Jump to content

2010.12.08 Partizan H


Mikl02

Recommended Posts

Lager en kjapp en, siden ingen er ute og nå er det under 24 timer til kampstart. Viktig å få igang diskusjonene!

 

Arsenal vs Partizan Beograd

UEFA Champions League

Kampstart klokken 20:45

Vises på Viasat 4

 

En viktig kamp sett med Arsenaløyne. Vi bør vinne for å være sikret avansement til utslagsrundene i Mesterligaen, og Partizan, uten ett eneste poeng så langt, bør være lett match for et Arsenal lag som har vist fine takter de siste kampene. Faktum at det også er på hjemmebane er også et pluss - selv om ikke hjemmeformen har vært topp kvalitet hittil i år. Mener uansett at det er bedre å spille på Emirates enn i Beograd.

 

Forrige oppgjør endte 3-1 i favør the Gunners.

 

Mulig lagoppstilling: Fabianski; Sagna, DJ, Squi, Clichy; Song, Wilshere; Arshavin, Rosicky, Nasri; Chamakh

 

Ønsker å se mye av RvP denne kampen, men tror dette er en meget sannsynlig startellever - og den er ikke akkurat "rævva".

 

Tips: 5-0. (Ja, vi kjører over de imårra, når vi endelig vises på TV!)

 

Fyr løs!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

DJ er ute, så det blir nok Kosci og Squill i midten igjen. Ellers tror jeg van Persie starter, virker som at Wenger hintet litt om det. Dette bør være en grei seier, så det hadde vært fint om nøkkelsoillere kunne blitt byttet ut tidlig dersom vi leder greit. Det hadde vært krise om f.eks. Nasri hadde pådratt seg en skade nå som Fab er usikker mot Man U.

 

I CL har vi vært bunnsolide hjemme, men svake borte. Denne kampen kommer neppe til å endre på den statistikken. Tror vi vinner 3/4 - 1. Grei seier uten å slite ut spillere og ingen nye skader så er jeg fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips er som følger:

 

Fabianski

Sagna - Squillaci - Koscielny - Clichy

Song - Denilson

Walcott - Rosicky - Arshavin

van Persie

 

Benk: Szczesny, Nasri, Wilshere, Eboue, Gibbs, Chamakh, Bendtner

 

Klarer ikke å se for meg at vi ikke vinner denne kampen, klarer heller ikke å se for meg at Braga vinner i den andre. The Arsenal way er å gjøre ting så vanskelig for seg selv som mulig virker det som. Vi blir nummer 2 i gruppa, helt unødvendig, og møter Barca, Real, Bayern eller Schalke i neste runde. Skjønt helt unødvendig - det er egentlig i tråd med de kjente svakhetene i laget, så jeg ble egentlig ikke så veldig overrasket over resultatene i de to siste CL-kampene. I kveld derimot er klasseforskjellen så ekstrem at vi kommer til å vinne selv om vi knoter på vårt værste. Sansynligvis vil vi komme til å gruse dem fullstendig.

Link to comment
Share on other sites

Fra AWIMB:

 

Knockout phase

From the last 16 until the semi-finals, clubs play two matches against each other on a home-and-away basis with the same rules as the qualifying and play-off rounds applied. In the last 16, group winners play runners-up other than teams from their own pool or nation, while from the quarter-finals on the draw is free.

 

So if we were to qualify, not only can we not play teams from our countries or groups, but we cant play teams from our "pool".

I seem to remember that one pool was Groups A - D, the other pool was Groups E - H.

So if we finish second, that means we can only draw Schalke or Barcelona.

If we somehow finish first, we can draw Inter, Lyon, Valencia or Copenhagen.....

 

Link

Link to comment
Share on other sites

vi kommer med andre ord til å trekke Barcelona...! B) hvis vi går videre vel og merke, men DET tror jeg Arsenal klarer.

 

Spørs om pool = gruppe.

