Jump to content

2010.12.27 Chelsea H


Mr Chapman

Recommended Posts

Slenger meg på.

Helt utrolig deilig å sitte og smile etter en kamp mot Chelski!

 

Har fått veldig sansen for Djourou, han er robust og solid, håper han får masse spilletid!! Også Walcott... Gud og Wenger-nå må dere innse at han MÅ få spillle mye mer dersom skadefri! Han er en kjempetrussel mot ethvert forsvar i verden.

 

JAAA!!!

 

YESSS!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 190
  • Created
  • Last Reply

Rett og slett en fantastisk lagseier! Alle 14 som var utpå der i dag ga 100% for disse tre poengene. Jack Wilshere og Alex Song jobbet fantastisk og dominerte totalt på midten, det skal bli vanskelig for Diaby å få plass her, men det er jo utrolig deilig å ha en sånn bredde når vi går inn i denne tøffe perioden.

For en gangs skyld leverer Cesc i en storkamp og er involvert i alle tre målene. Jobben han gjør på det første målet er fantastisk og helt avgjørende, pasningen på målet til Walcott er også av ypperste klasse. Apropos Walcott ble jeg veldig overrasket over å se ham i startelleveren i dag, men du verden som han tok sjansen! Var livsfarlig med farten sin offensivt, og jobbet bra hjemover. Herlig å se at han bruker farten sin begge veier! Avslutningen på 3-0-målet var bare ren klasse. Håper han fortsetter sånn siden Arsha ikke har vært helt i form denne sesongen.

Forsvaret leverer også til mer enn godkjent i dag. Alle fire ofrer seg virkelig i duellene, og spesielt Djourou er stor. Synes ikke noen skal klandres for målet. Et fantastisk slått frispark fra en veldig ekkel distanse.

 

Dette var tre utrolig deilige poeng, og en utrolig boost for både spillere, trenere og fans. Nå er det bare å kjøre på mot Wigan, Birmingham og City!

Proud to be a gooner! B)

Link to comment
Share on other sites

Arsenal dödaren who ? !

Go home and make som history !

 

Fantastisk kamp, med slik aggresivitet, motivasjon, kreativitet og mot er dette oppskriften til Ligagull !

 

Så til det dårlige og gode i kampen:

 

Dårlige:

-Hvorfor i alle dager skal Terry få lov til å rive, dytte og hva det enn måtte være! ned Arsenal spillere gang på gang, uten å få kort eller at vi får frispark ?

-Er Clattenburg veik som ikkje klarer å se hva som er forskjell på frispark og ikke frispark ?

 

Gode:

- Spillerne er i form om dagen, RvP jobber seg i form nå.

- Godt forsvar.

-Spillerne takler knallhardt!

-At det ligger noen blåe draktfiller igjen på Emirates B)

-++

Come on you Gunners !

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 27 2010, 11:11 PM) 212527[/snapback]

Ingen tvil om at Squillaci er bedre offensivt nei B) skjønner egentlig ikke vitsen med å sende opp Djourou og Koscielny på cornere. Ingen av disse har scoret et mål for oss og jeg tror ikke noen av de gjør det med det første heller B)

 

 

Bare for ordens skyld - Koscielny HAR scora for oss. Mot Bolton i PL. B)

 

Uten at det gjør ham ekstremt målfarlig...

Link to comment
Share on other sites

Slenger meg på.

Helt utrolig deilig å sitte og smile etter en kamp mot Chelski!

 

Har fått veldig sansen for Djourou, han er robust og solid, håper han får masse spilletid!! Også Walcott... Gud og Wenger-nå må dere innse at han MÅ få spillle mye mer dersom skadefri! Han er en kjempetrussel mot ethvert forsvar i verden.

 

JAAA!!!

 

YESSS!!!

Walcott er nok forran Arshavin får en håpe. Så kanskje Arshavin må starte og jobbe og vise deg verdig en plass på laget. Han har ikke vert noe særlig i høst.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk kamp og resultat.

Vi har snudd noe i kveld.

Vi kan vinne mot store lag.

Drogba skåret ikke.

Vi har en benk andre kan misunne oss.

Og vi har en manager som gjør riktig laguttak og riktige bytter.

Noenher inne på forumet krangler om hvem som er best av midtfotrsvarerne. Luksusproblem. Forsvaret fungerer såbra, selv om vår kanskje beste er ute.

