Jump to content

2010.12.08 Partizan H


Mikl02

Recommended Posts

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Deilig at vi endelig er videre B) Så får vi håpe på Schalke 04 på fredag!

Godt å se at Walcott får seg et mål, og at Nasri bare fortsetter.

Men mange som spiller dårlig i dag.

Arshavin fikk ikke til noe i dag, mens Denilson er til å sprekke av. Han må opp mange hakk!

Synd med Gibbs som er utrolig uheldig med skader...

Link to comment
Share on other sites

 

song gjør et godt forarbeid til 3-1. det var vel egentlig det eneste han bidro med. han har visst fått det for seg at han har ferdigheter til å bidra fremover. han er god defansivt, men ødelegger stort sett for seg selv og laget når han skal prøve å være kreativ. inn med en konkurent.

 

 

Enig i at Song er på feil plass akkurat nå. Eller i alle fall ligger han altfor høyt. Så akkurat en analyse av baklengsmålet på ITV, og det store problemet er at ingen på midtbanen dekker en Partizan-spiller som får all plassen kan drømme om noen meter foran midtstopperne. Da må en midtstopper ut å støte, og den bakre fireren rakner. Nå burde den ikke rakna av den grunn, men mannen som sto helt alene sto i det som er rommet som den defensive midtbanespilleren skal dekke. Altså Song.

 

 

bendtner er en tufs. han eier virkelig ikke selvinnsikt. dummer seg ut gang på gang med sine uttalelser. har vel egentlig ikke mye å tilføre arsenal nå som de har chamakh. bør selges i januar, om det er noen som vil gi penger for han.

 

Jeg har alltid likt Bendtner. Men nå i det siste har han vist utrolig liten interesse for å kjempe om en plass på laget når han får sjansen annet enn med kjeften. Mindre snakk og mer jobbing for laget, Nicklas, så kan jeg ta deg inn i varmen igjen!

 

 

nasri er fantastisk.

 

 

Amen! :-)

Link to comment
Share on other sites

Et uinspirert Arsenal (er det mulig), et meget svakt Partisan (som forventet) og Viasat i kjent positur (men stadig like irriterende). Jeg gjør en endring før andre omgang - lyden går av. Arsenal bør gjøre flere. Dette er langt fra sikret.

 

Kan oppdatere for 2. omgang. Lydmessig fikk P4 ned aggresjonsnivået. 1-1 målet medførte ingen spesiell reaksjon hos meg, til det var det for forutsigbart. Heldigvis reagerte spillerene etterhvert slik at vi fikk skarnglet oss videre i turneringen. Dette var begredlige greier. All verdens oppramsing av status i forkjellige turneringer endrer ikke på det faktum, men det forteller likevel at vi er med på alle fronter fortsatt. Det er det viktigste når alt kommer til alt.

 

Old Trafford neste - en repetisjon av dagens prestasjoner anbefales definitivt ikke.

Link to comment
Share on other sites

Okei, godkjent resultat, men det er jaggu meg det eneste også. Denilson er helt forferdelig kampen gjennom. Arshavin får ikke til noe som helst, og må gjøre noe med instillinga si. Det gjelder forsåvidt flere, for det skal ikke være gå tempo i en hjemmekamp vi må vinne. Hvertfall med tanke på hvor mange ganger dissa gutta har skuffa hjemmepublikumet i år. Skulle egentlig tro det bare klødde i fingra etter å vise seg fra en bedre side og gi oss litt ordentlig valuta for penga !

 

Nest runde blir knallhard, med det hadde den blitt uansett. Kvalitet i alle laga som er igjen, så det er nå det virkelig begynner. Hadde jo vært ålreit å sluppet unna de to store fra spania i første runde, men de må jo slås på et tidspunkt uansett så er bare å ta det med det samme hvis det blir sånn.

 

Håper på en helt annen instilling til United kampen, men det vet vi vel egentlig at det blir.

 

Men som sagt, alt i alt så ser ting bra ut så langt i sessongen.

