Jump to content

2011.13.08 Newcastle B


Arsenalboy93

Recommended Posts

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Helt opplagt, eller kanskje noen ennå bedre....??

 

-kremt- det siste - kremt-

 

Forøvrig mener jeg formasjonen vår fortsatt hemmer oss i det offensive. To vinger og to meget offensive backer som ofte legger inn i boksen til absolutt ingen. Hvorfor fortsetter vi med dette? Dette blir nå den tredje sesongen hvor vi nærmest har ingen spillere i boksen når innleggene kommer og det ender som oftest (sikkert rundt 85% av tiden) med at vi mister ballen (utspark, klarering o.l.) og en gang iblant en corner, men så og si veldig sjeldent et mål.

 

4-1-3-2/4-4-2 burde vært vår nye formasjon mener nå jeg, men Wenger skal absolutt fortsette med 4-2-3-1 og en isolert van Persie på topp av en eller annen grunn.

 

 

Edit: Syntes forøvrig at laget skal ha skryt for at de så langt bedre ut på det defensive når det gjelder dødballer, men det er temmelig latterlig hvor dårlige vi er på offensiv dødball :P

 

Forøvrig stiller Stoke i en 4-4-2 mot Chelsea og viser at 4-4-2 absolutt er en formasjon som skaper trøbbel for motstanderen og med 2 rekker med 4 så er den absolutt ikke dum defensivt heller såfremt spillerene jobber og sliter.

Link to comment
Share on other sites

Før jeg sa noe om Liverpool så sa jeg også noe om kampen i går.

Når du sier at "det er flere sider av en sak" så har du helt rett. Men, din ekstremt negative tolkning av matchen er i mine øyne like feil som du mener min lettere positive tolkning er.

Mitt poeng med å kommentere Liverpool var å understreke at å kjøpe 2,3,4 eller 5 spillere ikke nødvendigvis gir suksess. Vi er ikke så dårlig stilt som mange skal ha det til. Kampen i går var ingen stor kamp, men Newcastle i åpningskamp på St. Jamses er ingen enkel oppgave. Vi var best i går kampen gjennom, men manglet det lille ekstra. Jeg tror det kommer når laget får satt seg.

 

Det er i så fall ikke første gang du og jeg er uening. Det er ikke første gang at jeg er negativ og du er positiv, det har vel skjedd i debatten Song/Denilson også om jeg ikke tar helt feil.

 

Jeg håper at du også ser at vi de 6-7 siste sesongene har gått fra ubestridte enere, til gullkandidater, til topp tre og videre til "bare" nummer fire. Idag framstår vi i mine øyne som et lag uten de store stjernene og potensial til å havne et sted mellom 4 og 7 på tabellen.

 

Tolkningen min av kampen igaå er vel basert på fakta, hadde vi noen sjanser?

Link to comment
Share on other sites

Det blir et kjempeboost å få tilbake Wilshere, det er helt klart. Ramsey skuffer, som han har gjort i pre-season.

Det er greit at pasninger osv ikke alltid sitter, men gi nå iallefall jernet og konsentrer deg! Jeg synes han har

en litt "laffe-holdning" og er i tillegg, som sagt, mye feilposisjonert. Skjerpings. Song synes jeg er solid, men er nødt til å holde seg for god til å tråkke på motspillere. Uansett hvilken c*nt det gjelder.

 

Forhåpentligvis kan også Walcott holde seg skadefri og finne formen. Gjerne allerede til lørdag..! Tydelig at han ikke har touchen og kampformen enda, men den kommer fort.

 

Vi har en god periode i første omgang hvor vi kjører N`castle, men utover kampen er det tydelig at vi mangler noe. Bakover var det derimot ganske bra og Vermaelen viser klasse! Men etter min smak tar begge stopperne våre litt for mye risiko samtidig. Det kan fort straffe seg mot lag som evner å tre igjennom ballene.

