Jump to content

Per Mertesacker


Balsnes

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

"I think it was a long pre-season but we did well, especially in this game against Man City," Mertesacker told Arsenal Player.

 

Litt usikker på om det er lurt å ha en såpass omfattende pre-season. Kan det tenkes at spillerne er utslitt/lei allerede før jul? vet at det er flere lag som har spilt mange kamper, men det kan ha noen negative sider å ha spilt og fartet såpass mye ila sommeren!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Pers siste kamper:

 

2-0 Hull

3-0 Cardiff

2-0 Marseille

2-0 Southampton

1-0 England

1-0 Dortmund

2-0 Liverpool

2-0 Crystal Palace

 

Han har altså spilt over 12 timer fotball uten å oppleve baklengsmål. Det er ganske mye.

 

Fabelaktig! Tenk å være så treig, og likevel være så god.. Motstanden her er jo høyst kvalifisert også.

 

Lurer på Jan Åge Fjørtoft mener nå? Det er ikke så lenge siden han satt i Viasat-studioet og sa at Per var en "elendig midtstopper".. I fullt alvor! Tøysekopp!

Link to comment
Share on other sites

Lurer på Jan Åge Fjørtoft mener nå? Det er ikke så lenge siden han satt i Viasat-studioet og sa at Per var en "elendig midtstopper".. I fullt alvor! Tøysekopp!

Jeg mener at det er et kvalitetstegn at Fjørtoft sier du er dårlig! Det er et sikkert tegn på at dette er noe du er god i :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...
  • 1 year later...

Per og Arsenal skal nå ha inngått en ettårig utvidelse av inneværende kontrakt (bruk av opsjon). Jeg er faktisk litt overrasket over dette siden jeg tidligere (kanskje feilaktig) hadde tolket signal fra Per som om at han vurderte å reise hjem for å avslutte karrieren der.

 

Selv om Per nå blir en sesong til så sliter jeg med å se at han får så mange kamper for Arsenal, hvis dagens defensive tropp ikke blir endret før neste sesong. Kos og Mustafi er selvsagte førstevalg, Gabriel har i de kampene han har fått spilt denne sesongen fremstått (for meg) som en sikrere spillere enn tidligere sesonger og bør være et klart fjerde valg neste sesong (hvis han blir i klubben). Holding er pr. dato vårt fjerdevalg og bør få litt mer kamptrening. Det mest aktuelle scenarioet for neste sesong er vel kanskje at Holding blir utlånt for å få spille mer og at Per blir et fjerdevalg og en slags mentor for våre defensive unge spillere.

Link to comment
Share on other sites

Tror Per blir her pga erfaringen hans først og fremst. Vi har fått kritikk tidligere får å ikke beholde slike personligheter, da vi har mye ungt. Helt greit for meg om han blir i klubben å får noen enkeltkamper hvis han er i form. Jeg tror neppe han vil spille mye fremover.

Link to comment
Share on other sites

(Jeg velger å kommentere denne saken uten sans humor :shy: ).............................. ;D ..... :gimme:

 

Jeg ville synes det hadde vært flott med en nåværende eller ex-Arsenalspiller i klubbens managerstol .................. i fremtiden.

Jeg ser dog ingen i den gruppen som er klar pr. dags dato. Den som tar over etter Wenger om det er fra kommende sesong eller om to-tre år, bør ha litt mer erfaring enn våre "favoritter" fra Arsenals nåtid/fortid.

 

For å gå mer offtopic (bort fra Per) så er det ikke så mange jeg ser som aktuelle på litt lenger sikt heller. Mest opplagt pr dato, i gruppen tidligere "stjernespillere" er vel Dennis B., Patrick V. og kanskje Thierry H.

Selvsagt skal man heller ikke utelukke vår nåværende assistent Steve Bould og kanskje heller ikke Martin Keown,

 

Remi Garde var ikke direkte heldig i sin tid i Villa, så han er lite aktuell. Big Tone (Adams) har vist klart at han ikke er det store managertalentet.

Hvis man går utenfor spillergruppa så ville jeg ikke fullstendig utelukket Wengers trofaste medarbeider Boro Primorac (selv om jeg har mindre tro på at det blir aktuelt)

 

En manager med tilknytning fra før til Arsenal ville vært særdeles hyggelig, men det bør være et punkt som kommer langt ned på listen over "kvaliteter" når manager skal ansettes både etter Wenger og i lenger fremtid,

 

En manager med tilknytning fra før til Arsenal ville vært særdeles hyggelig, men det bør være et punkt som kommer langt ned på listen over "kvaliteter"

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...