Jump to content

2011.13.08 Newcastle B


Arsenalboy93

Recommended Posts

200px-Newcastle_United_Logo.svg.pngVSarsenal-fc-logo.png

 

Premier League

1. runde, 13.08.2011 kl. 18.30

St. James' Park Stadium

saintjamespark7.jpg

 

 

Kampen vises på TV 2 PL HD1

 

 

 

 

 

 

Endelig begynner datoen å nærme seg! 13. August, skal Arsenal åpne den 20 utgaven av Premier league, ved å gjeste St. James park. En liga som United omtrent har gjort til sin egen, med totalt 12 av 19 mulige PL trofeer. Lite tyder på at Arsenal er laget som skal vipe dem av pinnen i år men, det finans mange andre meget gode kandidater. Blant annet den urolige naboen Manchester City, ser veldig farlige ut i år, Chelsea er en klubb som man aldri kan avskrive. Det er idet hele tatt mange spørsmålstegn foran årests sesong, ikke bare hos Arsenal. Har Liverpool mulighet til å ta 4. plassen i år? hva med Tottenham? Hvor sterke er egentlig City?

 

 

Men når alt kommer til alt, så er det kun Arsenal som teller! Arsenal har gjestet Newcastle 37 ganger oppigjennom historien. Det har endt med 14 Newcastle seier, 13 Arsenal seier og som du sikkert kan gjete, 10 uavgjort. Så St James park er et sted der vi har hatt problemer og vi alle har dårlige minner fra tilsvarende kamp i fjor med en 4-0 ledelse til pause og da sluttsignalet gikk var det 4-4. Det mest ironisk er vel at vi på samme bane, samme sesong, greide å slå Newcastle 4-0 med B-laget.

 

Newcastle har som Arsenal hatt en litt skranglete pre-seong. Med tap for Leeds og Orlando, så står de med 2 seiere, 2 tap, 1 uavgjort og en avlyst kamp mot Fiorentina. På overgangs markedet har de, imotsetning til Arsneal, vært svært aktive og hentet inn Yohan Cabaye, Demba Ba, Sylvain Marveaux og Mehdi Abeid. Samt at de har solgt unna Kevin Nolan(av viktige overganger)

 

Mest sannsylige 11'er:

T. Krul

 

D. Simpson---F. Coloccini---R. Taylor---J. Enrique

 

D. Gosling---Y. Cabaye---j. Barton---J. Gutiérrez

 

D. Ba---L. Best

 

 

Arsenal har etter kampen mot Benfica fått tre nye navn på skadelista, ingen veit hvor lenge dem er ute enda. Forhåpenligvis er Nasri, Wilshere, Walcott og Koscielny tilbake. Wenger har også lovet at det skal komme inn noen nye signeringer denne uka, just wait and see.

 

 

Mest sannsynlige 11'er:

Szczeny

 

Sangna---Djourou---Miguel---Traore

 

Song---Frimpong

 

Gervinho---Rosicky---Arshavin

 

Chamakh

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Det har han aldeles ikke. Uansett alt for tidlig å sette opp noen sannsynlig lagoppstilling. Mer nytt om skadene kommer nok veldig snart.

 

kanskje ikke lovet men, “We hope to give you some good news soon. Next week, something might happen.”

Link to comment
Share on other sites

Bare å slette min kamptråd, så ikke at du hadde lagd. Vil tro at flere av de som i dag er skadet eller slitne vil være klar til denne kampen. Vi er svært uheldige om vi må bruke den lagoppstillingen. Da blir dette tap.

Link to comment
Share on other sites

Da er årets første kamptråd oppe. Jeg er klar og gleder meg til å komme i gang. Da blir det endelig noe konkret å forholde seg til - noe som kan måles og som er endelig og definitivt. Jeg skulle ønske klubben var litt mer klar enn hva den virker å være, men uansett er det Arsenal. Det er også en absolutt.

 

La galskapen begynne!!

Link to comment
Share on other sites

av de som er klare pdd. så sto det mellom Squillaci og Miquel

 

Ville som deg også heller valgt Miquel ovenfor Squillaci. Selv om ingen av de er gode nok så vil i det minste Miquel kjempe hardt for å bevise noe og kan kanskje derfor kompensere for mangler på den måten.

 

Liker også Song og Frimpong på samme lag slik at Rosicky, Arshavin og Gervinho alle kan få litt mer frihet fremover, men tror at Wilshere blir klar mot Newcastle.

Link to comment
Share on other sites

Beklager at det blei sånn, veldig fint initiativ.

 

Gjør da ingenting. Hadde ikke noe å henge fingrene i her, så da ble det til at jeg laget en tråd. Syns denne tråden var bedre så. Gleder meg til sesongstart nå. Er ikke optimist, men akkurat nå føler jeg at det bare får gå som det går. Når jeg ser den lagoppstillingen du listet opp så blir jeg mer flau over Arsenal enn nervøs for kampen. Stiller vi slikt blir det tap. Får krysse fingrene for at de skadede spillerne blir frisk til kampen, evt. at Wenger klarer finne lommeboka.

Link to comment
Share on other sites

Som Sir John sier så blir det deilig å bare få hoppet i det så får vi noe som kan vurderes. Det blir spennende å se om ting har bedret seg over sommeren. Ser man på treningskampene så har det nesten gått bakover, men siden det er fyfy å kritisere basert på treningskamper så får vi jo en endelig bekreftelse eller avkreftelse i denne matchen. Dette er eksamen Mr. Wenger

Link to comment
Share on other sites

Vi bør ha 3 poeng her, for vi har United og Liverpool i de 2 neste. Newcastle har gjort noen gode signeringer, men også mistet noen. Tror vi kan ta den, men vi må heve oss fra de siste treningskampene. Jeg har ikke sjans til å sette opp et lag enda, det venter jeg med. Men skal være optimist å tippe vi tar en 0 - 2 seier!