 

Pengene vi får fra salget/salgene MÅ innvesteres og da ikke på spillere som akkurat har unnagjort puberteten...

Link to comment
Share on other sites

Det er i så fall ikke første gang du og jeg er uening. Det er ikke første gang at jeg er negativ og du er positiv, det har vel skjedd i debatten Song/Denilson også om jeg ikke tar helt feil.

 

Jeg håper at du også ser at vi de 6-7 siste sesongene har gått fra ubestridte enere, til gullkandidater, til topp tre og videre til "bare" nummer fire. Idag framstår vi i mine øyne som et lag uten de store stjernene og potensial til å havne et sted mellom 4 og 7 på tabellen.

 

Tolkningen min av kampen igaå er vel basert på fakta, hadde vi noen sjanser?

Det stemmer, vi er nok vært litt uenig til tider ;)

 

Jeg er enig med deg i at det ikke var mange sjanser, men uten å ha sett kampen igjen så husker jeg 2 gode i første omgang (vP og Kosc) en stor i andre (Walcott) samt endel halvsjanser. Det er slett ikke imponerende, men samtidig har N`castle 1 sjanse og 2 halvsjanser i hele kampen. Sier noe om hvor lavt de lå. Så kan du si at gode lag må klare å bryte ned et slikt forsvar og det er jeg helt enig i. Men, i motsetning til deg så tror jeg det vil skje ganske snart selv med de spillerne vi har i stallen per nå. Det er marginer som hindrer flere gjennomspill og det vil sette seg etterhvert som sesongen skrider fremover.

 

Btw så viser resultatene fra første runde at det ikke bare er å hente 3 poeng uansett hvor du spiller. Chelsea med uavgjort mot Stoke og United sliter virkelig mot WBA i skrivende stund. Så får vi se hva Ferietime bringer..

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns også Mozart har vært positiv i det siste!

 

Jeg tror ikke Rosicky hadde greid 6-7 assist og et mål på 40+ kamper om han hadde fått de kampene en gang..

 

Ramsey har bevist tidlige at han er best i Cesc sin rolle(dette må vi få et nytt navn på), og savnet av Wishere var stort i går.. Vi ser tydelig at vi trenger forsterkninger på midten.. Og skal Rosicky spille fast i år kan jeg garantere at det ikke blir top 4, han er fortsatt bare en skygge av den spilleren vi signerte for flere år siden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke Rosicky hadde greid 6-7 assist og et mål på 40+ kamper om han hadde fått de kampene en gang..

 

Ramsey har bevist tidlige at han er best i Cesc sin rolle(dette må vi få et nytt navn på), og savnet av Wishere var stort i går.. Vi ser tydelig at vi trenger forsterkninger på midten.. Og skal Rosicky spille fast i år kan jeg garantere at det ikke blir top 4, han er fortsatt bare en skygge av den spilleren vi signerte for flere år siden.

I rommet bak spissen så må man ha en spiller som kan score og assistere. Arshavin er en spiller jeg tror kan gjøre denne jobben glimrende. Det er hans naturlige posisjon. Spillere som Rosicky og Ramsey, blir på lik linje med Cesc, for mye midtbanespiller og for lite angriper

Link to comment
Share on other sites

er ikke imponert over det som skjedde framover på banen igår, vi sliter med å skape store sjanser og omsette dem i mål. Er heller ikke imponert over Song som tråkker på Barton (som forøvrig skulle hatt Oscar for sin Knut Anders Fostervold tolkning) og Gervinho som MÅ (!?) klaske til Barton med nazi-sveisen. JEg skulle gjerne sett at disse hevet seg over Barton og ga f... i han og konsentrert seg om å spille fotball. Nå blir det vel 3 kampers karantene på Gervinho og sikkert et par på Song, det har vi ikke råd til nå npr vi selger unna midtbanespillere i stor stil!

