Jump to content

2010.12.27 Chelsea H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 190
  • Created
  • Last Reply

Jepp, Djourou er virkelig kongen! Endelig fikk han sjansen og gjett om han tok godt vare på den også. Full kontroll på Drogba gjennom hele kampen, og Djourou er en herlig spiller som oser vinnermentalitet og fightervilje for Arsenal FC. Forventer at han spiller fra start framover.

 

Så får det være opp til Wenger hvem som skal spille ved siden av han, fram til Vermaelen returnerer i slutten av januar.

 

Hulken: Hvorfor tror du at United kommer til å tape masse poeng framover? De har ennå ikke tapt en ligakamp denne sesongen, og hvis du har fulgt noe særlig med på Premier League de siste sesongene, så er det vel liten tvil om at Fergusons menn har til vane å prikke inn storformen i det vi kommer til januar på kalenderen. Det blir litt for naivt å, på en såpass bastant måte, bare slå fast at ManU kommer til å tape poeng.

Link to comment
Share on other sites

Song hadde er bedre stats på passninger enn Fabregas, blant annet en elegant stikker til Rvp tildlig i kampen. Han var med fram, slo vanskelige passninger, jobbet hjem, taklet og scoret. Han spilte ikke som et rent defensivt anker i går heller, den store forskjellen var at Wilshere jobbet som en slave når han tok seg av det defensive når Song var på vei framover, ikke at Song spilte så veldig anderledes enn han pleier.

Statistikker skal jeg ikke krangle med, og at han ikke fungerte som ett rent defensivt anker skal jeg heller ikke være uenig i. Men i gårsdagens kamp synes jeg att Song tar ett mye større defensivt ansvar enn det han har tatt i en del kamper denne høsten. Det er ikke det at jeg vil nekte Song i å ta løp fremover, men i flere av høstkampene så har jeg fått det inntrykket att han har "prioritert" den offensive delen av spillet fremfor det defensive. Jeg tror av men ved gjennomlesing av diverse kommentarer både på dette forum og på andre nettsider så har det kommet frem noe kritikk av Songs "manglende" defensive spill denne høsten.

Som sagt jeg vil ha en Song som først og fremst tar ansvar defensivt for å "krydre" spillet sitt med noen offensive "perler" (litt corny uttrykt, men....). Pr i dag så mener jeg at hverken Wilshere eller Denilson er gode nok til å ta hovedansvaret på den defensive midtbane.

Link to comment
Share on other sites

Djourou er helt klart den beste mittstopperen vi har for øyblikke ingenting å si på det.

 

Føler bare han blir bedre å bedre vis han for spille mere en han har gjort i 2010 ;)

Best FORM, eller den beste vi har?

 

Mener du at han er den beste vi har så er synspunktet mitt annerledes, Vermaelen er nok den beste vi har..

 

men Best form, uten tvil Djourou

Link to comment
Share on other sites

Best FORM, eller den beste vi har?

 

Mener du at han er den beste vi har så er synspunktet mitt annerledes, Vermaelen er nok den beste vi har..

 

men Best form, uten tvil Djourou

 

Vi har for øyeblikket tilsier vel at han er best av de vi har tilgjengelige..

Link to comment
Share on other sites

Best FORM, eller den beste vi har?

 

Mener du at han er den beste vi har så er synspunktet mitt annerledes, Vermaelen er nok den beste vi har..

 

men Best form, uten tvil Djourou

 

For Øyeblikke skrev jeg jo, at Vermaelen er skada så da er Djourou best for øyeblikke....

 

Uannsett jeg jubla sykt da Man Utd bare klarte 1-1 ... vinner Arsenal i morgen er det helt åpent om serigulle ;)

Link to comment
Share on other sites

For Øyeblikke skrev jeg jo, at Vermaelen er skada så da er Djourou best for øyeblikke....

 

Uannsett jeg jubla sykt da Man Utd bare klarte 1-1 ... vinner Arsenal i morgen er det helt åpent om serigulle ;)

Sorry, overså den Dannialdo!

 

1-1 og ALLE man utd fans skriker over dårlig dømming når det er første dommeravgjørelse som går IMOT dem på flere år! Endelig taper man utd poeng pga dommertabber:)!!

 

PS: Noen som har HD klipp av målene, ser dem jo på ATVO, men dårlig kvalitet syntes jeg:/

Link to comment
Share on other sites

Danialdo: Hvorfor er du bestandig så negativ? argumentasjonen din henger så og si aldri på greip. Hvis du absolutt skal gi noen kritikk etter gårsdagens kamp, så burde det være rettet mot feks dommeren, eller mye av det ufine spillet til Chelsea.

 

Er egentlig rart at du får lov til å delta på dette forumet. Du minner meg om en spuds suporter i forkledning som på en eller annen måte har klart å lure seg inn på vårt forum.

Dette syns jeg er en svært unødvendig kommentar. Dersom Danialdo er pessimistisk og negativ bør han få lov til å uttrykke det. Dette forumet er til for ALLE medlemmer av Arsenal Supporter Club Norway, uavhengig av hva de mener og føler om klubben vår.

 

Men over til kamp, i går syns jeg vi viste en fortreffelig innstilling og moral. Spesielt fascinert ble jeg av samarbeidet Fabregas-Song-Wilshere. Som tidligere påpekt var Songs glitrende forestilling muliggjort av Wilsheres fantastiske defensive jobbing. Han gikk i duellene med Essien, Mikel og Lampard så det jomet etter, og gikk seirende ut av et flertall av dem. Med denne midtbanetrioen i form kan vi muligens henge lenge med i det øverste sjiktet av tabellen (evig pessimist :P).

