Jump to content

Mark Schwarzer


yelf1

Recommended Posts

Ifølge ryktene var det nye kravet til FUlham for stort og Arsenal har dermed rettet nesene sine mot Manchester. I den nye kjøpeklubben vil enten Hart eller Given bli benket neste sesong. Begge er mer enn gode nok for oss, så jeg vil være storfornøyd med en av disse, selv om det må sies at Given ikke er så god i feltet som sikkert mange krever av en Arsenalkeeper.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 277
  • Created
  • Last Reply

Ifølge ryktene var det nye kravet til FUlham for stort og Arsenal har dermed rettet nesene sine mot Manchester. I den nye kjøpeklubben vil enten Hart eller Given bli benket neste sesong. Begge er mer enn gode nok for oss, så jeg vil være storfornøyd med en av disse, selv om det må sies at Given ikke er så god i feltet som sikkert mange krever av en Arsenalkeeper.

 

Hart kommer ikke til Arsenal, det tviler jeg vanvittig sterkt på. Han er 23 år (kun 3 år eldre enn Szczesny) og etter uttalesene til Wenger så tviler jeg på at han kommer til å ødelegge sjansene til polakken vår med å hente inn Hart. Given er veldig god på strek, men han er ikke akkurat en fryktinngytende keeper som er en koloss i feltet, og det er det jeg gjerne vil se i Arsenal. En stor svær keeper med god plasseringsevne og en vanvittig luftstyrke som herjer i feltet. Given er en av de svakere keeperne i Premier League når det kommer til feltarbeid så takk, men nei takk for min del.

 

Hvis Schwarzer blir for dyr så håper jeg fortsatt på Thomas Sørensen fra Stoke, tror han kunne gjort en veldig god jobb for Arsenal i et par sesonger også.

Link to comment
Share on other sites

Syns det er oppsiktsvekkende at dere ønsker dere keepere som Frey og Handanovic som ikke har vist noen ting i Premier League, framfor en spiller som Schwarzer som har spilt 11 sesonger i Premier League og har vist stabilt og godt keeper spill i de aller fleste av de sesongene. Det må da være langt bedre å hente en keeper vi veit hva vi får av, enn å hente en spiller som vi ikke har noen forutsetninger for å være sikre på at presterer i vår liga. Det er altfor mange eksempler på spillere som har gjort det godt andre steder, kommet til Premier League og failet. Jeg er ikke i tvil, det er keepere som Schwarzer, Hart eller Given vi trenger. Ikke noen vi henter utenfra, det er ingen tvil om at vi må satse på det sikre. Handanovic er ingen sikker signering, det er det eneste jeg er sikker på.

 

Skal vi hente noen fra utlandet må det være av de aller største navnene, det vil si; altfor dyrt! Derfor bør vi heller se etter keepere i Premier League som står på et stabilt nivå, om de ikke gjør de store redningene så gjør de ihvertfall ikke de store tabbene. Bare den CVen vil gi oss mange flere poeng i sekken, en trygg keeper gir et trygt forsvar. Sånn er det bare, Almunia er ikke en trygg keeper, det er Schwarzer, om denne Handanovic er det er vi absolutt ikke sikre på. Når presset fra 60 tusen Arsenal supportere på Emirates, og millioner rundt i verden begynner å hvile på hans skuldre. Nei, i mine øyne er det ingen tvil om at Wenger leiter på det rette markedet!

Link to comment
Share on other sites

:huh:-->

QUOTE(Stefan B @ Jul 16 2010, 10:21 AM) 201628[/snapback]

Hart kommer ikke til Arsenal, det tviler jeg vanvittig sterkt på. Han er 23 år (kun 3 år eldre enn Szczesny) og etter uttalesene til Wenger så tviler jeg på at han kommer til å ødelegge sjansene til polakken vår med å hente inn Hart. Given er veldig god på strek, men han er ikke akkurat en fryktinngytende keeper som er en koloss i feltet, og det er det jeg gjerne vil se i Arsenal. En stor svær keeper med god plasseringsevne og en vanvittig luftstyrke som herjer i feltet. Given er en av de svakere keeperne i Premier League når det kommer til feltarbeid så takk, men nei takk for min del.

 

Hvis Schwarzer blir for dyr så håper jeg fortsatt på Thomas Sørensen fra Stoke, tror han kunne gjort en veldig god jobb for Arsenal i et par sesonger også.

 

Vi trenger en toppkeeper. Om han er 20 eller 40 spiller liten rolle. Sørensen er ikke en toppkeeper i mine øyne og synes heller ikke Schwarzer er noe å satse på til prisen på 40mill. Vil mye heller ha Given, men aller mest Hart. Hvorfor skulle Szczesny sjanser ødelegges av Hart. Hvis han er god nok så tar han over plassen om et år eller to og Hart kan selges videre slik at man får igjen litt på investeringen. Fabianski var jo også "det beste fra Polen siden Chopin" for et par år siden så det er jo ikke bankers at Szcesny skal ende opp som en toppkeeper. Ser bare positive ting ved et kjøp av Hart

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper Wenger satser på Fabianski, og jeg er helt sikker på at han blir en suksess.

