Jump to content

2010.12.27 Chelsea H

Mr Chapman

Recommended Posts

La oss slakte Song og hans mangler. Treg, elendige pass, dårlig i posisjonering, svak i dueller og alt for offensiv...

Igjen var Song banens ubestridte gigant. Helt utrolige vendinger, start-stopp spill, quickfeet på raske en-to med Sagna og Wilshire og løp både offensivt og defensivt. Lampard var usynlig. Essien måtte kun forsvare seg.

For meg var kombinasjonen Djourou, Song, Fab og v Persie alt for mye for Chelsea

• Replies 190
  • Created
  • Last Reply

La oss slakte Song og hans mangler. Treg, elendige pass, dårlig i posisjonering, svak i dueller og alt for offensiv...

Igjen var Song banens ubestridte gigant. Helt utrolige vendinger, start-stopp spill, quickfeet på raske en-to med Sagna og Wilshire og løp både offensivt og defensivt. Lampard var usynlig. Essien måtte kun forsvare seg.

For meg var kombinasjonen Djourou, Song, Fab og v Persie alt for mye for Chelsea

Ikke glem Walcott og Nasri. Syntes alle være offensive spillere i dag var utrolig gode.

Vet egentlig ikke hvor jeg skal starte.. Fantastisk vitkig seier, og innsatsen til ALLE gutta var helt utrolig idag, hvis vi har den innsatsen i hver kamp utover sesongen vinner vi det som er å vinne.. Ingen på laget spiller en dårlig kamp idag, alle spiller bra. Vil trekke frem Djourou og Koscielny, de stopper det meste Chelsea har og by på og spiller en kanon kamp, sammen med resten av forsvaret og laget forsåvidt. Håper vi kan få et sikkelig Cesc-Theo samspill utover, det ville vært gull værd! Nå blir det viktig at vi klarer og fokusere på Wigan, som blir en like viktig kamp, vi kan ikke rote bort poeng der, forventer full pott.

Jeg ser virkelig lyst på sesongen nå, hvis vi slår Wigan og Birmingham. Fortsatt god jul folkens, vi har enda 2 kamper igjen i jula, er ikke Premier League herlig? :)

Proud to be a Gooner!

Vet egentlig ikke hvor jeg skal starte.. Fantastisk vitkig seier, og innsatsen til ALLE gutta var helt utrolig idag, hvis vi har den innsatsen i hver kamp utover sesongen vinner vi det som er å vinne.. Ingen på laget spiller en dårlig kamp idag, alle spiller bra. Vil trekke frem Djourou og Koscielny, de stopper det meste Chelsea har og by på og spiller en kanon kamp, sammen med resten av forsvaret og laget forsåvidt. Håper vi kan få et sikkelig Cesc-Theo samspill utover, det ville vært gull værd! Nå blir det viktig at vi klarer og fokusere på Wigan, som blir en like viktig kamp, vi kan ikke rote bort poeng der, forventer full pott.

Jeg ser virkelig lyst på sesongen nå, hvis vi slår Wigan og Birmingham. Fortsatt god jul folkens, vi har enda 2 kamper igjen i jula, er ikke Premier League herlig? :)

Proud to be a Gooner!

:D

Ja Pl er herlig og d var herlig å få mose Chelsey..

God Jul alle gooners.

Squillaci bedre er en bedre spiller en Koscielny ....

Greit Kos klarte seg bra i dag men han kløna det til så alt formange agnger i går med flere rødekort også...

Squillaci har mye mere erfaring og har spilt bedre en Kos i de fleste kampene i år ....

:)

Må du jammen med gi deg. Har du noen begrunnelse for hva du sier? Kos temma Drogba som ingen Arsenalstopper har gjort på lang tid, og du forteller om blemmene du har gjort før ? Ta deg ei bolle, min gode mann ?!

