Jump to content

Kolo Touré


arsenalfc

Recommended Posts

Guest kellex

King kolo vil bli meget viktig neste sesong. En ting som er sikkert er at hans navn står bakpå ryggen min når kjøpet av den nye bortedrakten blir gjort. Han kommer til å bli en viktig brikke i neste sesong og er min favoritt til kapteins jobben. Hans innsats, og gode prestasjone for arsenal disse årene gjør han til en av de beste forsvarene i verden. Kan være noe svak i lufta til tider, men dette kan han bli bedre på.

 

Et par tøffe klipp av KING KOLO:

 

http://www.youtube.com/watch?v=XYUFCLsuvJ4...related&search=

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • Replies 436
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Noen som vet når Kolo tar med seg Eboue og kanskje Song og forsvinner til ANC? Vet det er i januar, men noen som vet når i januar han drar, og hvilke kamper han (de) mister?

 

Hvis jeg husker riktig så drar de 1. januar, selvom kamper starter seinere i måneden, men de skal trene med laget fra 1. :D

Link to comment
Share on other sites

OK takk for svar. Hvis de begynner første januar mister Kolo (og co) disse Premier League kampene:

 

West Ham United H 01.01.08

Birmingham City H 12.01.08

Fulham B 19.01.08

Newcastle United H 29.01.08

Manchester City B 02.02.08

Blackburn Rovers H 11.02.08

I tillegg kommer noen cupkamper.

 

Kampene er ikke av det tøffeste slaget, vi bør egentlig vinne minst 5 av matchene. Jeg tok med West Ham kampen som går på startdatoen, selv om vi kan håpe han får med seg den før gutta drar. Om Elfenbenskysten når finalen eller bronsefinalen, noe de etter all sannsynlighet gjør, vil han nok også miste Blackburn kampen som går en/to dager etter finalen/bronsefinalenn.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvem bør erstatte Kolo Toure? står det i fremme på gunners.no, og mener eg at Johan Djourou er det mest naturlige valget siden han er raskere og har spilt nesten hver eneste kamp i Premier League i årog nesten like god på hode som Senderos, men Senderos er ikke et dumt valg om Wenger skal bruke han da Kolo er i Afrika, han er iallefall en spiller som blør for drakten, men om vi skulle ha hentet inn en ny spiller, måtte det ha blitt Micah Richards fra City, makan til spiller skal du lete etter, kjøper vi han, så vinner vi Premier League, men det er den dyreste løsningen, men vi får bare avvente å se hva vår professor gjør! :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Hvem bør erstatte Kolo Toure? står det i fremme på gunners.no, og mener eg at Johan Djourou er det mest naturlige valget siden han er raskere og har spilt nesten hver eneste kamp i Premier League i årog nesten like god på hode som Senderos, men Senderos er ikke et dumt valg om Wenger skal bruke han da Kolo er i Afrika, han er iallefall en spiller som blør for drakten, men om vi skulle ha hentet inn en ny spiller, måtte det ha blitt Micah Richards fra City, makan til spiller skal du lete etter, kjøper vi han, så vinner vi Premier League, men det er den dyreste løsningen, men vi får bare avvente å se hva vår professor gjør! :ph34r:

Satan, så lang setning! :D

Link to comment
Share on other sites

Hvem bør erstatte Kolo Toure? står det i fremme på gunners.no, og mener eg at Johan Djourou er det mest naturlige valget siden han er raskere og har spilt nesten hver eneste kamp i Premier League i årog nesten like god på hode som Senderos, men Senderos er ikke et dumt valg om Wenger skal bruke han da Kolo er i Afrika, han er iallefall en spiller som blør for drakten, men om vi skulle ha hentet inn en ny spiller, måtte det ha blitt Micah Richards fra City, makan til spiller skal du lete etter, kjøper vi han, så vinner vi Premier League, men det er den dyreste løsningen, men vi får bare avvente å se hva vår professor gjør! :ph34r:

Satan, så lang setning! :)

 

 

Hehe, tenkte på det samme eg og. Måtte stoppe opp og puste opp midt i setninga :D

 

Men er enig med det du skriver Jazze.

Om vi bruker Senderos eller Djourou trur eg ikkje spiller så stor rolle, vil rangere dei ganske jamnt. Å kjøpe Richards er nok bare ein drømmesituasjon som ikkje kommer til å skje, ennå!

Link to comment
Share on other sites

Tror nok ikke det blir kjøp av midtstopper nei. Og hvis det blir det, så er det ikke ett kjøp som skal erstatte Kolo i en måned. I Arsenal må man spille seg inn i klubben, det er ikke Lierpool hvor man bare kaster innpå de elve beste.

Som du sier Jazze, Richards er en meget god, ung og tallentfull stopper. Men hva gjør vi da nårr Afrika mesterskapet er over? Toure, Gallas og Richards! 3 av verdens beste stoppere, ingen av de er fornøyd med å sitte på benken!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

I går så spilte Kolos Elfenbenskysten mot Benin og han gjorde sine saker ganske bra så lenge han spilte og etter 43 spilte minutter viser han god gammel klasse da han finter vekk 2 forsvars spillere og sender ballen mellom beina på keeper og bort til broder Yaya som scorer sikkert.

 

Målet kan lastes ned HER.