 

med fare for å virvle alt gammelt grums opp igjen, hvorfor gjentar du dette om igjen og om igjen? Er det kun for å provosere? Vi er enige om at Almunia ikke er god nok, og jeg tviler på om Fabianski er god nok. Vel, vi kan vel alle HÅPE våre tips blir gjort til skamme, og mulig jeg tar feil, men ut fra det jeg har sett til nå, tillater jeg meg å tvile på om han har det som skal til. Derfor mener jeg Arsenal bør kjøpe ny keeper, og slik jeg ser det er Hart den beste kandidaten. Alternativet er å kjøpe en internasjonal etablert toppkeeper, men det blir trolig for dyrt.

Link to comment
Share on other sites

med fare for å virvle alt gammelt grums opp igjen, hvorfor gjentar du dette om igjen og om igjen? Er det kun for å provosere? Vi er enige om at Almunia ikke er god nok, og jeg tviler på om Fabianski er god nok. Vel, vi kan vel alle HÅPE våre tips blir gjort til skamme, og mulig jeg tar feil, men ut fra det jeg har sett til nå, tillater jeg meg å tvile på om han har det som skal til. Derfor mener jeg Arsenal bør kjøpe ny keeper, og slik jeg ser det er Hart den beste kandidaten. Alternativet er å kjøpe en internasjonal etablert toppkeeper, men det blir trolig for dyrt.

Kan du fortelle meg når jeg sist skrev dette?

 

Jeg har da lov til å ha egne meninger og jeg mener at Fabianski er ett bedre alternativ enn de ovennenvte og i tillegg slipper vi å legge ut penger for keeper.

La oss heller kjøpe en midtstopper og en back up for Song.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Eksemplet som gir meg tro på Fabianski er Song, som blomstret med spilletid, men selv BE må se at det er veldig vanskelig å gi en unggutt denne sjansen uten å ha en dugelig backup som kan ta over hvis han ikke fikser det?

Du har skjønt det 1Bergkamp0

 

Hvis han ikke skulle lykkes så har vi to andre talenter i Mannone og ungpolakk, alle kan vel ikke feile?

 

Jeg skjønner ikke poenget med å oppforstre talenter dersom man ikke skal gi de tillit. Fabianski har gjort seg fortjent til tillit og han burde ha vært førstevalg etter Lehmann. Almunia har vært ett sorgens kapittel.

 

Gi Fabianski de første 10 kampene i serien og la han spille med senkede skuldre. Så kan vi vurdere om han er god nok deretter.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Kan du fortelle meg når jeg sist skrev dette?

 

Jeg har da lov til å ha egne meninger og jeg mener at Fabianski er ett bedre alternativ enn de ovennenvte og i tillegg slipper vi å legge ut penger for keeper.

 

Nå husker ikke jeg eksakt det, men du har da vel ved gjentatte anledninger støttet Fabianskis kandidatur, har du ikke? Ikke noe galt i dette, det må du gjerne mene, og KANSKJE du har rett og har sett noe mange av oss andre ikke har sett? Uansett har du et godt poeng at det ville vært fint om klubben slapp å bruke penger, og du har naturligvis rett i at en spiller må vises tillit dersom han skal få ut sitt potensiale. Men selv om det hadde vært fint om jeg tok feil - dette er ikke noe personlig korstog mot Fabianski - tviler jeg altså på om han har det som skal til.

Link to comment
Share on other sites

Nå husker ikke jeg eksakt det, men du har da vel ved gjentatte anledninger støttet Fabianskis kandidatur, har du ikke? Ikke noe galt i dette, det må du gjerne mene, og KANSKJE du har rett og har sett noe mange av oss andre ikke har sett? Uansett har du et godt poeng at det ville vært fint om klubben slapp å bruke penger, og du har naturligvis rett i at en spiller må vises tillit dersom han skal få ut sitt potensiale. Men selv om det hadde vært fint om jeg tok feil - dette er ikke noe personlig korstog mot Fabianski - tviler jeg altså på om han har det som skal til.

Fabianski ble vel årets spiller et par ganger i Polen før han kom til oss. Han har hatt perioder med godt spill på reservelaget og er i tillegg landslagskeeper for Polen, med andre ord har han bevist før at han duger, og jeg tror han vil være fantastisk for oss i årene som kommer. Jeg har mer tro på Fabianski enn landsmannen hans.

 

Edit: Han har ikke blitt kåret til årets spiller et par ganger, men han ble kåret til årets keeper en gang.

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper han ikke får flere sjanser. Han har allerede fått mange sjanser til å bevise seg verdig, men har gjort tabber jevnlig. Våre keepere fikk en av de dårligste poengsummene av keeperne i ligaen. Det mildt sagt på tide å skaffe en klassekeeper, som ikke bare er gode på trening.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper han ikke får flere sjanser. Han har allerede fått mange sjanser til å bevise seg verdig, men har gjort tabber jevnlig. Våre keepere fikk en av de dårligste poengsummene av keeperne i ligaen. Det mildt sagt på tide å skaffe en klassekeeper, som ikke bare er gode på trening.

