Jump to content

Mark Schwarzer


yelf1

Recommended Posts

nå var vel ikke akkurat cesc eksemplet særlig godt. tror ikke at cech ville forlatt chelsea til fordel for arsenal. heller ikke canizares fra real. ellers er det vel få som har noe forhold til arsenal, som skulle tilsi at de ikke skulle ønske en overgang til klubben. arsenal er en av verdens 10 største klubber, og det burde ikke være problematisk å lokke til seg en keeper i topp 10-15 sjiktet. almuunia kan forhåpentlig vis gjøre en knallsesong, men han er ikke blant den ypperste klasse av målvakter.

Casillas fra Real regner jeg med du mener:)

 

Enig med at cesc-eksempelet ikke var særlig godt. Men av de keeperne i topp 10-15 sjiktet som du prater om, hvor mange av de tror du virkelig kunne tenke seg en overgang til Arsenal? Og hvor mange av de klubbene tror du virkelig kunne tenke seg å selge til Arsenal?

Du har jo allerede utelukket 2. Andre som kan utelukkes er Gomes, Reina, van der Sar, Given, Hart, Friedel, Sørensen, Buffon, Cæsar, Palop. Da har vi allerede utelukket 12 av 15. Kan godt være det er flere keepere som kunne vært byttet ut med bedre på denne "lista". Men tror egentlig du skjønte hva jeg mente i første post?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 277
  • Created
  • Last Reply

Casillas fra Real regner jeg med du mener:)

 

Enig med at cesc-eksempelet ikke var særlig godt. Men av de keeperne i topp 10-15 sjiktet som du prater om, hvor mange av de tror du virkelig kunne tenke seg en overgang til Arsenal? Og hvor mange av de klubbene tror du virkelig kunne tenke seg å selge til Arsenal?

Du har jo allerede utelukket 2. Andre som kan utelukkes er Gomes, Reina, van der Sar, Given, Hart, Friedel, Sørensen, Buffon, Cæsar, Palop. Da har vi allerede utelukket 12 av 15. Kan godt være det er flere keepere som kunne vært byttet ut med bedre på denne "lista". Men tror egentlig du skjønte hva jeg mente i første post?

 

justerte navnet fra real jeg :P

 

de du har utelukket her er vel på grunn av at klubbene lite trolig vil selge. buffon er jek ikke helt sikker på. tror nok det ville vært mulig å hentet han. i tillegg, kunne frey gjort en god jobb. lloris muligens. akinfeev, neuer og adler ville vært fantastiske tilvekster til stallen, og selv om de er høyt verdsatt sv sine klubber, tror jeg det ville vært mulig for arsenal, å legge så mye penger på bordet at en overgang ville blitt en realitet. da jeg ser fryktelig mye fotball. ja det er faktisk det eneste jeg ser på tv, har jeg gode muligheter til å se hva som finnes av gode keepere. både i italia og spania er det mange keepere som holder et høyere nivå enn det feks fabianski gjør. og spesielt i tyskland syns jeg det er mange keepere som utmerker seg på en helt annen måte enn keeperne som wenger rår over. selv om almunia er en helt ok keeper, med ferdigheter sånn midt på treet, vil jeg nok klare å ramse opp 25 målvakter som jeg mener er klart bedre enn almunia. og det liker jeg ikke, når arsenal er en av verdens beste og største klubber.

 

håper uansett almunia gjør en knallsesong.

Link to comment
Share on other sites

justerte navnet fra real jeg :P

 

de du har utelukket her er vel på grunn av at klubbene lite trolig vil selge. buffon er jek ikke helt sikker på. tror nok det ville vært mulig å hentet han. i tillegg, kunne frey gjort en god jobb. lloris muligens. akinfeev, neuer og adler ville vært fantastiske tilvekster til stallen, og selv om de er høyt verdsatt sv sine klubber, tror jeg det ville vært mulig for arsenal, å legge så mye penger på bordet at en overgang ville blitt en realitet. da jeg ser fryktelig mye fotball. ja det er faktisk det eneste jeg ser på tv, har jeg gode muligheter til å se hva som finnes av gode keepere. både i italia og spania er det mange keepere som holder et høyere nivå enn det feks fabianski gjør. og spesielt i tyskland syns jeg det er mange keepere som utmerker seg på en helt annen måte enn keeperne som wenger rår over. selv om almunia er en helt ok keeper, med ferdigheter sånn midt på treet, vil jeg nok klare å ramse opp 25 målvakter som jeg mener er klart bedre enn almunia. og det liker jeg ikke, når arsenal er en av verdens beste og største klubber.

 

håper uansett almunia gjør en knallsesong.

Tror dessverre ikke Buffon har lyst til å forlate Juventus i det hele tatt jeg. Hadde han villet det tror jeg han hadde forsvunnet da klubben rykket ned og ble dømt for korrupsjon.

Frey, Akinfeev og Neuer tror jeg også kunne gjort en god jobb, men tror iallefall Neuer og Akinfeev er rimelig overpriset pr dags dato. Iallefall Neuer som hadde et rimelig bra VM. Freys situasjon vet jeg lite om, men virker ikke som om han vil bort.

 

Lloris mener jeg blir på lik linje med Given(bare Given er bedre) en god shot-stopper, men ikke noe særlig ruvende i luftrommet. Adler synes jeg personlig ikke er god nok. Men, begge disse to er fortsatt relativt unge til keepere å være, å kunne kanskje fått et løft ved et klubbskifte? Det blir uansett synsing, og jeg ser egentlig få kvaliteter i disse to som kunne styrket oss akkurat nå.

 

Når det gjelder Fabianski så ser jeg at han har ferdigheter, talentet og potensialet til å bli en veldig god keeper. Det som står i veien for ham er at han sliter med presset han har hatt på seg i Arsenal. Men sånn vil det alltid være, og kanskje ville det beste for både Arsenal og Fabianski vært at han tok turen til en litt dårligere klubb á la Fulham, WHam etc hvor han ikke ville hatt samme presset på seg. Da tror jeg fort han kunne utviklet seg til en gigant av en keeper. Sånn som ståa er nå ønsker jeg at Wenger sender Fabianski på utlån, evt også Szczesny, og flytter Mannone opp som 2. valg bak Almunia(Shea eller McDermott som 3.)

Da ville vi kanskje fått en helt ny Fabianski tilbake som hadde fått ristet av seg litt av nervøsiteten? Mannone hadde fått selvtilliten via cupkampene, og Szczesny hadde fått fortsette å utvikle seg(gjerne i en Championship/Premier League-klubb hvis mulig) Det her blir selvfølgelig bare synsing, men det er iallefall sånn jeg hadde gjort det om jeg hadde fått bestemte.

 

Kanskje like greit det er Wenger som bestemmer, og ikke meg? ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...