Innleggene fra kantene som har vært en mare er av mye høyere kvalitet.

Gleden gutta viser hjør godt. Fabregas hengir seg til oss.

Vi har spilt ferdig Chelsea og skal ha tre av de fire andre store hjemme.

Og Chelsea skal møte Manchester United to ganger.

 

Jeg er en lykkelig fotballentusiast i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Kan vi driste oss til å stille dette laget mot Wigan borte?

 

Szczezny

Eboue - Djourou - Squill - Clichy

Walcott - Diaby - Denilson - Rosicky

Bendtner - Arshavin

 

Hvis vi kan mønstre dette laget, og vinne, så hadde det vært fantastisk. Da hadde vi fått gitt spillere kamptrening, samtidig som at spillere som Nasri, Cesc, vPersie, Song, Chamakh osv blir hvilt

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke noen skal klandres for målet. Et fantastisk slått frispark fra en veldig ekkel distanse.

Man kan jo også spørre seg: hvor mange frispark fikk Chelski i Drogbas drømmeposisjon? 4-5 stk? Vi laget vel 13 frispark totalt. Hvert fjerde frispark er altså en gratissjanse til Drogba... Tilfeldig? Clattenburg er som Arseblog sier: a cunt. Når det er sagt har 6 av de 11 siste vi har sluppet inn vært headinger B)

 

Festlig hvordan Theo beskrev sin uselviske assist til Fabregas som: "a simple X on Fifa" B)

Link to comment
Share on other sites

Kan vi driste oss til å stille dette laget mot Wigan borte?

 

Szczezny

Eboue - Djourou - Squill - Clichy

Walcott - Diaby - Denilson - Rosicky

Bendtner - Arshavin

 

Enkelt svar på den: Nei!

 

Vi kan ikke driste oss til noe som helst i PL. Vi trenger de tre poengene mot Wigan like mye som vi trengte de tre vi vant i kveld (selv om de i kveld kom med en stor psykisk pluss-bonus).

Link to comment
Share on other sites

BB: Song, enkelt og greit.. han sliter i stykker Chelsea, han er på lampard igjenom hele kampen!

 

Taktisk smart av wenger å bruke Walcott i dag, dette betyr at cole IKKE får gå på offansive løp som han gang på gang har gjort mot oss.

 

Pure brilliant! We love you Arsenal, We do!

Link to comment
Share on other sites

Ingenting er som christmas-time når du får dine ønsker oppfyllt B)

Det eneste som teller nå er wigan på onsdag, vi slår et chelsky-lag som er i total ubalanse og som etter min mening ikke har vært overbevisende i hele år, uansett har vi kommet over en mental sperre og bevist for oss selv at dette er fullt mulig, ferdighetsmessig er vi rett og slett overlegen i forhold til chelsky per i dag.

Wengers taktikk holder mål i massevis når spillerne er konsentrerte og på høgget hele kampen igjennom, dette viser det som jeg såvidt har nevnt tidligere i år, vi kan vinne gull i alt vi deltar i denne sesongen.

Det mest overbevisende er jo at vi definitivt har seriens beste stall, mye bedre enn både chelsky og utd, dette blir nok avgjørende utover våren tipper jeg, takk Wenger.

Men som sagt, det er kun wigan som teller nå!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Viktig seier, og nå er det viktig å ta med seg dette fremover mot de andre "storkampene" som kommer utover sesongen.

 

Vi møtte et chelsea-lag, som ikke er gode om dagen. For all del; vi spilte en god kamp, men timingen var perfekt. Noe jeg skrev om før kampen også. Rytmen/flyten i spillet er borte både offensivt og defensivt, mange spillere ute av form, og den uvanlige situasjonen laget har hatt i lang tid. De har ikke hatt en slik negativ periode på mange sesonger, og det virker ikke som om noen spillere klarer å løfte opp de andre til det nivået vi er vant til å se år etter år. Rett og slett en dårlig utgave pr.d.d, av et lag som skal sloss om pokalen. Måtte det fortsette.....

 

Vi løpte mer, vi sloss bedre for hverandre (mer sikring i dueller), vi lot ballen gå kjappere, og vi har spillere med teknikk og fotballhode som kunne styre spillet i større grad. Og; vi utnyttet et par gavepakker på en glimrende måte B)

 

Jeg synes det var en bra lagseier, for dette gjorde gutta sammen. Fabregas var helt rå, selv om han mangler litt før han er tilbake i 100%. Har en utrolig innflytelse på de andre spillerene, og står frem som en skikkelig captain idag.

