Jump to content

Mark Schwarzer


yelf1

Recommended Posts

Skjønner virkelig ikke all skepsisen til Schwarzer. Jeg mener han er det perfekte keeperkjøpet for øyeblikket. Ja, han er gammel, men det kan snus til noe positivt. Han har erfaring fra mange VM og PL sesonger. Schwarzer ser også ut til å være en keeper som bare blir bedre når han har vippet over 35+ alderen. Fjorårets sesong sto han meget godt for Fulham, og han var, etter min mening, den største grunnen til at Fulham nådde Europa Cup finale. Jeg tror han holder i enda 3-4 år, og det tror jeg Wenger er klar over, for vi har utrolig mange unge keeper talenter i klubben. Både Fabianski, Mannone og Sczsheczshny har potensialet til å bli en klassekeeper på dette nivået.

Desverre ser det ut som Fulham er ganske sta på å beholde han. Hva med å tilby Fulham en avtale som innholdt at vi kunne kjøpe Schwarzer for en billig penge mot at Fulham kan låne en valgfri Arsenal keeper i et år, til de finner en permanent keepererstatter? Det er noe begge klubbene ville bli tjent med.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 277
  • Created
  • Last Reply

Hvordan kan du bestemme deg på forhånd for å bli skuffet? Hva om Schwarzer storspiller? Jeg tror at hvis han hentes, så er det en grunn til det. Tviler på at Wenger faktisk henter en "helt ok" keeper, som er uten noe erfaring fra høyeste nivået.

 

Så, hvilken erfaring har Schwarzer utenom PL-spill for middelmådige klubber?

Helt ok i sitt nivå, men det er vel en grunn til at han ikke har vært linket til storklubber de siste sesongene......(eller noen gang?)

Jeg blir skuffet om vi henter inn en 37-åring, som jeg føler ikke er noe spesielt bedre enn Almunia/Fabianski. Veldig kortsiktig løsning, uten noe form for vesentlig økning av kvaliteten. Det er mine grunner for at jeg blir skuffet, om han skulle bli kjøpt inn.

 

Hva om han storspiller, joda....; hva om Almunia/Fabianski storspiller. Alt er synsing, og man kan selvfølgelig være etterpåklok. Mitt argument er alderen, og nivået som jeg oppfatter han har i forhold til hva vi har.

Link to comment
Share on other sites

Så, hvilken erfaring har Schwarzer utenom PL-spill for middelmådige klubber?

Helt ok i sitt nivå, men det er vel en grunn til at han ikke har vært linket til storklubber de siste sesongene......(eller noen gang?)

Jeg blir skuffet om vi henter inn en 37-åring, som jeg føler ikke er noe spesielt bedre enn Almunia/Fabianski. Veldig kortsiktig løsning, uten noe form for vesentlig økning av kvaliteten. Det er mine grunner for at jeg blir skuffet, om han skulle bli kjøpt inn.

 

Hva om han storspiller, joda....; hva om Almunia/Fabianski storspiller. Alt er synsing, og man kan selvfølgelig være etterpåklok. Mitt argument er alderen, og nivået som jeg oppfatter han har i forhold til hva vi har.

 

Hva med Edwin van der Sar? Spilte ikke han også i samme middelmådighet som Schwarzer gjør nå?

 

Hvis jeg tenker tilbake på Middlesbrough kampene hvor vi har slitt har Schwarzer alltid vist seg fra en meget god side, og han var i utrolig mange sesonger redningsmannen for Boro, og hva skjedde sesongen etter at Schwarzer forsvant til Fulham? Jo. Middlesbrough rykket rett ned.

 

Schwarzer er en matchvinner og en utrolig erfaren keeper i Premier League. Hvis han blir hentet er jeg bomesikker på at han blir en suksess i Arsenal drakta, og samtidig blir jeg da veldig overbevist om at vi tar seriegull neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Stefan B

Hva med Edwin van der Sar? Spilte ikke han også i samme middelmådighet som Schwarzer gjør nå?

 

Hvis jeg tenker tilbake på Middlesbrough kampene hvor vi har slitt har Schwarzer alltid vist seg fra en meget god side, og han var i utrolig mange sesonger redningsmannen for Boro, og hva skjedde sesongen etter at Schwarzer forsvant til Fulham? Jo. Middlesbrough rykket rett ned.

 

Schwarzer er en matchvinner og en utrolig erfaren keeper i Premier League. Hvis han blir hentet er jeg bomesikker på at han blir en suksess i Arsenal drakta, og samtidig blir jeg da veldig overbevist om at vi tar seriegull neste sesong.

 

 

Van der Sar:

1990-99: Ajax (226kamper)

1999-01: Juventuts (66kamper)

2001-05: Fulham (127 kamper) kjøpt for £ 7.5mill

2005: Man Utd kjøpt for ca £ 3.5mill, Van der Sar var da 35år gammel.

