Jump to content

Top 10 Arsenalspillere


termax

Recommended Posts

Med utgangspunkt i dagens stall ser min favorittliste i prioritert rekkefølge slik ut i dag. Kanskje den ser noe annerledes ut i morgen :)

 

Fabregas

van Persie

Song

Diaby

Clichy

Nasri

Sagna

Vermaelen

Arshavin

Walcott

 

Med favorittliste så mener jeg en salig subjektiv blanding av min vurdering av denne sesongen, siste kamper og forhåpninger til neste sesong. Regner ikke med at noen av oss har like lister, og jeg er mer lysten på å se deres lister enn å høre hvor rævva Diaby er. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Min liste:

 

Fabregas

Song

van Persie

Arshavin

Gallas

Vermaelen

Clichy

Bendtner

Eboue

Sol

--------

Nasri

 

Mye defensivt her

 

BE

 

edit: Etter å ha lest Sir john sitt innlegg nedenfor ser jeg at jeg har glemt Arshavin. Legger ham til nå

Link to comment
Share on other sites

Regner ikke med at noen av oss har like lister, og jeg er mer lysten på å se deres lister enn å høre hvor rævva Diaby er. :)

 

Du kan få min...

 

Arsenal har 3 spillere som er noe utenom det vanlige, det vil si spillere hvis ferdigheter ikke finnes i de fleste klubber i PL. De rangerer jeg slik:

 

1. Fabregas

2. van Persie

3. Arshavin

 

Så har vi et knippe meget solide spillere, det vil si spillere hvis kvaliteter kun finnes i den bedre halvdel av klubber i PL. De rangerer jeg slik:

 

4. Vermaelen

5. Song

6. Gallas

7. Nasri

 

 

Så må jeg videre til 10 og da må vi til med spillere hvis ferdigheter ikke stikker seg spesielt ut i PL. De rangerer jeg slik:

 

8. Sagna

9. Clichy

10. Diaby

Link to comment
Share on other sites

My list i rangert rekkefølge (Etter hvor viktige for klubben og laget de er.):

 

Fabregas

Song/van Persie

Campbell/Vermaelen

Gallas

Arsjavin

Bendtner

Nasri

Eboue

 

Har likestilt Song/RvP og Sol/Tom da jeg mener disse er like verdifulle og viktige for klubben.

 

Men min favorittspiller uten å tenke på viktighet eller ferdigheter, blir for øyeblikket Song, tett etterfulgt av Eboue og Campbell. Dette pga holdninger og klubbfølelse. Dersom de to sistnevnte fortsatt spiller for Arsenal neste sesong blir det drakter med deres navn på. Song har jeg fra før av :P

Link to comment
Share on other sites

Gøy å se at det er såpass mye likt - og såpass mye ulikt :P

Det finnes jo ikke noen fasit, eller rettere sagt, det finnes tusenvis. Her er en fra SkySports managerleague. En jury gir 3 poeng til Arsenals bestemann, 2 til den nest beste og ett til vår tredje beste - for hver PL-kamp. Gjelder kun PL.

 

Fabregas 41

Song 17

van Persie 16

Arshavin 15

Diaby 12

Vermaelen 6

Denilson 6

Nasri 6

Ramsey 6

Gallas 5

Bendtner 5

Walcott 5

Link to comment
Share on other sites

Du kan få min...

 

Arsenal har 3 spillere som er noe utenom det vanlige, det vil si spillere hvis ferdigheter ikke finnes i de fleste klubber i PL. De rangerer jeg slik:

 

1. Fabregas

2. van Persie

3. Arshavin

 

Så har vi et knippe meget solide spillere, det vil si spillere hvis kvaliteter kun finnes i den bedre halvdel av klubber i PL. De rangerer jeg slik:

 

4. Vermaelen

5. Song

6. Gallas

7. Nasri

Så må jeg videre til 10 og da må vi til med spillere hvis ferdigheter ikke stikker seg spesielt ut i PL. De rangerer jeg slik:

 

8. Sagna

9. Clichy

10. Diaby

 

Mange rare lister her, men Sir John er som alltid meget presis i analysen. Den eneste jeg sliter med er Nasri som i likhet med broderikamerat Rosicky har en meget inneffektiv five-a-side spillestil som stort sett ender med balltap rundt 16m. Kanskje futsal hadde vært noe for disse gutta.

 

De som har Arshavin langt nede på lista bør tenke over at han i likhet med Fabragas og Persie har relativt gode muligheter for å vinne kamper "alene".

