Jump to content

Top 10 Arsenalspillere


termax

Recommended Posts

 

Hvis jeg skal sette opp et all star XI siden 1970 blir oppgaven MYE enklere;

Seaman-Dixon-Winterburn-Adams-Bould (fab four måtte komme med i sin helhet ;) )-Vieira-Rocky-Brady

Pires-Henry-Bergkamp, (dette laget ville vært uslåelig! :D )

med Jennings-Rice-McLintock-OLeary-Sansom-Parlour-Cesc-Overmars-Merse-Smith-Wright som reserver.

 

Tidenes forsvarsenhet? Da kan du likegodt også bruke tidenes midtbaneenhet; Parlour-Vieira-Petit-Overmars sammen med tidenes spisspar Bergkamp-Henry.

 

Seaman

Dixon-Adams-Bould-Winterburn

Parlour-Vieira-Petit-Overmars

Bergkamp-Henry

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Nåværende:

  • Robin van Persie
  • Thomas Vermaelen
  • Mikel Arteta
  • Bacary Sagna
  • Per Mertesacker
  • Alexandre Song
  • Laurent Koscielny
  • Jack Wilshere
  • Gervinho
  • Wojciech Szczesny

RvP foreløpig en soleklar nr 1.

Tidenes:

  • Dennis Bergkamp
  • Thierry Henry
  • Tony Adams
  • Patrick Vieira
  • Robert Pires
  • David Seaman
  • Liam Brady
  • Ian Wright
  • David O'Leary
  • Paul Davis

Her er det vanskelig,men for meg er magikeren DB10 selvskreven som nr. 1.

Vanskelig¨å bare ha 10 stk her.

Link to comment
Share on other sites

 

Akkurat den sliter jeg ikke med. For meg er det enkelt å sette DB10 på topp hver gang. Det er egentlig ikke konkurranse en gang. Deretter kommer Henry, Adams og Vieira i en eller annen rekkefølge, som oftest som i dag. Så begynner det å bli vrient, det kommer an på hva du vektlegger. Hvis jeg skulle satt opp en all time (1970-2012) 25 mannstropp ville det vel blitt noe slikt:

 

Jennings/Seaman/Lehmann

Rice/Dixon

Sansom/Winterburn

Storey/Vieira/Fabregas

McLintock/Adams (kapteiner)

O'Leary/Campbell

Rocastle/Parlour

Ball/Brady

Smith/Wright/Henry

Merson/Bergkamp

Overmars/Pires

Du kan historien Sir John,

Men du glemmer et par spillere som skal inn blant de beste.

Chalie George, Michael Thomas, Allan Sunderland, Fran Stapleton, Super Mac, John Radford, George Graham, Peter Storey, Peter Marinello, Fredrik Ljungberg, Bob Wilson, Emmanuel Petit og så videre.

 

Det er så mange spillere at vi kunne laget en suveren 50-mannstropp.

Link to comment
Share on other sites

Nåværende:

  • Robin van Persie
  • Jack Wilshere
  • Per Mertesacker
  • Thomas Vermaelen
  • Mikel Arteta
  • Bacary Sagna
  • Alexandre Song
  • Laurent Koscielny
  • Gervinho
  • Wojciech Szczesny

Tidenes:

  • Tony Adams
  • Thierry Henry
  • Dennis Bergkamp
  • Ian Wright
  • Patrick Vieira
  • Robert Pires
  • David Seaman
  • Martin Keown
  • Cesc Fabregas
  • David Rocastle

Link to comment
Share on other sites

Nåværende:

 

Robin van Persie

Mikel Arteta

Aaron Ramsey

Jack Wilshere

Laurent Koscielny

Wojciech Szczesny

Thomas Vermaelen

Alex Oxlade-Chamberlain

Tomas Rosicky

Alex Song

 

Tidenes:

Robert Pires

Dennis Bergkamp

Thierry Henry

Cesc Fabregas

Patrick Vieira

Tony Adams

Ian Wright

Jens Lehmann

Kolo Toure

Jose Antonio Reyes

 

Jeg har satt opp etter hvem jeg liker, ikke nødvendigvis hvem jeg mener er best. Har heller ingen bestemt rekkefølge. Jenkinson var nærme en plass på den første lista.