 

Hvorfor han gikk til Fulham, var det en del spørsmål om. En god pris for en reservekeeper i Juve, samt at han fikk en god personlig avtale. Utd kjøpte vel Van der Sar for å ha han i mål et par sesonger, for de hadde bl.a Ben Foster som de så på som den nye 1.keeperen i klubben. Utviklingen gikk ikke som forventet, samt at Van der Sar stod enestående bak et godt Utd lag.

 

Van der Sar har en helt annen historie enn Schwarzer, med mye erfaring på høyt nivå. Bl.a Champions league med Ajax (pokal) og Juve, før han reiste til England. Spilte også som bakerste mann for Nederland i EM 1996, 2000, og 2004, samt VM 1998. Alt dette hadde han FØR Utd kjøpte han som 35åring.

For meg er det å snakke om to helt totalt forskjellige spillere, med totalt forskjellige bakgrunn på det øverste nivået. En keeper blandt Europas beste, mot en helt ok keeper.

 

Nei, å sammenligne disse mener jeg blir merkelig, selv om begge har spilt i et lag som ikke er blandt de beste i England. Der slutter likheten, for Van der Sar er og har vært vesentlig bedre enn det Schwarzer har prestert.

 

Nei, jeg håper virkelig ikke vi kjøper denne 37åringen.

Link to comment
Share on other sites

Han har ingenting på et storlag som Arsenal vil/skal vere! Vi trenger en Keeper som oser autoritet i egent felt, Banner og steiker til forsvar spillerene, og samtidig har sine beste dager fremfor seg! Ser gjerne for meg Rene Adler fra Bayer Leverkusen!

Link to comment
Share on other sites

Han har ingenting på et storlag som Arsenal vil/skal vere! Vi trenger en Keeper som oser autoritet i egent felt, Banner og steiker til forsvar spillerene, og samtidig har sine beste dager fremfor seg! Ser gjerne for meg Rene Adler fra Bayer Leverkusen!

 

Det som er, er jo det at vi har noen talentfulle keepere i Arsenal men, som trenger litt tid. Det er kanskje snakk om 2-3 år og da er det ikke noen vits å se etter noen langsiktig løsning. Schwarzwer er en optimal løsing med tanke på at han ikke har så mange år igjen på toppnivå. Ikke minst har han masse erfaring å tilføye laget, noe som er en stor mangel vare i dagens Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Schwarzer imponerer ikke der heller(mot Tyskland). Mulig han er maks uheldig hver gang jeg ser han spille og at han ellers er en meget god keeper.. Men hver gang jeg ser han så står han ikke frem som en klasse keeper! For de som sier at han er en flott signering frem til Szczesny tar over, er jeg ikke enig i! Er vi kommet så langt at vi sier; "La oss ikke signere den beste keeperen som er tilgjengelig for klubben nå, for om noen år så er kanskje den unge Szczesny klar til å ta over?!" Noen omtaler Szczesny som om det står skrevet i sten at han skal bli førstelags keeper og lykkes i det. Dette er ingen garanti.

 

Hvis vi har penger så la oss få tak i de som er best tilgjengelig!

Link to comment
Share on other sites

Kanskje vi heller skal kikke litt på keeperen på den andre banehalvdelen i dag?

 

Kanskje, men det er umulig å bedømme så langt i denne kampen. Han har knapt hatt noe å gjøre. Tyskland ser irriterende sterke ut må jeg få si.

Link to comment
Share on other sites

Manuel Neuer er en formidabel keeper! :lol:

Han virka veldig bra i feltet iallefall. Autoritær og konsentrert. Men han er vel fortsatt bare 2. valget bak Adler?

Hadde uansett vært spennende om Wenger valgte å satse på en slik keeper i stedet for en 38-åring som Schwarzer...

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Han virka veldig bra i feltet iallefall. Autoritær og konsentrert. Men han er vel fortsatt bare 2. valget bak Adler?

Hadde uansett vært spennende om Wenger valgte å satse på en slik keeper i stedet for en 38-åring som Schwarzer...

 

At Adler ble satt som førstekeeper var en av flere punkter Joachim Low har blitt kritisert for. Nå ble Adler skadet og Neuer ble naturligvis valget fremfor bla. Hans Joerg Butt og Tim Wiese.

 

Etter VM 2010, så er Manuel Neuer det klare førstevalget. :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest kellex

Håper virkelig Wenger har sett fra seg Mark Schwarzer nå! Wengers keeper vurderinger bekymrer meg litt skal jeg være helt ærlig :(

Link to comment
Share on other sites

http://www.goal.com/en-gb/news/2559/rumour...chwarzer-after-

 

Jeg syns ikke Schwarzer har virket særlig overbevisende i VM og da er han typisk nok aktuell for oss. :(

Ja, han var god for Fulham sist sesong, men jeg er ikke overbevist at han er rett mann.