 

Her er det jeg leser på UEFA's side:

 

Eight of the 16 teams in the draw – those that won their sections in the group stage – are seeded, with the eight runners-up unseeded. The runners-up are drawn first and play the first-leg matches at home. They cannot be paired with either the winners from their section or clubs from the same association.

Link to comment
Share on other sites

Dette er en kamp vi både skal, må og bør vinne. Vi møter et lag som har tapt 5 av 5 kamper i gruppespillet og dette skal være deres sjette tap. Her mener jeg vi skal stille med et tilnærmet toppet lag, ettersom kampen mot Man U ikke er før på mandag kveld og det er veldig viktig få en god generalprøve og ta med oss flyten inn i den kampen.

Vil se dette laget:

Marouane Chamakh

 

Andrey Arshavin - Robin van Persie - Samir Nasri

Jack Wilshere - Alexandre Song

 

Kieran Gibbs - Laurent Koscielny - Sebastien Squillaci - Bacary Sagna

Lukasz Fabianski

 

Hvis gutta tar denne kampen seriøst skal de kjøre over Partizan og ta seg videre. Tips 4-0: Nasri, Chamakh, van Persie x2

Link to comment
Share on other sites

Dette skal vi selvfølgelig vinne, Partizan er ikke noe bra lag og har vel egentlig ingenting å gjøre i CL. Det er klart vi skal videre fra en slik gruppe, og for å gå videre må vi rett og slett vinne her. Vi skal ihvertfall ikke håpe på at Sjaktar taper, dette er ene og alene opp til oss selv. Det burde være nok motivasjon til å vinne kampen. Er vi maksimalt heldige vinner vi denne gruppen og da tror jeg vi kan komme langt i CL, men møter vi Barca i neste runde begynner det allerede å se vanskelig ut. Vil helst ikke møte Barca før i en eventruell finale, men ja, skal man vinne CL må man jo uansett vinne over Barca eller andre gode lag på et visst tidspunkt, så får bare ta det som kommer.

 

Over til laget, må jeg si jeg jeg liker "theo gibbs wilshere" sitt lag, selvom jeg ikke tror angrepsrekken blir helt slik. Kanskje det blir en mer 4-3-3 formasjon, med robin på høyre, chamakh i midten og Arsjavin på venstre? Jeg vet ikke helt, men håper de spillerene du har satt opp spiller fra start ihvertfall, formasjonen for bli som den blir. Ønsker alle lykke til og ser fram til at vi KNUSER partizan!

Link to comment
Share on other sites

Må vinne idag, noe jeg er sikker på at vi gjør, tror vi får se fest fotball som vi bruker og få se på Emirates i Champions League! Syns vi kan spare enkelte spillere, Wenger bør og har nok United kampen litt i bak hodet med tanke på at vi ikke skal få skader på nøkkel spillere. Vil faktisk teste Theo på topp. Tror vi tar en 4 - 0 seier. Håper på dette laget fra start;

Fabianski

 

Eboue-Squillaci-Koscielny-Gibbs

 

Song-Wilshere

 

Rosicky-van Persie-Vela

 

Walcott

 

Come on you Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Dette skal vi selvfølgelig vinne, Partizan er ikke noe bra lag og har vel egentlig ingenting å gjøre i CL. Det er klart vi skal videre fra en slik gruppe, og for å gå videre må vi rett og slett vinne her. Vi skal ihvertfall ikke håpe på at Sjaktar taper, dette er ene og alene opp til oss selv. Det burde være nok motivasjon til å vinne kampen. Er vi maksimalt heldige vinner vi denne gruppen og da tror jeg vi kan komme langt i CL, men møter vi Barca i neste runde begynner det allerede å se vanskelig ut. Vil helst ikke møte Barca før i en eventruell finale, men ja, skal man vinne CL må man jo uansett vinne over Barca eller andre gode lag på et visst tidspunkt, så får bare ta det som kommer.