Walcott hadde også en stor kamp, og det skaper han mye med å ligge rettvendt mot mål i bakrommet. Få han inn som spiss i 4-4-2, for meg ligner han veldig på en ung Henry. Utrolig fart, og blir bare mer og mer giftig (stabil) i avsluttningsøyeblikkene.

 

Noe smårusk er det i enkelte faser, men det skulle bare mangle. Det gidder jeg ikke å bruke tid på, for nå skal man nyte og bygge videre på denne seieren.

Nå skal vi vise, at Emirates skal bli et fort resten av sesongen, for det er her vi kan vinne ligaen slik jeg ser det.

Vi må være 100% fremover, og ikke slappe av etter at vi endelig har slått Chelsea. Vi er ikke champions enda, for det er lenge igjen. Mange hindringer står i veien frem mot mai, og det er bare å brette opp armene å fortsette fremgangen.

Slipper vi skader fremover på viktige brikker, så har vi gode muligheter....

Link to comment
Share on other sites

Enkelt svar på den: Nei!

 

Vi kan ikke driste oss til noe som helst i PL. Vi trenger de tre poengene mot Wigan like mye som vi trengte de tre vi vant i kveld (selv om de i kveld kom med en stor psykisk pluss-bonus).

Tenker bare at om det er en kamp man skal spare noen i løpet av disse 4 kampene som er på 9 dager, må det vær mot Wigan, men kan jo spare noen nå og noen da. Spare Cesc mot Wigan, Song mot Birmingham, eller kanskje best omvendt. Og hva med Nasri. De tre er kanskje de som aller mest trenger hvile.

Forresten: Er Cesc suspendert mot Wigan?

Link to comment
Share on other sites

BB: Song, enkelt og greit.. han sliter i stykker Chelsea, han er på lampard igjenom hele kampen!

 

Taktisk smart av wenger å bruke Walcott i dag, dette betyr at cole IKKE får gå på offansive løp som han gang på gang har gjort mot oss.

 

Pure brilliant! We love you Arsenal, We do!

 

 

Tja, Song var absolutt helt fantastisk og tok knekken på Lampard hele kampen gjennom men her er det flere alternativer til BB, Djorou, Fabregas, Walcott gjorde fantastiske kamper, Drogba fikk rundjuling i alle dueller med sveitseren, jeg er faktisk overrasket over hvor solid JD var i duellene i dag, no-nonsense, Koscielny glipper i konsentrasjonen flere ganger som kunne blitt skjebnesvangert, Clichy tøyser også en del ganger men totalt sett får begge to allikevel godkjent på en slik dag.

Fabianski spiller meget bra, keeper-problematikken har visnet bort også her inne, Sagna fortsetter storspillet og nærmer seg verdensklasse, Wilshere fighter meget bra hele kampen, Fabregas er ENDELIG tilbake i normalt slag, det betyr at det blir vanskelig å plukke poeng fra Arsenal fremover, endelig har vi en kantspiller som er hissig på bakrommet igjen og for en uttelling, Theo var enorm i dag, Nasri blir flyttet bort fra sin vante posisjon og blir litt mer borte enn han har vært tidligere, uansett gjør han en meget god kamp og det virker som det er en fordel for laget med ham på venstre nå, van Persie beveger seg meget smart i feltet og lager trøbbel for chelsky-forsvaret hele tiden.

I tillegg kommer altså Chamakh, Diaby og Rosicky inn og gjør solid innsats, det betyr at vi har Arshavin, Bendtner, Vela, Ramsey, Gibbs, Vermaelen, Eboue, Sczezny, Denilson bl.a i bakhånd, hvordan er det mulig å få til en slik stall med en brøkdel av pengene som Ancelotti disponerer???????????

Takk Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Det var på tide at Arsenal fikk satt det russiske mafilaget på sin plass. Meget bra spill til tider, og det kunne fort ha vært flere mål til oss. Dommeren var elendig i store deler av kampen. Det kunne nesten virke som om at han var korrupt, pga at han så ofte unnlot å gi frispark til Arsenal. Jeg telte ivertfall 3-4 situasjoner der dommer burde ha gitt gult kort til Chelsea spillere. Hva syns dere om frisparksituasjonen etter ca 1 min spilt tid i første omgang? Ikke noe annet en gult mener nå jeg. Og hva med karate sparket? Ganske klart rødt kort. Spilleren er ikke i nærheten av å treffe ballen, og han treffer motspiller og det oppstår en farlig situasjon. Man går rett og slett ikke inn i en situasjon på den måten.

