Jump to content

Regnskapet: Slik vinner Arsenal Premier League


zaldor

Recommended Posts

  • Replies 176
  • Created
  • Last Reply

Vi er i ferd med å bli lillebror i Nord London også. Faen meg triste greier.

Om vi skulle havne bak Tottenham i år, så medfører det ikke at vi har blitt lillebror i Nord London. Tottenham skal fan meg vinne sykt mye i de neste decennier før de får den tittelen.

Link to comment
Share on other sites

Om vi skulle havne bak Tottenham i år, så medfører det ikke at vi har blitt lillebror i Nord London. Tottenham skal fan meg vinne sykt mye i de neste decennier før de får den tittelen.

Det har du rett i. Vi er og blir storebror også i fremtiden. Men det er ofte "trist" for en storebror når lillebror viser seg å klare saker og ting bedre enn storebror og det kan være vanskelig (ikke umulig) for en storebror å ta tilbake "tronen" når lillebror først tar over (og ja, jeg er selv en storebror så jeg har erfaring :proud: ).

 

Men for å være alvorlig, så er jeg fremdeles enig med deg, men i fotballverden så er det som regel (for alt for mange, inklusive styrer og eiere) nåtid som teller og ikke fortid. Tottene går fremover, Arsenal er i beste fall på "stedet hvil".

Link to comment
Share on other sites

Da er vi på 4 plass folkens. Hei og hå for en sesong altså.

En sesong som fortsatt kan ende med gull. Ikke ta alle sorger på forskudd da. Selv tror jeg vi tar sølv. Hvis vi ender sesongen foran Manchester United, Manchester City, Liverpool, Chelsea og Tottenham så kan det ikke være helt for jævlig.

Link to comment
Share on other sites

En sesong som fortsatt kan ende med gull. Ikke ta alle sorger på forskudd da. Selv tror jeg vi tar sølv. Hvis vi ender sesongen foran Manchester United, Manchester City, Liverpool, Chelsea og Tottenham så kan det ikke være helt for jævlig.

 

 

 

Wtf, hvordan kan du si at denne sesongen kan ende med gull?

Link to comment
Share on other sites

Nja, jeg er vel ikke helt enig. Teoretisk sett så stemmer det jo at vi fortsatt kunne ta gull. Men når man ser formen Leicester og Shit er så har det vært svææææææært usannsynlig i en god stund. Mener iallefall jeg.

Link to comment
Share on other sites

Å vinne ligaen har vel me lagt vekk for eit par mnd. sidan. Men fasiten ville ha vore anleis med nokre få justeringer.

1. Spiss på nivå med Kane, Aguero eller Vardy.

2. Midtstopper på nivå med Verthongen eller Smalling.

3. 80% av utespillere hadde lagt ned 500 meter ekstra pr. kamp.

Link to comment
Share on other sites

Å vinne ligaen har vel me lagt vekk for eit par mnd. sidan. Men fasiten ville ha vore anleis med nokre få justeringer.

1. Spiss på nivå med Kane, Aguero eller Vardy.

2. Midtstopper på nivå med Verthongen eller Smalling.

3. 80% av utespillere hadde lagt ned 500 meter ekstra pr. kamp.

 

 

4. Kjøpet av Elneny hadde kommet pre-season og ikke mid-season. En midtbane med Elneny istedet for Flamini/Arteta, i Coq sitt skadefravær, kunne ha vært gull verdt.

5. En lagleder som hadde lært litt mer av tidligere feil når det gjelder "taktikk/organisering" mot potensielt dårligere lag som spiller over evne (ikke minst kamper der vi leder og dominerer og likevel taper poeng)

Link to comment
Share on other sites

Innsats har enormt mye å si i dagens fotball. Det viser Leicester og nylig Liverpool også. Man trenger ikke nødvendigvis være det beste laget sålenge alle jobber for hverandre og gir 100%. Wenger henger igjen på at ballinnehav og passninger er nøkkelen til suksess. Vel, Arsenal er laget med desidert mest ball og passninger i denne sesongen. Man har også flest avsluttninger, men uttellingen på både ballinnehav og avsluttninger sier sitt. På tide med en ny spilletil og nytt regime er på sin plass.

