Jump to content

Mark Schwarzer


yelf1

Recommended Posts

Jeg mener han er en mer enn god nok keeper for oss til året, han har rutinen, feltarbeidet og alt det en good keeper skal ha. At han ikke er i Buffon-klasse kan jeg være enig i, men Schwarzer er etter mitt syn en veldig god keeper.

 

Helt enig med deg. Er klar over at Schwarzer ikke er like god som Buffon, men de siste 10 årene har han vært blant Premier Leagues beste og mest stabile keepere og han er klar forsterkning ovenfor hva vi har pdd.

 

Bob Wilson har også vært ute tidligere og sagt at han tror Wenger var ute etter en ny keeper for et par sesonger før Szczesny var klar til å ta over hanskene, og det er det jeg tror han har planer om å gjøre også.

 

Kommer Mark Schwarzer inn tror jeg vi har gjort et veldig godt kortsiktig kjøp.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 277
  • Created
  • Last Reply

Schwarzer er etter min mening ikke en klar nok forsterkning. Skal vi ha ny keeper (som vi vel er enige om alle sammen), bør det være en av klasse. Mark Schwarzer har ikke imponert i VM, han imponerte ikke i europacup-finalen og han imponerte slett ikke mot Arsenal på Emirates, da han tabbet seg grovt ut.

 

Jeg tror ikke Mark Schwarzer er den rette for Arsenal, dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Håper virkelig at dere som tror at Mark Schwarzer er en bra signering har rett! Selv klarer ikke jeg som sagt og se for meg at en snart 38 år gammel Mark Schwarzer uten et tettpakket Fulham forsvar forran seg skal redde et offensivt arsenal lag mot United, Chelsea og eliten i Champions League.

 

Hvis dette er ment som en meget kortsiktig plan til Szczesny eller Fabianski skal ta over så regner jeg nesten med at Wenger signerer ny kontrakt. Ellers faller litt av vitsen med Schwarzer bort da en ny trener kanskje ville gått for en klasse keeper framfor uprøvd ungdom eller "pensjonist" keeper.

 

Hvis han kommer så får man ønske han velkommen og håpe at skeptismen man har ikke bevises rett!

Link to comment
Share on other sites

Det er sjeldent jeg ønsker meg nye spillere, liker stort sett best å satse på de var har, samt ungdommer fra eget rekruttlag. Nå er jeg ikke i tvil om at vi må ha en ny keeper og jeg anser alle keepere som har vært linket til oss som klare forsterkninger i forhold til de vi har nå.

 

Schwarzer, ja takk, David James, ja takk, Robert Green ja takk, Paul Robinson nei takk :-) Nesten hvem som helst framfor Almunia og Fabianski.

 

Jeg vil også legge til at hvis vi ikke skulle kjøpe en ny keeper så håper jeg Wenger satser på Fabianski. I han ser jeg et stort talent og dermed håp om at han kanskje kan få orden på nervene sine. I Almunia ser jeg fint lite positivt og med tanke på hans alder klarer jeg ikke å se at han skal forbedre seg nok til at han når et nivå jeg føler meg komfortabel med.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke satse på Mannone? Han virker da mye mer stabil en de to andre

 

Mannone slik jeg har oppfattet blir ikke regnet som et spesielt stort talent. Skal det satses på en av våre yngre keepere blir det Szczesny som faktisk har mer førstelagserfaring enn nevnte Mannone mener nå jeg.

 

Håper Schwarzer kommer og er vår nummer en i et par sesonger (gjerne mindre) før Szcesny tar over helt og vi endelig får en verdensklassekeeper i buret.

Link to comment
Share on other sites

Haaper vi henter en med hoyere toppnivaa enn Schwarzer, men stabiliteten hans ville vaert bra..

 

 

Stabilt dårlig vil nå jeg si. Han har gjort mange svake kamper i de siste to-tre månedene. Senest i går ble det nok en tabbe - da han misset grovt mot Serbia. Vi MÅ ha en keeper som er stabilt god på høyt nivå.

Link to comment
Share on other sites

Stabilt dårlig vil nå jeg si. Han har gjort mange svake kamper i de siste to-tre månedene. Senest i går ble det nok en tabbe - da han misset grovt mot Serbia. Vi MÅ ha en keeper som er stabilt god på høyt nivå.

