Jump to content

2010.12.18 Stoke H


Mikl02

Recommended Posts

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Feb 22 2011, 06:25 PM) 217999[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Bendtner har selvtilliten, men er jo ustabil til tusen. Samt at han ikke har i nærheten av touchen eller bevegelsene Chamakh besitter. Mtp. at jeg verken ser på Bendtner eller Chamakh som noen stor måltrussel i det siste så er det nettopp Chamakh sine bevegelser som gjør at jeg foretrekker han ovenfor Bendtner. Nasri, Cesc, Walcott eller Arshavin er de spillerne vi må stole på at skal score mot Stoke og det er nettopp derfor jeg ser på Chamakh som med smarte bevegelser og som generelt er et meget godt oppspillspunkt som nøkkelen til at disse spillerene får mer rom.

 

Bendtner har også bra bevegelser, men de kommer som regel kun når han spiller midtspiss. I tillegg har han fint samarbeid med Walcott og Cesc. Noe som også går for Nicklas fordel er at han faktisk tør å prøve å avslutte, selv når formen er elendig. Og vi trenger en midtspiss som tør å avslutte fremfor å sentre eller vende hjemover hver gang han får ballen i en positiv posisjon.

 

Chamakh er en bedre spiller totalt sett med tanke på ferdigheter, men akkurat nå har han verken selvtillit eller ballfølelse til å få frem potensialet sitt. Og akkurat pga det mener jeg Bendtner bør spille, siden han tross alt gjør mer for laget ved å være en trussel foran mål.

 

Enig her. Chamakh er totalt ute av form nærmest utbrent så da mener jeg det ikke er noe poeng i å starte med han. Bendtner syns jeg har vist lovende takter i det siste, og nettopp det faktum at han prøver og prøver selv om det går til helvete er avgjørende. Jeg ønsker også Bendtner på topp mot Stoke. Dog skjønner jeg også tankene til Stefan - Chamakh er meget meget smart i sine bevegelser.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 271
  • Created
  • Last Reply

Det er 2 spørsmålstegn med starting XI

 

Erstatter for Koscielny (Squillaci)

Erstatter for RvP (Bendtner eller Chamakh)

 

Mot et så hodesterkt lag som Stoke hadde det dog vært moro med Walcott på topp - og satset på å banke dem langs bakken (noe vi garantert gjør) - og da har Arshavin og Nasri på kantene.

 

Jeg tror dog Chamakh får sjansen - og føler meg trygg på at han vil vise en helt annen side av seg selv når han spiller med de beste - og ikke de neste beste - rundt seg.

 

Squillaci har gode statistikker så lenge han har spilt med Djourou som kan kontrollere han litt. Jg er ikke videre nervøs for akkurat den biten.

Link to comment
Share on other sites

Det er 2 spørsmålstegn med starting XI

 

Erstatter for Koscielny (Squillaci)

Erstatter for RvP (Bendtner eller Chamakh)

 

Mot et så hodesterkt lag som Stoke hadde det dog vært moro med Walcott på topp - og satset på å banke dem langs bakken (noe vi garantert gjør) - og da har Arshavin og Nasri på kantene.

 

Jeg tror dog Chamakh får sjansen - og føler meg trygg på at han vil vise en helt annen side av seg selv når han spiller med de beste - og ikke de neste beste - rundt seg.

 

Squillaci har gode statistikker så lenge han har spilt med Djourou som kan kontrollere han litt. Jg er ikke videre nervøs for akkurat den biten.

 

Enig med deg her Orakelet og tanken på å ha Walcott som midtspiss falt meg ikke inn engang! Med Walcott, Nasri og Arshavin som våre fremste har vi en helt vanvittig kontringsstyrke, men selv om dette nesten gir meg våte drømmer så tror jeg nok Wenger går for Chamakh/Bendtner mye pga. defensive dødballer hvor vi mot Stoke trenger gode hodespillere.

