Jump to content

2010.12.27 Chelsea H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 190
  • Created
  • Last Reply

Psykologien er nok mye mer avgjørende enn mange tror.

Fabregas skal ha sagt at de mot Manchester United borte, var for redd for å tape.

Nå presenterer man at om vi taper i dag slår vi rekord for rekke av kamper uten seier mot Chelsea og så gnis det inn at tabellen mot de fire store er sånn og sånn og så skrives det om at vi kan spille bra, men Drogba skårer nok alikevel. Dette påvirker gutta våre og dessverre Drogba.

Det beste eksempel jeg kom på er Lynspøkelset som Vålerenga hadde. Alle skrev om antall år fra forrige seier, alle lurte på hva grunnene kunne være og spillere og trenere ble overøst med spørsmål. Dette påvirker spillere på begge lag og kanskje dommere også. Først da Lyn stilte med et rent juniorlag og i realiteten var et konkursbo, klarte Vålerenga å bryte trenden.

Dette legger seg inn i det mentale fellesskapet og blir en kraft i seg selv.

Det å bryte mønsteret er det som skal til, men det kan være vanskelig.

 

Men jeg tror vi gjør det i dag. Bryter trenden. Og om vi alle tror det, sier det og skriver det og ikke sender ut redselslyder på tribunen når Drogba utfordrer en av våre midtstoppere i en litt farlig situasjon, som man kan presse keepere til å gjøre feil på enkle tilbakespill, så vil vi legge så mye mental kraft inn i og omkring kampen, at det kan være nok til å endre kampresultatet.

 

 

Veldig enig i denne, her står vi overfor en mental barriere som MÅ brytes i kveld, ingen tvil om at spudz har slitt med samme sak ovefor oss på bortebane og alle husker vel hvordan det endte for noen uker siden...

Jeg ser allerede for meg virkningen av en seier i kveld, og tror og håper vi stiller meg følgende lag:

 

Fabianski

Sagna-Squillaci-Koscielny-Clichy

Song-Diaby

Nasri-Fabregas-Arshavin

van Persie

 

Jeg tror vårt franske forsvar vil være klar for Drogba i kveld, videre blir det jo veldig viktig å stoppe innleggene som kommer fra cashley cole og dette blir slett ikke bare Nasris ansvar, også Song og Diaby som må være disiplinerte og ligge i riktig posisjon hvis vi skulle bli utsatt for overganger mot oss.

Hvis van Persie nærmer seg godt gammelt slag er det vel på tide å bruke ham fra start, en verdensklassespiller som på sitt beste lukter mål.

Dette laget er rett og slett vanvittig sterkt, nå er det på tide å få resultatene vi fortjener, jeg har allerede tippet 2-1.

Come on you guuuuuuuuuuuuunners

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi stiller med RvP på topp og Nasri i midten istedefor Fabregas - så kanskje vi vinner. Hvis Fabregas er på banen så taper vi. Han er en skygge av seg selv og har ikke spilt på lenge.

Hvem spiller skal vi sette ut for å spille uavgjort da?

Link to comment
Share on other sites

I følge Goal.com stiller vi med følgende lag :

Fabianski,Sagna,Squillachi,Koscielny,Clichy,Song,Wilshere,Fabregas,Nasri,Arshavin og Chamakh

 

Chelsea : Cech,Ferreira,Ivanovic,Terry,Cole,Essien,Mikel,Malouda,Lampard,Anelka,Drogba

I følge Arsenal.com: Fabianski, Sagna, Koscielny, Djourou, Clichy, Wilshere, Song, Fabregas, Nasri, Walcott, Van Persie

(Goal.com er ikke særlig mye til å stole på...)

 

EDIT: Og Anelka er ute med skade for Chelski sies det andre steder...

Link to comment
Share on other sites

Når vi er inne på den mentale biten:

Vinner vi idag, så er det selvsagt ikke noe klart svar på at vi nå har overvunnet det "mentale/psykologiske" på disse storkampene. Vi må følge opp de neste kampene, uten på ny gå på en rekke med tap.

Det er viktig å ta det første skrittet, men man blir ikke "frisk" av en kamp. Det er viktig å ha i bakhodet.

 

Jeg håper ikke at vi spiller med både Diaby og Persie idag, siden de ikke har hatt noen stor rolle i laget de siste ukene. Liker ikke for mange endringer til en kamp som dette, så jeg hadde heller valgt spillere med andre kvaliteter som har vært i spill over tid om man må skifte spillere.

Diaby har kanskje kvaliteter som vi kunne hatt behov for på midtbaneleddet i en slik kamp, men hva med formen og samspillet?