 

Helt enig. Syns ikke han er god nok for oss! Bring us Joe Hart!

Link to comment
Share on other sites

Stabilt dårlig vil nå jeg si. Han har gjort mange svake kamper i de siste to-tre månedene. Senest i går ble det nok en tabbe - da han misset grovt mot Serbia. Vi MÅ ha en keeper som er stabilt god på høyt nivå.

 

Å si at Schwarzer er stabilt dårlig, basert på hans prestasjoner de siste kampene blir for dumt. Flere keepere har gjort tabber dette vm, om dette skyldes ballen vet jeg ikke. Men uansett hadde Schwarzer en prikkfri sesong for Fulham i den PL'sesongen som var, og hadde flere matchvinnende redninger. Roy Hodgson sa det jo selv, etter tabben han gjorde mot Arsenal, at det er første gang denne sesongen, og det er mildt sagt imponerende. Schwarzer var bunnsolid i buret til Fulham, og er én av flere grunner til at de havnet så høyt som de gjorde. JA TAKK sier nå jeg

Link to comment
Share on other sites

Å si at Schwarzer er stabilt dårlig, basert på hans prestasjoner de siste kampene blir for dumt. Flere keepere har gjort tabber dette vm, om dette skyldes ballen vet jeg ikke. Men uansett hadde Schwarzer en prikkfri sesong for Fulham i den PL'sesongen som var, og hadde flere matchvinnende redninger. Roy Hodgson sa det jo selv, etter tabben han gjorde mot Arsenal, at det er første gang denne sesongen, og det er mildt sagt imponerende. Schwarzer var bunnsolid i buret til Fulham, og er én av flere grunner til at de havnet så høyt som de gjorde. JA TAKK sier nå jeg

 

Jo, han HAR vært stabilt svak over nokså lang tid nå - viktige kamper. Jeg har fulgt han nøye siden Arsenal ble lenket til ham, og det jeg har sett har langt fra vært bra nok for et lag som vil bli best. Som nevnt har han spilt MANGE svake kamper de siste månedene, noe som ikke er tillitsvekkende - spesielt ikke i hans alder. Er det noe som er "for dumt" er det å lukke øynene for nettopp det. Jeg er overbevist om at det finns bedre alternativer enn Mark Schwarzer som førstekeeper i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Over de siste mnd? Han har vel strengt tatt ikke spilt så alt for mange kamper de siste mnd. Og fair enough at han ikke har vært god de kampene han har spilt, men om DU åpner øynene og ser HELE sesongen under ett var han en av de absolutt beste keeperne. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Jo, han HAR vært stabilt svak over nokså lang tid nå - viktige kamper. Jeg har fulgt han nøye siden Arsenal ble lenket til ham, og det jeg har sett har langt fra vært bra nok for et lag som vil bli best. Som nevnt har han spilt MANGE svake kamper de siste månedene, noe som ikke er tillitsvekkende - spesielt ikke i hans alder. Er det noe som er "for dumt" er det å lukke øynene for nettopp det. Jeg er overbevist om at det finns bedre alternativer enn Mark Schwarzer som førstekeeper i Arsenal.

 

Siden Schwarzer ble linket til oss (26 mai) har han tross alt ikke spilt flere kamper enn de han har gjort i VM.

Mot oss i PL var vel den eneste store tabben han har hatt for klubblaget sitt, samt at han kanskje gjorde en tabbe i Europa League finalen, men den eneste grunnen til at Fulham kom dit var takket være en fantastisk Schwarzer!

Link to comment
Share on other sites

Over de siste mnd? Han har vel strengt tatt ikke spilt så alt for mange kamper de siste mnd. Og fair enough at han ikke har vært god de kampene han har spilt, men om DU åpner øynene og ser HELE sesongen under ett var han en av de absolutt beste keeperne. ;-)

 

 

Det virker ikke som om enkelte her tar poenget. Mannen er snart 38 år gammel, og har hatt en periode med flere svake kamper. Det er ikke tillitsvekkende og jeg er fremdeles overbevist om at Mark Schwarzer ikke er den beste keeperen på markedet - på langt nær. Vi trenger en topp-keeper. Jeg mener Schwarzer ikke er mannen å satse på, så får dere Schwarzer-tilhengere mene det dere vil.

