Jump to content

Mark Schwarzer


yelf1

Recommended Posts

  • Replies 277
  • Created
  • Last Reply
  • 2 weeks later...

Jeg har sagt min mening om kvalitetene til Mark, men legger med en link:

 

http://younggunsblog.co.uk/2010/07/szczesn...keeper-changes/

 

Det virker som om det skjer noe i denne overgangen iløpet av få dager, så får jeg satse på at han overpresterer til disse talentene kan få en mulighet........

Link to comment
Share on other sites

Nå som Eduardo (Portugal keeperen) ser ut til å ha signert for Genoa, så ser denne overgangen mer og mer sannsynlig ut. Jeg håper det skjer, som jeg har uttrykt tidligere i denne tråden så syns jeg Schwarzer fremdeles holder et høyt nivå. Schwarzer har en fantastisk vinnermentalitet, og mange år erfaring fra både VM og Premier League, i tilegg til å være involvert i to europa cup finaler. Han er en perfekt rollemodell for vår yngste polakk.

Link to comment
Share on other sites

Nå som Eduardo (Portugal keeperen) ser ut til å ha signert for Genoa, så ser denne overgangen mer og mer sannsynlig ut. Jeg håper det skjer, som jeg har uttrykt tidligere i denne tråden så syns jeg Schwarzer fremdeles holder et høyt nivå. Schwarzer har en fantastisk vinnermentalitet, og mange år erfaring fra både VM og Premier League, i tilegg til å være involvert i to europa cup finaler. Han er en perfekt rollemodell for vår yngste polakk.

Var enig med deg helt til jeg så Scwarzer i VM. Da hadde han et par tabber i beste Almunia stil som gjorde at jeg begynte å tvile

Link to comment
Share on other sites

Nå som Eduardo (Portugal keeperen) ser ut til å ha signert for Genoa, så ser denne overgangen mer og mer sannsynlig ut. Jeg håper det skjer, som jeg har uttrykt tidligere i denne tråden så syns jeg Schwarzer fremdeles holder et høyt nivå. Schwarzer har en fantastisk vinnermentalitet, og mange år erfaring fra både VM og Premier League, i tilegg til å være involvert i to europa cup finaler. Han er en perfekt rollemodell for vår yngste polakk.

 

100% enig med deg!

 

Var enig med deg helt til jeg så Scwarzer i VM. Da hadde han et par tabber i beste Almunia stil som gjorde at jeg begynte å tvile

 

VM er VM sier jeg bare. Middelmådige spillere kan se ut som klassespillere, og klassespillere kan se ut som 3. divisjonsspillere.

 

Personlig ser jeg heller tilbake på de 13 (!) sesongene han har hatt i Premier League hvor selve nøkkelordet har vært stabilitet. :)

Link to comment
Share on other sites

http://goonertalk.com/2010/07/08/schwarzer...eye-replacement

 

Virker ikke mindre usannsynlig etter det jeg leser her :)

 

Schwarzer

 

Sagna - Koscielny/Djourou - Vermaelen - Clichy

 

Fabregas - Song - Diaby/Nasri

 

van Persie - Chamakh - Arshavin

 

Det kaller jeg en forbanna god startellever. Bytter man også Sagna ut for Eboué får vi et vanvittig godt offensivt (og defensivt) lag mener jeg også. Dog burde man kanskje beholde Sagna i de litt større oppgjørene ;)

Link to comment
Share on other sites

Heller Schwarzer enn ingenting. Tenk hvis Wenger hadde prøvd seg på hart hele sommeren, men ikke får han i tide? Mange var skeptiske til van der Sar da han kom til Man U. Schwarzer er ikke en like merittert keeper som det nederlenderen var da han kom til Man U, men Schwarzer er en stabil keeper som er klart bedre enn Almunia. I mine øyne bør en klubb som Arsenal ha en keeper som er topp 15 i verden når man skal kjempe om PL og CL. Jeg skal ærøig innrømme at jeg ikke har sett så mye på Schwarzer de siste to årene, men han har vært en medvirkende årsak til at Fulham har vært så gode defensivt. Han er god når forsvaret ligger lavt og får press imot seg, noe som har vært svakheten vår de siste årene. Hvordan han takler dødballer og høy forsvarslinje er jeg mer usikker å.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett litt av Schwarzer de to siste sesongene og det jeg har sett så er han en veldig stabil keeper som ofte kommer med fantastiske redninger. Han er en ganske høy keeper med god spenst og jeg tror det kommer til å hjelpe oss på dødballer fordi der mangler vi noe hos Almunia pluss at han er mye mer stabil enn Almunia, så jeg syntes det hadde vært en god signering vist han signerer for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Mine ønskninger av Schwarzer er basert på hans tidligere sesonger i Premier League, men jeg ser på det som oppsiktsvekkende at han har vært så svak i VM. Jabulani er litt av en ball, men de tabbene han har gjort i VM skyldes ikke ballen. Kanskje var han sliten etter en lang sesong, kanskje var han totalt ute av form. Også målvakter kan nå "toppen" i en alder av 37. Vi har sett eksempler som har sine beste år etter fyllte 37, mens andre ikke klarer det fullt så bra. En tidligere Fulham-keeper, Edwin Van Der Saar gikk fra Fulham til United da han var 37, og kan absolutt kalles et av de beste kjøpene de siste sesongene.

