Jump to content

Regnskapet: Slik vinner Arsenal Premier League


zaldor

Recommended Posts

Skal vi vinne er vi først og fremst nødt til å score mål igjen. Giroud har ikke vært i målform, men i motsetning til Walcott så er han ikke helt borte ellers. Har ikke tall på hvor mange ganger han har header ned til spillere som har skutt over eller midt på keeper! Håper det løsner skikkelig idag, at alt går inn. Flaksemål som leicester får ukentlig.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 176
  • Created
  • Last Reply

Skal vi vinne er vi først og fremst nødt til å score mål igjen. Giroud har ikke vært i målform, men i motsetning til Walcott så er han ikke helt borte ellers. Har ikke tall på hvor mange ganger han har header ned til spillere som har skutt over eller midt på keeper! Håper det løsner skikkelig idag, at alt går inn. Flaksemål som leicester får ukentlig.

Helt enig i det du skriver her. Jeg har alltid hatt sansen for Giroud og taler hans sak. Men han har selv også blitt servert en rekke ganger i det siste. Walcott, Giroud og Sanchez sine skuddben har virkelig slitt med følelsen i 2016.

Skal vi snu dette må de finne igjen målformen. Har dog et håp om at Welbeck skal bygge videre på det han har vist etter han kom tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Bare lås tråden.

 

Det kan sjå ut som om det er det likaste ja, trur eg reiser på skitur på lørdag med telefonen av.

 

Premier League table when 10 matches to go.

Leicester 57p 20 goal+

Tottenham 54p 27 goal+

Arsenal 51p 16 goal+

Man City 47p 27 goal+ (11 matches to go)

Potential remaining games (including possible FA Cup replays)

Arsenal 21

Tottenham 17

Man City 17

Leicester 10

Number of injuries

Leicester 2

Arsenal 6

Man City 4

Tottenham 3

Average position of remaining Premier League opponents

Leicester 11.9

Tottenham 10.9

Arsenal 11.7

Man City 12.3

Link to comment
Share on other sites

Tråden kunne så absolutt vært "låst" når det gjelder tittelkampen, men det begynner nå å bli en spennende kamp når det gjelder plass i neste sesongs Champions League.

 

For en måned tids siden så var det fire soleklare kandidater til tre direkteplasser og en kvallikplass, Leicester, Arsenal, Tottenham og Manchester City. Pr i dag så må også West Ham og Manchester United inkluderes som kandidater til de nevnte CL.plassene.

 

Det skal mye til at Leicester, selv med en smell, skal falle ut av topp tre og de tar derfor en (sensasjonell) direkteplass til CL. Per dags dato så må jeg DESSVERRE påstå at Tottenham også ligger særdeles godt an til en direkte CL-plass. Kampen om de to andre plassene blir tøffere.

 

I utgangspunktet så har vel Arsenal (med knapp margin) det beste kampprogrammet igjen, vi møter West Ham og Man C (begge borte) og ellers så er det lag som normalt er relativt greie motstandere igjen. Dessverre så har den siste tiden vist oss at ingen klubber pr dato kan kalles "grei motstand" når det gjelder Arsenal.

 

Manchester City ligger to poeng bak Arsenal, med en kamp tilgode, og skal bl.a. møte ManU (H), Arsenal (H) og Chelsea (B ) + "greie lag".

 

West Ham er tre poeng bak Arsenal (likt antall kamper) og møter Arsenal (H), Chelsea (B ) og Leicester (B ) + "greie lag".

 

Manchester United ligger fem poeng bak Arsenal med en kamp til gode (som spilles senere i dag mot WBA .... EDIT: WBA gjorde jobben sin og United er fremdeles fem poeng bak med likt antall kamper). De skal bl.a. møte ManCity (B ), Tottenham (H) og Leicester (B ) + "greie lag".

 

Det er faktisk en reell sjanse for at London også neste sesong får to lag i CL, men at det ikke er noen av de vanlige Londonlagene (Arsenal og Chelsea)

Link to comment
Share on other sites

Under særdeles hypotetiske forutsetninger så kan det skje at det ikke er godt nok å være nummer fire i ligaen denne sesongen for å kvalifisere seg til CL spill sesongen 2016/17.

 

Det maksimale antall lag et forbund kan ha med i CL, inklusive vinnere av CL og EL (2015/16) er fem lag. Det er flere forutsetninger som må til for at lag nr 4 i PL ikke skal kvalifisere seg.