 

Forøvrig ville det også vært artig om Miquel startet ovenfor Squillaci sammen med Djourou. Vi ville da hatt 2 stoppere som begge ruver godt over 190cm over bakken B)

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 22 2011, 08:43 PM) 218008[/snapback]

Enig med deg her Orakelet og tanken på å ha Walcott som midtspiss falt meg ikke inn engang! Med Walcott, Nasri og Arshavin som våre fremste har vi en helt vanvittig kontringsstyrke, men selv om dette nesten gir meg våte drømmer så tror jeg nok Wenger går for Chamakh/Bendtner mye pga. defensive dødballer hvor vi mot Stoke trenger gode hodespillere.

 

Forøvrig ville det også vært artig om Miquel startet ovenfor Squillaci sammen med Djourou. Vi ville da hatt 2 stoppere som begge ruver godt over 190cm over bakken B)

 

Tror ikke det hadde vært noe godt valg å stille med Walcott på topp. For å slå Stoke må vi holde på ballen, holde høyt balltempo på deres banehalvdel og la dem være minst mulig på vår banehalvdel. Når de er på vår banehalvdel kan de få dødballer og da får vi problemer.

Poenget mitt i forhold til Walcott er at vi mest sannsynlig ikke kommer til å få satt ham opp rettvendt veldig ofte, og når Walcott er feilvendt er han som regel ikke spesielt god. Jeg tror ikke dette kommer til å bli noen kontringskamp for vår del og da tror jeg vi heller burde ha Bendtner eller Chamakh, som er store og sterke og gode feilvendt, på topp.

Link to comment
Share on other sites

Var sikker på at kampen var i dag og at jeg derfor av ulike årsaker kom til å gå glipp av den! Herlig at den er i morgen, for da kvelden er ledig! B) Mitt lokale lag i 6. divisjon (Skoppum, derav Skopling) vant 8 kamper forrige sesong der jeg på forhånd hadde skrevet limerick, mens de tapte de to kampene der jeg ikke gjorde det.. Satser på at trenden fortsetter med Arsenal:

 

I morgen står krigende Stoke for tur

Får håpe vi har funnet vår seierskur

Det blir ikke lett

Men tror jeg har rett

I at vi får en seier - for Wenger er lur!

Link to comment
Share on other sites

Håper på Bendtner på topp. Han bidro til å hale i land mange tøffe poeng ifjor og er en spiller jeg tror klarer seg bedre mot Stoke enn Chamakh. Synes dessuten dansken har vist nok i de kampene han har fått prøve seg til å forsvare en sjanse på topp

Link to comment
Share on other sites

Var sikker på at kampen var i dag og at jeg derfor av ulike årsaker kom til å gå glipp av den! Herlig at den er i morgen, for da kvelden er ledig! B) Mitt lokale lag i 6. divisjon (Skoppum, derav Skopling) vant 8 kamper forrige sesong der jeg på forhånd hadde skrevet limerick, mens de tapte de to kampene der jeg ikke gjorde det.. Satser på at trenden fortsetter med Arsenal:

 

I morgen står krigende Stoke for tur

Får håpe vi har funnet vår seierskur

Det blir ikke lett

Men tror jeg har rett

I at vi får en seier - for Wenger er lur!

 

 

Limericken er alt annet enn i 6.div ;)

Dette er "one for the books", spesielt den siste linjen.

Jeg frykter for at vi kommer til å savne van Persie intenst i morgen, uansett om det blir Chamakh eller Bendtner, forøvrig noe alle andre lag i PL også ville gjort.

En notorisk måljeger som har vært helt enorm etter sitt come-back, jeg håper dog på Chamakh i morgen og at han finner tilbake noe av storspillet fra tidligere i sesongen sammen med våre beste spillere.

Vi går for:

 

Jordbærplukkeren

Sagna-Squillaci-Djorou-Clichy

Song-Wilshere

Walcott-Fabregas-Nasri

Chamakh

 

Og som vanlig vil en tradisjonell "one nil to the Arsenal" duge i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Ser helst at du ikke bruker en slik terminologi på vårt keeperstjerneskudd, da det kan tolkes rasistisk. Vær så snill å kall ham noe annet.

 

Såfremt ikke Szszszssezchzsny faktisk jobber som jordbærplukker på si... Noe jeg tviler på.