 

Men bare 2 minutter senere får Toure en lei smell i låret\lysken og må ut på båre, men kommer seg raskt innpå igjen, men bare noen minutter etter dette så "forverrer" han kanskje skaden og bli byttet ut med en annen spiller, han holder også en ispose eller lignende ved lysken, så hvor lenge han blir ute nå vet eg ikke, kanskje noen av dere andre som vet det?

 

Hendelsen om skaden kan dere laste ned HER.

Link to comment
Share on other sites

I går så spilte Kolos Elfenbenskysten mot Benin og han gjorde sine saker ganske bra så lenge han spilte og etter 43 spilte minutter viser han god gammel klasse da han finter vekk 2 forsvars spillere og sender ballen mellom beina på keeper og bort til broder Yaya som scorer sikkert.

 

Målet kan lastes ned HER.

 

Men bare 2 minutter senere får Toure en lei smell i låret\lysken og må ut på båre, men kommer seg raskt innpå igjen, men bare noen minutter etter dette så "forverrer" han kanskje skaden og bli byttet ut med en annen spiller, han holder også en ispose eller lignende ved lysken, så hvor lenge han blir ute nå vet eg ikke, kanskje noen av dere andre som vet det?

 

Hendelsen om skaden kan dere laste ned HER.

Det er vel begrenset hvor lenge en slik lyskeskade holder personer ute på sidelinjen? Uansett vil han ikke spille for oss på en stund så lenge det er Afrikamesterskap. Det er vel nesten litt positivt at han får seg en hvil ettersom han hadde spilt alle kampene våre (untatt Ligacup + Barsnley i FA) hittil. Mener å huske at han virket sliten etter sist mesterskap, da Elfenbenkysten kom helt til finalen.

Link to comment
Share on other sites

Får håpe det ikke er noe alvorlig skade.

Om han blir ute i 2 uker eller bare noen dager høres det uansett bekymringsfullt ut og jeg liker ikke tanken på at han eventuelt fortsetter i Afrikamesterskapet. Få ha hjem til London!

Kan fort bli 1-2 mnd ute hvis det er skikkelig strekkskade. Det er også fort gjort å få tilbakefall.. :blink:

 

Verst tenkelige er hvis han må stå over Milan-kampen på Emirates. Tror vi er avhengig av han og Gallas som stopperpar hvis vi skal ha noe sjans å holde nullen i den kampen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Kolo nå er ute i 2 mnd så må Wenger kjøpe en ny stopper, ellers vinner vi ingenting denne sesongen heller! Men wenger henter sikkert inn en 16-åring fra Uganda.

Dette ser vel ikke så galt ut:

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/arti...779&ito=newsnow

Og igjen ikke så oppløftende:

http://www.premiershiplatest.com/news/arse...ury-557604.html

Link to comment
Share on other sites

Om Toure blir ute i 3 måneder som enkelte sier, må det etter mitt skjønn kjøpes en ny midstopper. Skal vi henge med i alle turneringene må vi topp spillere på alle plasser, og det har vi ikke om Toure ikke er tilgjengelig.. Wenger: kjøp Micah Richards NÅÅÅÅÅÅÅ!!

Link to comment
Share on other sites

Hvis Kolo nå er ute i 2 mnd så må Wenger kjøpe en ny stopper, ellers vinner vi ingenting denne sesongen heller! Men wenger henter sikkert inn en 16-åring fra Uganda.

Dette ser vel ikke så galt ut:

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/arti...779&ito=newsnow

Og igjen ikke så oppløftende:

http://www.premiershiplatest.com/news/arse...ury-557604.html

 

 

Han er ute i 8 til 10 dager ifølge arsenal.com, men vil være i Afrika så lenge Elfenbenskysten er med i ACF..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...t+get+a+goal%27

 

Ifølge Wenger er Kolo skadet i minst 3-4 uker. :) Ganske utgjort det når vi begynner å få tilbake spillere, så kommer det nye skader. Er vel en forverring av skaden fra Afrikamesterskapet.

 

Så da får vi stole på at Senderos fortsetter å holde et bra nivå.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...t+get+a+goal%27

 

Ifølge Wenger er Kolo skadet i minst 3-4 uker. :P Ganske utgjort det når vi begynner å få tilbake spillere, så kommer det nye skader. Er vel en forverring av skaden fra Afrikamesterskapet.

 

Så da får vi stole på at Senderos fortsetter å holde et bra nivå.

 

Jeg syns Senderos spilte veldig bra etter at han kom inn for Toure igår! :D

Men han fikk jo ikke all verdens å gjøre ettersom at arsenal kjørte kampen! :P Jeg tror/håper Senderos klarer seg strålende de neste ukene med Gallas i midtforsvaret!!! :D

Synd at Toure måtte gå ut med skade så tidlig, men han fortjener jo nesten litt pause nå, etter å ha spilt mange kamper i det siste.. Får håpe Toure kommer raskt tilbake i strålende form;D

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...t+get+a+goal%27

 

Ifølge Wenger er Kolo skadet i minst 3-4 uker. :P Ganske utgjort det når vi begynner å få tilbake spillere, så kommer det nye skader. Er vel en forverring av skaden fra Afrikamesterskapet.

 

Så da får vi stole på at Senderos fortsetter å holde et bra nivå.

Litt bedre nyheter. Skaden kan vare fra 2-4 uker, ikke 3-4 som antatt. Men som du sier, vi håper forsatt Senderos holder det høye nivået han holder akkurat nå. Så skal dette gå så bra så... :D

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...