 

Det blir for mye usikkerhet, og akkurat dette er en faktor som vi ikke trenger mot Chelsea. Ta heller en spillesugen Jack, enn å få inn noe mer fysikk og hodestyrke som kanskje er langt unna i form både på det fysiske planet (kondisjon), og det med å være klar i hodet. (spilleforståelse, beherske tempoet etter en tid ute med ball, osv)

 

Føler meg ganske klar for kamp, og har sjelden vært så positiv de siste årene som ikveld. Dette klarer vi :)

Link to comment
Share on other sites

Spennende lag dette, veldig positivt at vi bruker en gjennombruddssterk Walcott men jeg er som vanlig skeptisk til å flytte Nasri til venstre...

Gleder meg til å se hva van Persie kan prestere i kveld, hva er skjedd med Chamakh, ikke på benken??

Da blir det to nye fra start allikevel da vieira04, Walcott og van Persie :)

Link to comment
Share on other sites

ARSENAL; Fabianski, Sagna, Djourou, Koscielny, Clichy, Song, Wilshere, Nasri, Fabregas, Walcott, Van Persie.

 

Ah da fikk jeg tro på seier! Spørsmålet er om dette blir en 4-4-2 eller om det blir 4-2-3-1?

 

Slik blir vel lagene seende iallfall:

 

4-2-3-1

Fabianski

 

Sagna - Djourou - Koscielny - Clichy

 

Song - Wilshere

 

Walcott - Fabregas - Nasri

 

van Persie

 

4-4-2

Fabianski

 

Sagna - Djourou - Koscielny - Clichy

 

Nasri - Fabregas - Song - Wilshere

 

van Persie - Walcott

 

Håper som alltid på en 4-4-2 med Walcott som løper i bakrom. Tror nok han blir for forutsigbar mot A. Hole.

 

Spennende lag dette, veldig positivt at vi bruker en gjennombruddssterk Walcott men jeg er som vanlig skeptisk til å flytte Nasri til venstre...

Gleder meg til å se hva van Persie kan prestere i kveld, hva er skjedd med Chamakh, ikke på benken??

 

Chamakh sitter på benken ifølge siden her

Link to comment
Share on other sites

Spennende lag dette, veldig positivt at vi bruker en gjennombruddssterk Walcott men jeg er som vanlig skeptisk til å flytte Nasri til venstre...

Gleder meg til å se hva van Persie kan prestere i kveld, hva er skjedd med Chamakh, ikke på benken??

Wenger har antydet at han er "sliten" i media, men han er jo på benken (Arsenal.com):

Szczesny, Diaby, Rosicky, Squillaci, Arshavin, Chamakh, Bendtner

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 27 2010, 08:39 PM) 212470[/snapback]

ARSENAL; Fabianski, Sagna, Djourou, Koscielny, Clichy, Song, Wilshere, Nasri, Fabregas, Walcott, Van Persie.

 

Ah da fikk jeg tro på seier! Spørsmålet er om dette blir en 4-4-2 eller om det blir 4-2-3-1?

 

Slik blir vel lagene seende iallfall:

 

4-2-3-1

Fabianski

 

Sagna - Djourou - Koscielny - Clichy

 

Song - Wilshere

 

Walcott - Fabregas - Nasri

 

van Persie

 

4-4-2

Fabianski

 

Sagna - Djourou - Koscielny - Clichy

 

Nasri - Fabregas - Song - Wilshere

 

van Persie - Walcott

 

Håper som alltid på en 4-4-2 med Walcott som løper i bakrom. Tror nok han blir for forutsigbar mot A. Hole.

Chamakh sitter på benken ifølge siden her

 

 

Supert, det kan bli viktig, han var utelatt på arsenal.com når laget først kom men ser han er kommet inn igjen nå, lykke til!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Klasseforskjell på innbytterbenkene! Men så var det de elleve som faktisk skal spille da... Kan noen stoppe Drogba? Jeg er nøktern pessimist, men har heldigvis noen juleøl som ledsager og mulig trøst i aften.

 

 

He he, ditto her, juleøl og nerver.

Vi får be om å få det første målet for en gangs skyld og unngå bizarre baklengs...

Link to comment
Share on other sites

Synes det har vært en ok start på kampen, men det er to ting jeg lurer på:

 

- hvordan klarer kommentatorene på PL TV2 å si at Drogba IKKE er i offside i situasjonen etter ca 18 minutter?

 

- hvorfor spiller Wilshere? Han har vist igjen og igjen at han ikke er klar for disse store oppgjørene

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...