  1. City vinner CL
  2. Liverpool vinner EL
  3. Både City og Liverpool kommer utenfor topp fire i PL sesongen 2015/16.

Hvis de tre forutsetningene slå til så vil City og Pool ta to plasser i CL, da vil det bare være topp tre i PL som kvalifiserer seg.

 

Som sagt særdeles hypotetisk og egentlig også ganske så usannsynlig, men teoretisk mulig.

Link to comment
Share on other sites

Selv om vi nå har passert det første av ni hindere så tror jeg nok at selv 9/9 ikke vil være godt nok til å klare tittelen denne sesongen. Heldigvis så finnes det noen optimister blant oss som har håpet og kanskje også troen på dette, men undertegnede er nok dessverre ikke en av dem.

Det jeg derimot har fått troen på er at det er en reell sjanse for at vi også i år får feire St. Totteringhams day, selvsagt kun hvis det meste klaffer for oss.

 

Først regnestykket som sier at vi IKKE vinner Premier League denne sesongen.

Arsenal ligger elleve poeng bak Leicester og vi har en kamp til gode. Arsenal har 55 poeng og kan klare 24 poeng til, det gir maksimalt 79 poeng. De største hindrene til full pott er bortekampene mot West Ham og Manchester City, de resterende kampene er mot lag på nedre halvdel av tabellen.

Leicester har 66 poeng og kan potensielt ta 21 poeng til som gir maksimalt 87 poeng. Hvis Arsenal tar full pott så må Leicester avgi ni poeng (for å unngå at målforskjell skal bli tellende) og de kampene som blir (på papiret) vanskeligst for de er hjemme mot West Ham og borte mot ManU og Chelsea. Southampton (hjemme) er også en kamp mot et lag på øvre halvdel.

 

Regnestykket vedrørende St. Totteringhams day er etter min mening litt mer positivt.

Tottenham har 58 poeng, kan klare 24 poeng til, maksimalt 82 poeng. Men samtidig så har vel Tottenham det potensielt vanskeligste kampoppsettet. De skal møte et formsterkt Liverpool borte (2. april), de skal ta i mot ManU hjemme og de skal spille borte mot Chelsea. I tillegg skal de møte Stoke (borte) og Southampton (hjemme) som begge er topp åtte lag.

 

Det er lett å bli litt mer optimist etter poengene mot Everton i går, men jeg er også smertelig klar over at veien til bunnivå er uforklarlig kort for dette Arsenallaget, så ................

 

Link to comment
Share on other sites

Leicester har 66 poeng og kan potensielt ta 21 poeng til som gir maksimalt 87 poeng. Hvis Arsenal tar full pott så må Leicester avgi ni poeng (for å unngå at målforskjell skal bli tellende) og de kampene som blir (på papiret) vanskeligst for de er hjemme mot West Ham og borte mot ManU og Chelsea. Southampton (hjemme) er også en kamp mot et lag på øvre halvdel.

Mener fortsatt at Leicester har potensialet til å "snuble" i nesten hvilken som helst kamp de har igjen. De er forferdelig effektive og har hatt fryktelig mye marginer med seg i det siste, 4 1-0-seiere der de har hatt en del marginer med seg, og det mot "dårligere" lag. En smell på Mahrez så kan det bli fryktelig vanskelig for Leicester.

 

I tillegg har de 3 vanskelige oppgjør mot slutten av sesongen, United, Everton og Chelsea, og det i det presset vil være som verst. Spent på Leicesters oppgjør mot Southampton, de har gode defensive kvaliteter og er tidvis et meget bra lag og klarer de å slå Leicester vil nok en del av luften gå ut. Holder Tottenham som favoritt nå, men så møter de Liverpool, United og Stoke i de neste 3.

 

WHU og City er utfordringene, de andre kampene BØR vinnes, og klarer vi det tror jeg fortsatt ligagullet er innen rekkevidde, selv om jeg skjønner at det er mye å håpe på når jeg sier jeg tror Leicester taper 8 poeng på 8 kamper. (Målforskjellen kontra Leicester vil sannsynligvis være bedre for oss om vi tar inn 8 poeng, kun 5 mål som skiller nå..)