Link to comment
Share on other sites

1. Fabregas

2. van Persie

3. Song

4. Vermaelen

5. Nasri ( god engine, savner mer finesse fra den likosm neste '''zidane) og skudd

7. Arshavin ( enig at han kunne ligget høyere, men det han har prestert denne sesongen har vært en stor skuffelse)

8. Clichy ( iformen om dagen )

9. Gallas (For mye skadet, litt for lik Vermaelen som er bedre)

10. Sagna ( hadde ikke vært meg i mot og la denne manne gå til juve for en slant med penger)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Med utgangspunkt i dagens stall ser min favorittliste i prioritert rekkefølge slik ut i dag. Kanskje den ser noe annerledes ut i morgen :angry:

 

Fabregas

van Persie

Song

Diaby

Clichy

Nasri

Sagna

Vermaelen

Arshavin

Walcott

 

Med favorittliste så mener jeg en salig subjektiv blanding av min vurdering av denne sesongen, siste kamper og forhåpninger til neste sesong. Regner ikke med at noen av oss har like lister, og jeg er mer lysten på å se deres lister enn å høre hvor rævva Diaby er. ;)

 

Litt over et halvt år siden jeg kom med denne lista. På tide med noen justeringer, kjenner jeg.

 

Fabregas (-)

Nasri (+4)

Walcott (+7)

Song (-1)

Sagna (+2)

van Persie (-4)

Chamach (NY)

Diaby (-4)

Fabianski (NY)

Wilshere (NY)

 

Clichy, Vermaelen og Arshavin har falt ut av min liste, men alle tre har gode muligheter ved neste anledning.

Link to comment
Share on other sites

Du kan få min oppdaterte utgave...

 

Arsenal har en spiller hvis ferdigheter ikke finnes i andre PL klubber:

1. Fabregas

 

Arsenal har 4 spillere som er noe utenom det vanlige, det vil si spillere hvis ferdigheter ikke finnes i de fleste klubber i PL. De rangerer jeg slik:

2. Nasri

3. van Persie

4. Vermaelen

5. Walcott

 

Så har vi et knippe meget solide spillere, det vil si spillere hvis kvaliteter kun finnes i den bedre halvdel av klubber i PL. De rangerer jeg slik:

6. Song

7. Wilshere

8. Arshavin

9. Chamakh

10. Sagna

 

Denne gang slipper jeg å ta med spillere hvis ferdigheter ikke stikker seg spesielt ut i PL for å komme til topp 10. Vi er styrket, men ingen keeper eller venstreback er i nærheten av å komme inn i siste kategori, og da vet dere hvor jeg mener skoen nå trykker mest. Så står Fabianski, Szczesny og Gibbs på venteliste her, men alle har fortsatt alt å bevise.

 

Vi får se ved neste oppdatering! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Får ta en ny oppdatering jeg og da:

 

1. Cesc Fabregas

2. Samir Nasri

3. Marouane Chamakh

4. Jack Wilshere

5. Theo Walcott

6. Alex Song

7. Bacary Sagna

8. Tomas Rosicky

9. Laurent Koscielny

10. Lukasz Fabianski

 

Nå tok jeg de spillerne jeg syns har vært best denne sesongen, derfor spillere som van Persie og Vermaelen ikke er med.

Link to comment
Share on other sites

Får ta en ny oppdatering jeg og da:

 

1. Cesc Fabregas

2. Samir Nasri

3. Marouane Chamakh

4. Jack Wilshere

5. Theo Walcott

6. Alex Song

7. Bacary Sagna

8. Tomas Rosicky

9. Laurent Koscielny

10. Lukasz Fabianski

 

Nå tok jeg de spillerne jeg syns har vært best denne sesongen, derfor spillere som van Persie og Vermaelen ikke er med.

Sett Chamak ned på 5, så er jeg helt enig med deg! Kanskje lure Vermaelen inn på 10. også :angry:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Litt over et halvt år siden jeg kom med denne lista. På tide med noen justeringer, kjenner jeg.

 

Fabregas (-)

Nasri (+4)

Walcott (+7)

Song (-1)

Sagna (+2)

van Persie (-4)

Chamach (NY)

Diaby (-4)

Fabianski (NY)

Wilshere (NY)

 

Clichy, Vermaelen og Arshavin har falt ut av min liste, men alle tre har gode muligheter ved neste anledning.

 

På tide med en oppdatering igjen.

 

Fabregas (-)

Nasri (-)

van Persie (+3)

Sagna (+1)

Walcott (-2)

Song (-2)

Diaby (+1)

Clichy (RE)

Djourou (NY)

Koscielny (NY)

 

Chamach, Fabianski og Wilshere røk ut av listen denne gangen. Clichy kom inn igjen, og vår midtstopperduo kom inn for første gang.