Link to comment
Share on other sites

Du kan historien Sir John,

Men du glemmer et par spillere som skal inn blant de beste.

Chalie George, Michael Thomas, Allan Sunderland, Fran Stapleton, Super Mac, John Radford, George Graham, Peter Storey, Peter Marinello, Fredrik Ljungberg, Bob Wilson, Emmanuel Petit og så videre.

 

Det er så mange spillere at vi kunne laget en suveren 50-mannstropp.

 

Pluss George Armstrong, Brian Talbot, Garahm Rix, Paul Davis, Charlie Nicholas, Gilberto Silva ........

Link to comment
Share on other sites

All time top:

1. Dennis Bergkamp

2. Thierry Henry

3. Patrick Vieira

4. Ian Wright

5. Tony Adams

6. Robert Pires

7. Cesc Fabregas

8. Emmanuel Petit

9. David Seaman

10. Cliff Bastin

 

1. van Persie

2. Vermaelen

3. Arteta

4. Mertesacker

5. Song

6. Wilshere

7. Schezschny

8. Sagna

9. Gervinho

10. Chamberlain

Link to comment
Share on other sites

 

Pluss George Armstrong, Brian Talbot, Garahm Rix, Paul Davis, Charlie Nicholas, Gilberto Silva ........

Det var 43. Tar vi med Ray Kennedy, Viv Anderson, Anders Limpar, Tony Woodcock og David Platt, så har vi 48. Da gir det deg, i respekt for din adel, mulighet til å prikke inn de to siste. Da har vi 50 vanvittige spillere, siden 1970 og som ikke spiller hos oss lenger, i en vanvittig klubb.

Link to comment
Share on other sites

Det var 43. Tar vi med Ray Kennedy, Viv Anderson, Anders Limpar, Tony Woodcock og David Platt, så har vi 48. Da gir det deg, i respekt for din adel, mulighet til å prikke inn de to siste. Da har vi 50 vanvittige spillere, siden 1970 og som ikke spiller hos oss lenger, i en vanvittig klubb.

 

Med stor fare for å ha glemt mange tar vi med den beste som aldri ble engelsk landslagsstjerne, Peter Simpson, pluss kollegaen Steve Bould. Tror Peter Storey er tatt med to ganger slik at det også er plass til lykketrollet selv - Perry Groves.

Link to comment
Share on other sites

 

Tidenes forsvarsenhet? Da kan du likegodt også bruke tidenes midtbaneenhet; Parlour-Vieira-Petit-Overmars sammen med tidenes spisspar Bergkamp-Henry.

 

Seaman

Dixon-Adams-Bould-Winterburn

Parlour-Vieira-Petit-Overmars

Bergkamp-Henry

 

 

Vann i munnen, Petit - Vieira må være tidenes sentrale midtbane. For en tragedie det var når Petit gikk. Han var så fantastisk i tospann med Vieira at jeg aldri har sett makan, verken før eller siden. Tenk at barca kunne ødelegge den spilleren så utrolig...97/98 og 98/99 end of season dvd`ene er helt fantastiske...På mange måter så føler jeg første 11`eren vi hadde i 99 er den beste ever, rett nok gikk 04 ubesieret, men for meg er det noe magisk med det laget vi hadde i 98 og 99. Bare tilfeldigheter(Bergkamps miss og giggs solo) som gjorde at det ikke ble to double på rad. Gråt en skvett den dagen leeds slo oss 2-3 på Highbury det året ja...Så nærme det perfekte vi var da...Husker opptaket av fa cup semien mot manure, vi får straffe, men ser at det er 20 min igjen av sendingen...for et hat å vite at Bergkamp bommer før han går frem...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ble ikke akkurat mindre overbevist om at Koscielny er vår beste midtstopper for tiden etter kampen i går. Vermaelen spilte en katastrofalt dårlig kamp i går. Han har klaget over å måtte spille venstre back, men i går fikk han igjen sjansen der han er best uten at det så ut til å hjelpe nevneverdig

Link to comment
Share on other sites

Ble ikke akkurat mindre overbevist om at Koscielny er vår beste midtstopper for tiden etter kampen i går. Vermaelen spilte en katastrofalt dårlig kamp i går. Han har klaget over å måtte spille venstre back, men i går fikk han igjen sjansen der han er best uten at det så ut til å hjelpe nevneverdig

 

Beste kanskje, viktigste nei. Det er Per.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tja, prøver meg på en ny liste, jeg.