 

Over til laget, må jeg si jeg jeg liker "theo gibbs wilshere" sitt lag, selvom jeg ikke tror angrepsrekken blir helt slik. Kanskje det blir en mer 4-3-3 formasjon, med robin på høyre, chamakh i midten og Arsjavin på venstre? Jeg vet ikke helt, men håper de spillerene du har satt opp spiller fra start ihvertfall, formasjonen for bli som den blir. Ønsker alle lykke til og ser fram til at vi KNUSER partizan!

 

De tre som spiller bak Chamakh skal etter min mening rotere posisjoner hele tiden så vi får vel se dem litt overalt. Føler at offensiv frihet passer de tre (Nasri, Arshavin og van Persie) bra siden de alle er så kreative og målfarlige.

Det er vel egentlig på sin plass at vi knuser Partizan i dag siden kampen går på TV og fotballkampen min ble avlyst i siste liten B)

Link to comment
Share on other sites

De vi kan møte i neste runde er (sett at vi kommer på andreplass, som vi gjør så lenge ikke Shaktar taper og vi vinner i dag): Real, Barca, Schalke og Bayern. Jeg regner med at lag fra egen "pool" betyr samme gruppe, for det er regelen som har vært de siste årene.

 

Klippet fra BBC

Teams level on points are separated by:

 

1) The results of games between the teams in the tie (if tied, by goal difference and then by away goals counting double).

 

2) Goal difference in all group games.

 

3) Highest number of goals scored in all games.

 

4) Highest Uefa ranking over the previous five seasons.

 

Partizan har sluppet inn 10 mål på 5 kamper og scort kun ett mål. Dette skal være en walk in the park, siden de allerede er ute av turneringen og ikke har mulighet til å kvalifiserere seg til Europa League. Scorer vi flere enn 3 mål blir vi også det mestscorende laget i gruppespillet - Tottenham har foreløpig mest med sine 18.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg ønskelisten over hvem av disse jeg vil møte:

 

1. Schalke

2. Real

3. Bayern

4. Barca

 

Trekker nok Barca, dog.

 

 

La oss først kvalifisere oss, det er alltids en fordel B)

Ikke det at jeg tror at vi bæsjer på leggen i kveld men allikevel.

Laget bør toppes og det betyr:

Fabianski

Sagna-Squillaci-Koscielny-Clichy

Song-Wilshere

Nasri-van Persie-Arshavin

Chamakh

 

Dette er generalprøve før kampen mot scumchester utd og da er det viktig at vi forbereder oss inn mot den on a high, jeg tipper på 3-0.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal Starting XI:

Fabianski, Sagna, Squillaci, Koscielny, Gibbs, Song, Denilson, Nasri, Rosicky, Arshavin, Van Persie ©.

Skulle gjerne trukket Rosicky ned en lagdel, og latt RvP ta hans plass. Da kunne vi hatt Chamakh som midtspiss. Mener at han kler midtspissplassen bedre en RvP. Det blir spennende å se om RvP finner frem til gamle gode takter i kveld. Hadde gjort seg med et mål for han nå. Dette lage skal være godt nok til å ta oss videre til åttendelsfinale. Tipper på 3-1 seier.

 

COME ON YOU ARSENAL!!!

 

Edit: ser at denne 11'ern ikke stemmer. Vi spiller faktisk 4-4-2 med Chamakh og RvP på topp. Spennende!

Link to comment
Share on other sites

Skulle gjerne trukket Rosicky ned en lagdel, og latt RvP ta hans plass. Da kunne vi hatt Chamakh som midtspiss. Mener at han kler midtspissplassen bedre en RvP. Det blir spennende å se om RvP finner frem til gamle gode takter i kveld. Hadde gjort seg med et mål for han nå. Dette lage skal være godt nok til å ta oss videre til åttendelsfinale. Tipper på 3-1 seier.

 

COME ON YOU ARSENAL!!!

 

Edit: ser at denne 11'ern ikke stemmer. Vi spiller faktisk 4-4-2 med Chamakh og RvP på topp. Spennende!

 

Hvor ser du dette?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...