Må du jammen med gi deg. Har du noen begrunnelse for hva du sier? Kos temma Drogba som ingen Arsenalstopper har gjort på lang tid, og du forteller om blemmene du har gjort før ? Ta deg ei bolle, min gode mann ?!

DRogba har vært elendig i hele år så ta deg ei bolle selv du din nisse....

Kos har vært ræva i så mange kamper i år med så mye feil plaseringer og vært ofte på etterskudd og blitt utvist i flere kamper.

Var Kos sin feil da Man Utd skorte mot oss sist kamp, Kos bomma på en takling helt oppe på mittbanen.

Så Nani fikk løpe avlene og legge inn og der var det så klart Kos som var synderen i mine øyne.

Så kan vi forsette med de tapa vi har hatt hjemme i år mot svake lag som Kos har kløna det til gang på gang bak der.

Kan ikke husk en mittstopper i Arsenal som har pådratt seg så mange korte og ikke minst rødekort på tull og ræva spill på så kort tid i Arsenal :)

Kos blir sikkert bedre med tiden og klarer å holde et bra PL nivå, men i mine øyne holder han ikke det nivået enda.

Chelsea har aldri vært mere ræva form på mange år, ikke mye å skryt av det laget der i 2010 :D

Chelsea er så ræva for for tiden at nesten hvem som helst PL lag har laget problemer for dem.

DRogba har vært elendig i hele år så ta deg ei bolle selv du din nisse....

Kos har vært ræva i så mange kamper i år med så mye feil plaseringer og vært ofte på etterskudd og blitt utvist i flere kamper.

Var Kos sin feil da Man Utd skorte mot oss sist kamp, Kos bomma på en takling helt oppe på mittbanen.

Så Nani fikk løpe avlene og legge inn og der var det så klart Kos som var synderen i mine øyne.

Så kan vi forsette med de tapa vi har hatt hjemme i år mot svake lag som Kos har kløna det til gang på gang bak der.

Kan ikke husk en mittstopper i Arsenal som har pådratt seg så mange korte og ikke minst rødekort på tull og ræva spill på så kort tid i Arsenal :)

Kos blir sikkert bedre med tiden og klarer å holde et bra PL nivå, men i mine øyne holder han ikke det nivået enda.

Chelsea har aldri vært mere ræva form på mange år, ikke mye å skryt av det laget der i 2010 :D

Chelsea er så ræva for for tiden at nesten hvem som helst PL lag har laget problemer for dem.

Med tanke på at du er den eneste her inne som har klaget på Koscielny nå - så regner jeg med at det er du som sitter på fasiten, og ikke de x antall andre som gir han skryt i bøtter og spann for jobben han har gjort.

At du i det hele tatt drar frem de 2 røde kortene han har fått - som i begge tilfeller har vært dommerfeil - sier det meste om hva du legger til grunn for å kritisere en spiller (hint: årsaker som er utenfor spillerens kontroll)

Fortell oss nå gjerne om de kampene Koscielny har kløna det til på hjemmebane?

West Brom: Han var på banen i ved 2 av 3 mål imot. Han var ikke direkte involvert i noen av scoringene. Den ene kom fra Clichy sin side (scoring fra skrå vinkel) og den andre var en tap-in fra 5 meter som ikke var noen direkte feil.

Newcastle: Carroll putter etter at Chamakh følger løpet hans inn til 16meter, for så å stoppe opp og Carroll får en grei jobb med å gå opp upresset. Koscielny kan ikke få skyldra når en annen har ansvaret for å dekke opp Carroll.

Tottenham: Første målet kom fra Bale etter en bra stikker fra Van der Vaart. I denne situasjonen så er det Fabregas som følger Bale i utgangspunktet, men stopper opp. Dette gjør at Bale får gå helt alene og putter til 2-1.

Mål 2: Først feil avgjørelse av dommer som gir frispark fra 25 meter - før...... Fabregas igjen driter seg ut og løfter armen. Restulat? Hands, straffe, 2-2-.