Link to comment
Share on other sites

Kjempe happy for avansement men med hånda på hjertet, vi har ikke forsvarsspill til å ta oss særlig langt i denne turneringen. Ett godt lag vil knuse oss.

Vi kan selvsagt håpe på at Vermaelen snart er kvitt skadene men problemene ligger mer på den defensiv organisering enn enkeltspillere. At Wenger og hans apparat ikke makter å gjøre grep i forhold til dette er nesten sjokkerende.

Beklager sure oppstøt på det som egentlig burde være en gledens dag men at selvfølgligheter tilsynelatende ikke blir tatt tak i er deprimerende.

 

Kan desverre ikke se at vi skal få med oss noe fra Old Trafford med ett så naivt spill men vi får se. Lever selvsagt i håpet om ett under om fem dager.

Link to comment
Share on other sites

Det er nå 8. desember, en drøy uke etter black november. Slik ser det ut:

 

1. Arsenal leder Premier League. Riktignok har nummer to en kamp til gode

2. Arsenal er videre fra gruppespillet i Champions League

3. Arsenal er i semifinalen i ligacupen

4. Arsenal har trukket en kurant motstander på hjemmebane i FA-cupen

 

Dette kan bli en knallfantastisk sesong.

 

Og folk her inne er ikke fornøyd.

Betyr vel at vi ennå har mye å gå på.

 

Hvilken klubb jeg er en lykkelig supporter av.

Link to comment
Share on other sites

Kan desverre ikke se at vi skal få med oss noe fra Old Trafford med ett så naivt spill men vi får se. Lever selvsagt i håpet om ett under om fem dager

 

Forsvaret har ikke vært bra nok så langt i sesong, 100% enig.

 

Men jeg regner oss som favoritter på Trafford, og jeg er bombesikker på seier!

Link to comment
Share on other sites

Flott med avansement! Nå må vi håpe på tysk motstand i neste runde, med spansk i trekningen er sjansen for avansement lik null.

 

Flott med tabelltopp, flott med semifinale i ligacupen, flott med Leeds hjemme i FA cupen, det er allikevel et ord som for meg blir gjentatt i hver eneste kamp; FRUSTRASJON!

Det er skremmende hvordan vi gjør elemntære feil gang på gang og setter oss selv i vanskelige situasjoner som vi innimellom ikke kommer oss ut av , mens andre ganger redder oss selv på håret. Sitter med en følelse av "accident waiting to happen". Jeg ser for mange svakheter i dette laget til at jeg tror på gull.

 

Heldigvis får vi et svar ganske raskt, på mandag!

 

Setter meg på flyet og stiller i away section på Old Trafford mandag!

 

Sing your heart out!!!!

Link to comment
Share on other sites

Spiller vi slik vi gjorde mot Partizan mot Barcelona, Schalke, Bayern eller Real Madrid så ryker vi på hodet og ræva ut av CL.

 

Arshavin og Denilson har begge to så dårlige prestasjoner ute på banen at jeg på et tidspunkt fikk lyst til å rive av meg håret. Skal ikke være mulig med så mange feilpasninger. Arshavin til tider kan jeg skjønne har en lav feilpasningsprosent i og med at han ofte prøver på flikker og langt mer offensive pasninger enn Brasilianeren, men i dag treffer han på absolutt ingenting. Denilson sentrer til gjengjeld ofte sidelengs, men i dag klarte han verken det eller noe annet.

 

Nasri er god de få gangene det er litt bevegelse rundt seg og viser at han er vår viktigste spiller pdd, RvP var rusten og Chamakh virket temmelig sliten. Syntes Koscielny var temmelig god i dag, Squillaci var heller ikke så verst. Gibbs startet bra men ble selvfølgelig skadet (hjelper ikke å være et så stort talent når man er skadet hele tiden dessverre). Eboué kommer inn og gjør en god jobb, mens Sagna er temmelig stødig som vanlig på høyrebacken bortsett fra det røde kortet i sluttminuttene.