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Risicky helt klart har de egenskapene som skal til. Han vinner til og med flere dueller enn Song i tillegg til å være den som skaper det meste av offansive forsøk fra Arsenals side.

 

 

Problemet når Rosicky spiller i Cesc-rollen er at vi mangler en offensiv midtbanespiller som tar ansvar for sluttproduktet, nemlig score mål.

Det handler om gjennombruddsløp rundt våre angrepsspillere og avslutninger utenfor 16-meteren, det stinker desverre ikke akkurat mål av Rosicky.

Jeg mener bestemt at Wenger må handle en ny spiller i den rollen, på sikt kan nok Ramsey være med å kjempe om denne plassen men akkurat nå mangler vi en spiller som kan erstatte Cesc.

Ellers kan jeg være enig i at Rosicky er en slepen fotballspiller med et godt øye for gjennombruddspasninger, men jeg savner altså en målscorer i den rollen.

 

 

Kan drømmen min gå i oppfyllelse??

Har Wenger tenkt å erstatte Cesc med en enda bedre spiller??

Eden Hazard er Guds gave til fotballen, og nå ser jeg at han er sterkt linket til oss, jeg ber dere innstendig om å ta med denne mannen i aftenbønnen etter kampen i kveld.

Gud, la det skje!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Det er noe som forundrer meg med hele denne overtennte situasjonen. Gervinho går i bakken, og dommer vinker spillet videre, barton får ball å triller den litt bort og løper til Gervinho og river han opp etter drakta. Etter reglene er det ikke lov å rive opp noen på den måten, og spillet fortsatte jo. Hvorfor fikk ikke vi straffespark ? Vertfall en av de 3 andre dommerene må jo ha sett situasjonen! Vertfall linjedommer.

 

Vi får nok belage oss på nok et år med inkompetente gjøker som kampledere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det var mye positivt å hente fra denne kampen her.

Sczcz var meget påpasselig i feltet, noe som gledet meg stort da det er noe jeg har etterlyst. Nå gjenstår bare igangsettingene.

Forsvaret spilte godt uten å bli satt på de helt store prøvene. Jeg er jævlig glad for å se Vermaelen tilbake i Arsenaldrakt.

Midtbanen gjorde sin defensive arbeidsoppgaver bra. Offensivt var det helt dødt og der er Rosicky min helt klare syndebukk. Jeg klarer ikke å se hva Rosicky vil tilføre laget annet enn ingen ting.

fra neste kamp ønsker jeg Arshavin/Ramsey i den kreative rollen.

På topp fikk van Persie svært lite nyttig å jobbe med, Arshavin hadde ingen god dag, og Gervinho var den eneste med antydning til gjennombruddshissighet.

 

defensivt meget bra. Offensivt helt tannløst!

 

Kampens høydepunkt var å bli kjent med Orakelet på forumet. Svært hyggelig kar med god fotballforståelse. Det frister til en gjentagelse.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Guest ProudGooner

Denne kampen gjorde det tydelig at en erstatter på midten må inn. Hvis ikke er jeg redd vi havner utenfor topp 4 i år :-(

Barton er for øvrig en stor idiot som ikke har noe på en fotballbane og gjøre. Jesus Christ, jeg blir forbanna hver gang jeg tenker på den situasjonen.

Link to comment
Share on other sites

Det er noe som forundrer meg med hele denne overtennte situasjonen. Gervinho går i bakken, og dommer vinker spillet videre, barton får ball å triller den litt bort og løper til Gervinho og river han opp etter drakta. Etter reglene er det ikke lov å rive opp noen på den måten, og spillet fortsatte jo. Hvorfor fikk ikke vi straffespark ? Vertfall en av de 3 andre dommerene må jo ha sett situasjonen! Vertfall linjedommer.

 

Vi får nok belage oss på nok et år med inkompetente gjøker som kampledere.

 

Virkig poeng, om ikke fellinga var straffe, så var iallefall rivinga det...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...