Jump to content

Per Mertesacker


Balsnes

Recommended Posts

Jeg stemmer fortsatt for en 3-5-2 formasjon jeg da. Det skrev jeg før sesongstart også.

 

Mertesacker i midten med vermaelen på venstre og Koscielny på høyre hadde jo vært helt nydelig .

 

BE

En spennende tanke som kanskje kan brukes når vi sliter litt offensivt,men tanken på å ta vekk

vår beste defensive mann fra et forsvar virker ikke tiltalende.

Sagna er PL beste høyreback og best av våre baki der. Ser ikke for meg han som noen vingspiller.

Ellers er det herlig å endelig ha 3 så gode stoppere som kjemper om plassen. Kos har vært den

beste stopperen baki der denne sesongen syns jeg.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Kos har vært den

beste stopperen baki der denne sesongen syns jeg.

 

Helt enig med deg, og derfor jeg sliter med å forstå logikken i at han skal være andrevalg baki der.

Link to comment
Share on other sites

 

Helt enig med deg, og derfor jeg sliter med å forstå logikken i at han skal være andrevalg baki der.

 

Han har vert jævlig god når han er midt i tv-ruta, men ikke fullt så god da han er i utkanten av bildet.

  • Mertesacker - den kloke som posisjonerer seg og gjør ting trygt og enkelt
  • Koscielny - litt heitere i hodet, men meget god mann/mann
  • Vermaelen - krigeren blandt dem
  • Squillaci - har ikke hverken kropp eller hode til å henge med, og er alltid klar til å implodere
  • Djourou - slett ikke dårlig, men klarer ikke å holde konsentrasjonen oppe og er derfor en risiko
  • Miquel - lovende, men uferdig og bør sendes på lån
  • Bartley - om han egentlig er bedre enn noen av de overnevnte er usikkert, jeg tviler vel litt

Link to comment
Share on other sites

En spennende tanke som kanskje kan brukes når vi sliter litt offensivt,men tanken på å ta vekk

vår beste defensive mann fra et forsvar virker ikke tiltalende.

Sagna er PL beste høyreback og best av våre baki der. Ser ikke for meg han som noen vingspiller.

Ellers er det herlig å endelig ha 3 så gode stoppere som kjemper om plassen. Kos har vært den

beste stopperen baki der denne sesongen syns jeg.

 

Gibbs og Santos hadde fungert fint som vinger. Forsovidt Sagna også, men Sagna er nok tiltenkt en rolle blant de 3 bak. Mao har vi 4 kompetente, to inkompetente (Djourou og Squillachi) og to talenter Miguel og Bartley i forsvar.

Sagna hadde vært sjef som defensiv midtbanespiller når Song ikke er tilgjengelig eller i samarbeid med Song hvis vi ønsker 2 defensive.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

Interessant link som jeg skal se nærmere på!

 

Ellers gjør det jo egentlig vondt å benke Vermaelen, men om Koscielny holder formen og Mertesacker kommer raskt tilbake til den, så er det vel kanskje til det beste.

Er en veldig god side om taktikk sånn generelt, spørsmålet er nok også litt fra kamp til kamp. Mertesacker har dårlig fart, Koscielny har et par slike hjerneblødninger og Vermaelen er tidvis idiot i sine offensive brytninger og løp.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo det kollektive samarbeidet som ikke har fungert godt nok over hele sesongen(e) i forsvaret.

Ting har blitt bedre når vi nå har fått spille med en ganske fast firer de par månedene, men i enkelte kamper blir vi for offensive og glemmer at vi må ha balanse i forsvaret også.

Personlige feil som dårlig posisjonering, holding, tryning, selvmål osv. har ført til alt for mange baklengsmål, men også for dårlig markering og ballwatching på dødballer har vært noe av årsaken.

40+ baklengs er for mye hvis man skal vinne PL.

 

Min vurdering av stopperne nå:

 

Koscielny:

Har vært mest stabil av stopperne i år og har rett og slett tatt nivået mesterlig. Sanker fortsatt litt for mange kort og kløner det til av og til, men vanskelig å sette ut nå som han er blitt bedre og mer solid.