Mål 3. RvP skal markere Kaboul på en dødball - det gikk som det gikk - 2-3. Vi tapte.

Koscielny var ikke god denne kampen, men han var ikke direkte skyld i noen av målene her heller

Det var tapene våre. Så får du komme med dine kommentarer på hvorfor jeg tar feil i vurderingene.

strålende seier, og det mentale var nok enda viktigere enn de tre poengene. Utrolig viktig å jage spøkelsene ut av skapet, og få troen på at man kan slå de nærmeste rivalene. Og selv om det gikk litt over stokk og stein i går også, viste Arsenal stor forbedring på to avgjørende punkter. For det første var de mye mer effektive enn de pleier i slike kamper. I toppkamper må man ta de sjansene man får. Men enda viktigere og mer avgjørende var at man spilte mye bedre i forsvar. Laget lå mye mer kompakt, og de ble ikke kontret i senk. Har Wenger endeing begynt å forstå hvordan han skal spille mot topplag? :)

Det er fortsatt langt frem, men Arsenal er med for fullt, og de har tross alt unnagjort nesten alle de vanskeligste bortekampene. ManU har jo enda ikke møtt Chelsea, mens vi nå er ferdig med dem for i år... og selv om Chelsea har vært i dårlig form i det siste, at de fremsto som dårlige i går skyldes minst like mye at Arsenal var gode, og det virker vel ikke troverdig at Chelsea skal forbli i denne "modusen" resten av sesongen? Så Chelsea er på ingen måte ute av kampen, og enda viktigere, våre andre nærmeste rivaler har tøffe utfordringer igjen...

Danialdo: Hvorfor er du bestandig så negativ? argumentasjonen din henger så og si aldri på greip. Hvis du absolutt skal gi noen kritikk etter gårsdagens kamp, så burde det være rettet mot feks dommeren, eller mye av det ufine spillet til Chelsea.

Er egentlig rart at du får lov til å delta på dette forumet. Du minner meg om en spuds suporter i forkledning som på en eller annen måte har klart å lure seg inn på vårt forum.

For en deilig seier :) Ble imponert over hvor godt organisert laget var i store deler av kampen i går. Denne kampen viser hva man kan få til når alle spillerne er konsentrerte og gir 100% gjennom hele kampen. Så er det bare å håpe at dette gir den nødvendige boosten til å kunne stå løpet helt ut.

Det var iallefall en perfekt dagen før bursdag gave :D

Ble imponert over hvor godt organisert laget var i store deler av kampen i går. Denne kampen viser hva man kan få til når alle spillerne er konsentrerte og gir 100% gjennom hele kampen. Så er det bare å håpe at dette gir den nødvendige boosten til å kunne stå løpet helt ut.

ja, skal man vinne ligaen må man være 100% konsentrert hele tiden. Og Arsenal var både konsentrerte og aggressive i går, uten å være overtente. Måtte de fortsette i dette sporet.

Det var iallefall en perfekt dagen før bursdag gave

betyr dette at du har bursdag i dag? I så fall gratulerer, og ja, bedre gave en slike seiere kan vi goonere vel neppe få!?

Gratla med dagen Kim!!

Da fikk du både julepresang og bursdag i ett;-)

Det var litt GG mentalitet i laget i går. De kjempet som løver for hverandre.

Sjelden Clichy har fått så mye hjelp han fikk igår.

Djorou-Kos er et midtstopperpar jeg likte balansen i. Det kan bli

stort det der.

Vi skal definitivt ikke spare spillere mot Wigan. Nå gjelder det å kjøre på.

Gratla med dagen Kim!!

Da fikk du både julepresang og bursdag i ett;-)

Det var litt GG mentalitet i laget i går. De kjempet som løver for hverandre.

Sjelden Clichy har fått så mye hjelp han fikk igår.