Link to comment
Share on other sites

Trur dette blir laget:

 

Szczesny; Sagna, Koscielny, Vermaelen, Gibbs; Song, Ramsey, Nasri; Gervinho, Arshavin, Van Persie

 

Burde vere godt nok for siger, men Van Persie og Vermaelen MÅ vere skadefrie. Viss ikkje blir dette ein svært vanskeleg kamp.

Link to comment
Share on other sites

Trur dette blir laget:

 

Szczesny; Sagna, Koscielny, Vermaelen, Gibbs; Song, Ramsey, Nasri; Gervinho, Arshavin, Van Persie

 

Burde vere godt nok for siger, men Van Persie og Vermaelen MÅ vere skadefrie. Viss ikkje blir dette ein svært vanskeleg kamp.

Dette er et godt lag, som skal være mer enn bra nok til å vinnr her.

Tror vi får en god start til en kjempesesong.

Link to comment
Share on other sites

Å, da var det august igjen, og starten på en ny sesong. Sommeren har vært som vanlig; desperat tråling av nettaviser, blogger og forumer på leting etter gode overgangsnyheter, desperat stemning på forumet og noen pre-season-kamper som har gitt oss få svar.

 

Men nå er den tiden over. På lørdag braker det løs og du verden, som jeg gleder meg. Jeg vet at denne sesongen, som alle andre, ikke kommer til å bli skuffelsesfri. Spillere kommer til å få huden full(har dog funnet ut at det ikke hjelper å skjelle dem ut fra egen stue), Wenger kommer til å kaste nye vannflasker, møbler og andre effekter innenfor armlengdes avstand kommer til å oppleve nye voldshandlinger og snørrhovne Man U-suppoertere kommer til å komme med nye, ekle kommentarer. Likevel vet jeg at når det blir ny kampdag kommer jeg til å sitte som klistret og høre på pisspreiket til Lundekvam og Schau og co lenge før kampstart bare fordi jeg er så utålmodig. Jeg tror også denne sesongen at jeg kommer til å prestere og feire på meg en krampe eller to :P

 

Jeg elsker denne delen av sesongen. Nå får vi alle svarene vi har ventet så lenge på; Hvem flopper? Hvem tar Pl-nivået uten problem? Hvem har utnyttet sommeren best? Akkurat nå sitter jeg og sikkert mange andre med veeeldig mange spørsmål og veeeldig få svar. På søndag en gang sitter vi nok med en god del flere svar. Positive eller negative, så er de iallfall svar.

 

Jeg velger å være optimist og sier at vi vinner 3-1, van Persie scorer to og Gervinho scorer ett. Vår hårfine nyhet blir forresten en skikkelig hit denne sesongen ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri gruet meg til sesongstart tidligere, men det gjør jeg virkelig i år. Vi har et ALTFOR dårlig forsvar til å kunne hevde oss i år. Klarer vi CL-plass denne sesongen blir jeg faktisk litt overasket. Den tøffe starten vi får gjør jo ikke ting noe bedre. Tradisjonelt sett har vi slitt i Nord-Øst England, og denne kampen blir vel intet unntak. Tipper på 1-1.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir en meget viktig kamp. En seier her vil antakeligvis ha mye å si på hvordan vi fremstår videre utover høsten.

Vinner vi kampen vil det nok blomstre litt mer positivitet blant supportere og spillere. Dette vil selvfølgelig være mye bedre enn å negativ omtale i alt det som finnes i media.

Som tidligere nevnt så er de neste kampene tøffe, og hvis vi ikke skal seile akter-ut i løpet av noen få uker må vi vinne!

 

Gleder meg like mye til denne kampen, som til julaften når jeg var 8 år! Dette blir moro!

Link to comment
Share on other sites

Håper Arsenal ikke driter seg ut som i forrige kamp hvor de ledet 4-0 og det endte med 4-4. De har et tøft kampoppsett foran seg nå, med Newcastle, Udinese (2kamper), Liverpool og United på 15 dager. Wenger må få gjort minst 2 storkjøp til for at Arsenal skal greie å vinne titler. Med skader, og drit trenger de 1 god midtstopper, 1 bedre keeper og noen som kan ta over for Fabregas og Nasri HVIS de drar.

Link to comment
Share on other sites

Håper Arsenal ikke driter seg ut som i forrige kamp hvor de ledet 4-0 og det endte med 4-4. De har et tøft kampoppsett foran seg nå, med Newcastle, Udinese (2kamper), Liverpool og United på 15 dager. Wenger må få gjort minst 2 storkjøp til for at Arsenal skal greie å vinne titler. Med skader, og drit trenger de 1 god midtstopper, 1 bedre keeper og noen som kan ta over for Fabregas og Nasri HVIS de drar.

 

Ser ikke noe behov for å styrke keeperplassen pr. idag. Det fins andre områder å forsterke, ikke minst i forsvarsrekka. WS er en habil førstekeeper som bare vil bli bedre og bedre, og hvis Fabianski fortsetter slik han gjorde mot Benfica er vi godt skodd der.

 

Defensivt er jeg langt mer bekymra...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...