Men det er tydelig at Wenger ønsker å vente på at Szczesny skal bli moden som vår førstekeeper snart. Da syns jeg faktisk det hadde vært bedre å gi han sjansen med en gang!

 

Men skal det kjøpes ny keeper syns jeg vi bør gå for Joe Hart.

Szczesny og Hart hadde vært en skikkelig duell om keeperplassen de kommende årene! :huh:

Link to comment
Share on other sites

Men skal det kjøpes ny keeper syns jeg vi bør gå for Joe Hart.

Szczesny og Hart hadde vært en skikkelig duell om keeperplassen de kommende årene! :(

 

Hart er ett godt alternativ. Men jeg må si at jeg lot meg imponere av Manuel Neuer i går, så hadde ikke vært meg imot om vi endte opp med han.

Link to comment
Share on other sites

Hart er ett godt alternativ. Men jeg må si at jeg lot meg imponere av Manuel Neuer i går, så hadde ikke vært meg imot om vi endte opp med han.

 

Av alle merkverdigheter Wenger har gjort inneblandt alt det geniale - å gjøre Almunia til førstekeeper er det som har fått hevet øyenbrynene. Det samt signeringen av Francis Jeffers. I begge tilfeller har jeg fått bekreftet at min store forundring var velbegrunnet.

 

Det er Neuer/Adler i Tyskland og et par tre keepere i Italia. Buffon, gjengangeren Frey og Marchetti fra Cagliari. Eneste oppegående engelske alternativ er Joe Hart. Scwarzer har jeg aldri latt meg imponere av, men noe statistikk viste at han faktisk har vært blandt de bedre sist sesong, til min overraskelse. Det jeg har sett av han i VM er det samme som inntrykket jeg har hatt av han fra tidligere.

 

Det vil likevel være en forsterkning fra Almunia.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Av alle merkverdigheter Wenger har gjort inneblandt alt det geniale - å gjøre Almunia til førstekeeper er det som har fått hevet øyenbrynene. Det samt signeringen av Francis Jeffers. I begge tilfeller har jeg fått bekreftet at min store forundring var velbegrunnet.

 

Det er Neuer/Adler i Tyskland og et par tre keepere i Italia. Buffon, gjengangeren Frey og Marchetti fra Cagliari. Eneste oppegående engelske alternativ er Joe Hart. Scwarzer har jeg aldri latt meg imponere av, men noe statistikk viste at han faktisk har vært blandt de bedre sist sesong, til min overraskelse. Det jeg har sett av han i VM er det samme som inntrykket jeg har hatt av han fra tidligere.

 

Det vil likevel være en forsterkning fra Almunia.

For meg så er det Manuel Neuer som er det klare førstevalget!! Schwarzer virker ikke for meg som en god keeper. Wenger har selv sagt at vi har penger til å kjøpe de spillere som han ønsker. Tror vi vil bli meget skuffet over Wenger etter neste sesong hvis det er slike signeringer som han har hentet inn for å gjøre Arsenal til en seriøs utfordrer.

Link to comment
Share on other sites

Makan til skepsis!

 

Man kan ikke bedømme en spiller ut i fra prestasjoner i VM. Da hadde vel alle Man U-supportere hatt lyst til å selge Wayne Rooney også, da han også kun har hatt svake prestasjoner hittil. Nei - skjerpings gutter! Schwarzer har bevist i hele fjorårssesongen at han er en solid og god keeper, og jeg mener at definitivt det ville være en enorm forsterkning å hente han.

Link to comment
Share on other sites

Makan til skepsis!

 

Man kan ikke bedømme en spiller ut i fra prestasjoner i VM. Da hadde vel alle Man U-supportere hatt lyst til å selge Wayne Rooney også, da han også kun har hatt svake prestasjoner hittil. Nei - skjerpings gutter! Schwarzer har bevist i hele fjorårssesongen at han er en solid og god keeper, og jeg mener at definitivt det ville være en enorm forsterkning å hente han.

 

At det er en forsterkning er det ingen tvil om - men er det en god nok forsterkning?

Blir han kjøpt inn for at vi skal ha nok en "OK" keeper fremt til evt. sczezny er klar for førstelagspill? Eller klarer vi ikke bedre?

 

Som sagt... han er top20 - men vi burde ha en top5.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener han er en mer enn god nok keeper for oss til året, han har rutinen, feltarbeidet og alt det en good keeper skal ha. At han ikke er i Buffon-klasse kan jeg være enig i, men Schwarzer er etter mitt syn en veldig god keeper.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...