Jump to content

Top 10 Arsenalspillere


termax

Recommended Posts

Utifra denne sesongen:

- Fabregas.

 

- Nasri.

 

- Van Persie.

 

- Djourou.

 

- Sagna.

 

- Song

 

- Walcott.

 

- Willshere.

 

- Clichy.

 

- Szczesny.

 

 

Beste totalt sett:

 

- Thierry Henry.

 

- Dennis Bergkamp.

 

- Liam Brady.

 

- Tony Adams.

 

- Patrick Vieira.

 

- David Seaman.

 

- Robert Pires.

 

- Ian Wright.

 

- Sol Campbell.

 

- Cesc Fabregas.

 

Spillere som kan komme seg på topplistene en gang i fremtiden..:

- Samir Nasri.

 

- Thomas Vermaelen.

 

- Jack Willshere.

 

- Wojciech Szczesny

 

- Aaron Ramsey.

 

- Theo Walcott.

 

- Robin Van Persie (hvis han holder seg skadefri og vinner noe med arsenal)

 

- Bacary Sagna.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Utifra denne sesongen:

- Fabregas.

 

- Nasri.

 

- Van Persie.

 

- Djourou.

 

- Sagna.

 

- Song

 

- Walcott.

 

- Willshere.

 

- Clichy.

 

- Szczesny.

Beste totalt sett:

 

- Thierry Henry.

 

- Dennis Bergkamp.

 

- Liam Brady.

 

- Tony Adams.

 

- Patrick Vieira.

 

- David Seaman.

 

- Robert Pires.

 

- Ian Wright.

 

- Sol Campbell.

 

- Cesc Fabregas.

 

Spillere som kan komme seg på topplistene en gang i fremtiden..:

- Samir Nasri.

 

- Thomas Vermaelen.

 

- Jack Willshere.

 

- Wojciech Szczesny

 

- Aaron Ramsey.

 

- Theo Walcott.

 

- Robin Van Persie (hvis han holder seg skadefri og vinner noe med arsenal)

 

- Bacary Sagna.

 

som jeg skulle sagt det selv. vi får tro å håpa at noen av de sistnevnte, presterer så bra i sine karrierer, at vi rangerer de blant de aller, aller beste.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

1. Robin van Persie

2.

3.

4. Bacary Sagna

5. Thomas Vermaelen

6. Laurent Koscielny

7. Mikel Arteta

8. Per Mertesacker

9. Alex Song

10. Alex Oxlade-Chamberlain

 

Van Persie er suverent alene på topp. Flere hakk over neste spiller på listen som er Vermaelen (vel og merke når han spiller som midtstopper. Som venstreback ville han ikke kommet inn på lista).

 

Wilshere er ikke med da han har vært ute siden juli og trolig ikke kommer til å spille før sesongen praktisk talt er over.

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg rangerer de pdd:

 

1. Van Persie

2. Bacary Sagna

3. Laurent Koscielny

4. Mikel Arteta

5. Thomas Vermaelen

6. Gervinho

7. Alex Song

8. Per Mertesacker

9. Ox-Chamberlain

10. Tomas Rosicky

 

Har ikke tatt med Wilshere, Santos, Gibbs, Diaby osv pga langtidsskader.

Link to comment
Share on other sites

1. Robin van Persie

2. Thomas Vermaelen

3. Bacary Sagna

4. Mikel Arteta

5. Alex Song

6, Gervinho

7. Laurent Koscielny

8. Per Mertesacker

9. Jack Wilshere

10. Andre Santos

 

Wilshere hadde vært betydelig høyere oppe om dette hadde vært fjorårssesongen.

Link to comment
Share on other sites

1. Robin van Persie

2. Thomas Vermaelen

3. Mikel Arteta

4. Bacary Sagna

5. Per Mertesacker

6. Alexandre Song.

7. Laurent Koscielny

8. Gervinho

9. Jack Wilshere

10. Ingen

 

Igjen overrasket over at du rangerer den midtstopperen som har vært vår beste denne sesongen som den dårligste av de tre stopperne du har med på lista

Link to comment
Share on other sites

 

Igjen overrasket over at du rangerer den midtstopperen som har vært vår beste denne sesongen som den dårligste av de tre stopperne du har med på lista

 

Husker du den perioden hvor Vermaelen kom tilbake og fikk liv lov til å spille midtstopper litt denne sesongen? Ja det var den perioden hvor vi løftet oss noe enormt og lå ann til å klare 4. plassen. Vermaelen er vår beste midtstopper, men Koscielny kommer hakk i hæl.