 

Jeg takker ikke nei til Schwarzer, men ser helst en ung og lovende keeper komme inn. Adler, Neuer, Akinfeev, Handanovic og Enyeama er bare et fåtall av de.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Heller Schwarzer enn ingenting.

 

Enig i det, men er det da ikke et stort problem at en av de rikeste og største klubbene i Europa ikke har ambisjoner til å skaffe det beste tilgjengelig i markedet? Dette for klubbens skyld, laget og deres fans! Har det virkelig gått så langt at en keeper som aldri har utmerket seg i øverste hylle og som nå står med et bein i "pensjonist tilværelsen" er det beste Arsenal FC kan få til?

Mange mener at dette er for å gi plass til Szczesny. Skal vi virkelig gamble med keeper plassen nok en gang for at kanskje Szczesny blir god nok, eller Mannone & Fabianski som Wenger også har sagt er mulige fremtids løsninger. Hvis klubben har så stor tru på Szczesny, så la han stå allerede neste sesong, og la oss se hvordan det går. Kanskje da hadde jeg støttet et kjøp av Schwarzer hvor han da var ment som backup/mentor for Szczesny.

Link to comment
Share on other sites

Så det er bare meg som har fått med meg de blemmene Schwarzer har gjort i VM?

 

Van Persie har heller ikke vært god i VM, skal vi selge shiten for det?

Nei, vi kan ikke dømme en spiller bare basert på 3 kamper for landslaget sitt. Schwarzer har vært strålende for Fulham og ikke minst Middlesbrough tidligere i karrieren, og han er nå på toppen av sin karriere. Jeg håper Wenger slår til på Schwarzer, med et godt forsvar i tillegg kan vi kjempe med Chelsea og Man Utd hele veien inn!

Link to comment
Share on other sites

Nei, da har jeg mer tro på Handanovic: http://www.fotballmagasinet.no/?mode=news&id=22040

 

...og van Persie mener jeg fremdeles vi kan cashe inn for. Ok, han scorer mål når han ikke er skadet (blir han oftere skadet fordi han er så forbanna hjulbeint, eller?!), men skaper han harmoni i laget? Frykter at Wenger gjør ham til kaptein om Fabregas fyker. Skremmende i så fall.

Link to comment
Share on other sites

...og van Persie mener jeg fremdeles vi kan cashe inn for. Ok, han scorer mål når han ikke er skadet (blir han oftere skadet fordi han er så forbanna hjulbeint, eller?!), men skaper han harmoni i laget? Frykter at Wenger gjør ham til kaptein om Fabregas fyker. Skremmende i så fall.

Målteft og kvalitet spiller ikke lenger noen rolle for dagens fotballklubber, så lenge spilleren er godt likt og har en stor personlighet holder det i massevis! Ut med Van Persie, erstatt han med Nelson Mandela, urokråka Gallas forsvinner, inn i midtforsvaret kommer Desmond Tutu! Kvalitet og trofeer? Neppe.. Men så lenge disse to bringer inn god harmoni i laget får vi være fornøyde

 

Neida, fra spøk til revolver

 

Kan du vise til noen episoder de siste årene hvor vår soleklart beste spiss og førstevalg på topp har skapt uro eller dårlig stemning i laget? Og så du ikke hvilken betydning RvP har for dette laget da han kom tilbake fra skade i fjorsesongen?

Skal vi vinne noe må vi beholde de få stjernene vi har, det gjelder først og fremst Cesc, men det gjelder jammen Van Persie også.. Ikke minst det at Persie alltid har sverget til Arsenal, og aldri vært ute å flørtet med andre klubber ser jeg på som en stor tillitserklering, og jeg ser på RvP som en av de største og mest ekte Goonerne vi har i laget

Legger til at jeg trur Robin ville gjort en god jobb som kaptein

Link to comment
Share on other sites

van Persie var god i første kamp etter at han kom tilbake. Etter dette skapte han bare frustrasjon. Jeg mener at han ikke er en lagspiller av typen vi trenger. Mini-Ronaldo! For all del, han er god. Veldig god. Og han trenger ikke å være Mandela heller, men jeg har en dårlig følelse når det gjelder den fyren - uten at jeg har luktet svetten fra Arsenal-garderoben, må innrømmes.