Stor fordel at han er såpass hurtig.

 

Vermaelen:

Har hatt sine glipper i noen kamper etter skadeavbrekket og i tillegg vikariert på venstreback, men har også vært outstanding i flere matcher.

Etter min mening den suverent beste krigeren i laget, men blir kanskje litt FOR ivrig noe som gjør han mer uryddig. Også han plukker for mange gule kort.

Men hadde likevel aldri satt han ut av laget og han er også vår mest målfarlige stopper.

Skulle han flyttes fra midtforsvaret måtte han blitt makker med Song i en defensiv duo el. som ensom anker på midtbanen.

 

Mertesacker:

Per klarte seg bra før skaden og har mange egenskaper vi trenger i en stopper. (Spesielt høyden) Mye erfaring og helt grei å ha i troppen.

Sliter likevel fryktelig med å være PLs treigeste midtstopper noe som aldri greit mot raske spisser og bør brukes litt etter hvilken motstander vi har.

Jeg rangerer han som 3. valg.

 

Djourou:

Etter min mening har han ikke blitt noe bedre de siste 2-3 årene. Har hatt trua på han, men jeg klarer ikke å se noe framskritt i spillet hans..snarere tvert imot.

Hadde en god periode i fjorårssesongen, men så falt han sammen som et takras og er etter min mening den mest ustabile og klønete forsvareren vi har.

Går for lenge og gjør for dristige ting med ballen, henger ikke med i løpedueller og gjør valg som fører til at alle gooners trenger nitroglyserin under kamp.

Til nød ok som 4. valg, men helst ikke. Skal ha pluss for at han ikke klager på lite spilletid, men hvorfor gjøre det med 50-60k i ukelønn? Kan selges i mine øyne.

 

Squillaci:

5. valg. Er ikke god nok rett og slett og ikke klart å ta nivået i PL. Har vært dårlig i stort sett de kampene han har spilt.

Tipper han er en ok stopper og vil klare seg bra i en annen liga, men litt som Djourou så blir det ikke bra nok.

Også han skal ha for lojaliteten, men...selg!

 

Miquel:

Tja, vet ikke helt. Miquel kan vel bli god, men tviler på han noen gang spiller seg inn på Arsenals A-lag.

Tror det er Spania neste for han. Kanskje om 1-2 år.

 

Bartley:

Ikke sett han så mye for å være helt ærlig, men er vel en klassisk britisk stopper med mye trøkk og styrke.

Gjenstår å se om han blir eller finner seg en annen klubb på permanent basis.

 

Foreslår vi selger Djourou og Squillaci og henter èn stopper. Vertongen kanskje?

Da har vi fire solide stoppere, knallhard konkurranse og solid backup ved eventuelle skader.

Jeg tror det må til for å vinne titler, men det aller viktigste er å få forsvaret til å fungere som enhet og bli kvitt alle de unødvendige baklengsmålene.

 

Hente inn Keown og/eller Adams til å lære dem kollektiv forsvarsarbeid? :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...

on Per Mertesacker...

He is better. He came in on Thursday and had a little session. He'll have a test. It is not certain that he will play.

 

Rart at han skal være såpass lenge syk da. Vermaelen gikk jo rett inn i laget etter sykdom og det er visstnok snakk om det samme viruset.

Link to comment
Share on other sites

on Per Mertesacker...

He is better. He came in on Thursday and had a little session. He'll have a test. It is not certain that he will play.

 

Rart at han skal være såpass lenge syk da. Vermaelen gikk jo rett inn i laget etter sykdom og det er visstnok snakk om det samme viruset.

 

Personer kan reagere ganske så forskjellig av samme viruset. Viruset kan ha mye større innvirkning på kroppen til Per enn den hadde hos Vermaelen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meget spent på å se om Per var sterkt delaktig i dette her eller ikke.

Per var ikke involvert i de to første målene til Sverige. Her var det Badstuber som bomma på posisjonering. På det tredje er han litt passiv i presset på kanten til Sverige, og på 4-4 får han en albue i ansiktet av Zlatan og ender med å heade ballen ned til svensken som utligner.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...