 

van Persie

Sagna

Song

Santos

Diaby

Mertesacker

Szczesny

Arteta

Koscielny

Walcott

 

Ventelisten toppes av Oxlade-Chamberlain og Vermaelen, men også Rosicky, Gervinho, Wilshere og Benayoun kan raskt komme seg inn på listen min.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner seriøst ikke hvordan du kan vurdere Santos som vår fjerde beste spiller.

 

Kanskje det er fordi jeg er svak for gode, offensive sidebacker.

Kanskje det er fordi han topper statistikkene for taklinger og interceptions for laget vårt. (pr kamp)

Kanskje det er fordi han var dritgod da vi hadde 5 seire på rad i okt/nov i PL

Kanskje det er fordi han en lang periode holdt en spiller som Marcelo ute av det brasilianske landslaget

 

Helt ok å få innspill på min liste, men det er mye mer interessant å se din egen vurdering ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Kanskje det er fordi jeg er svak for gode, offensive sidebacker.

Kanskje det er fordi han topper statistikkene for taklinger og interceptions for laget vårt. (pr kamp)

Kanskje det er fordi han var dritgod da vi hadde 5 seire på rad i okt/nov i PL

Kanskje det er fordi han en lang periode holdt en spiller som Marcelo ute av det brasilianske landslaget

 

Helt ok å få innspill på min liste, men det er mye mer interessant å se din egen vurdering ;)

 

Buuuurn :D

 

Men jeg er helt enig med deg - jeg synes Santos er en fantastisk spiller. Hjertet utenpå drakta, spiller på risiko - sterk offensivt og en muskelbunt av en annen verden... Just gotta like him

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Vel vel. Artig å se at vår fjerde beste spiller ikke har fått noe særlig med spilletid. :P liker dog Santos veldig godt. Herlig fyr!

 

Uansett: For å bumpe tråden så er det slik jeg ser det pdd:

 

Delt 1 plass: Santi Cazorla & Mikel Arteta

Delt 3 plass: Thomas Vermaelen & Laurent Koscielny

5: Kieran Gibbs

6: Lukas Podolski

7: Bacary Sagna

8: Per Mertesacker

9: Gervinho

10: Abou Diaby

 

Spillere som ikke er med pga. at de ikke har hatt særlig med spilletid i det siste er selvfølgelig Wilshere. Sagna er med fordi han har vært fantastisk generelt sett. Har dog falt litt grunnet at Vermaelen, Koscielny og Gibbs har vært veldig gode hittil i 2012 mens han har vært utilgjengelig. Var også usikker på Mertesacker. Mannen der kunne like gjerne blitt swappet med plassen til enten Vermaelen eller Koscielny eller hvem som helst over han. Under Arteta og Cazorla så er det et temmelig jevnt høyt nivå. Ikke verst!

Link to comment
Share on other sites

Delt 1 plass: Santi Cazorla & Mikel Arteta

Delt 3 plass: Thomas Vermaelen & Laurent Koscielny

5: Kieran Gibbs

6: Lukas Podolski

7: Bacary Sagna

8: Per Mertesacker

9: Gervinho

10: Abou Diaby

 

Må bare si at jeg elsker at folk endelig ser ferdighetene og ikke minst det enorme potensialet til Kieran Gibbs. Etter min mening er han flere steg bedre enn det Clichy var i Arsenal. Clichy hadde tross alt bare en skikkelig god sesong for klubben, og om jeg ikke husker helt feil så var det i 07/08. Etter dette var det bare en nedoverbakke for franskmannen (selvom han har hatt en opptur i Man City). Jeg kjøpte dog en drakt av Clichy i sin tid fordi jeg elsket den spilleren når han var i form, men det Gibbs har vist er etter min mening mye bedre enn det Clichy noengang presterte i Arsenal. At ikke Gibbs spiller mer for England er nesten en skandale.