Djorou-Kos er et midtstopperpar jeg likte balansen i. Det kan bli

stort det der.

Vi skal definitivt ikke spare spillere mot Wigan. Nå gjelder det å kjøre på.

Intenst press på ballfører førte ikke til en eneste vellykket kontring for Chelsea. Jeg ble svært imponert over forsvarsspillet. Men slik må det være i hver eneste kamp. Det er farlig når midtbanespillerne tar pause uten ball. De pausene får vi ta når vi triller ball... Håper vi kan lære av dette.

Mot Wigan må vi selvsagt bytte ut noen av spillerne pga tett program. Første mann inn blir vel Arshavin på bekostning av Walcott... dessverre! For nå kunne jeg tenke meg å få Walcott i skikkelig kampform.

For et fantastisk resultat! I storkampene kommer vi så å si alltid til en del sjanser, problemet de siste årene har derimot at vi aldri har hatt marginene på vår side. I tilegg har vi vært svake til å forsvare ledelser, og jeg har tro på at spillerne får en mental boost av at de endelig klarer å holde på en ledelse i en viktig kamp.

Det må nevnes at et flertall av sjansene våre kom som følge av grove feil fra chelseaspillere samt, men det var spillerne våre skal også ha skryt for at de var våkne og utnyttet muligheter. I tilegg var det mange gode bevegelser framover. Særlig van Persie skal ha skryt her.

Den store forskjellen i denne kampen kontra våre siste toppkamper er at laget ENDELIG klarer å holde et godt press gjennom kampen. Midtbanen vinner ballen stadig høyt i banen, noe som resultaterte blant annet til det tredje målet. Midtbanen til Chelsea får lite tid, noe som fører til at laget sliter med å tre ballen spissene. Målet til Chelsea var den eneste avslutningen Chelsea fikk på mål, det sier en del om hvor lite de skapte.

Djourou fortsetter som han har gjort i år og er vår beste spiller i forsvar. Sagna også veldig god. Vi har vunnet samtlige kamper Djourou har spilt i år, noe som ikke er tilfeldig. Håper Wenger innser at sveitseren bør være førstevalg. Kosci noe slurv, men ellers god. Clichy bedre enn på lenge i en storkamp, midtbanens defensive jobbing har nok mye med det.

Midtbanen gjør som tidligere nevnt en meget god kamp når det kommer til det kollektive spillet. Få pasningsfeil var også medvirkende til at vi dominerte kampen. Herlig å se unge Wilshere klare seg ute på banen. Walcott viste gode takter defensivt. Offensivt var han tilbake til der han var før skaden. Fab og van Persie er nær storformen, selv om sistnevntes avslutninger ikke sitter helt enda. Nasri nære å score 2 mål, så det er fint å se at han også kan prestere på venstresiden.

Zonal markings analyse av kampen:

http://www.zonalmarking.net/2010/12/27/ars...helsea-tactics/

Nå er det Wigan borte på onsdag. Jeg forventer å se samme innstilling blant spillerne. Det hjelper ikke at vi vinner mot Chelsea om vi går på poengtap i våre to neste kamper!

Intenst press på ballfører førte ikke til en eneste vellykket kontring for Chelsea. Jeg ble svært imponert over forsvarsspillet. Men slik må det være i hver eneste kamp. Det er farlig når midtbanespillerne tar pause uten ball. De pausene får vi ta når vi triller ball... Håper vi kan lære av dette.

Mot Wigan må vi selvsagt bytte ut noen av spillerne pga tett program. Første mann inn blir vel Arshavin på bekostning av Walcott... dessverre! For nå kunne jeg tenke meg å få Walcott i skikkelig kampform.

Vi mangler Cesc mot Wigan pga suspensjon (5 gule). Arshavin kommer inn uten at Walcott må vike. Forøvrig dukker kanskje Diaby opp mens Wilshere blir benkevarmer. Noen flere endringer kan jeg ikke se poenget med.

