Jump to content

Regnskapet: Slik vinner Arsenal Premier League


zaldor

Recommended Posts

Det hadde vært greit hvis mod gidder å forandre tittelen på denne tråden: "Nå vinner vi PL".

Full fokus på PL.. FA cupen kan B-laget prøve seg på!

Enig, håper Wenger fortsetter med B-lag i FA-cupen, om vi så skulle ryke skikkelig på en smell til helja.

 

PL er MYE viktigere, og vi ligger 4 poeng bak Manure med en kamp mindre spilt. FULL satsing på PL nå. Da kan vi ha en virkelig reell sjanse!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 176
  • Created
  • Last Reply

Enig, håper Wenger fortsetter med B-lag i FA-cupen, om vi så skulle ryke skikkelig på en smell til helja.

 

PL er MYE viktigere, og vi ligger 4 poeng bak Manure med en kamp mindre spilt. FULL satsing på PL nå. Da kan vi ha en virkelig reell sjanse!

3 poeng bak :P

Link to comment
Share on other sites

Nettavisens tips ser slik ut:

 

Arsenal 81

Man Utd 79

Chelsea 77

 

De satt uavgjort på kampen mellom Arsenal og Man Utd. En endring fra uavgjort til seier der og Chelsea kan gå forbi ManU på målforskjell (6 poengs differanse per dags dato i ManUs favør, som også har flere scorede mål). Da kan Arsenal samtidig ta seg råd til et tap hvor seier er beregnet. Eller to uavgjorte, så avgjøres det på målforskjell mellom alle tre ...

 

Det er helt tydelig at Chelsea er med fremdeles, men jeg valget å holde dem utenfor mitt regnskap da jeg med en gang så at jeg ville spå dem utenfor topp 2.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

 

West Bromwich - Arsenal 3p

Arsenal - Blackburn 1p

 

Manchester Utd

 

Manchester Utd - Bolton 3p

West Ham - Manchester Utd 3p

 

Som vi ser havnet vi i går to poeng bak i forhold til mitt regnskap, men vi har altså muligheten til å ta igjen det tapte om vi vinner hjemme mot Blackburn allerede neste runde. Ytterlige poeng kan tjenes om vi skulle være så heldige at West Ham hadde tatt poeng mot ManU.

Link to comment
Share on other sites

Som vi ser havnet vi i går to poeng bak i forhold til mitt regnskap, men vi har altså muligheten til å ta igjen det tapte om vi vinner hjemme mot Blackburn allerede neste runde. Ytterlige poeng kan tjenes om vi skulle være så heldige at West Ham hadde tatt poeng mot ManU.

Godt med realistiske optimister som deg her inne på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Spiller West Ham like godt som borte mot Tottene i går, så taper ManU den kampen uten Ferdinand og Vidic i forsvar. West Ham har funnet formen, og har egentlig flere gode spillere på laget. Det er rart at de ligger så lavt som de gjør egentlig.

 

Blackburn hjemme ser jeg på som 3 poeng. Da er nok både Walcott, Fab og Song tilbake. I tillegg har Jensemann fått kjørt Almunia helt ned i psyken og står i mål i den kampen :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en helt annen følelse i kroppen nå enn, det jeg hadde i fjor og året før der igjen. Om det kun er fordi vi ligger bedre an nå en det vi gjorde i fjor, er jeg ikke sikker på. Men magefølelsen min etter at vi hentet opp 2-0 til 2-2, sier GULL!!!!

Link to comment
Share on other sites

Vi vinner dette på en måte - 9 strake seiere.

 

Nettopp!

 

Blir altfor mye dersomattehvisomatte for meg. Har store problemer med å se at Arsenal skal dra dette i land. Har ikke hatt den store troen gjennom sesongen, og har garantert ikke funnet noe som styrker denne troen i løpet av den siste måneden. De gangene våre motstandere snubler, så kan vi banne på at Arsenal innfrir på negativ måte.

 

Det snakkes om at vi må vinne hengekampen (borte mot Spudz), samt kampen mot Man U. Tror seriøst vi skal slite med å vinne en av disse.

Link to comment
Share on other sites

Nettopp!

 

Blir altfor mye dersomattehvisomatte for meg. Har store problemer med å se at Arsenal skal dra dette i land. Har ikke hatt den store troen gjennom sesongen, og har garantert ikke funnet noe som styrker denne troen i løpet av den siste måneden. De gangene våre motstandere snubler, så kan vi banne på at Arsenal innfrir på negativ måte.