Link to comment
Share on other sites

Ballbesittelse og pasningsspill kan være kanon det, men da må man ha spillerene til det også. Det har jo vi ikke. Så når Wenger prøver å spille "klikk klakk" fotball med spillere som Walcott, Giroud, Ramsey og Coquelin så sier det seg selv at han er dømt til å mislykkes.

 

Samtlige av de spillerene som er nevnt her er forøvrig ikke dårlige spillere, men de blir vesentlig mer ræva under en manager som Wenger som prøver å presse spillere inn i et system framfor å skape et system til å passe sine spillere.

Link to comment
Share on other sites

Det ble antydet tidligere at Leicester uten Vardy ville falle sammen, Jeg synes det ser ut som at det er flere i det laget som finner veien til nettmaskene.

 

Jeg håper også på at Leicester skal ta mesterskapet denne sesongen, og jeg vil også legge til at Leicester vil være særdeles verdige vinnere. Joda, de har hatt hellet med seg og vunnet enkelte kamper "ufortjent" og ganske sikkert også med hjelp av enkelte "dommerfeil". Men er det ikke det som kjennetegner et mesterlag? Det er vel få (eller ingen) seriemestere som går gjennom en sesong uten hell!

Link to comment
Share on other sites

Selv om vi ikke vinner mesterskapet så har det meste gått vår vei så langt denne helgen.

 

Arsenal tar tre poeng med en "slakk" angrepsrekke på lørdag. Og selv om jeg gjerne skulle ha sett at Leicester tok tre poeng i dag og dermed ødela Tottenes gullsjanser så gjør poengdelingen sitt til at vi nå kan slutte å snakke om en femteplass (joda United kan hypotetisk sett fremdeles ta oss igjen) til Arsenal, men istedet igjen kan "drømme" om tredjeplassen etter at City ble banket nede på sørkysten (jeg venter litt med den våte drømmen om St. Totteringham's day).

 

Med uavgjort mot City (som ikke blir lett) og en trepoenger mot Villa så er tredjeplassen klar. Og mot Villa, det suverent dårligste laget i ligaen, så er noe annet enn tre poeng uakseptabelt.

Jeg mener selv at jeg er en rimelig sindig (aldrende) kar, men hvis Arsenal går på en smell hjemme mot Villa 15. mai, med undertegnede på tribunen, da ................................................ (?)

 

PS! P.g.a. målforskjell, i forhold til ManU, så kan det faktisk holde med to uavgjorte resultat for å ta tredjeplassen

 

 

PS!!PS!! Selv om det ikke har innvirkning på regnskapet for vår del, så var tapet til Pool også en positiv nyhet.

Link to comment
Share on other sites

Helt konge at tott mistet totalt hodet også i skuffelsen.. Her må det da hagle med reaksjoner mot spillere og klubber i etterkant! Fikk ikke samtlige spillere gult på tott? Dessuten flere klare røde som ble forbigått også

Link to comment
Share on other sites

Tottenham tar etter storebror og kollapser når det gjelder.

Bør bli straff på hvertfall Dembele og Walker etter ufyselig spill.

Spent på å se hvordan Spurs svarer nå, etter 2 kollapser, skal nok mye til for at vi passerer dem, men et dårlig resultat i en av de to siste kampene for dem nå kan gjøre det vanskelig for dem å gå inn i den nye sesongen.

Får håpe Pocchetino forsvinner derfra, er skummelt hvor bra han har fått det til, men med hans krevende spillestil er det vel kanskje også et spørsmål om de kan klare å replisere sesongen der de har vunnet mye på kondisen og en x-faktor.

Link to comment
Share on other sites

Tottenham tar etter storebror og kollapser når det gjelder.

Bør bli straff på hvertfall Dembele og Walker etter ufyselig spill.

Spent på å se hvordan Spurs svarer nå, etter 2 kollapser, skal nok mye til for at vi passerer dem, men et dårlig resultat i en av de to siste kampene for dem nå kan gjøre det vanskelig for dem å gå inn i den nye sesongen.

Får håpe Pocchetino forsvinner derfra, er skummelt hvor bra han har fått det til, men med hans krevende spillestil er det vel kanskje også et spørsmål om de kan klare å replisere sesongen der de har vunnet mye på kondisen og en x-faktor.

De har vært urimelig heldige med skader og neste pr blir det CL spill, som sannsynligvis gjør at de sliter mer i hjemmelig liga også. Dette var Tottenhams sjanse til å vinne serien, men de dro en spursy!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...