Ellers var dette en kremkamp, men det var også et Chelsea som ikke kan sammenlignes med nivået fra de siste årene. Djourou, Song, Fabregas og Walcott var formidable (uten å være outstanding) og Bacary Sagna må være en av de beste høyrebackene i verden. Det er i alle fall ingen bedre i premier league. Attityd sa Hamren til trønderene og vips var de best i Norge igjen. Har Wenger også endelig fått budskapet igjennom? Forskjellen er enorm. Så er det å repetere om og om igjen. Klarer de det er det kun United imot. That's all.

betyr dette at du har bursdag i dag? I så fall gratulerer, og ja, bedre gave en slike seiere kan vi goonere vel neppe få!?

Det er korrekt piscator :) I dag har jeg blitt 35 år. Utrolig hvordan tiden flyr :D

Kan vi driste oss til å stille dette laget mot Wigan borte?

Szczezny

Eboue - Djourou - Squill - Clichy

Walcott - Diaby - Denilson - Rosicky

Bendtner - Arshavin

Hvis vi kan mønstre dette laget, og vinne, så hadde det vært fantastisk. Da hadde vi fått gitt spillere kamptrening, samtidig som at spillere som Nasri, Cesc, vPersie, Song, Chamakh osv blir hvilt

Nei, det tror jeg ikke vi kan i det hele tatt. PL er blitt så tøff i år at vi må stille mer eller mindre fullt førstelag hver eneste kamp for å ta tre poeng. Uansett burde spillerne klare å spille tre kamper på fem dager med bare små rotasjoner. Fabregas har karantene og spiller ikke mot Wigan. Det er like greit, tror jeg.

Sånn jeg ser det bør Wenger bare kjøre på med stort sett det samme laget som vi stilte mot Chelsea. Kanskje hvile Wilshere og få inn Diaby, og så sette inn Arshavin eller Rosicky for Fabregas. Ikke noe mer enn det.

Vi trenger å komme inn i flytsonen nå. Det gjør man ikke ved å skifte ut store deler av laget. Jeg er også usikker på om dette laget kunne tatt tre poeng mot Wigan, og er det noe vi trenger nå så er det en trepoenger for å følge opp denne fantastiske seieren.

Igjen var Song banens ubestridte gigant.

Ja, i denne kampen var Song tilbake i den posisjonen han skal ha på banen, defensiv midtbane.

I alt for mange kamper i det siste har han "trodd" att han var en Fabregas som hadde som oppgave å være offensiv midtbane, og det har fungert heller dårlig. Når han så var tilbake i sin rette posisjon så var han briljant igjen.

Om den "offensive perioden" i høst skyldes instruksjoner fra Wenger eller Song som innbiller seg at han er en god angriper har jeg ingen kunnskap om, men slipp han ikke frem i den rollen igjen, Song er og blir ett defensivt anker på midtbanen.

Ja, i denne kampen var Song tilbake i den posisjonen han skal ha på banen, defensiv midtbane.

I alt for mange kamper i det siste har han "trodd" att han var en Fabregas som hadde som oppgave å være offensiv midtbane, og det har fungert heller dårlig. Når han så var tilbake i sin rette posisjon så var han briljant igjen.

Om den "offensive perioden" i høst skyldes instruksjoner fra Wenger eller Song som innbiller seg at han er en god angriper har jeg ingen kunnskap om, men slipp han ikke frem i den rollen igjen, Song er og blir ett defensivt anker på midtbanen.

Song hadde er bedre stats på passninger enn Fabregas, blant annet en elegant stikker til Rvp tildlig i kampen. Han var med fram, slo vanskelige passninger, jobbet hjem, taklet og scoret. Han spilte ikke som et rent defensivt anker i går heller, den store forskjellen var at Wilshere jobbet som en slave når han tok seg av det defensive når Song var på vei framover, ikke at Song spilte så veldig anderledes enn han pleier.