Link to comment
Share on other sites

Det virker ikke som om enkelte her tar poenget. Mannen er snart 38 år gammel, og har hatt en periode med flere svake kamper. Det er ikke tillitsvekkende og jeg er fremdeles overbevist om at Mark Schwarzer ikke er den beste keeperen på markedet - på langt nær. Vi trenger en topp-keeper. Jeg mener Schwarzer ikke er mannen å satse på, så får dere Schwarzer-tilhengere mene det dere vil.

 

Ærlig talt er det du som ikke tar poenget.

 

Schwarzer er ikke svaret på en langsiktig basis, men en kortsiktig basis. Tror du at Wenger henter inn en snart 38 år gammel keeper for å la han få fast plass i de neste 5 sesongene? Dette er et kjøp som er ment til å vare i kanskje en sesong eller to MAKS slik at Szczesny mest sannsynligvis får et år til på utlån og dermed er klar til å ta over som førstelagskeeper.

 

Det er temmelig klart at Wenger ikke har planer om å kjøpe en toppkeeper som Frey o.l. når han vet at det kun ville hemmet Szczesny, og det er derfor jeg mener at Schwarzer er et klokt kjøp.

 

Og nei. Jeg er ikke Schwarzer tilhenger, men jeg anerkjenner at han er et langt bedre alternativ enn hva vi har i Almunia, Fabianski og Mannone. Og han har vist i løpet av 12-13 år at han er en av de aller beste keeperne i Premier League, og det vil definitivt gi forsvaret vårt en helt annen sikkerhet enn hva vi har gjort med Almunia.

Link to comment
Share on other sites

:P-->

QUOTE(Stefan B @ Jun 25 2010, 05:16 PM) 200744[/snapback]

Ærlig talt er det du som ikke tar poenget.

 

Schwarzer er ikke svaret på en langsiktig basis, men en kortsiktig basis. Tror du at Wenger henter inn en snart 38 år gammel keeper for å la han få fast plass i de neste 5 sesongene? Dette er et kjøp som er ment til å vare i kanskje en sesong eller to MAKS slik at Szczesny mest sannsynligvis får et år til på utlån og dermed er klar til å ta over som førstelagskeeper.

 

Det er temmelig klart at Wenger ikke har planer om å kjøpe en toppkeeper som Frey o.l. når han vet at det kun ville hemmet Szczesny, og det er derfor jeg mener at Schwarzer er et klokt kjøp.

 

Og nei. Jeg er ikke Schwarzer tilhenger, men jeg anerkjenner at han er et langt bedre alternativ enn hva vi har i Almunia, Fabianski og Mannone. Og han har vist i løpet av 12-13 år at han er en av de aller beste keeperne i Premier League, og det vil definitivt gi forsvaret vårt en helt annen sikkerhet enn hva vi har gjort med Almunia.

 

En keeper på vei ned er ikke det Arsenal trenger, hvis man da ikke skal vente og vente og håpe at Szezesny slår til. Det vet man jo ikke, selv om han har imponert meg.

 

Men er man fornøyd med nok en sesong eller to med en middels keeper, mens "man venter på noe godt" så tror jeg ikke noe på det. Tror Almunia/Schwarzer er hipp som happ - iallfall slik Schwarzer har holdt på i det siste.

 

Vi kan ikke vente og vente i årevis på at alle unge skal få utvikle seg optimalt. Da forsvinner utålmodige og mer etablerte stjernespillere, det har vi sett i flere år nå.

 

Ikke enig at kjøp av en bedre keeper enn Schwarzer vil hemme Szceesny. dersom polakken blir så god som man håper vil han uansett bli førstekeeper.

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke Wenger kjøper en keeper i sommer, og vi blir sittende igjen med fab eller almunia. Huff, da vet jeg ikke mine arme råd!

Wenger vet at han vil blitt plassert på hoggestabben hvis det blir gjort tabber, etc. Vil han virkelig utsette seg selv for det, eller kjøper han en habil keeper? Det blir spennende å se.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...