Link to comment
Share on other sites

 

Husker du den perioden hvor Vermaelen kom tilbake og fikk liv lov til å spille midtstopper litt denne sesongen? Ja det var den perioden hvor vi løftet oss noe enormt og lå ann til å klare 4. plassen. Vermaelen er vår beste midtstopper, men Koscielny kommer hakk i hæl.

 

Mine vurderinger er basert på det som er vist denne sesongen. Det skal selvfølgelig sies at Vermaelen ikke har fått så mange kamper som midtstopper, men i mine øyne er det Koscielny som har fremstått som den beste. Han har tatt enorme steg denne sesongen. Men alle har selvfølgelig forskjellige syn på dette, stusset bare over at han ble rangert som "dårligst" av de tre som ble vurdert som god nok.

Link to comment
Share on other sites

 

Igjen overrasket over at du rangerer den midtstopperen som har vært vår beste denne sesongen som den dårligste av de tre stopperne du har med på lista

 

Det er fordi jeg faktisk ikke mener han har vært vår beste. Jeg vurderer Vermaelen som bedre enn Koscielny, og jeg vil heller ha Per/Vermaelen enn Kos/Vermaelen på grunn av at de kompletterer hverandre bedre etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

 

Mine vurderinger er basert på det som er vist denne sesongen. Det skal selvfølgelig sies at Vermaelen ikke har fått så mange kamper som midtstopper, men i mine øyne er det Koscielny som har fremstått som den beste. Han har tatt enorme steg denne sesongen. Men alle har selvfølgelig forskjellige syn på dette, stusset bare over at han ble rangert som "dårligst" av de tre som ble vurdert som god nok.

 

Jeg mener også at han er "dårligst" av våre tre glitrende stoppere og jeg setter faktisk Mertesacker på topp. Nå har ikke Vermaelen spilt stort da, så det er kanskje litt urettferdig sånn sett. Det betyr ikke at jeg er misfornøyd med Koscielny, bare at vi får tiden har tre veldig gode stoppere.

Link to comment
Share on other sites

 

Det er fordi jeg faktisk ikke mener han har vært vår beste. Jeg vurderer Vermaelen som bedre enn Koscielny, og jeg vil heller ha Per/Vermaelen enn Kos/Vermaelen på grunn av at de kompletterer hverandre bedre etter min mening.

 

Jeg er enig med deg at Mertesacker/Kos eller Mertesacker/Vermaelen er et bedre alternativ enn Kos/Vermaelen. Koscielny og Vermaelen blir rett og seltt for like til at de vil utgjøre et optimalt stopperpar. Men vi får vel trøste oss med at vi iallefall har 3 meget solide midtstoppere :)

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg er enig med deg at Mertesacker/Kos eller Mertesacker/Vermaelen er et bedre alternativ enn Kos/Vermaelen. Koscielny og Vermaelen blir rett og seltt for like til at de vil utgjøre et optimalt stopperpar. Men vi får vel trøste oss med at vi iallefall har 3 meget solide midtstoppere :)

 

Det har vi, endelig. Desverre var det noe annet som raknet mens vi ventet på dette.

Link to comment
Share on other sites

Nåværende:

 

1. Thierry Henry

2. Robin van Persie

3. Bacary Sagna

4. Mikel Arteta

5. Andrey Arshavin

6. Alex Oxlade-Chamberlain

7. Jack Wilshere

8. Thomas Vermaelen

9. Laurent Koscielny

10. Alex Song

 

Tidenes:

 

1. Dennis Bergkamp

2. Thierry Henry

3. Robert Pires

4. Ray Parlour

5. Robin van Persie

6. Kolo Toure

7. Tony Adams

8. Ian Wright

9. Cesc Fabregas

10. Patrick Vieira

Link to comment
Share on other sites

Tidenes:

 

1. Dennis Bergkamp

2. Thierry Henry

3. Robert Pires

4. Ray Parlour

5. Robin van Persie

6. Kolo Toure

7. Tony Adams

8. Ian Wright

9. Cesc Fabregas

10. Patrick Vieira

 

Toure forran Adams, Fabregas forran Vieira, og Parlour forran Van Persie... Jeg respekterer heldigvis de fleste sine meninger... Men en begrunnelse hadde vært kjekt :P

Link to comment
Share on other sites

Nåværende;

 

1. RvP

2. Vermaelen

3. Arteta

4. Sagna

5. Song

6. Koscielny

7. Wilshire

8. Sczesny

9. Santos

10. Chamberlain

 

setter Chambo foran både Gervinho og Walcott. Et MYE større talent.