Link to comment
Share on other sites

Mener fortsatt at Leicester har potensialet til å "snuble" i nesten hvilken som helst kamp de har igjen. De er forferdelig effektive og har hatt fryktelig mye marginer med seg i det siste, 4 1-0-seiere der de har hatt en del marginer med seg, og det mot "dårligere" lag. En smell på Mahrez så kan det bli fryktelig vanskelig for Leicester.

 

Selvsagt kan Leicester snuble i innspurten, men som du skriver så har de hatt marginene med seg i det siste og det kjennetegner på mange måter ett topplag.

 

Jeg står fremdeles på at det blir svært vanskelig å innhente Leicester, i så fall må alt klaffe for vår del. Hvis vi vinner de resterende åtte kampene så må Leicester avgi minst åtte poeng i deres siste syv kampen . Men en eventuell ligatittel for Arsenals del krever full pott, for om laget bare spiller en eneste uavgjort så blir det enda verre.

 

Du har rett i at Arsenal fremdeles kan ta tittelen, men det har jo blitt tippet i lang tid (her på forumet) at Leicester skal snuble fra tittelen og fremdeles så har de en god margin der de troner på toppen, så mitt hovedmål denne sesongen er å ta igjen Tottene og ikke Leicester.

 

PS!! Leicester har kun syv kamper igjen ikke åtte som du nevner.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Definitivt. Jeg fikk litt optimisme etter kampen i går og begynte tenke på hvor mange kamper Leicester må tape for at vi skal ha muligheten til gullet. Men igjen, 1-0 to the Foxes...

Tror Tottenham er kjørt. Vi tar Tottenham, men ikke Leicester. Ser kampen mot Southampton nå. De har mulighet til å snappe poeng her, men som du sier: 1-0.
Link to comment
Share on other sites

Jeg burde ha mer vett enn å forsette å skrive om regnskapet på dette tidspunkt, men er man "syk" i hodet så er man :X i hodet.

 

Gullet har jeg for lengst avskrevet for Arsenals del og jeg håper og tror på et Leicestergull siden det andre alternativet er komplett uakseptabelt.

Når det gjelder 2. og 3. plassen så skal jeg prøve å holde meg litt mer positiv på Arsenals vegne og når jeg ser kampoppsettet så mener til og med en pessimist som meg at vi har gode sjanser til å få feire St. Totteringhamsday også i år og vi bør i det minste klare en CL-plass neste sesong (med eller uten kvalifisering).

 

Når det gjelder 2. plassen så er vi tre poeng bak Tottene og et hav bak de i målforskjell (10 mål) så det betyr at Tottene må tape minst fire poeng mer enn Arsenal på de siste seks kampene.

 

Med unntak av kampen mot ManC så skal vi bare møte lag langt nede på tabellen.

Crystal Palace (H) (5. sist på tabellen)

West Brom (H) (12. plass)

Sunderland ( B ) (3. sist og nedrykkandidat)

Norwich (H) (4. sist og nedrykkandidat)

ManC ( B ) (Topp fire lag)

Aston Villa (sist og allerede klar for nedrykk)

 

Tottene skal møte:

Man U (H) (5. plass og kjemper om CL-plass)

Stoke ( B ) (8. plass)

West Brom (H) (12. plass)

Chelsea ( B ) (10. plass, men kjemper om "æren")

Southampton (H) (7. plass og til tider et veldig vanskelig lag)

Newcastle (B ) (nest sist og nedrykkandidat)

 

City møter: West Brom (H), Chelsea ( B ), Newcastle ( B ), Stoke (H), Southampton ( B ), Arsenal (H), Swansea ( B )

 

Selv om jeg til tider er særdeles kritisk til det dagens Arsenallag leverer så mener jeg at de bør vinne fem av de seks gjenstående kampene, Jeg forventer ikke nødvendigvis tap mot City, men dette er en kamp der resultatet kan gå alle veier:

 

Tottene møter jevnt over hardere motstand og at de får poengtap i flere av kampene er ikke usannsynlig, City har også ett litt vanskeligere program enn oss, de kan ta oss igjen men den innbyrdes kampen kan bli utslagsgivende der.

 

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt men det er innenfor top4. Jeg frykter vi ender på 4plassen Iår også faktisk. Tror nok ikke vi bikker utenfor hvis man ikke går på undervurderinger av CP og WBA. City kan fort ta oss igjen med seier i kampen mot oss

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...