Vi mangler Cesc mot Wigan pga suspensjon (5 gule). Arshavin kommer inn uten at Walcott må vike. Forøvrig dukker kanskje Diaby opp mens Wilshere blir benkevarmer. Noen flere endringer kan jeg ikke se poenget med.

Ellers var dette en kremkamp, men det var også et Chelsea som ikke kan sammenlignes med nivået fra de siste årene. Djourou, Song, Fabregas og Walcott var formidable (uten å være outstanding) og Bacary Sagna må være en av de beste høyrebackene i verden. Det er i alle fall ingen bedre i premier league. Attityd sa Hamren til trønderene og vips var de best i Norge igjen. Har Wenger også endelig fått budskapet igjennom? Forskjellen er enorm. Så er det å repetere om og om igjen. Klarer de det er det kun United imot. That's all.

Helt enig i at dette Chelsea ikke er som de har vært tidligere år. Fjorårets Chelsea hadde ikke tapt 0-3 mot Sunderland hjemme osv. På samme måte som vi ikke må begrave oss helt når vi taper etter en mindre god kamp på Old Trafford, må vi ikke ta av etter denne kampen.

Vi har faktisk PL i vår egne hender nå, forutsett at vi slår United hjemme, og at United ikke tar mer enn 4p i de to kampene mot Chelsea. På papiret er det Manu som klart har det verste programmet igjen. Derfor er det viktig at vi er fokusert i kamper som i morgen, og ikke driter på draget slik vi gjorde i tilsvarende kamp i fjor. Kampen mot Wigan borte i fjor, er kanskje det mest tragiske jeg har sett. Total kollaps, men jeg tror de har lært nå. Kampen borte mot Birmingham i fjor var heller ikke all verden å skryte av, men i år spiller sannsynligvis verken Almunia eller Phillips :)

Når det gjelder hvem som kommer inn for Fabregas, tror jeg det like gjerne kan være Diaby som Arshavin. Har mer tro på at Arsh kommer inn for Nasri

Her er en statistikk for våre midtstoppere mot Chelsea siden Mourinho ankom England, sesongen 04/05. MERK: Djourou's uavgjorte kamp var den hvor Arsenal bare var få minutter, og et 'once in a lifetime'-skudd fra Essien, fra å vinne. Senderos var Djourou's partner den kampen, mens Drogba vil bli mest husket for skuespill-situasjonen med Lehmann fra den kampen.

2-1-0 Djourou

3-2-2 Campbell

1-0-1 Koscielny

2-1-3 Gallas

4-5-6 Toure

0-3-3 Senderos

0-0-1 Squilacci

0-0-2 Vermaelen

0-0-2 Silvestre

Helt utrolig statistikk av Djourou, og det er heller ikke bare mot Chelsea han har statsene med seg... Hail! Hail!

Og til Fabregas, som tydeligvis ikke liker å spille mot Wigan. Glemmer ikke kampen mot Reading da han bevisst holdt igjen Nicky Shorey i sluttminuttene og pådro seg gult kort (sitt 5. for sesongen), slik at han med sikkerhet kunne spille mot Villa helgen etter. Og måtte våre andre "venner" fra Birmingham stoppe United's 'unbeaten'-rekke i kveld. Come on you blues!!!

For en fantastisk kamp av Arsenal :D vi var utrolig godt organisert og alle Arsenal spillerne jobbet utrolig bra,vi gjorde Chelsea dårlige,i går ville vi vinne,en stund siden jeg har sett denne innsatsen.Song var man of the match i går :) Djourou gjør en kjempekamp :D han er den beste stopperen vi har nå,som har utviklet seg mye denne sesongen,Dette var en lag seier,vi har den beste stallen i ligaen.Nå må vi ta med oss alt det positive fra denne kampen og kjempe for 3 nye poeng mot Wigan Onsdag

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...