 

Vi er videre i Champions League inntil videre, men det som frusterer meg er hvordan laget virket så lite samspilte i dag. Var så og si ingen som hadde en forståelse for hverandre. Til og med Sagna og Nasri som har utviklet en temmelig god forståelse for hverandre i det siste virket helt blåst.

Link to comment
Share on other sites

* Chamakh og Persie tror jeg ikke vil passe sammen i et 4-4-2 system, selv om Persie nå er langt unna form. Dømmer de ikke bare etter denne kampen, men måten de er som spillere. De liker å involvere seg med å trekke ut på kanten/bakover på banen, og det kan bli for likt på måten de tenker og beveger seg. Skulle ønske Walcott fikk sjansen som makkeren til en av disse i et 4-4-2 system.

 

* For meg er Walcott ingen stor ving, for jeg mener han ofte blir veldig opptatt av å løpe langs kanten. Virker litt stresset i jakten på å prestere, og skape noe når han får ballen. Løper seg inn i problemer, noe som ofte fører til innkast eller et dårlig innleggsforsøk. Jeg tror at Theo kunne blitt en ypperlig spiss, både som bakromsløper på stuss/pasninger, og innenfor 16-meteren (fox in the box). Målet idag gledet meg stort, og viser hvor giftig han kan være foran mål. God bevegelse, godt medtak, og et kjapt skudd. Håper virkelig han kunne fått sjansen foran mål over en periode, for jeg tror dette er en possisjon han kan passe perfekt i med sin fart.

 

* Song og Denilson blir for lite kreative som sentrale i en slik formasjon, og jeg føler at Nasri heller burde bli brukt istedenfor enten Song eller Denilson idag. Vi trenger en som kan se muligheter/rom for andre, og som kan føre raid fremover på banen. En som leser mulightene raskere, enn "arbeidsmaurene"

 

* Er også litt bekymret over stopperduoen, for jeg synes de ofte holder litt for stor avstand til spissene. Det virker som om tempoet og rykkene til motstanderene, kan sette de ut litt. Mangel på spilleforståelse på dette nivået? Tempoet i spillet? Mangel på å lese hverandre, og hvilke arbeidsoppgaver man har? (kommunikasjon)

Jeg føler vel at vi kanskje trenger en bedre makker til Vermaelen, om laget skal få en bedre defensiv trygghet i den bakre rekka. Koscielny, Djourou, og Squillaci har nok ikke toppnivået, som jeg mener vi trenger.

Nå er to av de nye i PL, og skal få lov til å sette seg inn i nytt omgivelser. Likevel; det blir litt for ofte de samme "feilene" som viser seg gang på gang. Sier ikke at de har en lett oppgave, når de begge er nye. Føler bare at selv i kamper hvor vi har lite trykk bakover, så skjer det likevel en utrygghet og situasjoner som aldri burde oppstått.

 

* Synd med Gibbs, som nok engang blir skadet med engang han er tilbake.

 

* Arshavin........., tja.........? Denne kampen må du glemme, for dette minnet om mange kamper sist sesong. På OT til mandag, trenger vi deg på ditt beste.

 

* Nasri fortsetter å storspille, og det ser nå ut som om han klarer å stabilisere sin prestasjoner på dette nivået. Den "nye Zidane" var det mange som snakket om i tidlig alder i Marseille, og man kan jaggu se likhetstrekk med måten han bruker teknikken både på dragninger, føring av ball, og kroppsherskelse. Tror vi enda ikke har sett det beste av Nasri B)

 

Vi gjorde jobben våres, og nå er det bare å vente på trekningen. Cup er cup, og nå er det opp til gutta og Wenger å vise seg frem på ny i en slik situasjon.

Link to comment
Share on other sites

Pokaler kan ikke vinnes, bare tapes i November/Desember. Vi skrangler oss videre og har ennå mye å gå på. Man kan la seg frustrere over de problemene vi skaper for oss selv, eller man kan glede seg over at vi ennå har stort forbedringspotensiale. Hver sin smak. Jeg vet hva jeg velger.