 

Det var deilig med denne seieren, og det var tydelig både blant spillere, manager og fans. Vi håper dette ga en skikkelig boost i selvtillit og at vi vinner alle kampene som gjennstår denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Tja, Song var absolutt helt fantastisk og tok knekken på Lampard hele kampen gjennom men her er det flere alternativer til BB, Djorou, Fabregas, Walcott gjorde fantastiske kamper, Drogba fikk rundjuling i alle dueller med sveitseren, jeg er faktisk overrasket over hvor solid JD var i duellene i dag, no-nonsense, Koscielny glipper i konsentrasjonen flere ganger som kunne blitt skjebnesvangert, Clichy tøyser også en del ganger men totalt sett får begge to allikevel godkjent på en slik dag.

Fabianski spiller meget bra, keeper-problematikken har visnet bort også her inne, Sagna fortsetter storspillet og nærmer seg verdensklasse, Wilshere fighter meget bra hele kampen, Fabregas er ENDELIG tilbake i normalt slag, det betyr at det blir vanskelig å plukke poeng fra Arsenal fremover, endelig har vi en kantspiller som er hissig på bakrommet igjen og for en uttelling, Theo var enorm i dag, Nasri blir flyttet bort fra sin vante posisjon og blir litt mer borte enn han har vært tidligere, uansett gjør han en meget god kamp og det virker som det er en fordel for laget med ham på venstre nå, van Persie beveger seg meget smart i feltet og lager trøbbel for chelsky-forsvaret hele tiden.

I tillegg kommer altså Chamakh, Diaby og Rosicky inn og gjør solid innsats, det betyr at vi har Arshavin, Bendtner, Vela, Ramsey, Gibbs, Vermaelen, Eboue, Sczezny, Denilson bl.a i bakhånd, hvordan er det mulig å få til en slik stall med en brøkdel av pengene som Ancelotti disponerer???????????

Takk Wenger.

 

Enig i det meste av det du skriver, men er ikke enig i at vi kan friskmelde keeperplassen enda. Jeg er ikke fornøyd med det Fabianski viste i kveld. Han havner på halvdistanse på scoringen, han hopper /er i lufta når Drogba skyter frisparket over og han koker i forkant av Chelsea scoringen som heldigvis ble annulert. Alt dette i en kamp hvor han hadde minimalt å gjøre.

 

Kim, noen av oss vurderer alle keepere etter samme kriterier (med noen unntak). Så vet du det

Link to comment
Share on other sites

Viktig seier, og nå er det viktig å ta med seg dette fremover mot de andre "storkampene" som kommer utover sesongen.

 

Vi møtte et chelsea-lag, som ikke er gode om dagen. For all del; vi spilte en god kamp, men timingen var perfekt. Noe jeg skrev om før kampen også. Rytmen/flyten i spillet er borte både offensivt og defensivt, mange spillere ute av form, og den uvanlige situasjonen laget har hatt i lang tid. De har ikke hatt en slik negativ periode på mange sesonger, og det virker ikke som om noen spillere klarer å løfte opp de andre til det nivået vi er vant til å se år etter år. Rett og slett en dårlig utgave pr.d.d, av et lag som skal sloss om pokalen. Måtte det fortsette.....

 

Vi løpte mer, vi sloss bedre for hverandre (mer sikring i dueller), vi lot ballen gå kjappere, og vi har spillere med teknikk og fotballhode som kunne styre spillet i større grad. Og; vi utnyttet et par gavepakker på en glimrende måte B)

 

Jeg synes det var en bra lagseier, for dette gjorde gutta sammen. Fabregas var helt rå, selv om han mangler litt før han er tilbake i 100%. Har en utrolig innflytelse på de andre spillerene, og står frem som en skikkelig captain idag.

Walcott hadde også en stor kamp, og det skaper han mye med å ligge rettvendt mot mål i bakrommet. Få han inn som spiss i 4-4-2, for meg ligner han veldig på en ung Henry. Utrolig fart, og blir bare mer og mer giftig (stabil) i avsluttningsøyeblikkene.

 

Noe smårusk er det i enkelte faser, men det skulle bare mangle. Det gidder jeg ikke å bruke tid på, for nå skal man nyte og bygge videre på denne seieren.