 

Nå er vel dette strengt tatt en diskusjon ang. Schwarzer... En geriatriker som sist tabbet seg ut i ligakamp når? Nettopp! I aller siste kamp for året. Hvem var motstander, tro?

 

Men hva som helst bare vi ikke henter matchtaperen fra Uruguay. ;)

Link to comment
Share on other sites

van Persie var god i første kamp etter at han kom tilbake. Etter dette skapte han bare frustrasjon. Jeg mener at han ikke er en lagspiller av typen vi trenger. Mini-Ronaldo! For all del, han er god. Veldig god. Og han trenger ikke å være Mandela heller, men jeg har en dårlig følelse når det gjelder den fyren - uten at jeg har luktet svetten fra Arsenal-garderoben, må innrømmes.

 

Nå er vel dette strengt tatt en diskusjon ang. Schwarzer... En geriatriker som sist tabbet seg ut i ligakamp når? Nettopp! I aller siste kamp for året. Hvem var motstander, tro?

 

Men hva som helst bare vi ikke henter matchtaperen fra Uruguay. ;)

Vi har nok to vidt forskjellige syn angående Van Persie, men å sammenligne han med Ronaldo, det er å gå mange mil over den berrømte streken spør du meg.. Du svarte heller ikke på første spm mitt

 

Men som du sier, dette er en tråd angående Schwarzer! Som jeg forøvrig håper vi signerer

Link to comment
Share on other sites

vp er en fantastisk spiller, og han har nok en mye mer samlende spilller i arsenal, enn det man skulle tro han kunne bli, når han var 19 og en storkjeftet drittunge. wenger har fått frem gode sider av vp.

 

når det gjelder mark, er han nok en veldig mye bedre keeper enn almunia. men det skulle være mulig for en klubb med arsenals omdømme og økonomi å hente inn et større navn. han vil selvsagt fungere godt i en sesong eller to, men om det ikke skal hentes inn noen annen keeper enn mark, ønsker jeg heller at det satses på vår unge polakk som har for mange c er og z er i navnet.

Link to comment
Share on other sites

Men dersom han vil ha Schwarzer, må han bla opp nærmere 40 millioner kroner.

 

Arsenal tilbød Fulham rundt halvparten rett før VM. Det ble avslått. Ifølge The Sun er altså nå prisen det dobbelte.

 

Fulham har altså satt en prislapp på Schwarzer, 40 M

 

La det være !

 

Desuten så er Frey også på markedet, for laget han spilelr for har skaffet seg Arthur Boruc, og da ka Frey`s tid være over, så da kan han fint komme til oss. Sier ikke nei takk !

Link to comment
Share on other sites

Men dersom han vil ha Schwarzer, må han bla opp nærmere 40 millioner kroner.

 

Arsenal tilbød Fulham rundt halvparten rett før VM. Det ble avslått. Ifølge The Sun er altså nå prisen det dobbelte.

 

Fulham har altså satt en prislapp på Schwarzer, 40 M

 

La det være !

 

Desuten så er Frey også på markedet, for laget han spilelr for har skaffet seg Arthur Boruc, og da ka Frey`s tid være over, så da kan han fint komme til oss. Sier ikke nei takk !

Er vel en grunn til det hvis Fiorentina vil kvitte seg med han?

Link to comment
Share on other sites

Er vel en grunn til det hvis Fiorentina vil kvitte seg med han?

 

Mener å huske at Fiorentina sa Frey var absolutt en del av planene deres, og at de ikke hadde noen planer om å kvitte seg med han selv om Boruc kom inn.

 

Frey sa også selv at han ikke hadde planer om å forlate Fiorentina, og at Boruc kom for å være reserven hans, ikke motsatt.

 

Uansett så er dette en tråd om Schwarzer hvis jeg husker riktig, ikke Frey ;)

 

Når det gjelder Schwarzer syntes jeg Fulham krever litt mye for en snart 38 år gammel keeper, dog vil jeg heller ha Schwarzer enn å ikke ha Schwarzer. Frey som navn ville nok vært et større kjøp, men jeg har ikke sett så utrolig mye av han, men etter hva jeg mener å huske er han ikke i nærheten av Schwarzer når det kommer til feltarbeid, og det er vel der vi har slitt så mye de siste sesongene?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...