 

Det snakkes om at vi må vinne hengekampen (borte mot Spudz), samt kampen mot Man U. Tror seriøst vi skal slite med å vinne en av disse.

 

Forhåpentligvis har vi både Cesc, Song og Walcott tilbake til disse kampene. Er vi ekstra heldige, er WS og Djourou klare for kamp igjen også til disse oppgjørene. Med disse spillerne tilbake, kan ting fort se veldig annerledes ut.

 

De to neste kampene, er hjemme mot Blackburn og borte mot Blackpool. Til disse kampene er forhåpentligvis de tre førstnevnte tilbake, og vi bør være godt nok rustet til å slå disse lagene da (såfremt vi ikke opplever et skademareritt under landslagspausen nå).

 

Etter dette går vi inn i den mest kritiske fasen av hele sesongen i mine øyne, med 5 meget tøffe kamper på rad. Liverpool hjemme, Tottenham og Bolton borte, United hjemme og Stoke borte. Er vi som nevnt ekstra heldige, har vi WS og Djourou tilgjengelig til flest mulig av disse kampene.

 

Etter dette har vi en forholdsvis "enkel" avslutning på sesongen, med Villa hjemme og Fulham borte.

 

United og Chelsea på sin side, må møtes i CL. Dette blir to tøffe oppgjør, som kommer til å koste krefter og fokus, som kan ødelegge for innspurten i PL. United skal også ut i en meget tøff semifinale i FA-cupen mot erkerival City. Dette er også en kamp som kommer til å koste krefter og fokus. Skulle United komme seg videre i FA-cupen, vil kampen deres i nest siste serierunde bli flyttet til midtuken mellom nest siste og siste serierunde. Dette vil medføre at de får 3 kamper på 1 uke, mens vi får 2 kamper på samme periode. Kommer de videre i CL, venter nye tøffe kamper. Er det en ting man virkelig har sett denne sesongen, er at kvaliteten på bredden i stallen til United, ikke er mye å skryte av. United og Chelsea skal også møtes i PL.

 

United må klare seg uten Ferdinand resten av sesongen, og uten Evans de tre neste PL kampene. Vidic er også skadet noen uker til. Dvs. at de må klare seg et par kamper uten sine to faste midtstoppere. Dette betyr vel at de får et stopperpar bestående av Brown og Smalling. Uniteds neste kamp er borte mot West Ham, som absolutt ikke blir noen lett kamp med tanke på den situasjonen United er inne i med tanke på skader og suspensjoner. Har Arsenal marginene med seg neste lørdag, kan forspranget vær redusert til 2-3 poeng igjen. Eneste minuset jeg ser med neste runde, er at United spiller tidligkamp, og Arsenal har sent avspark samme dag. Det bruker sjelden å være noen god kombinasjon

 

Selv om jeg ikke er like optimistisk som jeg var for 1 måneds tid siden, ser jeg at det fortsatt er mulig, forutsatt at vi får tilbake våre viktigste spillere til perioden med 5 tøffe kamper på rad.

Link to comment
Share on other sites

Nettopp!

 

Blir altfor mye dersomattehvisomatte for meg. Har store problemer med å se at Arsenal skal dra dette i land. Har ikke hatt den store troen gjennom sesongen, og har garantert ikke funnet noe som styrker denne troen i løpet av den siste måneden. De gangene våre motstandere snubler, så kan vi banne på at Arsenal innfrir på negativ måte.

 

Det snakkes om at vi må vinne hengekampen (borte mot Spudz), samt kampen mot Man U. Tror seriøst vi skal slite med å vinne en av disse.

 

Helt enig..

 

"Arsenal" best når det ikke gjelder..

 

Må vi vinne ser vi ut som klovner i kamp

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vil ta opp dette temaet igjen ettersom det fortsatt er et ørlite håp om at vi tar gullet i år.. :D

 

Tabellen i dag:

ManUtd 69 poeng (en kamp mer spilt)

Arsenal 62 poeng (en kamp mindre spilt)

 

Gjenstående kamper for oss:

Liverpool [H]

Tottenham

Bolton

Manchester Utd [H]

Stoke

Aston Villa [H]

Fulham

ManUtd:

Newcastle

Everton [H]

Arsenal

Chelsea [H]

Blackburn

Blackpool [H]

 

Håper og tror det ender slik:

Arsenal - Liverpool 3p

Tottenham - Arsenal 3p

Bolton - Arsenal 3p

Arsenal - Manchester Utd 1p

Stoke - Arsenal 3p

Arsenal - Aston Villa 3p

Fulham - Arsenal 3p

= 19 p

Newcastle - Manchester Utd 3p

Manchester Utd - Everton 1p

Arsenal - Manchester Utd 1p

Manchester Utd - Chelsea 0p

Blackburn - Manchester Utd 3p

Manchester Utd - Blackpool 3p

= 11 p

 