 

Tidenes

 

1. Henry

2. Bergkamp

3. Adams

4. Pires

5. Vieira

6. Seaman

7. Brady

8. Wright

9. Fabregas

10 vPersie (?)

 

vanskelig å si om vPersie hører hjemme på en all star liste, men rent ferdighetsmessig hører han hjemme der. mangelen på pokaler og skadene trekker ned. Også litt usikker på om Cesc hører hjemme på lista.

Link to comment
Share on other sites

Nåværende:

  1. Robin van Persie
  2. Thomas Vermaelen
  3. Mikel Arteta
  4. Bacary Sagna
  5. Per Mertesacker
  6. Alexandre Song
  7. Laurent Koscielny
  8. Gervinho
  9. Jack Wilshere
  10. Wojciech Szczesny

Chamberlain får vente til han har vist seg frem over tid.

 

 

Tidenes:

  1. Dennis Bergkamp
  2. Thierry Henry
  3. Tony Adams
  4. Patrick Vieira
  5. Robert Pires
  6. David Seaman
  7. Liam Brady
  8. Ian Wright
  9. Kenny Sansom
  10. David O'Leary

Det er nesten klin umulig å kutte dette ned til 10 navn. Akkurat i dag ble det slik.

Link to comment
Share on other sites

For meg er det vanskelig nok å komme opp med Topp 1.

 

Akkurat den sliter jeg ikke med. For meg er det enkelt å sette DB10 på topp hver gang. Det er egentlig ikke konkurranse en gang. Deretter kommer Henry, Adams og Vieira i en eller annen rekkefølge, som oftest som i dag. Så begynner det å bli vrient, det kommer an på hva du vektlegger. Hvis jeg skulle satt opp en all time (1970-2012) 25 mannstropp ville det vel blitt noe slikt:

 

Jennings/Seaman/Lehmann

Rice/Dixon

Sansom/Winterburn

Storey/Vieira/Fabregas

McLintock/Adams (kapteiner)

O'Leary/Campbell

Rocastle/Parlour

Ball/Brady

Smith/Wright/Henry

Merson/Bergkamp

Overmars/Pires

Link to comment
Share on other sites

Seriøst?

 

hehe, forventet reaksjoner på den. Jeg synes selvfølgelig ikke Toure var bedre enn Big Tone, men hadde veldig, veldig sansen for ivorianeren. Og sånn er det jo med favorittspillere. Det er ikke noe krav om at de beste er de du trykker til ditt bryst eller på baksiden på drakta. Jeg har jo Romfords Pele helt oppe på fjerdeplass selv om han ikke er i nærheten av spillere som Adams, RvP og Vieira sportslig sett.

Link to comment
Share on other sites

 

Akkurat den sliter jeg ikke med. For meg er det enkelt å sette DB10 på topp hver gang. Det er egentlig ikke konkurranse en gang. Deretter kommer Henry, Adams og Vieira i en eller annen rekkefølge, som oftest som i dag. Så begynner det å bli vrient, det kommer an på hva du vektlegger. Hvis jeg skulle satt opp en all time (1970-2012) 25 mannstropp ville det vel blitt noe slikt:

 

Jennings/Seaman/Lehmann

Rice/Dixon

Sansom/Winterburn

Storey/Vieira/Fabregas

McLintock/Adams (kapteiner)

O'Leary/Campbell

Rocastle/Parlour

Ball/Brady

Smith/Wright/Henry

Merson/Bergkamp

Overmars/Pires

 

Hvis jeg skal sette opp et all star XI siden 1970 blir oppgaven MYE enklere;

Seaman-Dixon-Winterburn-Adams-Bould (fab four måtte komme med i sin helhet ;) )-Vieira-Rocky-Brady

Pires-Henry-Bergkamp, (dette laget ville vært uslåelig! :D )

med Jennings-Rice-McLintock-OLeary-Sansom-Parlour-Cesc-Overmars-Merse-Smith-Wright som reserver.

Link to comment
Share on other sites

 

hehe, forventet reaksjoner på den. Jeg synes selvfølgelig ikke Toure var bedre enn Big Tone, men hadde veldig, veldig sansen for ivorianeren. Og sånn er det jo med favorittspillere. Det er ikke noe krav om at de beste er de du trykker til ditt bryst eller på baksiden på drakta. Jeg har jo Romfords Pele helt oppe på fjerdeplass selv om han ikke er i nærheten av spillere som Adams, RvP og Vieira sportslig sett.

Hehe da henger jeg med. Selv hadde jeg også veldig sansen for Kolo og Ray. De var begge vinnende herremenn, som alltid ga ALT for Arsenal, noe de selvfølgelig skal krediteres for.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...