 

Hva gjelder Viasat velger jeg kinesisk stream over Fjøra og Stokke 7 dager i uken, 365 dager i året. Klok av skade kjenner jeg litt (usmakelig) skadefro over alle som ennå ikke har lært..

Link to comment
Share on other sites

Jeg klarer ikke å dy meg: pinlig av Viasat4. Kommentatorene må ha noe personlig imot Chamakh, for det er regelrett hets det de driver med. Han spilte ikke så alt for bra i dag, men han fortjener ikke slakt i annenhver setning som spys ut. Pinlig.

 

Helt korrekt. I dag viste VIRKELIG United suppoperten Roar Stokke sitt sanne jeg. Skremmende dårlig, faktisk.

Link to comment
Share on other sites

Positivt fra denne kampen;

 

Vi vinner, scorer 3 og RvP får verdifull matchtrening. Karer oss videre fra CL og går heljen i møte med enda en seier. OK andreomgang. Scorer 18 mål i gruppespillet og lar dermed ikke Tottene ta rekorden alene... RvP scorer, Nasri scorer og Walcott scorer...

 

Negativt;

 

Elendig førsteomgang, selv om vi får en straffe. Få spillere utpå der tok skikkelig ansvar, vijen var dårlig og samspillet virket helt fraværende ved flere anledninger.

Slipper inn nok et mål... Mye dårlige valg og dårlig konsentrasjon både foran egen kasse og motstanderens.

 

Nå får vi bare håpe laget konsentrerer seg fullt og helt frem mot mandagen, og kan gi Manscum skikkelig match på Old Trafford. Gruer meg litt, siden statistikken taler veldig i mot at vi skal klare å få med oss 3 poeng her. Under Wenger har vi aldri scoret mer enn 1 mål mot Manure på Old Trafford(i PL, vel og merke) og det kollektive forsvaret er fortsatt altfor dårlig. Klarer vi å la oss straffe mot lag som WBA, Partizan, Braga, Castle osv ser jeg lite som tilsier at vi skal klare å holde nullen på Trafford.

 

Føler at vi MÅ score mer enn 2 for å komme ut av den kampen med 3 poeng, dessverre er det mest sannsynlig for mye forlangt...

 

Uansett, kommer til å sitte å heie så mye som mulig for at vi skal klare å komme oss derfra med et godt resultat. Arsenal 'till I die!!

Link to comment
Share on other sites

Pokaler kan ikke vinnes, bare tapes i November/Desember. Vi skrangler oss videre og har ennå mye å gå på. Man kan la seg frustrere over de problemene vi skaper for oss selv, eller man kan glede seg over at vi ennå har stort forbedringspotensiale. Hver sin smak. Jeg vet hva jeg velger.

 

Hva gjelder Viasat velger jeg kinesisk stream over Fjøra og Stokke 7 dager i uken, 365 dager i året. Klok av skade kjenner jeg litt (usmakelig) skadefro over alle som ennå ikke har lært..

 

kinesisk stream... jævlig bra! fjørtoft var en god spiss, men er vel ikke akkurat programlederemne nei.

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig; 3-1 er nå en gang 3-1. Fab`en fortsetter å imponere, utvisningen er klønete, men korrekt, Nasri skal fremdeles stille til presidenvalg i Frankrike, good shit at Robin og Theo setter hver sin, ut over det er det mye ruskomsnusk, pluss et par spillere som var heller slette. Drit i analysen Arsene, kosentrer deg å sørge for at vi scorer et mål mer enn Salford nissene!

Link to comment
Share on other sites

...

 

Nå får vi bare håpe laget konsentrerer seg fullt og helt frem mot mandagen, og kan gi Manscum skikkelig match på Old Trafford. Gruer meg litt, siden statistikken taler veldig i mot at vi skal klare å få med oss 3 poeng her. Under Wenger har vi aldri scoret mer enn 1 mål mot Manure på Old Trafford(i PL, vel og merke) og det kollektive forsvaret er fortsatt altfor dårlig. Klarer vi å la oss straffe mot lag som WBA, Partizan, Braga, Castle osv ser jeg lite som tilsier at vi skal klare å holde nullen på Trafford.