Sluttabell

Arsenal 81 p

ManUtd 80 p

Lov å håpe :)

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg oppfatter virkeligheten er det langt mer sansynlig at avstanden øker enn at den minker. En forutsetning er i alle fall 3 poeng mot United. Forøvrig er strengt tatt Chelsea eneste klubb som kan sansynliggjøre å ta poeng fra United i innspurten bortsett fra oss selv, og vi selv kan kun ha 3 poengere. Dette har vi rotet fint bort med to strake 0-0 hjemme mot Sunderland og Blackburn og selv med disse 4 poengene i boks hadde det blitt tøfft nok. Muligheten er der, men sansynligheten er mikroskopisk.

Link to comment
Share on other sites

Nei, tror vi må ha 3 poeng mot Man united. Tror vel egentlig det bare er å vinne reste nå. Djourou skulle vel være tilbake mot Liverpool skulle han ikke? det øker jo oddsen på at det fortsatt er mulig

 

Djourou la selv ut på twitter en lenke fra ESPN hvor det stod at han kunne være tilbake til Liverpool kampen. Forhåpentligvis er det sant, men jeg har mine tvil..

Link to comment
Share on other sites

Etter litt resertch, hehe, så fant jeg ut at både Vermalen og Djourou vil være tilbake i troppen veldig snart. Djourou skal være tilbake mot Liverpool, kilder Arsenal.com

 

Vermaelen tror jeg ikke blir noe særlig involvert denne sesongen bortsett fra et innhopp eller to på tampen av sesongen.

 

Szczesny skal også være i nærheten av comeback. Enten mot Tottenham eller Bolton etter hva jeg har fortstått (og mine egne beregninger) :)

Link to comment
Share on other sites

mulig det men, i pre-match intevjuet til blackpool kampen, nevnte Wenger Vermalen og Djourou i samme setning å at begge ville være tilbake snart. Regner jo med at det er snakk om Tottenham kampen eller kanskje en match etter det?

 

Wenger holder som regel kortene temmelig tett inntil brystet, men når Djourou selv har hintet til at han er tilbake til Liverpool kampen så skal man hvertfall ikke se bort ifra det. Vermaelen har jeg absolutt ingen formening om mtp. at han for under en måned siden sa at han fortsatt ikke var tilbake i trening. Han er for meg ute resten av sesongen selv om jeg gliste litt når jeg hørte Wenger nevne Vermaelen i nevnte intervju :)

Link to comment
Share on other sites

Eg tykkjer det vert fokusert litt i overkant på vår "dårlege" forsvarsline, og spesielt midtstopparane. Sant nok, på ein del av baklengsmåla framstår dei ekstremt amatørmessige og naìve. Men det er likevel eit faktum at me slepp inn færre mål enn Man. Utd. (30 mot 32 med ein kamp til gode.) Det er godkjent i mi bok, og ser ein på dei siste kampane er det svikt i det offensive som har hekta oss litt av i gullkampen. Om Man. Utd vinn ligaen er det i hovudsak fordi dei scorar flest mål.

Link to comment
Share on other sites

jeg ser poenget ditt men, er fortsatt veldig uenig. Ja, vi har kanskje sluppet inn færre mål men, mange av de målene er direkte tabber som SKAL ungås. Dette har også kostet oss endel poeng, som mot WBA for eksempel.

 

Javisst har det kosta oss poeng. Ingen som protesterer på det. Men kva med dei tre kampane forut for Blackpool-kampen? Fàsiten der er 2 mål og to baklengs. To scora mål på 270 minuttar, og det kan ha kosta oss dyrt i ein så kritisk fase av sesongen. Eg saknar heilskapen i biletet, for det er vel ingen som meiner at Koscielny og co. skal få skulda for måltørken også? Diverre er det slik at om ein bommar på ein open målsjanse er det gløymt i neste augneblink, medan stakkaren som tabbar seg ut bakover vert korsfesta i dagevis.

Kva med kvaliteten på langskòta denne sesongen? Under ein kvar kritikk etter mi meining. Ein er nesten ikkje i stand til å treffe mål, og dei få som treff lumpar av garde langs bakken, som oftast rett på keeper. Det har irritèrt meg ei god stund, og det får meg til å undre på om det vert trent noko særleg i det heile tatt på ein såpass essensiell del av spelet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...