 

 

 

Jeg håper vi leder med mer enn ett mål når det gjenstår 10 minutter i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Har en meget dårlig følelse før kveldens kamp. Er jæ...g typisk om John Carew scorer 2 på lange innkast fra Delap i dag.

 

Får håper mine antagelser er helt på jordet og vi høvler over rugbylaget Stoke.

 

Enig med deg. Jeg er overbevist om at det blir maks 1 poeng idag. VP og Koz ute medfører målvegring framover og stor sannsynlighet for at vi slipper inn minst ett, sannsynligvis to mål.

 

Liker heller ikke at Pulis har gått ut og gitt oss ros. Det ligger noe bak her, da han hater Wenger som pesten.

http://www.thenational.ae/sport/football/a...evel-says-pulis

 

Regner med at han har instruert Shawcross & co til å gjøre så mye skade som mulig før CC-finalen på søndag. Stoke er etter mitt syn verst tenkelige motstand 4 dager før Wembley.

Link to comment
Share on other sites

I de senere år har i slitt mot langt svakere motstand. Tror og håper at vi greier dette på hjemmebane. Setter lit til at Nasri og Cesc, samt Arshavin viser seg fram i kveld. Dette er en viktigere kamp enn den på søndag, spør du meg, om en skal velge...

Link to comment
Share on other sites

Nei, et lag som Arsenal skal ikke ha kun ett poeng mot Stoke City. Ja, de er farlige på innkast og dødballer, men vi får inn en hodesterk spiss (mest trolig) samt at vi heller ikke må glemme at Djourou er med fra start idag. Squilacci har spilt flere sesonger på Sevilla og vært på et høyt nivå lenge, så han har rutinen. Jeg tror Squi og DJ er mye bedre enn Squi og Kos. Disse fæle innkastene er selvfølgelig en bekymring, men jeg håper at Wenger har terpa på dette i de siste treningene. Så håper jeg angrepsspillet vårt sitter og at vi ikke brenner sjanser, men maler på og kjører på til vi får et bra resultat med flere enn ett måls ledelse. Alt kan skje mot Stoke, men vi har vært så gode i det siste at jeg ikke er bekymret nevneverdig. Tre poeng. Bænkers! :P

Link to comment
Share on other sites

Såfremt ikke Szszszssezchzsny faktisk jobber som jordbærplukker på si... Noe jeg tviler på.

Jeg håper vi leder med mer enn ett mål når det gjenstår 10 minutter i kveld.

Jeg håper vi leder med minimum 4 mål da. Til og med ikke Arsenal skal kunne klare å gi fra seg en 4-målsledelse med 10 min igjen på klokka(*Bankibordet*)

Link to comment
Share on other sites

Regner vel med at enten Chamach eller Bendtner erstater VP i kveld. Selv skulle jeg heller sett Walcott eller Arshavin på spissåplassen. Tror vi trenger kjappe og bevegelige spisser mot tårnene fra Stoke. Selvsagt kan hodestyrke være godt å ha på defensiv dødball, men det kan vel ikke være det viktigste kriterieum ved valg av spiss?

Link to comment
Share on other sites

Chamakh kan vertfall gi stopperne til Stoke bank når det gjelder luftstyrke, siden vi spiller mye på kant og ofte slår innlegg, så er det en fordel å ha Chamakh der oppe, selv om det kan være lurt å ha fart mot dem ved å bruke Walcott, som du sier.

 

Arshavin - Chamakh - Walcott

Nasri - Wilshere - Fabregas

Clichy - JD - Squi - Sagna

Szczesny

 

Tja, den oppstillinga syns jeg er ganske sterk :P

Link to comment
Share on other sites

Team v Stoke: Szczesny, Sagna, Djourou, Squillaci, Clichy, Song, Wilshere, Nasri, Fabregas, Walcott, Bendtner

 

Er som forventet. Tror det er fornuftig å velge Bendtner foran Chamakh ut fra det vi har sett i det siste, og nå slipper han å være ving også. Scenen er din Nicklas. Imponer meg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...