 

Når det gjelder midtstopperparet er jeg meget imponert over Djourous fremgang. I går var han sjefen i midtforsvaret og spilte med hjerte på utsiden av drakta. Koscielny har utvilsomt et stort potensiale. Han har et meget høyt toppnivå, noe vi så i går. Men han har også sine turer i skogen. Jeg tror han blir litt "heit i toppen" og befinner seg plutselig på rompa etter å ha ruset inn i en duell langt inn på motstanders banehalvdel. Om det er han eller Squillaci som spiller ved siden av Djourou tror jeg Wenger bør besvare. Wenger har da muligheten til å velge den spilleren som innehar ønskede ferdigheter før kamp.

 

Ellers var det veldig mye godt spill i begge ender av banen i går, og det var fantastisk å se Fabregas tilbake i godt gammelt slag. RvP begynner å vise gode takter, og dette betyr enda flere gode alternativer i spissrekken. Walcott viser hva han kan og Arshavin bør ikke starte mot Wigan.

 

Alt i alt en meget godt gjennomført kamp! Stolt gooner, som gleder seg til kamp mot Wigan ;)

Link to comment
Share on other sites

Djourou er helt klart den beste mittstopperen vi har for øyblikke ingenting å si på det.

 

Føler bare han blir bedre å bedre vis han for spille mere en han har gjort i 2010 ;)

 

etter at du slaktet Koscielny, og et par av oss kom med argumenter imot din påstand - så er dette det du kommer med? jeg er fortsatt spent på hva du mener om situasjonene jeg nevnte tidligere i tråden. eller har du ingen saklige argumenter å komme med?

Link to comment
Share on other sites

En meget bra kamp av Arsenal. Flaks at ikke mine dystre spådommer slo an. Det var et helt annet Arsenal-lag vi så denne gangen. Vi viste gjennom hele kampen at vi ville vinne dette. Gutta jobbet knallhardt hele veien og Chelsea slapp ikke inn. Hvorfor i alle dager har vi spilt slik tidligere mot f.eks. Chelsea og Man U?

 

Djourou, Fabregas og Walcott er helt i toppen. Meget gode, noe som egentlig gjelder hele laget.

 

Nå gjelder det å følge opp i de neste kampene.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett kampen to ganger, så er det fortsatt skummelt å se at vi tillater overganger imot med 3-4 chelsea-spillere mot 4 av våre, etter at vi er i ledelsen med et par mål. Det kommer tre gode overganger i 2.omgang i en periode etter scoringene, men denne gangen ble vi ikke straffet.

 

Nå skal jeg ikke være noen gledesdreper, for alt i alt hadde vi en stor kamp på mandagen. Er redd at med et bedre chelsea-lag hvor timingen, dynamikken, og formen på enkeltspillere hadde vært bedre og mer normalt (med tanke på de siste sesongenes utgave av chelsea), så kunne det hende at vi på ny hadde blitt straffet for disse rommene vi etterlater i midtbanesonen.

Det er vanskelig å ta helt av etter denne kampen for min del, men vi skal virkelig leve og jobbe videre på dette resultatet.

 

Ellers:

* Synes Wilshere virkelig gjorde en sinnsyk god jobb på sentral midtbane, og lettet Song og Fabregas sine arbeidsoppgaver. Den gutten der er stor allerede, fy flate......

 

* Sagna fortsetter å spille stabilt i verdensklasse.

 

* Laget jobber for hverandre, og det var INGEN som virket umotiverte eller hadde "dårlig kroppspråk" på banen. Man jobbet ærlig for å vinne kampen.

* Van Persie fremstod som bedre i fysisk form, enn jeg fryktet.

 

* Walcott håper jeg vil komme mere rettvendt sentralt i banen (spiss) fremover, for han virker mer og mer stabil/rolig i avsluttningsøyeblikkene. Timingen på løpene, aggresiviteten i duellspillet, og spilleforståelsen virker også mye bedre denne sesongen enn tidligere. Begynner å nærme seg mer og mer Henry på enkelte måter å spille på, selv om det er vanskelig å sammenligne spillere. Tror likevel at her har vi en spiller som kan komme over 20mål som spiss pr.sesong i et 4-4-2 system, når han har spillere som Fabregas, Nasri, Arshavin, Persie, Chamakh, Wilshere, Song, og Rosicky bak seg til å gi baller og rom.

 

 

* Koscielny er fortsatt noe opp og ned, og virker usikker (stressa?) og veik i enkelte situasjoner. Føler meg ikke trygg, og jeg tror vel at vi burde se etter en klar makker til Vermaelen i januar-vinduet. Djourou spilte bra mot Chelsea, men jeg føler vel at han kanskje ikke er stabil god nok til å spille fast over tid. En sympatisk spiller, men kanskje ikke i helt ypperste klasse?

 

Ellers er det meste sagt i denne tråden :)

 

 

Absolutt en god kamp av laget, mot et Chelsea lag som pr.d.d ikke er å kjenne igjen fra de siste sesongenes utgave. Vi må bygge videre på seieren, for det kommer tøffere kamper utover sesongen. Vi har mulighet til å vinne pokalen, og hjemmekampene i disse "storkampene" kan være en stor fordel for oss frem mot mai. Blir Emirates et fort, så tror jeg sjansene er større enn på lenge for PL pokalen 2010/11.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...