 

Wilshere, Arshavin, Denilson og Szczesny ligger i skorpa. Vermaelen er ikke på min liste, men for å ikke støte noen kan jeg si at han ikke er vurdert. Ramsey er ikke vurdert.

Link to comment
Share on other sites

For min del så går det sånn her:

 

1. Samir Nasri

2. Robin van Persie

3. Francesc Fabregas

4. Alexandre Song

5. Bacary Sagna

6. Johan Djourou

7. Gael Clichy

8. Laurent Koscielny

9. Theo Walcott

10. Jack Wilshere

 

Szczesny, Arshavin, Vermaelen, Diaby og Chamakh har enten ikke spilt nok eller ikke blitt testet nok hittil. Szczesny, Arshavin, Vermaelen og Diaby er spillere som alle har potensiale nok til å være helt i toppen her forøvrig spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

2 spillere skiller seg ut i verdensklasse:

 

1 Fabregas

2 Van Persie

3 Song

4 Vermaelan

5 Arshavin

6 Nasri

7 Gallas

8 Clichy

9 Diaby

10 Bendtner

 

På tide med en oppdatering her også. Iom at Vermaelan ikke har spilt noe denne sesongen er det vanskelig å vite noen status på han.Ny nummer 1. Arsenals og kanskje PL

beste spiller 2010/11. De 3 første er verdensklassespillere.

 

 

1 Nasri

2 Van Persie

3 Fabregas

4. Walcott

5. Sagna

6. Song

7. Wilshere

8.Arshavin

9. Djorou

10: Kosher

 

Vermaelan ryker ut pga lite spilletid. Begge midtstopperne er kommet med.

Samspillet til disse 2 har vært meget bra. Ellers kan både Diaby,Bendtner og Chamakh utfordre disse 10.

Link to comment
Share on other sites

Min liste er som følger

 

1. Fabregas

2. Nasri

3. V. Persie

4. Song

5. Arshavin

6. Walcott

7. Varmaelen

8. Sagna

9. Clichy

10. Koscielny

 

Jeg har ikke tatt hensyn til skader eller formsvikt, men hvordan de spiller når de er på banen.

 

Utfordrere er: Chamakh, Szczesny og Wilshere.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg leser gjennom listene så er det mange gode forslag, men det blir for det meste "for øyeblikket"-kategorien og svært lite "gjennom tidene".

 

Jeg regner med at mange av innleggene kommer fra debattanter som ikke er kommet opp i vår modne alder, og da er det vel naturlig å gå mest i nåtiden ( dette er ikke ment som en "negativ" kommentar :rolleyes: ). Jeg hadde håpt på en mer "variert" liste enn den som vi egentlig kan se i nesten hver eneste kamptråd, så jeg håper på innlegg fra Chaz m.fl. om deres kåring av Arsenals lag "gjennom tidene". I kort fortid har vi jo "The Invincibles" med bl. a. Bergkamp, Vieira og Henry. Lenger tilbake så har vi Adams som leder for vår fantastiske bakre firer, og gå vi enda lenger så har vi f.eks. O'Brady og "Champagne"-Charlie. Lenger tilbake er det enda flere, men da har vi passert min start som supporter av Arsenal så jeg får stoppe der. En fullstendig topp 11 får jeg prøve å komme tilbake til senere.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg leser gjennom listene så er det mange gode forslag, men det blir for det meste "for øyeblikket"-kategorien og svært lite "gjennom tidene".

 

Jeg regner med at mange av innleggene kommer fra debattanter som ikke er kommet opp i vår modne alder, og da er det vel naturlig å gå mest i nåtiden ( dette er ikke ment som en "negativ" kommentar :rolleyes: ). Jeg hadde håpt på en mer "variert" liste enn den som vi egentlig kan se i nesten hver eneste kamptråd, så jeg håper på innlegg fra Chaz m.fl. om deres kåring av Arsenals lag "gjennom tidene". I kort fortid har vi jo "The Invincibles" med bl. a. Bergkamp, Vieira og Henry. Lenger tilbake så har vi Adams som leder for vår fantastiske bakre firer, og gå vi enda lenger så har vi f.eks. O'Brady og "Champagne"-Charlie. Lenger tilbake er det enda flere, men da har vi passert min start som supporter av Arsenal så jeg får stoppe der. En fullstendig topp 11 får jeg prøve å komme tilbake til senere.

 

Du er klar over at dette er en liste over topp 10 spillere som faktisk spiller i Arsenal akkurat nå? Det sier seg selv at det kun blir spillere som er "for øyeblikket" da? ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...