 

Har han fått mange sjanser?

 

Har han fått stå en lengre periode i mål? altså mer enn 3-4 kamper på rad?

En ung spiller trenger tid, tillit og muligheter skal han vokse, og det har slettes ikke Fabianski hatt. Han fortjener å stå hele pre-season nå, og gjør han det bra der trenger han videre tillit i starten av sesongen. Jeg har ikke heeeelt troa på denne unge polakken, men jeg vil ikke dømme han nord og ned før han virkelig har fått en skikkelig sjanse.

 

Og som Elfen sa tidligere, vi har 2 unggutter bak Fabianski, dem kan da ikke alle drite seg ut?

Link to comment
Share on other sites

Fabianski ble vel årets spiller et par ganger i Polen før han kom til oss. Han har hatt perioder med godt spill på reservelaget og er i tillegg landslagskeeper for Polen, med andre ord har han bevist før at han duger, og jeg tror han vil være fantastisk for oss i årene som kommer. Jeg har mer tro på Fabianski enn landsmannen hans.

 

Edit: Han har ikke blitt kåret til årets spiller et par ganger, men han ble kåret til årets keeper en gang.

BE

Det som forundrer meg er klokketroen til vår andre og yngste polske keeper.

Hvorfor har så mange denne klokketroen?

 

Arsenal skal vinne ligaen i år og vi kan ikke ha eksperimenter i mål.

Det kan straffe seg.

Vi trenger en som er god i feltet, slik at vi ikke igjen slipper til Stokes innkast og påfølgende mål.

Link to comment
Share on other sites

Har han fått mange sjanser?

 

Har han fått stå en lengre periode i mål? altså mer enn 3-4 kamper på rad?

En ung spiller trenger tid, tillit og muligheter skal han vokse, og det har slettes ikke Fabianski hatt. Han fortjener å stå hele pre-season nå, og gjør han det bra der trenger han videre tillit i starten av sesongen. Jeg har ikke heeeelt troa på denne unge polakken, men jeg vil ikke dømme han nord og ned før han virkelig har fått en skikkelig sjanse.

 

Og som Elfen sa tidligere, vi har 2 unggutter bak Fabianski, dem kan da ikke alle drite seg ut?

I toppen av PL så har man ikke råd til å la en keeper få tillit kun på troen om at de kan gjøre det bra. En keeper må rett og slett vise seg tilliten verdig i de få kampene de får stå. Det er stor forskjell på å gi en utespiller 10 kamper og en keeper 10 kamper. Arsenal har ikke råd til å gamble på keeperplassen hvis det er en toppplassering som er målsetningen. Fabianski har hatt sine sjanser uten å overbevise, det er den harde realiteten for en keeper.

 

En keeper handler dessuten om mere enn bare å stå bra. En keeper må ha tillit hos medspillere for å skape trygghet i laget. Tror ikke Fabianski eller Almunia har denne tilliten og forsvarsspillet lider under dette. En ny keeper som har framvist dyktighet på toppnivå vil skape trygghet i laget og dette vil igjen føre til mindre baklengs

Link to comment
Share on other sites

Mark Schwarzer, Alexander Frey eller Noldus Langballe. Det driter jeg i. så lenge en ny keeper kommer inn!

 

 

Så du er fornøyd med hva som helst, bare ikke Almunia eller Fabianski står i mål? Da stemmer jeg for å hente Thomas Myhre

Link to comment
Share on other sites

gjorde det jo bra for Charlton han så ;)

husker episoden mellom han og Henry ;)

 

Ja bra for charlton, og fantastisk for viking og kongsvinger i den eminente tippeligaen. Kan ikke klandre han for noe med de fantastiske avslutterne og det utrolig raske spillet i den ligaen der!

 

Men den episoden med Henry var jo kostelig.. fin måte for Henry å få demonstrert at dem drøyde tida. Sporty av Myhre. Men hadde vel vært enda morsommere hadde Henry banket den i mål ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper han ikke får flere sjanser. Han har allerede fått mange sjanser til å bevise seg verdig, men har gjort tabber jevnlig. Våre keepere fikk en av de dårligste poengsummene av keeperne i ligaen. Det mildt sagt på tide å skaffe en klassekeeper, som ikke bare er gode på trening.

 

Jeg er enig. Hadde klokketro på en viss Manninger i sin tid. Fabianski kan godt være

en strålende keeper,men har dessverre vist det motsatte i de kampene han har spilt.

Men klart en fordel hvis en keeper internt kan spare oss noen millioner,men jeg har

ikke tro på det.

Blemmene Fabianski gjorde var alt annet enn overbevisende. Crossen han klarte å skyve i mål vitner ikke om en klassekeeper.

Hadde klubber som United el Chelsea satset videre på disse? Jeg tviler på det. Jeg mener en klubb som Arsenal

trenger en keeper av Seaman klasse.

 

Personlig hadde jeg følt meg mye tryggere med en keeper med nervene i behold i storkamper,

og som på toppen gir forsvaret trygghet.

Det er jeg ikke sikker på hverken Almunia eller Fabianski gjør.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...