til dels Sagna som hittil virkelig prøver å angripe ballen på dødballer og innlegg.

 

Grunnet til at mange andre fans ikke tror Mertesacker vil gjøre det bra i Arsenal er pga. at forsvaret vårt står så høyt og samtidig dundrer på med backene offensivt i hvert eneste angrep.

Kjører vi litt lavere forsvar og holder igjen ihvertfall en av backene innimellom skaper vi kanskje litt mer balanse i laget. Noe f.eks. Manure behersker bedre enn oss. Lar de offensive ta seg av mesteparten av jobben og kjører ofte bare èn back opp om gangen.

 

Vi kan egentlig sammenligne Mertesacker og Hangeland på mange måter.

Ikke noe stort tempo, men hodesterk, plasseringsdyktig, leser spillet og har ok pasningsfot/teknikk. Og kan samtidig bidra mye på dødballer offensivt.

Link to comment
Share on other sites

Burde vi bli bekymret av dette?

http://www.goal.com/en/news/1717/editorial/2011/09/07/2654130/arsenal-fans-should-be-worried-following-per-mertesackers-horror-

 

Har jo ikke sett Per veldig mye i WB men han har virket solid nok tidligere for Tyskland. Jeg likte spesielt ikke at han fungerer best med en defensivt anlagt midtbane som gir lite plass mellom midtbane og forsvar.

 

Time will show.

Link to comment
Share on other sites

Burde vi bli bekymret av dette?

http://www.goal.com/en/news/1717/editorial/2011/09/07/2654130/arsenal-fans-should-be-worried-following-per-mertesackers-horror-

 

Har jo ikke sett Per veldig mye i WB men han har virket solid nok tidligere for Tyskland. Jeg likte spesielt ikke at han fungerer best med en defensivt anlagt midtbane som gir lite plass mellom midtbane og forsvar.

 

Time will show.

Vil vel tro at de fleste midtstoppere fingerer best når laget er kompakt og de får mye hjelp fra midtbanen. Blir som om man skulle peke på at RvP er best når han har mange medspillere rundt seg. Mertesacker kommer til å være god for oss. Jeg tenker i alle fall at det kan umulig bli værre :)

Link to comment
Share on other sites

Den største faren er at vårt forsvar i for stor grad består av 4 individer og ikke en enhet. Jo mer sant det er, jo mindre rolle spiller det hvem en putter inn der.

 

Det er ikke bare forsvaret (selv om du er spot on), men generelt hele laget fremstår som et lag sammensatt av spillere som kun spiller for seg selv og ikke klubben..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...