 

Føler at vi MÅ score mer enn 2 for å komme ut av den kampen med 3 poeng, dessverre er det mest sannsynlig for mye forlangt...

 

Uansett, kommer til å sitte å heie så mye som mulig for at vi skal klare å komme oss derfra med et godt resultat. Arsenal 'till I die!!

 

For meg er Arsenals store, STORE problem det kollektive forsvarsspillet, som du er inne på. I går synes jeg slett ikke forsvarsfireren gjorde noen dårlig kamp, men de blir tvunget til å gjøre vanskelige valg fordi midtbanen ikke gjør jobben sin. Vi MÅ ha en som kan være det defensive ankeret og rydde opp foran forsvarsfireren!!! Hittill i år har ikke Song gjort den jobben, og det som er mest oppsiktsvekkende er kanskje at flere av Wengers uttalelser kan tolkes dithen at det er i henhold til instruksene.

 

Skal vi ta poeng mot ManU på OT MÅ Song være disiplinert og gjøre den defensive ryddejobben og la andre ta seg av de offensive bidragene. Jeg mener ikke at han skal være lenka fast foran forsvarsspilleren for evig og alltid, men mot de beste lagene må vi ha mer defensiv trygghet enn det vi ser nå om dagen.

 

Et annet must mot United er å få Nasri inn sentralt. Nå om dagen er han best når han er mye involvert i spillet, og han har evnen både til å dra av en mann eller to OG spille geniale pasninger til medspillere. Det må vi ha med på mandag.

Link to comment
Share on other sites

Vi må være glade for at vi møtte et såpass dårlig lag i går... Hadde det vært et annet, litt bedre lag, hadde vi blitt kjørt gjennom!

 

Denilson skuffer, som alltid. "Han gjør den usynlige jobben". Jaha? Sliter med tversoverpasninger og er altfor svak i duellene, ser på Wilshere, Diaby, Ramsey osv. foran han!

 

ManUtd på mandag, den skal vi vinne B)

Link to comment
Share on other sites

Igjen så klarer våre motstandere å score uten å hverken produsere noe særlig med farlige situasjoner, eller å ha ballen mye i laget. Sett over 90 minutter virker forsvaret vårt bunnsolid, men så svikter det i markeringer, og vips -> mål imot. Må være frustrerende for Fabianski å slippe inn stort sett alt av baller som har retning innenfor stengene. Han kan ikke lastes for noen av målene siste halvannen måneden, men har heller knapt nok hatt ei eineste redning. Men tror og håper at han forsvarer seg når han blir satt på realistiske prøver (mest sannsynlig i manchester på mandag).

 

Chamakh og Arshavin har dessverre ein forferdelig dag på jobben. Håper Van Persie, Bendtner og Walcott kan finne tilbake til toppnivået sitt etter skadeavbrekkene. Spesielt Walcott og Bendtner virker å ha telepatiske forbindelser (slik som Bergkamp og Ljungberg hadde).

 

Nasri er glovarm om dagene. Tredjemålet i går gir tårer i øynene. Godt brutt av Eboue som spiller til Song. Avanserer før han spiller herlig vegg med Bendtner, runder ein forsvarer og spiller opp Nasri. Song fortsetter løpet sitt, slik at markeringen til Nasri bytter jobb, og Nasri har akkurat passe genialitet og ro til å vente til kysten er klar, og banker ballen i nettet. TAKK!

 

Song eier midtbanen, og bryter Partizan både høyt oppe i banen og langt nede på egen banehalvdel. Hans innsats er betydelig for at me ligger der me ligger på tabellen. Dessverre har han de par siste kampene slitt litt mer enn normalt med kvaliteten på pasningene.

 

 

 

Tror me må lære oss å sette pris på hver ein seier, samme hvor mye forventet den i utgangspunktet var. Premier League blir mer og mer knalltøff, og eg har tidligere i sesongen tippet at 82 poeng i år kan gi ligaseier.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...