Nå skal vi vise, at Emirates skal bli et fort resten av sesongen, for det er her vi kan vinne ligaen slik jeg ser det.

Vi må være 100% fremover, og ikke slappe av etter at vi endelig har slått Chelsea. Vi er ikke champions enda, for det er lenge igjen. Mange hindringer står i veien frem mot mai, og det er bare å brette opp armene å fortsette fremgangen.

Slipper vi skader fremover på viktige brikker, så har vi gode muligheter....

 

 

Statistikken er fortsatt ikke pen...men den betydde ingenting i kveld, ferdigheten til spillerne våre avgjorde denne kampen i vår favør, noe som vi såvidt har pratet om tidligere B)

Hva synes du om Wengers taktiske grep i dag?

Theo pratet om at planen var å presse samtlige chelsky-spillere overalt på banen, hele kampen gjennom, jeg synes det klaffet brukbart B) Ingen tvil om at de to siste målene våre kom som et resultat av nettopp dette.

Link to comment
Share on other sites

Statistikken er fortsatt ikke pen...men den betydde ingenting i kveld, ferdigheten til spillerne våre avgjorde denne kampen i vår favør, noe som vi såvidt har pratet om tidligere B)

Hva synes du om Wengers taktiske grep i dag?

Theo pratet om at planen var å presse samtlige chelsky-spillere overalt på banen, hele kampen gjennom, jeg synes det klaffet brukbart B) Ingen tvil om at de to siste målene våre kom som et resultat av nettopp dette.

 

 

Ingen tvil om at denne seieren kommer aller mest av et kollektivt press høyt i banen der vi er dyktigere/lykkes bedre enn tidligere storkamper.

Vi får 2 mål helt i starten av andre omgang som kommer av at vi presser Chelsea til å gjøre feil på egen halvdel, og man kan skylde dette på feil hos Chelsea eller dyktighet hos oss. Når Barcelona gjør dette kaller man det dyktighet høyt i banen og gjenvinningsfasen. Når vi gjør det blir det ofte kalt feil hos motstanderen. Spør du meg så lykkes vi i dag med det vi prøver på hver eneste gang,og dette kan gi gutta den troen de

trenger på at det vi gjør er riktig.

Når det gjelder resten av sesongen. Var det noen som så benken til Chelsea kontra Arsenal sin i dag???

Link to comment
Share on other sites

Statistikken er fortsatt ikke pen...men den betydde ingenting i kveld, ferdigheten til spillerne våre avgjorde denne kampen i vår favør, noe som vi såvidt har pratet om tidligere B)

Hva synes du om Wengers taktiske grep i dag?

Theo pratet om at planen var å presse samtlige chelsky-spillere overalt på banen, hele kampen gjennom, jeg synes det klaffet brukbart B) Ingen tvil om at de to siste målene våre kom som et resultat av nettopp dette.

 

Synes vi gjorde en god kamp, men jeg tar også med faktorer på hvordan chelsea fremstår som lag pr.d.d. De har vært i en forferdelig periode (som jeg har skrevet om tidligere), og at timingen for å møte de nå var perfekt. Hadde stor tro på poeng, og også seier før kampen pga disse faktorene. (selv med statistikken i bakhånd arshavin)

Så om det er en sammenheng mellom et svakt chelsea-lag og en god dag for oss disse 90-minuttene, eller om det bare er våre ferdigheter som avgjør dette kan vel man mene mye om.

Alt er ikke løst med tanke på disse 6-poengskampene etter en seier, men det er en begynnelse som vi nå har mulighet til å bygge videre på. Mentalt og taktisk.

Nå kan vi benytte oss av dette resultatet de neste 6-poengskampene om pokalen, men man må ikke slå seg med ro etter denne seieren.

 

ok?

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk!!

 

SUVEREN innstilling av gutta. Dette ville de virkelig vinne!! Og da er det gode sjanser for at man gjør akkurat dette. Endelig er vi også litt heldige, tenker da på de to siste målene. Men ferdigscorte er de ikke, well done Fab and Theo!

 

DEILIG !! Gleder meg til fortsettelsen

 

Avslutningsvis, noen artige tall:

 

Chelsea`s 10 første kamper : 8-1-1. Scoret: 27. Sluppet inn: 2

Chelsea`s 6 siste kamper: 3 poeng... B)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...