Min liste:

 

1. Mikel Arteta

2. Santi Cazorla

3. Bacary Sagna

4. Thomas Vermaelen

5. Kieran Gibbs

6. Lukas Podolski

7. Laurent Koscielny

8. Per Mertesacker

9. Abou Diaby (holder denne karen seg skadefri er han fort blandt topp 3)

10. Gervinho

 

Gode utfordrere: Walcott, Ox, Arshavin. Jack ville nok vært blandt topp 10 om han bare var skadefri, men hvilket nivå han ligger på nå er umulig å si. Tror og håper Giroud vil være en utfordrer til denne listen når det nærmer seg Mai, men dessverre har han ikke prestert godt nok enda. Men det er mye potensial også i han. Bevegelsene sitter godt, men han mangler den viktige millimeteren foran mål fortsatt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Litt artig å lese gamle tråder, selv om denne ikke er så gammel, så ser jeg at man burde skifte litt på spillere her ser jeg. Her er min list pr. dags dato.

 

 

 

1. Vermaelen

2. Arteta ("Traktor" eller kanskje "usynlig helt" i dagnes Arsenal lag, slik som en del her på forumet kalte Gilberto i sin tid.)

3. Cazorla

4. Wilshere

5. Walcott

6. Sagna

7. Szczesny

8. Chamberlain

9. Kosielny

10 .Podolski

 

 

Diaby og Rosicky hadde vært seriøse utfordere som det ikke hadde vært for skader.

Hadde dette vært en liste fra 2009, så hadde en Arshavin vært med der også, kanskje blant topp 3, nå er han neppe topp 20 desverre, en spiller jeg fortsatt liker veldig godt.

Link to comment
Share on other sites

Vel vel. Artig å se at vår fjerde beste spiller ikke har fått noe særlig med spilletid. :P liker dog Santos veldig godt. Herlig fyr!

 

Uansett: For å bumpe tråden så er det slik jeg ser det pdd:

 

Delt 1 plass: Santi Cazorla & Mikel Arteta

Delt 3 plass: Thomas Vermaelen & Laurent Koscielny

5: Kieran Gibbs

6: Lukas Podolski

7: Bacary Sagna

8: Per Mertesacker

9: Gervinho

10: Abou Diaby

 

Spillere som ikke er med pga. at de ikke har hatt særlig med spilletid i det siste er selvfølgelig Wilshere. Sagna er med fordi han har vært fantastisk generelt sett. Har dog falt litt grunnet at Vermaelen, Koscielny og Gibbs har vært veldig gode hittil i 2012 mens han har vært utilgjengelig. Var også usikker på Mertesacker. Mannen der kunne like gjerne blitt swappet med plassen til enten Vermaelen eller Koscielny eller hvem som helst over han. Under Arteta og Cazorla så er det et temmelig jevnt høyt nivå. Ikke verst!

 

 

For å oppdatere listen:

 

Delt 1 plass: Santi Cazorla & Mikel Arteta

Delt 3 plass: Mertesacker & Jack Wilshere

5: Walcott

6: Bacary Sagna

7: Wojciech Szczesny

8: Kieran Gibbs

9: Thomas Vermaelen

10: Lukas Podolski

 

Utrolig jevnt fra 6-10 plass vel å merke. Koscielny, Diaby, Rosicky, Giroud, Chamberlain, Jenkinson og Gervinho faller ut. Noen grunnet skade og andre grunnet dårlige prestasjoner. Arshavin anser jeg som tapt og er derfor ikke med i det hele tatt..

Link to comment
Share on other sites

Må vell trø til med ny liste igjen da, siden mye av forrige er forandret...

 

1. Santi Cazorla

2. Theo Walcott

3. Mikel Arteta

4. Kieran Gibbs

5. Jack Wilshere

6. Bacary Sagna

7. Per Mertesacker

8. Szczesny

9. Lukas Podolski

10. Chamberlain

 

Har valgt å ikke ta med spillere som Diaby og Rosicky, som jo bare er skadet...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...